Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.


alinuttt

Quote from: athosga on April 15, 2021, 03:52:10 AM
^^ Mi-am dat seama, cu stupoare, ca in afara de Bv-Bod nu se lucreaza. Deloc! Dar ce (nu) se-ntampla pe Cata - Sighisoara?!  :badday: :madwife:

Cele 3 tronsoane aveau următoarea situație la ultima mea vizită pe șantier:
Sighișoara-Apața sunt în lucru aproape toate variantele noi de traseu. De la Sighișoara la Albești se consolidează firul vechi pentru a se muta circulația pe el până se reabilitează firul nou, că vorbim de lucrare pe același amplasament pe această secțiune(se consolidează podețe, se schimbă traverse/schimbătoare de cale). Referitor la variantele noi, aveți exemplul de la Beia, unde s-a forat intens. Sunt vreo 8 foreze în acțiune numai pe Sighișoara-Cața. Aici e în mare parte Arcada din ce am înțeles. Organizare de șantier(chiar mare) la Mureni.
Pe Cața-Apața contractul a fost semnat mai târziu, dar deja Aktor are cel puțin două organizări de Șantier vizibile din tren. Vorbim de lotul cu cele două mari tuneluri care se vor face cu TBM și un viaduct spectaculos. Au intrat și în teren în unele locuri, de exemplu la unul dintre portalurile tunelului Homorod sau imediat după Apața (sensul spre Cața) , unde au început decopertări pentru o variantă de traseu nouă.
Pe tronsonul Apața-Brașov eu am văzut lucrări la stația Feldioara, acolo au făcut foraje și au ridicat piloni pentru un viitor pasaj rutier peste CF, respectiv alte lucrări. De asemenea, se lucrează de la Bod spre Brașov, unde firul în lucru e în diferite stadiu-la nivel de traverse vechi, la nivel de balast, la nivel de prismă cu piatră spartă așternută deja și mai nou chiar și la nivel de traverse noi. Practic progresează de la Bod spre Brașov, la intrarea în Brașov fiind cei mai avansați. De altfel, se lucrează și în gara Brașov.
Pe Apața-Brașov doar pe cei de la Euroconstruct i-am văzut.

cristi5

@athosga
Daca te uiti pe harta, chiar si Cata-Sighisoara are variante de traseu interesante, inclusiv tuneluri. Greu de vazut din tren probabil.

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=11/46.127/25.151

Aapata-Cata e mare parte in tunel. Vor pregati  portaluri pana vin TBMuri, peste un an si jumatate-doi. Nu stiu daca vreunul din cele 4 portaluri se va vadea din tren

Brasov-Apata are mai putine variante de traseu dar e acelasi contract cu Cata-Sighisoara. Banui ca pe drumul critic sunt lucrari la Cata-Sighisoara deci nu e foarte urgent de lucrat pe Apata-Brasov.

Pe scurt, multe lucrari in afara traseului actual. E nevoie de o vizita la pas in teren, nu cu trenul... sau coborat in statii strategice si mers cu bicicleta...

athosga

Nu stiu cum lucreaza pe traseele noi, dar eu chiar la astea m-am uitat: daca nu vad lucrari pe liniile existente (macar demontari), atunci macar ceva vizibil in zonele "de pornire" ale traseelor noi. Dar nimic, fara decopertari sau lucrari de arta vizibile cu o singura exceptie: se pot vedea niste prefabricate depozitate in zona Mureni unde CF se indeparteaza de DN, atat. De asemenea unde traseele noi sunt aproape de linia veche si ar trebui sa fie vizibile si asa: tot nimic vizibil. Va rog sa ma corectati, daca gresesc, nu m-am uitat pe toata filmarea (n-am avut chiar 2h45m la dispozitie :) ). Si inca ceva: va rog sa indicati exact unde se pot vedea forezele. Mersi.

@cristi5: stiu traseul aproape pe de rost. :) Dupa cum am spus, chiar am incercat sa ma uit mai ales la punctele mai "spectaculoase" din acest punct de vedere, dar nu am vazut mai nimic, in special decopertari (adica lipsa lor). In fine, nu stiu, am putut vedea multe astfel de filmari de ex. pe Arad - Deva si nu asa aratau. Eu m-am asteptat la (mult) mai mult. :(

dan tm

Oare aici au invatat de la M 200 si au intrat cu modificari de traseu prin tunele?

Acolo au tot ocolit in loc sa taie  prin tunele.

