Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Nu, comisia nu impune nicaieri asta. Impunerile comisiei sunt simple, si spuse in Regulamentul 1315/2013, mai precis art.39, alin.2, litera a.

Si nu este nici vorba de 160 km/h, de altfel, Comisia nu are nici o opinie sau regula legata de vitezele trenurilor de pasageri, ci doar a celor de marfa. In regulament, cerinta este un VS (denumit in regulament "viteza de croaziera") a trenurilor de marfa de 100 km/h.

Povestea cu 90-95% 160 km/h nu are nici o legatura cu Comisia Europeana. Nu a avut niciodata. Are legatura cu JASPERS, care sunt consultanti (veniti in mare parte din mediul bancar international), oficial ai statului roman, neoficiali ai Comisiei Europene. Sa fie FOARTE clar, JASPERS nu este un organism UE, nu are nici un fel de putere de avizare sau respingere proiecte. Teoretic au fost ganditi ca "asistenta tehnica" pentru statele estice. In practica, n-a functionat niciodata. Inclusiv 160/120 nu are legatura cu UE, ci cu un standard UNECE (ONU) din anii '90, care nu mai este valid.

Ei, astia, dupa esecul Campina - Predeal (unde s-au bagat bani), au recomandat statului roman povestea cu 95% daca si numai daca statul roman continua sa insiste cu reabilitarile prin reconstructie totala. Asta a fost acum mai bine de 10 ani; de atunci, JASPERS practic a disparut din peisaj complet.

Hai sa nu mai amestecam oalele.

PS : Ca sa fie si mai simplu, Brasov - Sighisoara nu are nici o treaba cu FSC-urile, fiind finantata pe CEF, deci nici macar "recomandarea" JASPERS nu se aplica. Nu de alta, dar pe POIM (FSC), segmentul de mijloc nici macar nu iesea cu indicatori de performanta suficienti pentru finantare, la ORICE standard. Si fusese etichetat ca "exceptat de la criterii TEN".

@vancouver - din ce-am inteles, s-a ajuns la mega-prostia asta din ratiuni de mediu in albia respectiva, si protejare de zone protejate (chiar si Natura 2000, care e minimul de protectie). Nu vor accepta niciodata antropizarea albiei daca au cerut asemenea aberatii...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

pe timpul comunismului nu era nevoie de AM.
In cazul de fata, daca vorbim de cotul acela de la sud de Maierus, acolo este arie de protictie speciala avifaunistica.
Bine, este trasa de par, pentru ca ar putea sa inceapa putin mai la sud, unde sunt acele balti pe langa Olt.

Dar curba actuala pare destul de larga. Cat este acum viteza pe acolo? 120? sau chiar peste?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Ovii Stîngaciu

Curba actuală este largă dar permite viteza maxima de 100 km/h
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

vancouver

Macane rau rau rau de tot cu aria protejata a lui peste prajit. Oriunde e o balta, apar si broaste. Asa putem declara toata Romania arie protejata si gata, ne lasam de orice, traim ca-n evul mediu.

Va spun, faptul ca nu se poate muta raul acolo e o imensa mizerie, un NO GO total. Absolut inadmisibil. Dupa ce ca suntem lenesi, mai suntem si prosti. O combinatie perfecta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

@vancouver, sunt de acord cu tine aici. Nu orice balta e o rezervatie mai importanta ca infrastructura strategica. Mai ales ca o afecteaza doar marginal. In acelasi timp, defrisam toata Padurea Petresti pentru a evita un nod rutier pe 3 nivele....
Dar nu-si are rost comparatia cu lacurile de acumulare din trecut.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

frunzaverde

@vancouver - exact asta au facut. Cand a venit ideea cu Natura 2000, au bagat "cu toptanul", fara vreun studiu real, si fara prioritizari, doar ca sa iasa productia la hectar... Au bagat inclusiv lacuri de acumulare ca situri Natura 2000 (gen lacurile de pe valea Ilfov), ca "protectie acva-faunistica")...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Situatia AC de pe Brasov-Sighisoara (multumesc @florin74 !)

Pe Bv-Apata, Cata-Sighisoara
AC 99/25.11.2019
AC nu include km proiectat 199+014 - 201+981, adica varianta Maierus. AC pt varianta se va emite dupa reproiectare

Sunt autorizate lucrari in valoare de 2,3 miliarde lei din valoarea totala a contractului 2,9 miliarde, deci diferenta mare

Pe Apata-Cata
AC 58/07.10.2020 autorizeaza km proiectat 208+089 - 236+158 adica tot lotul (existent 206-252)
Autorizate lucrari 2,3 miliarde din 2,7 miliarde total. Deci diferenta mai mica, tunelurile sigur autorizate.

Probabil vor exista escaladari de preturi de 10-12%. Oferte depuse in 2017. Contracte semnate:
- Martie 2020 Bv-Apata, Cata-Sighi,
- Septembrie 2020 Apata-Cata

vancouver



Si daca vrem sa fim corecti cu mediul, se poate cere ceva in compensatie cu secarea zonei albiei actuale. De ex. scoaterea din circuitul agricol a acelei zone dintre albia actuala si meandra veche si impadurirea acesteia, apoi lasata sa se salbaticeasca (padure neexploatata, neingrijita).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

O licitatie interesanta gasita de @frunzaverde. Nu inteleg de ce nu se putea face asta in-house





Powered by API/PUM imgur uploader


cristi5

@motorzbh "Actualizare documentatie pt aprobarea ITE" pentru 2 statii. De ce trebuie licitatie pt asta?

oc7avian

Acestea sunt cele 2 situri Natura 2000 care au cauzat probleme în zona Măieruș.








Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

Adica tot Oltul este sit Natura 2000. A iesit bine productia la hectar.
Nu m-ar mira ca aceeasi oameni sa decida si traseele autostrazilor si din acelasi motiv le fac cat mai ocolite.. sa se laude cu productie record.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

motorzbh

Toate licitațiile s-au făcut cu caiete de sarcini făcute de proiectanți. Ca am aruncat banii pe fereastra și ca le puteam face mai bine noi este adevărat dar aia au stampila de proiectant.
La chestia cu Natura 2000 pot sa confirm ca sunt absurzi. La pilot trebuia sa săpam un șanț pe lângă calea ferata sa îngropăm o fibra. Nu au vrut ca deranjam fauna. Când le-am zis ca șanțul este la un metru de calea ferata pe unde trec trenuri cu 140 km/h au zis ca nu cu trenurile s-au obișnuit. Si au început cu trebuie făcut un studiu, trebuie nu știu ce , totul de la ei evident, adică vroiau "sponsorizări". Evident ca pana la urma tot s-a tras fibra dar nu știu cat a dat Antreprenorul ca sa-l lase. Si nici nu vreau sa știu. Partea nașpa e ca la tăietorii de lemne sau ATV-isti nu le zice nimic, doar când e vorba de stat, ca statul are bani atunci sunt colțoși. Nu ai ce le fce ca te dau in gat la Comisie și-ți ia aia banii...

cristi5

Inteleg ca e gata receptia lucrarilor civile la Coslariu (si cu asta e gata receptia Sighisoara-Simeria. Yeeee...). In 2 saptamani instaleaza Alstom cablurile la Podu Mures si peste vreo luna incep testele centralizarii...