Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Arad - Caransebes si Cluj - Oradea sunt ultimele produse ale magariei si prostiei coridoriste...

SF-urile curente (magarii bagate rapid pe teava CEF) sunt nefinantabile conform cerintelor UE si negocierii UE-Romania. Explicit, in documentatia pentru Programul Operational Transport (POT), care va inlocui POIM (si vechiul POST) incepand din 2021 (deci de acum), se renunta la coridoreala, si se trece la standarde TEN-T cu mijloace automatizate.

SF-urile lansate recent au fost ultimul "tun" al baietilor din CFR in incercarea lor de a salva coridorismul... Cu costuri uriase, ca practic va deraia POT pentru jumate de deceniu de-acum incolo...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Cetatean

"Coridoreala" e buna,daca se executa in durata contractului. E buna daca solutiile alese ar fi in concordanta cu situatia din teren.
Nu sustin variante de 100 milioane euro pentru 1 minut economisit. Nu sustin peroane de 400 de m in comune cu 2000 de calatori. Pasaje in locuri in care le vor folosi 100 masini pe zi. Pasarele grosolane.
Experienta ne a aratat din pacate ca nu avem constructori,subcontractori si mai ales beneficiari in stare de asa ceva. De coridoreala,e o sapca prea mare pentru toti.
Am spus-o si o sa o mai zic. RK ul era bun,daca infrastructura era buna. Dar banuiesc ca stiti ce materiale bune s-au folosit la umpluturi in trecut. Podurile,podetele sunt PRAF. Lucrari de mentenanta,intretinere 0 timp de zeci de ani. In special ultimii 30.

Vlad94

Coridoreala ar fi buna si pentru proiectul Craiova Caransebeș, unde se rezolva problema Balota si se dubleaza intre DTS si Strehaia.
Cred ca Arad-Caransebes este un proiect de care va beneficia tot Banatul, permitandu-ti sa introduci unnsistem de trenuri regionale intre aceste orase, ceea ce e imposibil acum.

nenea_hartia

@alinuttt: splendid fotoreportajul, felicitări și mulțumesc mult!

TibiV

Rezolvarea problemei de la Balota nu este coridoreala, este reconstruirea unei linii facute cu mijloacele si posibilitatile din sec. XIX la un standard decent de sec. XXI...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

Era nevoie de coridoreala in felul ăsta?

adica Arad-Simeria nu putea fi făcut ca complet pe alt amplasament fara atîtea legături cu vechile gări? gen NBS in Germania? dacă tot se construieste de la zero nu putea fi (poate ) mai altfel?

frunzaverde

@dojaalex - Trebuie inteles clar ca o demolare si reconstructie sub trafic, unicat mondial, coridoreala, nu se poate executa in durata contractului, ci in macar 5-7 ani de la inceperea lucrarilor chiar si cu planificare exceptionala (cu planificarea romaneasca ajungem la 10-12 ani, cum s-a intamplat pe Sighisoara - Simeria).

Nu se poate altfel, deja limitarile de trafic (sute de km cu 50 km/h viteza maxima, restrictii la 5 km/h peste racorduri improvizate, inchideri de zeci de zile, reduceri de capacitate si cu 90%, intarzieri suplimentare de zeci de minute in medie pe tren, ani la randul etc. etc.) sunt muuuult mai drastice decat ce ar fi acceptabil chiar si in Ungaria sau Bulgaria.

Deci da, mi-as dori si eu multe, dar multe nu se pot. Ori tehnic, ori financiar, ori ca cost de oportunitate - se pot face mai multe chestii in alte parti cu utilitate mai mare.

Cat despre materiale folosite la umpluturi, ma doare undeva. Efectiv nu imi pasa din ce e facuta fundatia de sub terasament (subgradul), pentru ca nu e nici pista de aeroport, unde structura e rigida si fortele sa se concentreze pe un singur punct, nici macar autostrada. Suprastructura feroviara e flexibila, nu e drum, nu e pista. De asta poti avea azi cai ferate care cara milioane de tone, si pe care trec trenuri cu 200 km/h pe fundatii construite de I. K. Brunel in 1830, cand 30 km/h era considerata viteza cu potential letal, si cand 5 tone / osie era nerealizabil...

Caile ferate in Romania au carat tonaje muuuult mai mari decat cara azi, inclusiv tonaje pe osie mari (Romania a adoptat fara exceptie locomotive ultra-grele, tip CoCo, de 120+ tone) fara probleme notabile de fundatie pe liniile principale. Iar suprastructura? Pai pe magistrale se facea cu Plasere si Matise, da, din anii '70, dar exact aceleasi utilaje pe care le-aveau si caile ferate vestice in anii '70. Si in Germania sau Austria daca le zici de demolat si reconstruit, se uita aia la tine ca la felul 14...

@dan tm : Desigur, nu. Ce se face acum sunt niste batai de joc de proiecte, demne de anii 1920, nu de 2020... Diretissime conventionale electrificate, ceva ce nu mai face nimeni, nicaieri, dupa al doilea razboi mondial. Dar cand trenul tau de calcul e EuroCity-ul, un tip de trenuri disparut de 20 de ani de pe retelele europene, ce dracu sa vrei?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Cetatean

Nu zic ca nu se uita daca le zici de reconstructie pentru ca spre deosebire de noi,au pasageri pe calea ferata.
Noi nici macar acuma,cand avem aprope gata Simeria Sighisoara nu avem un tren care sa circule intre localitati la maximul de viteza. Pasageri? Este...
Si da,infrastructura e sub orice critica. La fel cum scrie si in documentatie,in multe locuri este cenusa...cat despre poduri si podete...arata in halu in care iti imaginezi.

