News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

florin74


subway


motorzbh

@ subway  La ritmul cu care merg pe Arad -Simeria s-ar putea sa le punem in funcție înainte de Simeria Sighișoara.

Phenol

Pe threadul cu automotoare pe aceasi link cu informatia despre noile automotoare la TFC am gasit acest raspuns de la CFR:



@motorzbh: La punctul 3 in raspuns se zice ca pana in Decembrie 2021 vor fi "finalizate testele si verificarile echipamentelor si instalatiilor" de pe Sighisoara - Simeria  O:-). Tu cum comentezi?

motorzbh

@Phenol . Deocamdată în plan este doar o parte din instalațiile de semnalizare si anume CE+BLAI Sighisoara-Medias. Daca totul merge bine ( lucru greu de crezut dupa deranjamentul de 20 de ore de la Arad)  vom face al doilea plan.  Marea problema este ca de fapt echipamentele ERTMS încă nu au fost recepționate, practic nici nu au fost instalate. Deoarece Instalațiile de semnalizare folosesc rețeaua MPLS si fibra optica a sistemului GSM-R , care nu au fost recepționate,  cam încălcăm legea. Dar asta e ceva deja normal. Problema este ca la emisiunea Drumurile noastre din 26 februarie  unde a fost prezentata căderea instalației de centralizare de la Alstom de la Arad, directorul general Gabriel Stanciu a intrat in direct să-și spună opinia si a declarat ca deranjamentul a fost cauzat de "sistemul de comunicații". Sistem de comunicații care nu a fost recepționat sau pus in funcție la Sim -Sig.. CFR nu are in momentul de fata nici un control asupra ruterelor MPLS deoarece Antreprenorul încă are de făcut lucrări la el.
Asa ca nu știu daca vom reuși sa dam 17 Centralizări electronice in funcție pana în decembrie. Dupa ce vom da drumul la primul lot vom avea un răspuns mai exact.
https://www.b1.ro/inregistrari/drumurile-noastre/26-02-2021
De la minutul 59 pana la 69.

cristi5

@motorzbh
Multumim mult de info! Ne poti lamuri si de ce nu au fost inca instalate echipamentele si retelele necesare pt ERTMS?

motorzbh

Pentru ca Alstom nu are o soluție stabila pentru ETCS, GSM-R si IMTF. Practic trebuia la Arad km614 sa facă un fel de proiect pilot si sa realizeze un sistem stabil pe care sa-l instaleze ulterior de la Brașov la Simeria. Deoarece Proiectul Arad nu este gata evident ca nu are ce instala. Din păcate ultimele evenimente au demonstrat ca și instalația de Centralizare electronica nu este stabila. Pana când nu rezolva numărul mare de neconformități de la Arad nu are rost sa le multiplice peste tot. Pentru ca noi evident vom testa neconformitățile primele.

Phenol

Adica din ce inteleg eu, Alstom nu este in stare sa realizeze ceea ce a promis la semnarea contractului. Ca de depasirea termenului contractual nici nu mai are rost sa vorbim.

CNAIR a mai reziliat contracte in cazul in care antreprenorul nu a reusit sa duca la bun sfarsit proiectul (ex. lotul Chetani - Campia Turzii), ma gandesc daca nu cumva si CFR-ul ar trebuii sa procedeze la fel?

subway

Daca reziliezi trebuie mai intai sa te gandesti serios ce pui in loc...

motorzbh

Este un cerc vicios. Si ceilalți constructori adică Thales si Siemens fac la fel ca doar nu or fi mai prosti. Trebuie rupt cercul și pus un pic de presiune pe ei. Faza e ca trebuie sa ne pregătim cu o trupa de avocați ca Alstom o sa ne dea în judecata pana la sfârșitul lumii. Dar măcar penalizări se puteau lua. Dar faza si mai tare: Alstom ne-a dat în judecata pentru 18 milioane de lei ca i-am forțat sa pună niște echipamente și a pierdut. Definitiv. Acum un an și ceva. Le-a montat? Nu. Nici măcar când câștigă in instanta CFR-ul nu este in stare sa-l facă pe Alstom să-și respecte obligațiile. De ce? Din același motiv din care un director general CFR a avut accident într-o mașină proprietatea firmei Alstom.

alin_simeriaveche

Hmmmm....nasol! Este ca in filmele cu mafia italiana. Chiar nu se poate gasi ac de cojocul lor?

subway

Acul se gaseste de regula in caietul de sarcini si conditiile contractuale.
Doar ca nu trebuie sa fie mult prea veninos ci mai degraba stimulativ pentru indeplinirea de catre ambele parti a obligatiilor reciproce.
Orice exces are efecte daunatoare daca nu chiar catastrofale.

motorzbh

Mda, dupa ce Alstom ne-a dat in judecata de vreo 5 ori " stimulativ" e cam tardiv. Aici nici DNA-ul nu are curaj sa se bage. Poate Codruta cu trupa ei de procurori sa lucreze 24/7 sa facă oarece lumina.


cristi5

Am o intrebare: pe 614-Curtici functioneaza semnalizare BLA si va functiona chiar si cand va functiona ERTMS.

Este un sistem BLA obisnuit, in care "legatura" dintre senzori (contact intre sine) si output (semafoare, inductori) este facuta printr-un releu?  Adica descentralizat, pana cand (mai tarziu) releul va fi comandat de sistemul digital...

Sau legatura intre senzori si output e realizata direct digital, cu comunicatii GSM/R etc? Si atunci totul trece printr-un server central chiar daca pentru tren si mecanic sistemul pare a fi un BLA obisnuit?

Cu alte cuvinte intrebarea mea este pana la ce nivel este realizata "compatibilitatea in jos" intre ERTMS si BLA?

Altfel spus, daca "cade" sistemul digital, cel electromagnetic este inca functional?