News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

motorzbh

Noile BLA-uri unde a fost montat ETCS L2 sunt integrate in Centralizarea electronica. Deci desi merge automat, el este comandat din calculatoarele din stație. De asemenea vezi indicația lui pe luminoschema ( adică pe monitorul calc) si poți sa-l pui pe oprire daca vrei. Daca pierzi stația cum s-a intamplat la Arad pierzi BLAI-ul. Dacă-ți pica ruterele MPLS, pierzi la fel stația si BLAI. Comanda BLAI se face fie prin FO la Alstom  fiind o simpla transmisie digitala, in fiecare dulap de BLAI existând un cotroller , fie prin cablurile de cupru la Thales Siemens.
Exista o singura legătură intre ETCS L2 si BLAI prin interfața dintre CE si RBC. RBC-ul primește datele de stare de la CE si le transforma in autorizarea de mișcare care o trimite la tren prin GSM-R. Pe ecranul mecanicului apare direct informația mergi cu 160km/h urmatorii 6 km sau oprești peste 2 km depinde cum este trasa. Asta este inovația ETCS :iti traduce informația de la semnale astfel ca in orice tara te-ai duce mecanicul vede aceeași informație. Sistemele de semnalizare sunt diferite de la tara la tara, verde galben de exemplu înseamnă ceva la CFR si altceva la OBB. Asta e marea problema a constructorilor, trebuie sa interfateze sistemul nostru de semnalizare la ETCS pentru a avea aceeași informație pentru mecanic. Deocamdata lui Alstom nu i-a reușit.

athosga

Mda. Tunelul avanseaza. Dar cat mai e pana sa vedem... lumina la capatul tunelului?

subway

Luminita asteapta cuminte la capat, doar sa nu fie lasata sa astepte prea mult si sa-si piarda rabdarea!
:)

motorzbh








Powered by API/PUM imgur uploader
Pe ce se duc banii de reabilitari Tabela de afișaj din Șofronea.

athosga

Quote from: subway on March 18, 2021, 07:20:25 PM
Luminita asteapta cuminte la capat, doar sa nu fie lasata sa astepte prea mult si sa-si piarda rabdarea!
:)

Poate e mai bine, daca "traduc" intrebarea: cat mai au de sapat? In metri, va rog. :)

subway

Cand voi avea o cifra credibila si confirmata iti spun dar cred ca mai corect si transparent ar fi sa ne spuna MT sau CFR, ca fara tunel finalizat o sa stam sa ne uitam la stele...
Oricum, punctul critic a fost depasit.


Ovii Stîngaciu


Aici este tot tronsonul Simeria-Arad modernizat creat de Marian Grigorescu în trainz. Apar și tunelele și polata
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!




motorzbh

Aceasta situație a fost generata de managementul prost al CFR+MT. Deoarece CFR-ul nu a vrut sa se complice si neavând un proiectant la dispoziție a preferat realizare de mici proiecte de 40 de km care sa cuprindă tot: linie, semnalizări , lucrări de arta etc.Acest lucru a dus la creșterea artificiala  preturilor datorita interfețelor dintre sistemele de semnalizare si lipsei de concurenta, constructorii de semnalizare sau GSM-R se înțeleg intre ei și se duc la constructori cu aceeași oferta. Daca proiectele s-ar face pe specialități atunci linia, semnalizarea și GSM-R-ul s-ar bate direct intre ei si ai obține pe fiecare ramura prețul cel mai mic. la comun obții o medie in cel mai bun caz. Plus daca faci semnalizarea pe distante mari reduci interfețele și implicit costurile. Legea este din nefericire de partea constructorilor care sunt lideri de consorțiu: legea nu-i obliga sa declare preturile reale în contract, astfel ca preturile subcontractantilor sunt mai mici și dacă-i plătești direct ei pierd. Asta pentru noi este o mare problema pentru ca sunt diferențe foarte mari intre proiecte la preturi unitare astfel ca evaluarea contractelor viitoare este "complicata".

cristi5

@motorzbh pe Sighisoara-Simeria avem contracte de semnalizare/centralizare separate de cele de cale.

Eu credeam ca CFR a vazut ca nu prea merge (ca uite se circula tot pe un fir dupa atatia ani) si pe 614-Simeria a inclus semnalizarea in contractul principal.

Dar nici asa nu pare sa mearga, cel putin pt ca furnizorul de semnalizare ramane neplatit... Nicicum nu-i bine...

motorzbh

@cristi5 Pe Sim Sig a fost mult prea mare competiția. S-au bătut in instanta 2 ani si jumătate Tales-ul cu Alstom. Din cauza asta proiectele au fost defazate. Conducerea CFR a crezut ca vor merge în paralel și nu a prevazut refacerea CED-urilor, nici măcar provizorate. Repet datorita proiectelor proaste au fost făcute foarte mari greșeli. Plus ca Alstom-ul nu e in stare sa-si termine proiectele si CFR-ul nu-l taxează, dimpotrivă il plătește in continuare. Arad 614 are 6 ani întârziere și acolo sunt doar 4 stații de făcut.Dar are foarte mari probleme, probleme care se vor muta la Sim-Sig. Toate problemele sunt de management defectuos si de "prietenia" lui Alstom cu anumiți directori din CFR.

Phenol

Duminica trecuta (14.03.2020) @alinuttt a fost pe Predeal - Brasov si pe Brasov - Cata si nea facut o surpriza.

Prima data Predeal - Brasov: