Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

AndreiB

In ce hal poate sa arate linia veche - practic pare ca nu au mai intretinut-o deloc de ceva vreme.

motorzbh

Toata lumea știa ca vine coridorul si nu au mai facut chiar nimic. Pe celelalte se ma schimba o traversa ceva. Când făceam teste la Arad , când treceam de 614 spre Ghioroc parca mergeai pe pietre direct nu pe sine. Era 80 restricție dar mergeam cu 60 sa nu rupem Taurus-ul.

subway

Ne laudam ca suntem pe locul sase in UE (unde de fapt e locul nostru ca suprafata a tarii) ca retea feroviara dar daca am lua in considerare doar lungimea liniilor bine intretinute am fi pe ultimele locuri!
Ne-am batut joc de zestrea tarii...
:((
Nu mai suntem in stare nici macar sa producem traverse de lemn de buna calitate desi se taie padurile intr-o veselie.

Cuneo

La Radna s-au montat șinele pe un fir...













...s-a asfaltat peronul





și se continuă lucrările la hala de mentenanță.







subway

In ce priveste polata si tunelele constat cu tristete ca nimeni nu pune presiune pe aktori sa nu mai mimeze munca desi astea sunt lucrarile cele mai migaloase...



cristi5

@Marian Grigorescu
Fain pasajul ala parasit :)

Cat de mult poti lucra cu intaltimea (cota) la care e linia in randarile tale? De exemplu in cele cu tunelul si polata, linia va fi la vreo 5m deasupra nivelul luncii Muresului si a drumului care trece pe langa CF, nu la acelasi nivel, cum apar in randari. Gasesti specificatiile tehnice aici, te ajutam sa cauti in ele daca ai nevoie. Vezi mai ales la terasamente si profile transversale si longitudinale.

http://www.cfr.ro/files/ProiectArhiva/

Spor!

cristi5

Quote from: subway on June 13, 2021, 05:56:12 PM
In ce priveste polata si tunelele constat cu tristete ca nimeni nu pune presiune pe aktori sa nu mai mimeze munca desi astea sunt lucrarile cele mai migaloase...
Cum poate stii, Aktor a fost intr-o situatie financiara dificila la nivel de concern, controlul a fost preluat intr-un proces lung si anevoios de niste olandezi (care preluasera inainte si Terna) si care acum au inceput sa injecteze capital. Aktor nu a fost nici macar in stare sa aduca o scrisoare de garantie bancara pt Apata-Cata ca sa primeasca avans. Acum pare ca lucrurile se vor rezolva.

In situatia asta, daca e sa prioriteze ceva in Romania, aia nu e feroviarul, mai ales cand ST2 "missing link" era in halul in care era. Injectia de capital recenta s-a vazut pe ST2, inteleg ca se va vedea si pe CF. CF inteleg ca sunt contracte cu profit bun, fii sigur ca vor lucra cand vor avea resurse.

Daca ai contacte la Tunele Brasov, poti verifica daca au fost contractati de Aktor pt polata si tuneluri pe Ilteu-Gurasada?

cristi5

@motorzbh si altii interesati de digitalizarea controlului de trafic feroviar, nu stiu daca cititi topicul de Centralizare si Semnalizare.

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2983.msg348512#msg348512

se pare ca Romania / CIV nu stau chiar asa prost :lol: . Ba chiar in unele domenii cum ar fi ERTMS2 cu fallback la BLAI / PZB suntem deschizatori de drumuri...

@motorzbh am auzit ca la Arad se va ajunge curand la Notified Body ca sa se poata opera oficial? E o licitatie in derulare pt asta (participa AFER si niste francezi), nu stiu care e stadiul.

motorzbh

@cristi5 Stadiul licitației este "în derulare" . Așteptăm sa se declare câștigătorul. Si dupa aia probabil se va merge prin tribunale.
Cu fallback-ul trebuie sa te dezamăgesc, dar comisia ne-a întrebat la ultimul audit când scoatem magneții din cale și eventual chiar și semnalele. Cu magneții ne-am angajat. Cu semnalele am dat-o cotita. Dar presupun ca vor insista.

subway

@cristi5
Ce sa faca Tunele Bv?...ca n-a mai ramas mare lucru din ei...
Daca aflu ceva iti spun.

cristi5

@motorzbh de ce sa scoateti semnale? Daca e fallback la BLA, eu inteleg ca daca nu merge ERTMS, se foloseste BLA. Inclusiv vehiculele care nu-s dotate cu echipament imbarcat sa poata opera in continuare cu BLA

Daca comisia (europeana?) vrea sa scoatem semnalele de ce am mai implementat BLAI?

Si despre ce magneti e vorba? Merci.


motorzbh

Magneți: inductorii INDUSI/PZB. Practic ETCS-ul merge fără semnale fizice pe teren, ele exista doar virtual pe display-ul IDM. Practic la marea viteza e doar o tăbliță pe care scrie semnalul BL22. Mecanicul circula doar uitându-se,  pe DMI calculatorul de pe locomotiva. Noi am pus semnalele si inductorii ca avem trafic mixt, dar comisia vrea sa renunțăm la trenurile cu Indusi si sa punem ETCS pe toate locomotivele de pe coridor. La alții le-au dat și bani pentru asta. Bine și noua ne-au dat bani pentru rame dar mulțumită ARF-ului si legilor din România...

cristi5

Inteleg ca si pt operatori exista fonduri europene care acopera 85% din echipamentul imbarcat. Oricum in UE nu se mai produc vehicule noi fara ETCS asa ca pe termen lung (dupa ce crapa toate EA :) ) problema se rezolva natural.

@motorzbh Tot nu inteleg, presupunand ca toate vehiculele vor fi echipate, de ce e ok sa renuntati la Indusi dar nu la semnale? Va indoiti de calitatea interfetei umane ETCS din cabina? Sau mecanicul nu e obisnuit cu ea si nu se simte in siguranta fara semnale?