Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

razvan96

Sumele din planul investițional sunt doar ca sa fie puse, nu le luati in seamă. Cluj-Episcopia apărea cu 577 de milioane de euro in MasterPlan, dar după SF costul s-a triplat.

horatiu.cosma

E 1,66 mld euro în Planul Investițional. Vor tunel de vreo 20km.

shift2rail

^o sursa?

in fisierele draft de care dispun -  Plan investitional MT 2020-30 si Plan actiuni trasfer modal (milestone PNRR) -  sunt bugetate 630 mil EUR (fara TVA) ptr Predeal-Bv.


Xenos

Quote from: horatiu.cosma on January 11, 2022, 05:34:49 PM
E 1,66 mld euro în Planul Investițional. Vor tunel de vreo 20km.

Vrea cine? Si voi i-ati lasat asa? Suntem asa bogati pentru toate dumele astea, in loc sa se faca tunel la Balota?

cristi5

@Xenos
Ce am inteles eu e asa:

Nu stiu daca exista o cale legala sa opresti un asemenea proces de proiectare. Poti sa mergi in sedinta de progres sau in CTE si sa spui ca nu-ti place rezultatul actual al proiectarii. Asa si? Ceferistii raman, ministrii trec. Si API ramane :) Personal activez ca API sa ajunga mai aproape de proiectare, deocamdata fara mult succes. Dar fac ceva progrese...

Vezi ca si acum Grindeanu se da de ceasul mortii ca are un contract de proiectare pe CoBra pe care nu-l poate opri, desi el ar vrea altceva, mai "peste noapte".

Politicul poate *ajuta* un contract de *executie* de exemplu, obtinand avizele/exproprierile necesare de pe la alte ministere, adaugand un nivel suplimentar de control al constructorului, tragand de maneca compania: vezi ca va abureste constructorul, uite imagini din drona, sau uite ce zice furnizorul despre cat a livrat, constructorul minte daca zice ca a pus in opera mai mult de atat, etc.

Dar la proiectare e mai greu. Nea Beni ne abureste nestingherit cu proiectarea de ani de zile deja, si cu toate Marianele Ionita nu s-a intamplat inca nimic.

Si daca CFR va gasi finantare pt acest SF (cand va fi gata) nu sunt convins ca politicul il poate opri sa porneasca licitatia decat indirect (schimband DG CFR SA, dar si ala poate fi sustinut de partidul partener de guvernare). Si apropo de Balota: e vreun SF gata acolo? Concureaza cele doua SFuri la vreo finantare? Si daca concureaza, tocmai de aia ne trebuie SFurile pe masa, sa stim cat anume costa fiecare.

Mai e o problema cu proiectarea. La executie ai criterii masurabile, poti sti daca merge bine sau nu. Politicul poate spune cu certitudine "proiectul asta merge prost". La proiectare e mai greu de luat decizia "corecta" (ghilimele pt ca pot fi mai multe solutii acceptabile). Sigur, cu totii ne pricepem la agricultura, fotbal si tuneluri feroviare. Si la prioritizarea intre tunelul Predeal si tunelul Balota. Dar tocmai pt ca ne pricepem cu totii si avem pareri, cineva, un expert, trebuie sa ia decizia finala. Cat o fi ala de competent, putem discuta. Dar ne trebuie alt expert sa-i evaluam competenta :)

Politicul nici macar nu ar trebui sa intre in astfel de amanunte, nici la proiectare nici la executie. Rolul lui e mai mult strategic. De exemplu, ce ne trebuie ca sa facem tranzitia de la BLA la ETCS? Scolarizare de exemplu. Sau reformat CFR Instalatii sau AFER, sau ce mai trebuie. Ce institutii trebuie infiintate? Cum colaboram cu industria? Etc...

Dar cand un ministru sta doar cateva luni, ce strategii sa mai faci...

frunzaverde

Faza cu "cai legale" este un pic "oul si gaina". Guvernul nu sunt niste SRL-uri, ci au exact puterile necesare (initiativa legislativa, putere de a da hotarari executive) de a corecta problemele care afecteaza capacitatea de executie a politicilor.

