Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

motorzbh

Pai si tunelul sapat ca un sant si acoperit ce este? De exemplu primul metrou săpat pe bulevard asa s-a facut, fara TBM.

subway

Se numeste cut&cover, adica sapat si abia apoi acoperit.
Tunele false se intalnesc adesea la TBM pentru ca e nevoie de o structura in care sa poata sa se impinga pentru a incepe saparea tunelului propriu-zis.
La metrou sunt botezate inele false sau blocstart.
Probabil ca in cazul nostru e vorba de o bucata de tunel cu rol de portal.
Nici polata nu-l putem numi pentru ca polata e un tunel de coasta sapat doar pe jumatate in versant si al carui rol e sa protejeze calea de rulare de caderile de stanci. Din ce am vazut la Actor aia nu e polata...

motorzbh

Mersi pentru. Ma gandesc cu groaza la tunelele de pe Apat Cata si la planul de salvare. Din pacate pe masura ce inaintam in verificarea SimSig constatam ca proiectul este mult prea complicat si ineficient. Daca planul de salvare este o copie a celui italian nu stiu cum o scoatem la capat.

cristi5

@motorzbh
Nu e in proiect planul de salvare?

Cum merge verificarea? In iulie pe doua fire Sighi-Blaj?

@subway stii cumva de ce e nevoie de tunel fals la portalul vestic la Batuta?

motorzbh

Nu , in proiect e doar hardware-ul : usi blindate, tunele de evacuare etc. Planul in sine, ce facem , cum funcționează instalația nu e scris nicăieri. e doar o copie dupa arhitectura din Italia. Nu știu ce are in cap ISU.Daca au ceva în cap.  Poate vor altceva. Standardul nu este foarte strict, permite interpretări.
Probabil se va da in funcție cu niște restricții operaționale. Alstom-ul vrea sa facă recepția la Arad si vom aloca o mare parte din resurse pentru asta. Va fi o chestie foarte plăcută: o săptămână la Arad, o săptămână la Sighișoara si o săptămână la București. Repeat.

subway

^^
N-am idee, e contract proiectare si executie, constructorul alege solutiile...

cristi5

@subway

Nu e proiectare si executie!! Dar in proiect nu scrie nimic de portal. Daca vezi ce e in proiect, pe FIDIC rosu, te-apuca rasul. Sunt max 2 pagini despre tunelul 3...

http://www.cfr.ro/files/ProiectArhiva/ReabilitareCurticiSimeria2a-2b/TR.2-B_1/Lot%203/MT/MT%20TUNELURI/MT%20TUNELURI.pdf

Mai e si caietul de sarcini, plin de generalitati.

Si atunci a "reproiectat" antreprenorul la greu, ca CFR in proiect au in capatul tunelului doar niste ziduri de sprijin. Ce conteaza ca trebuie ras aproape complet dealul "sprijinit". Cand au calculat cat trebuie sapat si-or fi frecat mainile gandindu-se la claim... Aproape un an de "sapa"

Ah, si zidurile de sprijin nu apar in caietul de sarcini. Pai nu-i nevoie, sa se descurce constructorul...

vancouver

Deci concluzie: pe feroviar FIDIC Rosu nu este bun. E mai bine galben.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

subway

^^
Cam asa stiam si eu ca s-au facut numeroase <adaptari la teren> ale proiectului, cu acceptul proiectantului si consultantului dar in final lucrarea nu arata rau deloc...chiar din contra!
Niciun fidic rosu nu impiedica adoptarea unor solutii venite din partea constructorului in favoarea proiectului.
Pe de alta parte acolo sunt implicati tunelisti cu experienta (executant, proiectant, diriginte, RTE), pe majoritatea ii cunosc personal, si profesionalismul asta se vede cu usurinta, macar de ar fi asa si la alte lucrari.

cristi5

@vancouver daca il fac rosu sa-l faca cum trebuie. Pacat ca nu mai exista vechiul SEAP sa vedem sutele de clarificari la acest minunat proiect.

@subway nu ma indoiesc de profesionalismul antreprenorului. Pe mine ma deranjeaza ca antreprenorul a depus reproiectarea intrarii estice in tunel (dealul ala din fata tunelului Batuta) la CFR in august 2019 si CFR abia acum a terminat exproprierile. Si inca nu a facut AM revizuit sau scoaterea din fondul forestier. Constructorul nu are acces. Claim perfect.

Si... de ce trebuie exproprieri in 2021 cand se stie din 2013 pe unde va fi traseul variantei de viteza?

