Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


alinuttt

Vizită oficială API pe șantierul Simeria-KM614!
Am realizat o vizită pe variantele de traseu majore de pe acest proiect: Varianta Brănișca de pe lotul Simeria-Gurasada, varianta Sălciva de pe lotul Gurasada-Ilteu si varianta Bătuța de pe loturile Ilteu-KM614.

Mulțumim CFR SA și constructorilor pentru modul în care am fost primiți pe șantier!

Pe măsură ce voi înainta cu postarea fotografiilor, voi prezenta ceea ce se vede în imagini.

În intervalul 22-28 noiembrie va fi inchidere totală de linie, veți vedea că mai multe lucrări din cadrul proiectului depind de aceasta. Să incepem așadar de la est spre vest.

Primul lot, Simeria-Gurasada unde constructor este FCC-Astaldi

Aici am vizitat varianta de viteză de la Brănișca. Aceasta cuprinde trei poduri noi peste râul Mureș, toate acestea fiind într-un stadiu avansat de execuție. Constructorul estimează darea în circulație pe un fir a variantei noi în luna octombrie 2022. Singura problemă pe acest lot este cu situl arheologic de la Mintia.

În locul în care actualul traseu se intersectează cu cel nou va avea loc o procedură interesantă: Se va monta un podeț provizoriu pe traseul vechi în intervalul 22-28 noiembrie, urmând ca trenurile să treacă peste varianta nouă de traseu. Astfel, în momentul deschiderii variantei noi nu va fi nevoie de o închidere de linie de lungă durată.

Viitoara stație






Ne ferim de tren


Un cadru din care sper că puteți estima diferența de nivel dintre vechiul și noul traseu, eu sunt pe noul traseu.



Powered by API/PUM imgur uploader

Suntem în locul în care se va monta podul provizoriu, în stânga, dupa vegetație, se poate vedea viitorul pod nou peste râul Mureș


Că să vă faceți o idee mai bună, aici va fi montat podețul provizoriu:




Powered by API/PUM imgur uploader


Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt

Ajungem la primul pod nou construit peste râul Mureș, cel mai estic. Aici vedeți ceva foarte interesant, sunt cotele istorice ale Mureșului.




Iar aici noul pod aflat în construcție. Se montau ultimele zabrele, nu mai e mult.















Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt



Macaraua în acțiune


Detalii..



















alinuttt

Ne urcăm să vedem podul de la înălțime:








Se vede mai bine aici diferența de nivel între cele două terasamente(vechi și nou), respectiv locul viitorului podeț provizoriu









Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt






Lăsăm primul pod și ajungem la podul din mijloc. Acesta e într-un stadiu mult mai avansat, a avut loc și suprabetonarea.


In stanga e suprastructura podului, in dreapta culeea.












Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt

Vedem podul de jos








Terasamentul spre vest, a se remarca bolovanii





Să vă faceți o idee asupra mărimii lor


Terasamentul spre cel de-al treilea pod, cel mai vestic




Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt

Ajungem la ultimul pod de pe varianta Brănșica, cel mai vestic. Aici va urma o lansare curând, deja se aduc pe șantier piesele necesare. Partea de pod care deja e pe pozitie e in stadiu avansat.






















Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt

Detalii armatura margini de pod. Mai sunt cateva locuri unde nu e finalizata, dar fiind cofrata va urma curand betonarea.








Partea care va fi lansata curand.






Chiar in timp ce pozam a ajuns un camion cu piese necesare lansarii.



Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt

Din nou pe pod, ne uitam spre Branisca.





Suntem deasupra Muresului



Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt

Lasam lotul Simeria-Gurasada si ajungem pe lotul Gurasada-Ilteu unde constructor este asocierea RailWorks-Aktor,Arcada,Alstom

Ce vedem in imagini este varianta de la Campuri Surduc. Se estimeaza ca se va circula pe firul nou aici in luna martie/aprilie a anului 2022.












Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt

Se circula extrem de incet pe aici, nu cred ca avea mai mult de 30 km/h trenul.





















Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt

Inaintam la pas pe terasament sa vedem cum sunt montati stalpii de electrificare de catre cei de la Alstom





Detalii fundatie


Privire spre varianta noua de traseu. Directia Curtici.




Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt

Podul 1 al celor de la Arcada, cel mai estic


E intr-un stadiu foarte avansat











Detalii terasament



Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt

Urmează partea mea preferată din această vizită. O surpriză foarte plăcută: Polata și tunelurile Aktor. Din fericire se lucrează, momentan polata este atacată pe trei fronturi: Capătul dinspre Deva și ambele capete de la mijloc după cum vom vedea în poze. În următoarele două luni vor să înceapă să atace și capătul dinspre Curtici al polatei, respectiv galeria tunelului mare dinspre Deva(pe acest lot Aktor are o polata și două tuneluri- cel mare are circa 600 de metri, cel mic aproximativ 250 de metri). Din păcate încă sunt probleme birocratice la portalul dinspre Arad al tunelului mare și la portalul dinspre Deva al tunelului mic, deci acolo nu se lucrează. Totuși, dacă în iarnă vor ajunve să sape concomitent 5 galerii, mi se pare WOW.

Ce vedem în primele poze este portalul estic, dinspre Deva, al polatei. Au avansat și aici cu excavația. Momentan așteptau să se întărească betonul, de aceea nu lucrau la portalul ăsta în momentul vizitei.

Mă folosesc de o filmare mai veche a colegului Adisan ca să vă dați seama mai bine de unde pozez.



Powered by API/PUM imgur uploader












Detalii zid torcretat


Ne uitam in sensul opus polatei, spre terasament- directia Deva









Powered by API/PUM imgur uploader