Adica fix situatia curenta : unde guvernul nu poate spune unde i se duc fondurile strategice de dezvoltare. Asta arata slabiciunea statului, mai degraba decat altceva... Faptul ca nu poti opri o licitatie pe fonduri publice inca inainte sa fie lansata public (let alone adjudecata) este de noaptea mintii in orice stat civilizat. Faptul ca agentiile si companiile din subordine pot folosi bani publici pentru a lansa proiecte in opozitie cu strategiile finantatorului (guvernului si UE) arata lacune legislative care trebuie corectate rapid.

Si, cu pregatire in avans (un pachet pregatit in opozitie), un guvern dornic sa faca asta, chiar cu o majoritate slaba, poate face multe in 2-3 luni aici. Romania are un proces legislativ ultra-rapid, si destul de dezinvolt (RO a detinut multi ani recordul la numarul de legi adoptate pe an), asa ca nu e o scuza ca "nu e mandatul destul de lung". Romania si-a schimbat sistemul de taxare in 3 saptamani de la zero, poate schimba, cu pregatire suficienta in avans.

Pe partea cu proiectarea este foarte greu sa faci ceva la nivel international. Modul in care se proiecteaza, si solutiile gasite expun proprietate intelectuala a proiectantului. Solutiile neadoptate raman proprietatea proiectantului, si tot asa. Nicaieri in lume nu stiu sa fie public procesul - si incercarea de a "transparentiza" proiectarea mi se pare un paleativ : in loc sa reparam "baza", adica cerintele de design, criteriile de adoptare etc., nu ne bagam acolo, ca legislatie-cah-plictisitor, si in loc incercam sa ne bagam acolo unde criteriile sunt transformate in desene... Dar problema sunt criteriile : daca statul (CFR in speta) cere maximizarea 160 ca criteriu, asta va face Baicu (chit ca atata stie). Oricat de transparenti am reusi noi sa-l facem, si oricate Mariane ar fi cu capul pe el.

Important este ca SF-uri ca alea sa nu fie scoase. Ideal ar fi ca conceptul de SF sa dispara, un concept care e o aberatie romaneasca mostenita din epoca comunista, si mai potrivit pentru o fabrica decat pentru o lucrare de infrastructura cu termene lungi. Ar trebui sa existe un master-plan cu o durata X de implementare (cum exista in majoritatea tarilor din Europa, de exemplu in Suedia avem pe 11 ani). In Romania ar trebui sa fie corelate cu bugetele UE de 7 ani; toate studiile de oportunitate si de finantare ar trebui facute parte a master-planului si valide pe toata durata respectiva, inclusiv coridoarele de expropriere. Apoi ramane doar studiul de cerinte specifice, si proiectarea in sine...

Dar ne ancoram in legislatie de rahat, care clar nu functioneaza, care nu poate produce altceva decat maculatura de proasta calitate, pentru ca cutoff-urile  studiilor sunt puse in locuri potrivite pentru a construi fabrici, nu autostrazi... De asta si milioanele de "clarificari" : un SF nu este si nu poate fi documentul de cerinte specifice pe care un proces DBO gen FIDIC galben il asteapta.

P.S. Da, exista SF pe Balota. Memoriul de prezentare aici : http://www-old.anpm.ro/upload/151756_Memoriu%20de%20prezentare%20Craiova-Caransebes.pdf
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

@frunzaverde
La Predeal contractul era in vigoare de pe vremea lui Bode ca stiu ca s-a laudat ca el inchide coridoru :)

Deci eram deja in faza aia de relatie intima intre proiectant si beneficiar, cu proprietatea intelectuala la proiectant pana se face plata (la urma).

Eu tot mai cred ca la sedintele de progres, daca nu facem poze, am putea obtine acces (adica sa tinem lumanarea). Ca si asta e un punct de frustrare in societatea civila, "oare ce dracu pregatesc la Predeal?". Si n-o sa aflam decat aproximativ cand/daca or cere acord de mediu...