Lalaiala CFR e mult peste rutier. Acolo ne grabim ca "Romania are nevoie de autostrazi."

@vancouver: dupa cate vezi suntem dependenti de reproiectare (FIDIC rosu de mantuiala), deci problemele la design&build ar fi fix aceleasi. Constructorul ar proiecta, apoi ar urma lalaiala birocratica.

vancouver

@cristi5, la tine totul se rezuma la "sa se faca cum trebuie". Eu sunt satul de parole si vorbe goale in limbaj de lemn: sa se faca totul, sa se faca bine, sa se faca cum trebuie, sa fie bine pregatit, etc...

Vreau sa stiu - si asta mai ales ca aici avem oameni cu pretentia de a fi specialisti - CE ANUME se face acum rau si ce anume trebuie sa se faca altfel si cum anume altfel.

Deci, daca-l fac rosu, sa-l faca cum trebuie, ce inseamna: 1) 2) 3) 4)... vreau puncte clare. Clarviziune nu dat din gura fara noima. Toti suntem destepti cand stam in fata televizorului si ne uitam la fotbal, dar nu degeaba cluburile angajeaza antrenori si unii sunt mai buni si altii mai slabi.

Deci astept punctele si la fiecare punct ce anume a fost gresit pana acum si cum va fi "bine" tot pe fidic rosu data viitoare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

motorzbh

@cristi5 vrei sa spui miile de clarificări. Si vreo 10 contestații... Dar daca vrei să-ți umplu mail-ul da-mi un semn.
@vancouver Proiectele sunt simple copieri de la proiectele din Italia făcute la SimSIg de Italferr. Toti ceilalți le copie si le prezintă ca ale lor. CFR-ul trebuia sa faca un contract cadru pe 20 de ani sa-l angajeze pe un proiectant de clasa si sa-l tina in lesa pana se termina proiectul. Si cu conditii de genul: sunt 100 de clarificări penalizare 0.5 %. Sunt o mie 5 %. 3 mii ... Vine constructorul si gaseste ceva in proiect greșit... e treaba ta băiete ca de aia esti proiectant. Noi am luat proiectul si gata proiectantul nu mai are nici o obligație ... zeci de claim-uri , plângeri la tribunal, milioane de eur plătite in plus.

subway

Cheia succesului e cooperarea factorilor tehnici de a rezolva corect si amiabil problemele in loc de a obstructiona orice si a merge in justitie sa judece unul ce saracul de el habar nu are ce judeca...

vancouver

yeah  :thumbsup: in sfarsit o afirmatie pentru care trebuie sa-ti dau un plus, maestro @subway
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

motorzbh

"Deci sa mai explic odată cum sta treaba cu avocății lor si cat de reale sunt claim-urile. Problema BSC-urilor. Aradul si pilotul au fost lansate la scurta distanta dar datorita descalificarii lui Alstom la pilot si proceselor ulterioare ele s-au semnat practic simultan. Din acest motiv nu se stia cine va pune centralele gsm. La Arad s-a pus întrebare de clarificare daca trebuie incluse in oferta cele doua BSC si s-a răspuns da. Cum la pilot a câștigat Nokia si la Arad Kapsch Alstom a venit cu tupeu si a cerut 4 milioane de euro ca sa puna cele 2 BSC. Cfr le-a răspuns ca este datoria lor sa realizeze un sistem funcțional si fie le dau gratis fie înlocuiesc echipamentele Kapsch cu Nokia si se conectează la BSC-urile din pilot. Deci totul fara nici un ban suplimentar ca echip Kapsch nu fuseseră livrate. Chiar si asa, venea SimSig erau soluții , pana la urma plăteam 500 000 de euro la Nokia si le foloseam pe cele Kapsch ca piese de schimb. Dar nu Alstom a venit cu avocați cu amenințări , cu ieșit din ședință, cu "ce ba faceți mișto de mine, lasă ca va aranjează avocații mei". Astea sunt claim-urile ... scheme de ciupit banii. . "
Deci totul se putea realiza fără nici un proces, daca Alstom nu ar fi insistat cu cele 18 milioane. Si nu e singurul caz. De fapt ce vor constructorii este a noi se renunțăm la zeci de cerințe , ca nu ne trebuie la nimic" , sa plătim in avans totul și daca vrem ceva în plus sa plătim milioane de euro. Ca daca nu e în lista de cantități poate sa ceara milioane de euro pentru niște becuri.
Si daca se poate sa băgăm în cerințe soluțiile lor proprietare ca sa fie nevoiți restul sa cumpere de la ei.