Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

vancouver

Quote from: cristi5 on June 15, 2021, 08:20:52 AM
@vancouver comisia conditioneaza finantarea de ERTMS.

Asta este o minciuna si o prostie ca multe altele promovate prin Romania, in care "comisia" = bau bau si daca nu facem asa atunci ...

"Comisia" suntem si noi, si daca spunem ca nu are sens si venim cu justificare, atunci vom gasi impreuna cu "comisia" cea mai buna varianta. Daca doar facem in chiloti , adica ne c***m pe noi, atunci aia iese: un c***t.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

motorzbh

In primul rand ca exista documente oficiale care te contrazic. In al doilea rand ca ce vrei tu este sa devenim o fundătură a Europei. Comisia a decis sa facă ERTMS-ul ca sa asigure interoperabilitatea intre tari, adică sa existe posibilitatea ca un tren din Germania sau România sa circule in tot restul Uniunii. Poți într-adevăr sa nu pui ERTMS-ul, sa renunti la coridor si sa mergi cu Indusi/PZB la fel ca acum. Problema este ca în timp ce in Germania sunt 25 000 de trenuri zilnic la noi sunt 1500-2000. Din care o parte sunt firme "romanești" de genul DB sau Rail Cargo. Scopul nostru final nu este sa punem ERTMS-ul si sa ne uitam la el ci sa mărim traficul de 3-4 ori. ca avem rezerve cat Mongolia. Stam cu PZB-ul? Atunci coridorul si traficul se va duce prin Serbia- Bulgaria si noi vom rămâne Moromete, filozof dar cu izmenele rupte. Da, nu avem o strategie clara, CFR Călători nu vrea sa audă de ERTMS, pana când într-o zi o sa se trezească fără trase.
Sunt foarte putini cei care înțeleg cu adevărat ce înseamnă ERTMS, si ce avantaje are. Practic l-am pus ca ne da banul si pentru visul umed: măreața viteza de 160 km/h. In realitate trebuie sa vedem modernizarea a, de fapt revoluția pe care o aduce: Conducerea centralizata și automata a trenurilor. Restul UE are as ceva de zeci de ani. Noi de-abia acum începem timid sa-o testam.

cristi5

@motorzbh

Protocolul e facut in 2018. Receptia e in 2019 (cu neconformitati deci nu exact "curat")

Vrei sa zici ca in 2018 stiau ca in 2019 vor avea nevoie de receptie ca sa poata da recomandarea? Si deci au pus de un protocol secret?

Si conflictul de interese daca e asa de evident cum nu l-a vazut judecatorul? Cum nu l-au vazut  avocatii lui Strabag? Ca banui ca sunt juristi mai buni decat noi sau?

Si daca infractiunile de care zici sunt asa evidente de ce nu mergi la DNA?

Eu apreciez explicatiile tale de aici si informatiile din interiorul CFR/instalatii si in general evanghelizarea digitalizarii CF, de care e nevoie ca de aer, ca tehnologia exista de decenii si noi tot cu SBW, CED si PZW...

Dar e evident ca in privinta Alstom (si a sefilor tai care sunt in contact cu Alstom) nu esti tocmai obiectiv. Pana la un punct e de inteles, nici nu e bine sa fii prieten cu cei pe care ii verifici, si putini oameni sunt prieteni cu sefii lor.

Pe de alta parte Alstom nu e pe forum sa se apere impotriva acuzatiilor. Si forumul nu e instanta de judecata sau procuratura.

vancouver

Realist in Germania in urmatorii 20 de ani nu o sa se treaca pe ERTMS pentru marfare. Poate partial pe trenuri de calatori. Marea interoperabilitate nu va exista asadar nici macar in Germania pe marfare intr-un orizont rezonabil.

Asa ca e total absurd orice argument legat de marfa care - vai vai - nu va mai tranzita Romania, si o sa o ia prin Bulgaria sau Serbia. Marfa nu va avea ERTMS instalat pe locomotive in Europa de Vest, daramite in est.