Iar legat de realizat in termeni contractuali,s ar putea daca mobilizarea si implicarea ar fi pe masura. Daca cfr s ar implica sa isi rezolve problemele. Daca restul autoritatilor ar intelege importanta proiectului si ar acorda atentia necesara in rezolvarea problemelor punctuale.
Arheologie,electrice,termoficare etc...

ionut.damian

Mare greseala ca ati pronuntat cuvantul "coridoreala", ca s-a activat "stim noi cine"  :lol:

cristi5

@motorzbh nici chiar zero proiectare pe FIDICurile galbene, e proiectat cica "la nivel de SF" adica se stie traseu, cote, viteze maxime. Din cate stiu pe 614-Sim s-a reproiectat la greu dupa semnare, asa ca poate nici nu are rost sa proiecteze mai mult

Despre "100 la marfa": unde se poate e 160 in SF, Cj-Episcopia are 160 exclusiv la camp, restul viteze cu 10-20 peste cea actuala. E si un tabel. Dar pt asta trebuie sa citesti alte topice :)

300:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1840.180

Coridorul est-mediteranean:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=416.540

@alinuttt totusi nu se compara Cj-Episcopia care are 
- vreo 3 variante de viteza minore
- o dublare, in camp, unde in mod ciudat nu e dubla acum
- 160 numai la camp unde e dreapta si CF actuala

... cu 614-Sim unde e proiectat sub 160 doar in Radna si Deva si 60 din 144 km sunt traseu nou.

Greu de bagat in aceeasi oala din punctul de de vedere al corectarii traseului. Puncte comune "sensibile" sunt reconstructia si ERTMS.

frunzaverde

In momentul asta, la 10 ani, un deceniu, de la inceperea lucrarilor pe Simeria - Sighisoara, se circula inca cu limitari de viteza si pe un singur fir, ca nu merge semnalizarea (si mai sunt lucrari punctuale in statii). Mai repede nu se poate. Si mai des nu se poate, ca nu merg nici macar barierele.

Dar si daca s-ar putea merge mai repede, ce trenuri vrei sa ai? Cati calatori crezi ca vei avea intre "metropolele" Simeria, Vintu, Blaj, Medias si Sighisoara? Orasele sunt toate de marime mica (<75.000 locuitori), si doar doua (Medias si Alba Iulia) nu sunt "foarte mici". Centrele principale regionale, spre care merge traficul (economic, administrativ) sunt evitate de linie, liniile existente fiind primitive sau decrepite sau in coridoreala (Sibiu, Cluj, Brasov, Deva). Sau deloc, ca o legatura spre Tg. Mures. Ce trafic sa fie?

Infrastructura e sub orice critica, de acord cu tine. Dar atunci repar-o pe aia : exista utilaje de refactie automata, care pot face 1-3 km PE ZI, schimband si modernizand infrastructura : de la ciuruit si buraj pana la montat sina noua. De ce ai schimba fundatia? De ce ai face trasee noi prin creieri de munti pentru 2 minute castigate? De ce? De ce?

Zici ca e cenusa in fundatie : si ce daca?. Au trecut pe-acolo tonaje uriase fara vreo problema - CFR, din cauze de gabarit bun, mostenit de faptul ca avem o retea tarzie si partial impus de sovietici, a facut trenuri cu niste tonaje care in Europa de Vest sunt vise. Nu a fost vreo problema. Nu este vreo problema. Pe langa asta, aceleasi fundatii sunt si in Vestul Europei, facute in timpul "rail boom-urilor" in graba. Nu e rocket science fundatia la calea ferata conventionala, sa zici ca e nevoie s-o refaci vreodata.

Si nu, nu s-ar putea realiza in termeni contractuali : in principiu deranjul la viteza curenta de lucru e inacceptabil. Orice accelerare doar va creste deranjul. Asta ca sa nu mai spunem ca un tunel dureaza cat dureaza: sa faci un tunel de la zero la semnalizare in 36 luni e utopie.

@cristi5 : 100 la marfa e mai mult sau egal cu viteza maxima a 99% din marfarele europene. Restul de 1% sunt navete dedicate postale si cateva trenuri RoLa, ambele neutilizate in Romania (posta nu mai foloseste deloc transportul feroviar, si daca se va intoarce, se va intoarce la ce stie : trenuri bazate pe vagoane de pasageri, nu de marfa; RoLa e complet nefezabil, mai ales pe un coridor dublat de autostrada, unde chiar e complet caduc).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

motorzbh

@cristi5 Nu am nevoie sa citesc alte topicuri, ma uit la hârtiile de pe biroul meu. Nu crezi? mai vorbim când o sa fie oficial.

frunzaverde

@motorzbh : gata cu coridoreala pe bani UE e oficial, nu e nimic secret. Textul cu "nu se mai fac lucrari de cost urias la standarde 160/120" e parte din documentatia oficiala pentru Programul Operational Transporturi (2021-27), care e publicata deja de un an si. La fel si standardul "upgrade la nivel TEN-T, adica regim "s"/100 km/h, in principal prin refactii cu echipamente mecanizate si automatizate" (numte "on-line" in traducerea romaneasca, nu stiu de ce).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Are careva livrete vechi de marfă, aveam unu din 1977 si acolo marsrutele goale de cărbune de la Mintia la Simeria aveau viteza 100 km/ în livret.
__

@ frunzaverde, poti detalia un pic aia cu tonajele facute de sovietici?

cristi5

@motorzbh deci cat va fi la calatori? In SF scrie 160 pe o portiune Cj-Episcopia si pe mare parte din Arad-Caransebes