Ovii Stîngaciu

Și spre exemplu la Mateiaș erau Aktorii pe teren. Se lucrează destul de intens .
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

subway

Aktorii sunt in discutii ca sa aduca TBMuri Herrenknecht second hand refurbished...cum dealtfel am banuit de la bun inceput.
Deocamdata trebuie sa faca rost de sursa de curent de putere adusa la fata locului pentru actionarea dihaniilor in fiecare dintre cele doua capete ale lucrarii

Ovii Stîngaciu

Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

cristi5

Quote from: motorzbh on March 29, 2021, 11:15:43 AM
A se vedea punctele 1 si 2 din Anexa la procesul verbal de recepție la terminarea lucrarilor unde scrie negru pe alb ca instalația de centralizare s-a pus in funcție deși avea probleme majore. Dar cum nu-ți trebuie certificare TSI la CE "merge si asa , sunt cârcotași aia de la CFR" .



Putem vedea si acest document complet?

Eu acum am doua documente
- neconformitati GSM-R din  14.05.2008 (14 bucati)
- neconformitati ECTS L2 din 14.05.2008 (6 bucati pe 3 pagini, apoi 5 pagini "anexa cerintelor RBC" (ar trebui sa fie 6, prima pare a fi lipsa, pagina 2/6 incepe cu RBC 57), apoi "Anexa laborator", 2 pagini cu probleme ETCS

@motozbh Alstom ar trebuie sa rezolve *toate* problemele din ambele documente ca sa se poata pune in functie ERTMS?

motorzbh

Da, toate problemele trebuie rezolvate și sa nu apară unele noi, ca la iterația trecuta au apărut probleme noi.
Daca-mi dai o adresa de mail pe privat iți pot da documentele originale. Sunt multe pagini si de asta au fost concentrate sa sa ocupe mai puțin loc.

cristi5

Quote from: motorzbh on March 29, 2021, 11:15:43 AM
vine Gyuri cu Trax-ul si rămâne in câmp ca n-a făcut tranziția la On Sight cum scrie la standard si te da in gat la ERA si vine comisia și-ți ia banii ca n-ai făcut treaba buna.

1. atunci mai bine lasam totul in limbo ca sa nu ne dea nimeni in gat la ERA, se pare ca asta ii strategia...

2. Zice un sceptic ERTMS ca Gyuri (daca e ungur) are ERTMS 1 pe Trax, asa ca la noi nu va merge oricum, ca la noi este (ar fi) ERTMS 2. Corect?

PS. ti-am trimis adresa de email pe PM, merci

motorzbh

1. Nu poti sa faci asta . In 2018 am avut un audit de la comisie care a adus un specialist ERTMS ( unul din prima mana) care ne-a expus toate problemele. Am dat toate aceste probleme.
2. Nu exista OBU nivel 1. Toate OBU-rile au nivelul 0, nivelul 1,nivel 2 si eventual nivelul național STM . Noi am facut teste cu locomotive Taurus OBB inchiriate de Rail Cargo.
Taurusul in frontiera, ce se vede in spate este fostul corp de paza al granicerilor.




Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Quote from: motorzbh on April 15, 2021, 10:56:35 PM
2. Nu exista OBU nivel 1. Toate OBU-rile au nivelul 0, nivelul 1,nivel 2 si eventual nivelul național STM .

Eu vad o contradicție între prima și a doua propoziție...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

@TibiV
Vezi aici exemple de echipare cu echipament imbarcat (OBU in jargon ERTMS): https://www.thalesgroup.com/en/european-train-control-system-etcs-compliant-solutions

Se poate echipa locomotiva doar cu echipament capabil ERTMS nivel 1, care in care nu va putea circula pe linii ERTMS 2. Si exista si probleme de compatibilitate intre versiunile ERTMS  ("baselines"), putand exista locomotive cu echipament imbarcat prea vechi pentru a circula pe liniile echipate cu versiuni noi (e o matrice de compatibilitati pe site-ul ERA, nu o gasesc acum).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Quote from: vancouver on November 08, 2020, 12:07:35 PM
Undă verde pentru modernizarea stației Fetești și a stației Ciulnița, "uitate" la reabilitarea M800:

https://clubferoviar.ro/modernizarea-statiei-fetesti-2/

Proiectul de HG publicat pe 04.11.2020. Dar au venit alegerile, un nou guvern și probabil a reintrat pe circuitul de avizare.

Adoptat de-abia astăzi:

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative adoptate de Guvern în şedinţa din 15 aprilie 2021

27. HOTĂRÂRE pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții "Reabilitarea liniei de cale ferată București – Constanța, componentă a coridorului IV Pan-European pentru o viteză de maxim 160 km/h – Lucrări în stațiile c.f. Fetești și Ciulnița, de pe linia de cale ferată București – Constanța", lucrare de utilitate publică de interes național