Exista si acum locomotive care pot circula bine mersi fara oprire in Ungaria si Romania si probabil si in Austria, iar 1-2 schimbari de locomotiva intre Constanta si Hamburg e o bagatela in raport cu alti timpi de asteptare (de ex. numai daca ne gandim ca trenul trebuie descompus si recompus daca merge pe la Predeal sau ca la traversarile montane atat in Carpati cat si prin Alpi, e nevoie de 2-3 locomotive per tren). E stupid sa vrem ca aceeasi locomotiva sa mearga de la Constanta la Hamburg. Si daca merge Constanta-Viena si deja acopera o zona uriasa si nu stiu daca merita sa se departeze in halul asta de baza si sa se plimbe cu ea mecanici din mai multe tari sau mecanici care sa ajunga sa doarma la mii de km de casa.

De asemenea costul pentru ERMTS nu va fi in vecii vecilor recuperat ca urmare a trecerii prin Romania - in tranzit - a unor garnituri de marfar suplimentare, care altfel o sa o ia prin Serbia sau mai stiu eu pe unde. Decat sa ne strice noua traficul de calatori si infrastructura si sa plateasca sume infime pentru tranzit, mai bine pe la altii

Deci toata povestea asta cu interoperabilitatea este o prostie imensa. Nimeni nu are nevoie de ea, decat niste politicieni europeni pentru care suna bine.

Interes real pentru interoperabilitate au doar tarile mici, gen Belgia si Olanda... adica fix alea in care sta conducerea UE si care motorizeaza idei din astea, care devin "obligatorii".

ERTMS e o imensa pierdere de bani si de resurse, NU FUNCTIONEAZA si NU VA FUNCTIONA in Germania in urmatorii 20 de ani (exceptia trasele noi-noute de ICE) si nu va functiona in Romania in urmatorii 50 de ani!

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Xenos

Cristi5 a punctat un fapt esential. Poate noi stim, cu ghilimelele de rigoare, sau mirosim niste lucruri. Dar fara dovezi clare nu poti trage concluzii juridice din aceste intuitii.

cristi5

@vancouver vreau sa vad ministrul roman care bate cu pumnu-n masa si zice "decat cu ERTMS mai bine fara bani EU. Ma voi duce eu la Bxl si ii voi convinge, etc, etc". Stii, cum mergea Cuc la Bxl sa le spuna ca nu sunt ursi.

Pana nu vine acel ministru, discutia meritelor tehnice ale ERTMS este inutila. ERTMS este impus de Comisie, si este oricum muuuult peste ce are Romania acum.

Si  stii de ce mai e inutila? Pt ca Romania chiar are nevoie de un sistem de semnalizare pt viteze mai mari, si un upgrade tehnologic la PZB din 1960 toamna.

Tu vorbesti de 200. Stii ca la BLA se considera ca peste 140 mecanicul nu mai apuca sa vada semnalul si sa reactioneze in timp util? Stii ca pe Buc-Constanta evitarea coliziunilor se face din orarul trenurilor? Adica pur si simplu nu se programeaza trenuri la doua blocuri in fata celor de 160 (ceea ce fireste ca limiteaza capacitatea! Spre portul principal al tarii!! In comparatie ERTMS permite un tren la 90 secunde!!). Daca cineva incalca din greseala regula "doua blocuri libere" ne paste un accident mortal.

Franta, Germania si alte tari si-au dezvoltat singure sisteme de semnalizare pt viteze mai mari. Romania nu are capabilitatea asta, si chiar daca ar avea-o, de ce sa dezvolte ceva nou cand exista un standard european?

N-o fi perfect tehnic ERTMS, nu zic nu. Nu merge perfect implementarea ERTMS in Europa, dar merge inainte. Dar tehnic Romania nu are alta alternativa. Tehnologiile vechi de 60 de ani sau de 140 de ani (SBW, inca in functie in multe statii din Romania) nu sunt o alternativa.

Toate vehiculele noi produse in Europa sunt dotate cu ETCS. Ce sa faca Romania, sa cumpere un alt sistem (eventual second-hand aruncat de Germania), incompatibil cu vehiculele?

In loc de complexele astea, poate ar fi bine sa vedem Romania ca pionier in domeniu. Suntem prima tara cu ERTMS peste PZB/BLA. Germania se intereseaza cum au fost rezolvate diferite aspecte.

motorzbh

@cristi5 Tu cine crezi ca le-a furnizat documentele necesare anchetei?
Asta este procesul verbal curat din 2018 in urma caruia s-a dat referinta.










