News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Ramele inter-regionale din licitația ARF-ului au viteză maximă 160 km/h. Caiet de sarcini.

Prezentare pe site-ul ARF.

motorzbh

Se va pune EETCS L2 pe Predeal Constanta  si se pote face chiar si de 350 km/h nu cu 160 ca acum. Calatorii au 2 locomotive de 200, cu una am mers si eu, 888, cu 199 pe Buc Cta. Dar imediat dupa reabilitare, acum nu stiu cum mai e linia. Alta solutie ar fi Pendulino. Barierele ne vor da mari probleme ca daca le modificam sectiunile de invbidere pentru 200 se va sta cu orele. Pasajele sau tunelurile ne-ar ajuta foarte mult. Dar se poate face 200 usor. 250 nu cred.

vancouver

Scopul nu trebuie sa fie viteza mare, ci timpul economisit. Degeaba merg cu 200 pe doar 30-40 km, apoi reduc la 70 din cine stie ce motiv, etc.. Deci sens are doar daca reusim sa facem Pipera - Fetesti 140km complet cu 200km/h fara cusur (inclusiv o firma care se ocupa permanent de intretinere, contract cadru, orice apare se repara in cateva zile).=> 10-11 minute economie.

Dar acelasi scop poate fi atins si pe alte cai, mult mai ieftin. La un tren Bv-B. Nord - Cta acesta trece de 2 ori peste aparatele de cale din B. Nord si la o tura completa de fapt de 4 ori. Acesta e un punct in care daca se castiga chiar si numai 30 de secunde, acestea reduc timpul total dus-intors cu 2 minute.

Alt punct ciudat in my opinion, este linia simpla dintre B. Nord si B. Baneasa. Dublarea acestei linii, furand o linie din triaj, sunt convins ca ar ajuta f. mult. Cu vizibilitate extrem de proasta, curba aceea de langa triaj (cu 70 acum, initial cu 80) este f. pericuolasa, pentru ca se merge in ambele sensuri pe aceeasi linie. Dublata si poate usor largita eu cred ca se poate si 100 pe acolo sau macar un 90. Dupa ce trec de macazale din nord, trenurile spre Brasov au liber imediat la 140. Pe cand spre Cta mai au kilometri buni cu 70-80.

Garile Ciulnita si Fetesti sa zicem ca se afla deja pe drumul cel bun (licitatie in curs) si acolo se mai pot lua 1-1,5 minute.

De asemenea cum spuneam, Predeal-Bv e alt punct critic actual, acolo se pierd peste 15 minute acum.

Iar cu ramele IR ale ARF de 160 se castiga cel mai mult. Scade timpul de rebrusare cu 7 minute in GdN, fara sa dam nici un cent in vreo reabilitare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dan tm

Dar acolo pentru dublarea racordarii la Baneasa nici nu trebuie luata linie din triaj(triajul este spre Chitila), practic trebuie demolate nicte maghernite, niste baraci acoperite cu tabla.

E

Knattspyrnufelag

Nu s-ar câștiga timp pe Brașov - Constanța dacă trenurile ar opri numai în București Băneasa?

AndreiB

Trebuie furata o linie din revizia/depoul de calatori Grivita. Sunt segmente unde linia este lipita de liniile de garare din revizie, nu e fizic loc de a insera inca un fir. Asta nu e deloc problematic (sunt linii de garare arhisuficiente), nu stiu in zonele de macazuri daca trebuie reconfigurat ceva sau nu.

Din pacate, astea sunt lucrari care trebuiesc facute oricum, indiferent de dorinta de a opera cu 200km/h sau nu. Daca vrem vreodata sa avem trenuri suburbane pe M800 (si ar trebui imho, cu o Gara noua la Pipera), linia simpla actuala face asta imposibila - capacitatea e prea mica.

Pentru siguranta, cred deasemenea ca ar trebui ca linia sa fie 100% ingradita in Bucuresti si alte segmente critice: Branesti, Fetesti, Lehliu, Murfatlar etc.

