Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

cristi5

Umbla vorba ca Aktor are probleme la proiectarea de detaliu a tunelurilor de la Salciva (la nord de polata).

Asta pentru ca (asa cum s-a mai spus) proiectul licitat este prost. Il gasiti aici

http://www.cfr.ro/files/ProiectArhiva/ReabilitareCurticiSimeria2c-3/TR.2-C_1/LOT%203/desene/TUNELURI/

De exemplu in aceasta sectiune se vede ca nu prea e material deaupra tunelului, si daca e forat se pate prabusi. Probabi intrarea in tunel trebuie proiectata cut&cover.

http://www.cfr.ro/files/ProiectArhiva/ReabilitareCurticiSimeria2c-3/TR.2-C_1/LOT%203/desene/TUNELURI/PROFIL%20TRANSV.TU%202.3.pdf

Pe de alta parte poate fi o tragere de timp a Aktor pt ca nu au capacitate sau nu le convin preturile la materiale. In mod convenabil CFR nu le-a asigurat acces, asa ca nu sunt in intarziere.

cristi5

@motorzbh merci de raspunsuri. Si nu deschideti pe 2 fire cu restrictii pe bariere? Ca restrictii la bariere exista si acum oricum.

motorzbh

Daca vrei sa stea barierele inchise tot timpul, cu cea mai mare placere. Dar din experienta stiu ca dupa o juma de ora lumea suna la 112 , dupa 45 de minute trec pri bariere asa cs se ajunge la 20 de km/h.

cristi5

Credeam ca inca se mai merge cu 20 la bariere pe Sighi-Sim dar nu am trecut demult.

OK dar problema asta de soft la bariere, odata reparata, este generalizabila solutia pe tot Sighi-Sim sau?

Cum de nu au aceeasi problema pe 614-Curtici?

Stii ceva de Blaj-Simeria? Va apucati si acolo pana rezolva barierele?

LED la semnal este numai pe 614-Curtici sau e in operate si pe Sighi-Sim? Nu sunt fiabile inteleg? Cine le schimba cand se strica, voi sau Alstom?

motorzbh

Da odata reparata va merge peste tot.. Nu stiu de ce a mers la Arad si aici nu. Sunt variante de soft diferite.Blaqj Simeria decembrie. Vom incepe testele preliminare probabil dupa Arad . Semnalul LED este peste tot. Deocamdata Aradul este in garanyie asa ca le schimba Alstom. Dupa noiembrie  daca semnam recepyia va fi problema noastra. .

alecu26

Chiar si la iesirea din Medias spre Copsa se circula la bariera cu viteza destul de mare. (Inca sunt doua bariere, si un e cu o folie inca pe ea).
A fost si cazul mentionat de motorzbh, doua trenuri unul dupa altul, bariera a stat foarte mult jos si soferii au luat-o pe rute alternative, au intrat printre bariere..etc. Nu prea intelegea nimeni ce se intampla.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

Am aflat de la @florin74 un nou motiv de intarziere pe coridor: cresterea preturilor. De la depunerea ofertelor (dupa contestatii etc) pana acum preturile au evoluat mult, mai ales in contextul pandemiei, salariul minim in constructii etc. Sper ca am inteles bine detaliile, daca nu, ma pot corecta colegii. Inteleg ca e o problema generala, nu doar pe CF sau rutier ci in toate proiectele EU.

Se face un act aditional la fiecare contract, pentru "actualizare de preturi". Antreprenorul trebuie sa ceara si CFR sa aprobe.

Astaldi pe loturile 2A si 2B (km614-Ilteu) a facut deja un astfel de act, cu o crestere de aprox 14%.

Acelasi lucru trebuie facut pt loturile Aktor (Ilteu-Gurasada, stiti, polata inceputa, tunelur neatinse) si FCC (Gurasada-Simeria).