Powered by API/PUM imgur uploader
Cel din 2019 a fost făcut pe bune la presiunea noastră.

cristi5

@motorzbh exact ce e gresit in acea receptie partiala?

Alstom a instalat multi km de GSM/R in lume, tu crezi sincer ca in 2018 nu aveau experienta in telecomunicatii? :lol: E ca si cum am zice ca Xerox nu are experienta cu toner.

Adica pe fond, acuzatia asta cu portofoliul e caraghioasa, nu ti se pare?  Inteleg ca pe legislatia romaneasca se putea, eventual, interpreta ca nu au experienta dar evident asta e o problema a legislatiei, nu a Alstom. Sigur, daca esti ultras anti-Alstom lucrurile se vad un pic altfel dar totusi...

Si nu mi-ai raspuns, daca e asa evident conflictul de interese din CFR, avocatii Strabag unde erau, dormeau?

motorzbh

Alstom nu a instalat nici un metru de GSM-R nicăieri in lume. Nokia si Kontron au facut asta pentru ca restul lumii nu e tâmpită ca noi sa faca ghiveciuri călugărești din proiecte, și-au pus GSM-R separat pe mii de km. DB-ul are 45 000 de km de GSM-R instalat. ETCS ... 200 de km.
E vorba de contract , care trebuie respectat de ambele părți. Nu mi se pare normal ca CFR-ul sa fie dat în judecata de Alstom in timp ce Alstom are sute de probleme.
PV din 2018 este o ilegalitate crasa având în vedere ca ascundea problemele care erau deja asumate de Alstom.
Trebuiai puse anexele in acest PV cum s-a făcut u;ulterior. Chiar si cum s-a făcut in 2019 este ilegal.
Strabag-ul ne-a dat in judecata si a făcut plângerea penala contra lor. Asta e limita legii.

cristi5

https://www.ertms.net/?page_id=55

800 km de ETCS numar eu in Germania (nu zic ca e mult si ca sunt operationali, dar nu se va opri aici). Si pe la 2000 de vehicule echipate.

Dar de acord ca GSM/R ar fi excelent de implementat pe toata reteaua CFR. S-ar elimina si ordinele de circulatie duse la mecanic (care el poate fi blocat in camp undeva)

Daca totul e in instante si la DNA nu are rost sa mai judecam pe forum sau? Daca acel document e ilegal, semnaturile se vad, sa speram ca cei care semneaza vor raspunde. Sigur ca va dura. Pe Bucuresti-Constanta (2009-2013) s-au dat recent primele sentinte definitive (2019)

https://ziare.com/sebastian-vladescu/stiri-sebastian-vladescu/afaceristul-austriac-care-a-recunoscut-ca-i-a-dat-2-1-milioane-de-euro-spaga-lui-sebastian-vladescu-condamnat-la-3-ani-cu-suspendare-1560034

frunzaverde

Harta aia spune ca Bucuresti - Constanta si Bucuresti - Predeal au ERTMS nivel 1 instalat si functional si in service, ceva ce nu a existat niciodata. Pe majoritatea distantei, nici macar nu s-au instalat balizele. Aceiasi harta zice ca Sofia - Burgas e finalizata in 1999, cand cand colo a fost un proiectel de test, care nu a fost functional niciodata si a fost oprit si desfiintat de ani de zile. Harta respectiva e o aberatie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Da, am zis si eu ca ce e pe harta nu-i neaparat operational. Si in cazul Romaniei nu e neaparat real ca la forme fara fond suntem experti.

Numarul de vehicule e un indiciu interesant.

Harta cred ca e facuta de asociatia producatorilor de echipamente (Alstom, Thales, Siemens si inca cativa).

https://www.ertms.net/?page_id=50

Fireste ca interesul lor e sa fie cat mai multe.

TibiV

Mda...
Harta este de "maxima incredere"....
Deci avem ERTMS/ETCS Level 2 de anul trecut pe 2/3 din Brasov-Sighisoara....


Iar lungimea este inca incerta....

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

motorzbh


RobertH

Nici nu bagati in seama harta aia. E gresita de foarte mult timp.