Dagda

Nu cred ca face nimeni tunel de 20 de km pt CF Brasov Predeal, probabil va fi un tunel mai scurt, maxim 10 km.

fulger nc

Tunel dublu .10 km in fiecare directie.
De aici 20 km total.
Probabil ptr masurile de siguranta.

vancouver

Aici dupa parerea mea avem aceeasi problema ca si pe Buc-Cra. Si anume nu stim la ce va folosi viitorul tunel. Pe unde o sa mearga HSR Bucuresti - Budapesta. O sa fie pe Valea Oltului sau pe la Craiova? Atunci nu stiu daca merita acum facut un tunel la Predeal.

Daca insa se vrea HSR hibrid, care sa foloseasca din liniile existente, adica HSR adevarat de 300 km/h sa plece de la Brasov spre vestul Europei, iar legatura cu Bucuresti se va face via Valea Prahovei, atunci:
- are logica o cvadruplare Bucuresti - Ploiesti - Campina - Sinaia, cu linie de 200km/h intre Bucuresti si Ploiesti si mici ajustari intre Ploiesti si Sinaia ca sa mai creasca viteza usor (ideal o cvadruplare care nu se atinge de liniile actuale, ca sa nu omoram iarasi traficul)
- are logica un tunel de baza de 24km Sinaia - Timisu de Jos pentru 200 km/h.

Parerea mea este ca un tunel de 10km este un compromis gresit. Inseamna ca nu se evita zona dificila (declivitate mare) si de viteza foarte mica intre Timisu de Sus si Timisu de Jos. Nu se va putea face o cvadruplare cap coada Bucuresti - Brasov sau costurile vor fi aproape aceleasi daca facem cvadruplare Sinaia-Azuga si Timisu de Sus - Darste, comparat tunelul de 24 km.

Ori nu facem nici un tunel (daca HSR se face via Valea Oltului sau via Craiova) ori facem pe cel care rezolva toate problemele. Asta e parerea mea.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

florin74

Quote from: florin74 on November 16, 2021, 09:16:03 PM
Update 15.11.2021

Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 86% pe Coslariu Simeria
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 96.80% pe Coslariu Sighisoara

subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 66.80%
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 70.12%
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi 53.50%
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) : 47.12%

Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3.Caţa – Sighişoara."  : Asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor,Euroconstruct Trading 98) : 5%
Subsecţiunea 2 (Apaţa-Caţa) - Aktor: 1,5%

Modernizarea linie CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră - Lot 1 Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana : PORR : 10.18%

Update ianuarie 2022

Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 87% pe Coslariu Simeria
Semnalizare ERTMS Sighisoara- Simeria : ALSTOM 99.50% pe Coslariu Sighisoara

subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 67.70%
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 72.72%
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi 54.28%
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) : 47.55%

Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3.Caţa – Sighişoara."  : Asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor,Euroconstruct Trading 98) : 11.6%
Subsecţiunea 2 (Apaţa-Caţa) - Aktor: 6%


Modernizarea linie CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră - Lot 1 Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana : PORR : 12.52%

alinuttt

Progres impresionant al celor de la Aktor la polata de la Sălciva:


























Powered by API/PUM imgur uploader


dan tm

S-au avansat si termenele

:|

https://clubferoviar.ro/cu-trenul-bucuresti-arad/

Un oficial CFR de rang înalt anunță cât vom face cu trenul București-Arad peste doi ani

Monica Mihăileanu, director general adjunct al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, a anunțat vineri cât vom face cu trenul București-Arad peste doi ani, când mai multe tronsoane de cale ferată modernizată vor fi recepționate. Declarația a fost făcută la emisiunea "Drumurile Noastre" de la B1 TV, răspunzând la o întrebare adresată de Club Feroviar.

În prezent, cel mai rapid tren de călători (IR 346 "Dacia", care are ca destinație finală Viena) străbate distanța de 621 km dintre București Nord și Arad în nu mai puțin de 11 ore.

Garnitura urmează traseul de pe teritoriul României al Coridorului Rin-Dunăre, Ramura Nordică, cunoscut și drept Coridorul 4. Pe traseu sunt și unele porțiuni modernizate, unde se circulă deja cu viteză sporită, cum ar fi București-Predeal. Alte tronsoane sunt fie în lucru, fie în faza întocmirii studiului de fezabilitate, în această situație fiind și cel mai dificil, Predeal-Brașov.