Pe Brasov-Sighisoara (acelasi Aktor) ne putem astepta la actualizari de 20-25%, ofertele fiind depuse in 2017. Conform legii nu se poate aditiona mai mult de 15% asa ca e nevoie de OUG care sa mareasca aceasta limita la cel putin 20%, multe din proiectele primariilor de exemplu sunt altfel in pericol.

Dar si cu acel OUG nu se pot acesa mai multi bani EU decat prevede contractul de finantare. Asa ca e important cu ce procent din pretul estimat s-a castigat fiecare lot. Contractul de finantare cuprinde mai multe loturi (gen 614-Simeria, Bv-Sighisoara), deci aditionalele insumate nu trebuie sa duca la depasirea finantarii.

Sper sa putem urmari cum se fac aceste aditionari. Eu unul sunt sceptic ca se ca va lucra mare lucru inainte. Poate la FCC dar la Aktor nu as crede, indiferent ce promit ei.

Cetatean

Salariile in constructii au crescut pentru ca s a redus impozitul si ceva taxe. Deci cost 0 pentru straini.
Problema e lipsa de personal calificat,atat tesa cat si la lopata.
Fiecare companie are un aditional semnat pentru o indexare de preturi. 5-10-12% sau cat au reusit sa scoata firmele de claimuri. Aprobata cred doar pe durata de executie. Care in unele cazuri e depasita cu un an...
Legat de continuarea lucrarilor,nu se va opri nimeni. Banii de care zici se vor lua ulterior din claimuri. Cei mai multi si-au adus deja structurile mari,de mai bine de un an,deci au scapat de pretul mare la otel.
Ritmul de lucru va ramane acelasi. Lent.
Din punctul meu de vedere,nu as plati nimic. Nu e problema noastra ca ei isi gestioneaza lucrarile in ultimul hal.
Transport de la foarte multi km,se lucreaza cu subcontractori romani platiti destul de prost,ca deh tre' sustinut tot managementul ala strain.
Da e o problema si la Cfr,dar nu cred nici in ruptul capului ca e doar cfr de vina pentru ca la 4 ani de la ordinul de incepere,proiectele sunt la 50-55%.

Ce cred ca e mai interesant,e ca pe fidicul rosu foarte bine pregatit de cfr,nu se vor realiza 10-15% din cantitatile ofertate.

cristi5

@dojaalex inteleg ca e vorba si de pretul materialelor, care a crescut recent. Il las pe @florin74 sa detalieze daca are timp.

Si sunt multe locuri unde pot merge materialele. Aktor are doua tuneluri neatacate (plus terasament si CF pe cativa km in zona neatacata), Astaldi are un portal complicat, si un deal intreg de excavat si consolidat la capatul sudic. Electrificare pe variantele de viteza si firul inca neexecutat, semnalizare peste tot etc.

Hai sa le luam numai pe astea din urma, sa vedem pretul cuprului
https://tradingeconomics.com/commodity/copper



Sigur ca nu e bun stadiul actual, intrebarea se pune cum continua santierele, ca progresele recente sunt modeste mai ales la Aktor.

Sau poate e mai bine sa rezilieze. Dar... surpriza, in instanta Aktor va zice ca nu a avut acces la tuneluri. Ca nu are. Deci nu sunt intarziati!! Ca prin farmec, CFR nu le-a rezolvat hartiile. Convenabil. Nici la Astaldi la capetele tunelului.

Asa ca s-o lasam mai jos cu capitalistii lenesi. Vorba unui contemporan, "intariti-va statul".


Cetatean

^^ mi-a placut asta. Capitalisti lenesi.



Ovii Stîngaciu

Stația Radna 28.08.2021 (sursa poze : Daniel Luca (pasionat))
Mâine 29.08.2021 se va deschide firul 2 (int. St. Radna - Milova  de pe Lot 2A km 614-Barzava).

Stația Radna 

















Linia nouă. 








Aparat nou de cale , st. Radna 


Au scos inflexiunea 



Powered by API/PUM imgur uploader
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!