News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

Adevarul e undeva pe la mijloc. Exact asa este si in constructii civile. Cel care executa se loveste mereu de diverse activitati necuprinse in documentatie. Si cere bani. Unii patroni sunt avizi si-si imping angajatii sa ceara luna si soarele, altii pur si simplu cer sa li se deconteze ce-au muncit real, orele in plus sau costul materialului.

Numai ca beneficiarii sau firmele antreprenor principal sunt de o neobrazare iesita din comun si au exact atitudinea asta stupida afisata si de @motorzbh, cum ca toata lumea nu vrea decat jecmaneala si ca - de ce sa ceri 18 milioane, stai dracu in banca ta si nu mai cere nimic, ca scrie acolo undeva pe pagina 7546 ca trebuie sa prevezi si situatia asta si orice altceva...

Firmele mari si beneficiarii care construiesc la greu au juristi si ingineri, care stau sa ascunda diverse situatii in texte alambicate, pe care nimeni nu are timp sa le citeasca atunci cand face oferta. Te trezesti ca executant, ca ai luat leapsa si te enervezi. Si iese cu scantei.

Asa ca invatati mai bine sa fiti maleabili si nu pentru un rahat de 18 milioane de lei, la un proiect de 1 miliard de lei, sa tineti Romania blocata, cu pierderi zilnice de 18 milioane de lei... Si cu certitudine se putea negocia de la 18 milioane si poate acceptau si 9 sau 10, ca sa fie multumiti si sa mearga treaba repede. Asa ce ati facut, ati lungit proiectul cu 2 ani si ati castigat nistre frimituri.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

subway

@motorzbh
Toate astea imi amintesc de o replica antologica la o discutie cu un antreprenor:
Ati promis ca veti construi palatul visurilor noastre si acum vreti sa ne livrati o rulota in loc?
:)

motorzbh

@vancouver My friend te faci ca nu înțelegi: Chestia cu BSC-urile se putea rezolva in 5 minute fără nici un cost pentru nimeni. Si fara 50 de ședințe interminabile si 5 ani de procese. Alstom putea sa schimbe Kapsch cu Nokia cum a făcut pe 2C sau cum a facut Siemens-ul pe 3. Pentru ca de fapt contractele cu subcontractantii se semnează doar dupa semnarea contractului cu Beneficiarul. Se negociază dupa semnarea contractului la greu. Dar de fapt il interesau cele 18 milioane. Pana la urma am avut dreptate la curte si au pierdut. Ei au venit cu Tuca &Zbarcea si noi cu un jurist plătit cu 2000 lei pe luna care mai are alte 20 de spete.
Nu s-a blocat nimic ca am putut face teste folosind alte BSC-uri din alt proiect.
Blocajul este dat de la inabilitatea lui Alstom să-și rezolve problemele. Noi am făcut teste in 2017 si receptia cu 113 probleme in 2018 când s-au angajat sa le facă in 90 de zile. Le-au rezolvat in 90 de zile? Nu. Noi nu mai avem nici o implicare dupa recepție. Dupa 3 ani au venit acum sa facem teste când în mod straniu trebuie sa facem teste si la  SimSig.
Exista un contract care trebuie respectat de ambele părți. De ambele părți. Da când semnezi un contract si dupa aia incepi sa zici stii aia nu fac, aia nu-ti livrez si plangeri peste plangeri...
Nu prea mi se par interesați de cooperare.
Nu vorbesc ca s-au calificat la Brașov Sighișoara cu falsuri.
Nu vorbesc ca a căzut stația Arad 16 ore si încă nu știm de ce. Sau ca poți sa bagi tren contra tren.


subway


Xenos

Oricum tonul prietenului vancouver in acest  tipic e deplasat rau de tot si nu pricep de ce, in alte locuri e pertinent si la obiect.

Adisan

Tunelul de la Bătuța
Multumesc API pentru sansa de a ajunge aici si a avea ocazia sa filmez in interior

vancouver

@Xenos, tonul meu aici este deplasat, pentru ca ceea ce se intampla este nu deplasat, ci strigator la cer de deplasat. E nemaivazut si nemaiauzit sa incepi o lucrare in 2012-2013, sa ai in 2016-2017 ca. 90% ambele fire gata, dar in 2021 sa nu se circule decat pe un singur fir.

E o imensa imensa bataie de joc. Sa ai 2 fire la super standard reabilitate si sa te uiti la unul ca sta de pomana.

E o imensa bataie de joc pe coridor sa ai un singur tren direct pe zi Deva - Sighisoara si ala sa faca 3 ore si ceva, desi ar fi normal sa faca 1:30 - 1:45.

E ceva de  :bash: :headbash: :headbash: :headbash: :headbash: :bash: :bash: :bash: :gaah: :gaah: :gaah: :gaah: :gaah: :madwife: :madwife: :madwife:

Intelegi?

Si nu exista nici un vinovat, toata lumea a facut bine, chiar si Alstom ca a durat 5 ani un proces nu-i bai, ca oricum ne incadram in termene.

Deci zi și tu acum, ce ton merită treaba asta?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

subway

@Adisan
Excelent reportajul!
Deci se pot face tunele onorabile si in RO!
Vaioaga aia gri e probabil zona de falie cu acoperire mica de care s-a mai vorbit.
Nisele alea laterale sunt asa numitele gauri de sobolan pentru adapostirea personalului de intretinere in caz ca vine trenul...

motorzbh

@Adisan Marfa filmarea. Ce drona ai?
@vancouver Am mai explicat cine sunt vinovatii: CFR-ul a fost cel care i-a permis lui Alstom sa intarzie 7 ani lucrarile. Cum s-a schimbat optica prin MT si s-a scos pisica pe culoar cum au început să-și facă treaba.
In principiu am reusit sa mutam resursele pe SimSig si sa testam reteaua ca sa ne incadram in termenul de dare in functie al CE-urilor. Testele la macheta au indicat niste probleme cu barierele. Mai multe dupa ce ma mai duc acolo.

Adisan

@motorzbh Dji Air 2s (noua achizitie) iar cealalta veche este Dji Mavic Mini

Xenos

@vancouver: ai dreptate, situatia e foarte departe de a fi ideală, mai ales pentru călători....

subway

Daca sunt probleme de siguranta circulatiei de gen tren contra tren nu o sa semeze nimeni niciodata o receptie...

motorzbh

@subway "Daca sunt probleme de siguranța circulației de gen tren contra tren nu o sa semneze nimeni niciodată o recepție..." a doua oara vrei sa spui.
@Adisan Da ce sa zic, se vede ca filmează ca lumea. Sunt foarte practice dronele cu bratele rabatabile ca sunt ușor de transportat. Sa o folosesti sanatos! Sper sa ne vina si noua "drona" si sa filmez cu ea proiectele.

subway

Esti sau nu esti de acord cu afirmatia mea ca nu am inteles exact.

ionut.damian

Cred ca @motorzbh se referea la faptul ca receptia a fost deja semnata, desi neconformitatile erau cunoscute.
Personal, prefer sa circul cu trenul in conditiile existente (pe un singur fir, etc.) decat sa mor intr-un accident feroviar. Chiar e bine ca totusi mai sunt oameni prin CFR care nu fac rabat la siguranta. Cred ca orice situatie este mai buna decat un potential accident feroviar cu morti cauzat de acceptarea "mai rapida" a unor cerinte ale constructorilor.