Opt ore cu trenul București-Arad peste doi ani și cinci ore peste șase ani
,,Vom recepționa în 2022 lucrările de centralizare, de fapt, cele care vor fi primele puse în funcțiune, și zona de ERTMS. În 2023 vom recepționa întreg tronsonul Gurasada-Simeria. Ținând cont de faptul că vom avea lucrări la un stadiu fizic semnificativ pe Brașov-Sighișoara, deci nu se vor finaliza lucrările, implicit și Predeal-Brașov fiind la nivelul de studiu de fezabilitate, cred că undeva în jur de opt ore se vor face de la București la Arad. Strict după finalizarea tuturor lucrărilor, respectiv și lucrările de pe Predeal-Brașov, care vor închide coridorul, estimată undeva în 2027-2028, durata călătoriei se va reduce la aproximativ cinci-șase ore", a declarat la B1 TV Monica Mihăileanu, director general adjunct Proiecte cu Finanțare Externă al CNCF CFR SA.

2023, anul marilor inaugurări de tronsoane de cale ferată modernizată
În cursul acestui an, după cum au precizat recent oficialii CNCF CFR SA la solicitarea Club Feroviar, vor fi recepționate sisteme de semnalizare și automatizare europeană a căii ferate. ,,Până la finalul anului 2022, se estimează recepționarea loturilor ERTMS, pe secțiunile de cale ferată Simeria-Coșlariu, respectiv Coșlariu-Sighișoara, care totalizează 166,81 km", potrivit companiei de infrastructură.

În schimb, anul 2023 va fi cel al marilor inaugurări de tronsoane de cale ferată modernizată, majoritatea pe Coridorul 4 (141 km). Astfel, în 2023 se vor recepționa și se vor pune în funcțiune (dacă lucrurile vor merge conform graficului asumat) un număr de 141 km de cale ferată modernizată pe traseul București-Arad, după cum urmează:

Subtronson 2a: Km 614-Bârzava (44 km) – martie 2023;
Subtronson 2b: Bârzava-Ilteu (34 km) – august 2023;
Subtronson 2c: Ilteu-Gurasada (24 km) – decembrie 2023;
Tronson 3: Gurasada-Simeria (39 km) – septembrie 2023;

Tronsonul Brașov-Sighișoara a fost blocat de contestații. Până acum putea fi gata
Reducerea duratei călătoriei cu trenul pe relația București Nord-Arad și, mai departe, spre Curtici, la frontiera cu Ungaria putea să se facă mult mai rapid dacă licitațiile pentru cele trei loturi din Brașov Sighișoara nu ar fi fost blocate ani de zile în contestații.

În final, contractele au fost atribuite Asocierii Railworks (Alstom Transport SA, Aktor Technical Societe Anonyme, Arcada Company SA, Euroconstruct Trading 98), care s-a și apucat de treabă.

Pe subsecţiunile Braşov-Apaţa şi Caţa-Sighişoara (86 km) – stadiul fizic este în prezent de 5,74%. Lucrările au fost atribuite în data de 05.03.2020, după patru ani de contestații, iar termenul contractual de finalizare este aprilie 2024.

Cât privește subsecţiunea Apaţa-Cața (28 km), stadiul fizic este de 1,55%. Lucrările au fost atribuite în data de 22.09.2020, termenul contractual de finalizare fiind noiembrie 2024.

Dacă nu ar fi fost contestațiile, în special cea a Asocierii Brasig (Strabag și Swietelsky), care veniseră cu o ofertă de câteva zeci de milioane de euro mai mare, tronsoanele respective ar fi fost deja puse în funcțiune în momentul de față.

Ovii Stîngaciu

Buna dimineața oameni buni! Astăzi voi realiza un nou reportaj foto cu stadiul lucrărilor de pe M200 Simeria -km 614 ! Până la Radna merg dar mă  ajuta un pasionat cu poze de la Radna la km 614! Stay tuned !
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!