Dar in opinia mea, degeaba faci linia apta de 200 km/h, daca oferi frecventele actuale de 7tpz. O linie de genul poate sa fie de succes imho daca exista macar 1tph (+mai multe la orele de varf), altfel tot A2 va duce grosul traficului. Ori, intre lucrari pentru a creste vmax la 200km/h si lucrari pentru a creste capacitatea liniei (mai multe linii abatute, triplari, cvadruplari etc) pentru a permite 1-2tph de calatori si trenuri suburbane, prefer a doua optiune.

cristi5

Exista cel putin un SF in derulare pt complexul feroviar Bucuresti care ar trebui sa rezolve  dublarea GdN-Baneasa, GdN-Mogosoaia etc

vancouver

@Knattspyrnufelag: da, s-ar castiga timp la trecerea direct prin Baneasa, fara a mai intra in nord. Ca. 20 de minute s-ar castiga si ar fi super. Dar: In zilele obisnuite 80% din calatorii acestui tren urca sau coboara la Bucuresti. Iar la Baneasa e total aiurea, foarte putini ar mai folosi.

Aceasta varianta o sa fie insa demna de luat in seama dupa ce o sa fie gata M6 pana la Baneasa. Atunci M6 va avea statie la Gara Baneasa si calatorii din tren vor putea lua de acolo metroul, ceea ce e altceva fata de acum, cand pot lua doar cu greu un autobuz, care face si mult in trafic.

Ideal era desigur daca acest M6 nu se ducea de la gara Baneasa mai departe la Mall Baneasa, ci in Pipera, cu capat comun cu M2 - asa cum am propus eu si cum in mod furibund si vehement am fost apostrofat sa nu mai propun nimic ca e prost. De asemenea la celalt capat M6 ar trebui prelungit pana la Hasdeu, ca sa aibe statie de transfer cu M5 (ideal in proiectul M5 Opera-Iancului sa die inclusa si prelungirea cu 2 statii a M4/M6 de la GdN pana la Hasdeu si sa fie gata concomitent).

In aceste conditii, M6 ar avea legaturi directe cu: M1 (la Basarab), M2 (la Pipera), M3 (la Basarab), M4 (linie comuna pe mai multe statii), M5 (la Hasdeu). Deci cu toate celelalte linii. Si atunci chiar ar avea sens ca multe trenuri de Constanta sa nu mai intre in Gara de Nord si in schimb sa lase calatorii la M6 la Baneasa. Discutam de 10 ani+, discutam de schimbat mentalitati (inclusiv aici pe forum), discutam de un sistem intreg care se poate crea cu putina logica.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

subway

^ prin strategiile CFR era si proiectul dezvoltarii/construirii unei gari/complex feroviar in nordul capitalei care sa permita evitarea introducerii trenurilor in GdN.
Mai e de actualitate?

AndreiB

Eurogara Chitila ar fi un downgrade masiv fata de Gara de Nord, fara acces la metrou, aproape in afara Bucurestiului si intr-un cartier relativ rau famat. Prefer sa opreasca in Baneasa vs Eurogara Chitila, care e o ramasita a urbanismului Ceausesc.

Dar cel mai bine ramane cu toate trenurile in Nord.

vancouver

Exista SF in derulare pentru modernizare gara de nord, exista alt SF pentru complexul feroviar Bucuresti, exista un SF pentru o gara in nordul Bucurestiului cu un nou complex feroviar, exista ideile stupide ale lui Nicusor Dan cu inelul, exista proiect de prelungire M2 spre Berceni, exista propunere prelungire M3 si M5 spre exterior la primaria sect. 6, primaria sect 2 vrea sa ingroape in subteran gara Obor, primaria sect 3 vrea sa elimine linia la Titan Sud, primaria sect 2 vrea M7 transformat in metrou usor, exista tren spre aeroport dar facut in fine cum stim, acum primaria Mogosoaia se leaga cu o gara mica de el, etc...

Dar o strategie unitara, un Master Plan pentru zona metropolitana Bucuresti, CAND FACEM? Sau ne place ce a iesit in zona Galati-Braila cu proiecte alandala?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

subway

Cine sa o faca? Primaria nu are habar de problemele CFR si MT nu are aplecare si nici competente pe problemele orasenesti.

AndreiB

Asa e cand sunt prea multi bucatari - cauzat si de deficienta impartirii administrative.

cristi5

@oc7avian reprezinta API intr-un grup de lucru la MT pt zona Bucuresti-Ilfov (GLBI). Deci ceva preocupari "unitare" exista.

subway

Probleme de genul acesta sunt peste tot in lume, nu facem noi nota discordanta, e greu sa pui doua atelaje la aceeasi caruta mai ales daca trag in directii contrare...
:-[