Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

vancouver

Nu, nu, nu e nici o iluzie optica. dargauda are dreptate, peroanele sunt foarte joase in comparatie cu cele pe care le vezi in mod curent in tarile civilizate. In mod normal peroanele trebuie sa fie precum cele de la metrou din Bucuresti.

Dar la trenuri exista mai multe standarde. Atat de vagoane, cat si de peroane. Pentru ca in Romania inca exista enorm de multe statii practic fara nici un peron sau doar cu niste dale de beton la nivelul liniei, s-a mers pe varianta vagoanelor cu scara de urcare (cu 2 trepte interioare si una exterioara). Aceste vagoane au o problema daca se face peronul la standardul normal vest-european. Si anume in prima faza cazi intr-o groapa daca vii de pe peronul inalt si intri in vagonul cu scara interioara.

Si atunci s-a mers pe aceasta solutie medie, in care peronul este la inaltimea primei trepte a vagonului si mai trebuie urcate doar cele 2 interioare, iar vagoanele se preteaza in continuare si la statiile fara peron. Bine "se preteaza" e un fel de a zice. E o bataie de joc, ca omul cu bagaj trebuie sa se chinuie sa-l urce in tren, in loc sa-l traga pur si simplu orizontal.

Asta ca sa aveti si o imagine asupra modului in care s-a investit in calea ferata in perioada comunista: da, wow, s-au facut ceva dublari si electrificari, s-au construit vagoane si locomotive in Romania. Dar respectul fata de om era zero: lasa ca se descurca el sa urce si din camp sau de pe un peron ca la linia de tramvai din oras. Iar acum platim tribut acelei perioada in care s-a pierdut legatura cu plutonul tarilor vestice.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dan tm

Nu prea platim tribut pentru atunci, acuma platim tribut pentru ce se face.

In Timisoara Nord cind cobori din Desiro, faci un pas ca si cum ai coborî o treapta dar în Arad la peroanele modernizate, e la nivel însâ ai loc suficient să cazi intre peron si tren. Si nu doar acolo, peste tot unde se refac peroanele. Ar trebui sa fie scris ceva gen mind the gap.

https://farm5.staticflickr.com/4352/36330424313_24eb097938_z.jpg

https://farm5.staticflickr.com/4370/37144343855_59ed3af0e8_k.jpg

AndreiB

Sunt doua standarde de peroane TSI: 55 si 76cm. Standardul de peron inalt la podeaua vagonului (e.g. cum e peronul 14 din Gara de Nord) nu ar fi putut implementat pentru ca nu era conform standardului.

Regret insa ca Romania a ales sa implementeze peroanele la 55cm in loc de 76cm. Inteleg de ce au facut-o (multe vagoane aveau treapta de intrare mai aproape de 55cm), dar 76cm ar fi fost mai aproape de podeaua vagonului (~110cm) si ar fi descurajat si mai mult traversarea peste linii.

dargauda

Este absurd ce se face,nu vrem sa ne emancipam se face modernizare de rahat,nu noi ci politicul,acele vagone ma gandesc ca cindva se vor schimba cu timpul (10-15 ani)si atunci cind vrei sa introduci macar un tren de mare viteza vei strica peroanele ca sa le adaptez dupa tren iara,e nasol ce se intample ,vorba veche(unu incarca si doi descarca )

AndreiB

Nu schimbi nimic pentru nici un tren de mare viteza - e.g. Franta are peroane tot la 55cm. Plus in general, peroanele inalte sunt problematice pentru gabarit, nu cele mai joase.

motorzbh

Trebuie sa va dezamăgesc. Se pune peron la 55 cm peste tot mai putin in punctele de oprire unde este un peron 55 si unul 35 pentru trenuri agabaritice. Sincer sa fiu pe mine ma enerveaza peronul 14 din GN, si iau trenul zilnic de acolo ca trebuie sa fac o genuflexiune sa deschid ușa si dupa aia sa ma intind direct in tren. La 55 mi se pare mai OK. Trenurile de viteza sunt relativ joase pentru ca au nevoie sa aibă  centrul de greutate jos. ICE-urile in Germania au scaunele asa de jos cum sunt la noi supraetajatele. Evident sper ca ramele ARF au usa la 55 nu la 76.

AndreiB

Daca nici aia nu reuseste ARF sa faca cum trebuie...

Quest

Multumim @alinuttt ptr reportaj, efortul de deplasare, documentarea tehnica din santier si tot setul de poze foarte relevante ! :cheers:
Common sense will get you far !

OliverATL

Since the project is financed by EU funds, the platforms have to comply with the EU-defined standard height for train platforms on high-speed rail lines, which is at 550mm (like for the majority of EU countries, including so-called "civilized" countries like Germany). If Romania would like to build non-standard height platforms, it can do so, but without EU funding.

QuoteThe European Union Commission issued a TSI (Technical Specifications for Interoperability) on 30 May 2002 (2002/735/EC) that sets out standard platform heights for passenger steps on high-speed rail. These standard heights are 550 and 760 mm (21.7 and 29.9 in). The 550 mm (21.7 in) for most member states, 760 mm (29.9 in) for Great Britain / Netherlands / Spain / Portugal, and 915 mm (36.0 in) for Ireland / Northern Ireland.

https://en.wikipedia.org/wiki/Railway_platform_height#European_Union

In this video (min 3:07) from the new Deva train station platforms, you can see that the train doors (at least of the newer train model) match the new platform height, no problem:

vancouver

Da, si in acest video, min 3:30 se vede f. clar cum Desiro se potriveste perfect la peronul de 55 din gara Arad:



Si poza surprinsa in video, fix cand inchide usa la Desiro:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Asa vine peronul pentru un vagon standard:



Sunt de urcat 2 trepte destul de mici. Un peron la nivel mai inalt ar avea problema ca trebuie sa fie mai departe de vagon, ca sa se poata deschide usa.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

marcelbanu

M200, km 477+085, Aerodrom Săulești, Deva
19 mai 2021







Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

alinuttt

Quote from: cristi5 on May 19, 2021, 08:21:50 PM

Ne spune imediat @alinutt cat e de lucru la acel deal. Poate nu tunelul va intarzia varianta...

Din câte cunosc, pentru portalul spre Arad al tunelului Bătuța se estimează a fi necesare 327 de zile de muncă, după care se începe realizarea a 40 de metri de tunel fals. Înțeleg că problemele birocratice se vor finaliza aici la finele acestei luni/început de iunie, după care se vor apuca de lucru.

La dealul care urmează după portalul spre Deva al tunelului Bătuța ar fi de lucru 315 zile. Încă nu știu cu exactitate când se vor rezolva problemele de ordin birocratic aici. Va fi excavație în bazalt și diabaz, circa 300.000 metri cub, consolidare prin ancorare(circa 40.000 metri liniari), după care va fi torcretare.

TibiV

alinutt,

nu toti stim ce inseamna:
- tunel fals
- ce inseamna "diabaz" - pe mine ma depaseste atata geologie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

Tunelul fals e o bucata de tunel executata la zi si apoi acoperita.
Diabazul e tot o roca vulcanica la fel ca bazaltul dar mai verzuie la culoare.