Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

Am o întrebare în legătură cu filmul postat (făcut cu drona): înțeleg că la Apața se cvadruplează linia, deci 2 linii o iau spre tunel, în vreme ce alte 2 linii rămân pe traseul vechi prin Valea Oltului/pasul Racoș, da?
Sper că se păstrează ca alternativă și traseul vechi, altfel e de rău dacă e vreo problemă printr-un tunel....

alinuttt

Da, se păstrează și traseul vechi care traversează Rupea și Augustin. Ăsta e rolul celor 4 linii care vor fi la Apața și Cața.

Xenos

@alinutt: multumesc, asta este o veste excelenta! Daca cumva aflam ca si bucata aia se reabiliteaza, macar sub forma unui RK obisnuit, deja vestea e prea buna :)

Ionut

API pe Facebook

Cel mai complex șantier de infrastructură din ultimii 30 de ani în România: reconstrucția căii ferate Sighișoara-Brașov executată de asocierea Aktor-Arcada-Alstom. Avem explicații extra-detaliate în sutele de fotografii de la sol - https://bit.ly/3F0ImUE și în filmarea aeriană [...], toate completate de o hartă interactivă precisă - https://bit.ly/3mVagve.

Asociația Pro Infrastructură a făcut o vizită oficială pe acest tronson, parte din #CoridorulFeroviarRinDunăre. Lucrările prevăzute sunt impresionante din toate punctele de vedere: două tuneluri noi cu lungimea de 5, respectiv 7 kilometri cu galerii duble, alte trei tuneluri cu galerii comune, un viaduct de 1700 de metri și zeci de mii de metri liniari de piloni forați.

Ne bucurăm să vedem o mobilizare bună în mai multe puncte de pe șantier. Am fost informați că antreprenorul a semnat contractul pentru achiziția a patru TBM-uri (Tunnel Boring Machine), utilaje folosite pentru execuția tunelurilor lungi, asemănătoare "cârtițelor" de la metrou.

Ele vor săpa tunelurile cu o viteză de 15 metri/zi. La portalul în care vor fi aduse TBM-urile pentru tunelul Homorod vor începe lucrările de foraje în cursul acestei luni, urmând ca în prima parte a lui 2022 să fie lansate TBM-urile. La portalul de unde vor fi lansate celelalte două, pentru tunelul Ormeniș (cel de ~7 kilometri), este extrem de important să fie rezolvate veșnicele blocaje birocratice.

Sperăm că toți responsabilii din aparatul administrativ vor rezolva cu celeritate birocrația ca să evităm întârzierile (semnificative)!

dan tm

Quote from: alinuttt on November 09, 2021, 08:32:32 PM
Da, se păstrează și traseul vechi care traversează Rupea și Augustin. Ăsta e rolul celor 4 linii care vor fi la Apața și Cața.

o fi nirvana acolo sa fie 4 trenuri in acelasi moment pe 4 fire de circulatie. uau cred ca nu delirez, la cum se concep mersurile de tren. 

vancouver

"și zeci de mii de metri liniari de piloni forați.[/b]"

Aia sunt piloți forați, nu piloni forați  ;) Alternativ se poate zice coloane forate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.


alinuttt

^^
Așa am înțeles că se va face o reabilitare și între Apața și Cața, o variantă light. E vorba de o porțiune după Apața și una înainte de Cața.

Ovii Stîngaciu

Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Adisan

UPDATE stadiu lucrari tunel Batuta jud. Arad astazi 10.11.2021

Sapatura: 421m
Fundatii: 381m
Armatura: 343m
Betonat: 306m

PS: imi cer scuze daca nu sunt tocmai termenii tehnici perfecti  :-[


alinuttt

Mulțumim de update, Adisan! :)

Zona Stupini, poze de câteva zile de la sursa secretă. Aici se va deschide firul nou în 25 noiembrie dacă ajută Dumnezeu.






















Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Quote from: cristi5 on November 10, 2021, 12:46:58 AM
Nu gasesc la "Terasamente" un plan de situatie al statiei Apata

@RobertH mi-a zis unde-s planurile de situatie pt statiile de pe Bv-Sighi (la capitolul Suprastructura din proiect)
https://pum.project-online.se/doclic/brasov-apata_si_cata-sighisoara/vol%204%20-%20PLANURI-1/4.3.%20SL%20-%20Suprastructura/

A pus @Ionut acum 4 ani planse Apata-Cata
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.3225

Pun aici cap Y Apata pe linie cvadrupla


Sunt cvadruplari in 3 din cele 4 capete de statii care duc spre tunel mare:

Apata cap Y:  208 + 100  - 211+200  3,1 km
Racos cap X: 221+000    nu e cvadruplare, se intra in statie din 2 directii diferite
Racos cap Y: 223+027   -  226+422   3,4km
Cata cap X: 232+800     - 236+290    3,5 km

Deci in total cam 10km de linie cvadrupla. Pe 10km @dan tm ai sanse mari sa vezi 4 trenuri deodata :lol: Doua Alstom "corabia" pe traseul rapid, si doua Regio cu EA + 1 vagon pe traseul vechi.

Quote from: alinuttt on November 10, 2021, 01:04:26 PM
Așa am înțeles că se va face o reabilitare și între Apața și Cața, o variantă light. E vorba de o porțiune după Apața și una înainte de Cața.

Poate capetele, cum sunt aceste portiuni de linie cvadrupla (care sunt pe alt traseu decat traseul de azi, deci trebuie reconstruite si racordate la vechiul traseu).

CFR intretine vechiul traseu Apata-Cata, si spre deosebire de Valea Muresului, raman 2 fire acolo, nu unul. Inteleg ca traseul vechi Apata-Cata e in stare buna si acum, tocmai pt ca acolo se pot baga ceva bani pt ca nu "vine coridorul"

dan tm

Poate trebuia o solutie d-asta si pe valea Muresului. Adica sa se evite anumite curbe sau variante de traseu doar ca sa racordeze traseul nou la cel vechi, si sa fi mers cu traseul nou mai drept. Iar traseul vechi sa-l fi lasat cu doua fire.

La nivel de utopie pentru Romania imi vine in minte Linke Rheinstrecke și Rechte Rheinstrecke. Dar desigur Muresul nu e Rinul.