Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alinuttt


razvan96




frunzaverde

Quote from: ionut.damian on May 01, 2020, 11:35:02 AM
S-a redus dupa modernizare numarul de linii din gari, pentru ca, in mod normal, marfarele nu ar trebui sa astepte ore bune prin gari pentru a-si continua deplasarea. Doar la noi un marfar face 600km in doua zile. Logica, dupa modernizare, este ca trenurile sa ajunga mult mai repede la destinatie, sa stationeze cat mai putin pe traseu. Asa ar trebui sa arate o cale ferata eficienta...

Chestia e ca reducerea de linii din gari are exact efectul opus a ce vrei sa se intample - va face ca timpii de parcurs si asteptare sa creasca tot mai mult. De ce? Marfa si calatorii au regimuri diferite de viteza - marfa circula semnificativ mai lent decat calatorii (in Europa, trenurile de marfa nu depasesc 120 km/h, dar marea majoritate opereaza in regim s sau mai jos, adica 100 km/h sau inferior).  Si garile si punctele de macaz sunt singurul loc unde trenurile se pot depasi unele pe celelalte. Acolo, trenurile lente ori asteapta trecerea celor mai rapide, ori sunt bagate pe celalalt fir pana la urmatoarea gara pentru o depasire in mers. Cu cat ai mai multe linii in gari, si mai multe gari, cu atat ai mai multa flexibilitate in asigurarea mixului de trafic, si a traselor cerute, si cu atat vor astepta mai putin trenurile in tranzit (pentru ca se vor putea face optimizari tot mai bune).

Imagineaza-ti un tren de cisterne, limitat la 50 km/h din cauza tonajului si tipului de vagoane, venind de la Constanta la Brazi. Daca nu ar avea unde sa astepte, ar face aproape 6 ore in tranzit blocand mare parte din magistrala. Caz in care poate fi trasat doar noaptea tarziu, cand nu incurca, si atunci cu restrictii. Daca are unde astepta, poate fi depasit de nenumarate alte trenuri mai rapide, si poate, pe cale de consecinta, sa fie bagat in trafic imediat. De asta e nevoie de linii in gari - si din cauza lipsei lor se fac 36h in tranzit prin Romania - gatuirea maxima a fost la Curtici - Arad si pe Constanta - Bucuresti tocmai pentru ca in timpul lucrarilor nu exista capacitate libera de asteptare in tranzit...

Quote from: carient on May 02, 2020, 01:29:59 PM
  în mod normal , trenurile de mărfuri trebuie să gareze în gările de mărfuri, nu în gările cu trenuri de călători.S-au desființat gările de trenuri de marfă, și asta tu crezi că e normal ca marfarele și trenurile de persoane să fie în aceiași gară , precum într-o colonie de acum aproape 2 secole, că aceia numeau și coloniștii o gară eficientă.

Ce-i aia? Grupe dedicate pentru traficul de marfa vei avea exclusiv in patru conditii

1. noduri mari feroviare, cu fluxuri uriase de calatori si/sau de marfa, care sa justifice separarea completa a marfii de calatori (Bucuresti de exemplu)
2. triaje cu cocoasa (unde se descompun si recompun garnituri cu vagoane eterogene pentru diverse origini si destinatii)
3. terminale intermodale de containere (Ploiesti-Crangul lui Bot, de exemplu)
4. pe linii fara trafic de calatori (de exemplu Navodari)

Observa ca vorbim de cazuri speciale. In localitatile unde marfa doar tranziteaza localitatea, bineinteles ca vei folosi aceiasi infrastructura si pentru calatori si marfa; inclusiv infrastructura de asteptare si regularizare a circulatiei. Daca ai linii libere 100% din timp in Teius sau Blaj, de ce ai avea grupe separate pentru marfa?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Au fost predate amplasamentele pentru modernizarea căii ferate între Brașov - Apața și Cața - Sighișoara

Modernizarea căii ferate pe cele două subsecțiuni, în lungime totală de aproximativ 86 de km, cuprinde o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii C.F, consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, lucrări de energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalatii electrice, semnalizare, protecţia mediului. implementarea sistemului ERTMS nivel 2, beneficiile finale ale proiectului fiind creșterea vitezei de circulație a trenurilor de călători la 160 km/h, reducerea duratei de călătorie, creșterea gradului de siguranță feroviară și îmbunătăţirea gradului de confort în staţiile de cale ferată

Contractul, în valoare de 2,9 miliarde lei (fără TVA), este finanțat din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei al Uniunii Europene (85%) și de la Bugetul de Stat, iar perioada de implementare este de 108 luni de la data emiterii ordinului de începere (48 de luni aferente execuției, respectiv 60 de luni pentru garanție).

CFR SA, în calitate de beneficiar, și Asocierea RailWorks au semnat contractul de execuție a lucrărilor de modernizare pe subsecțiunile Brașov - Apața și Cața – Sighișoara în luna martie a acestui an, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în luna aprilie.



CFR


alinuttt

Progresul pe Radna Păulș e slăbuț, cu excepția gării și zonei adiacente Păuliș. În schimb, pe Ghioroc-Păuliș progresul e surprinzător. Oricum, mari șanse ca până la final de vară să se circule pe fir nou aici.

Xenos

Traseul actual Apața - Rupea este totuși foarte sinuos, pe valea Oltului în zonă; știu că s-a discutat că cu un RK se scoate oricum un timp suficient de bun încât să nu fie necesar să spargem miliarde pe cele două tuneluri, Homorod și Ormeniș....

S-ar schimba lucrurile dacă Comisia Europeană vine cu un soi de plan Juncker 2, de relansare economică după coronavirus? Că dacă tunelurile astea nu ar mânca fondurile pe POIM poate nu e rău să se facă...întreb....

frunzaverde

E speculativ, dar ma indoiesc ca banii pentru "restart" vor veni sub forma de investitii in infrastructura in Estul Europei. Probabil vor veni ca bani de investitii in industrie productiva (relocalizare) plus bani de repornit afaceri private - cand or veni...

Dar daca vor fi bani pentru infrastructura, ma indoiesc ca proiectul Apata - Cata este "good bang for the buck". Un RK pe Predeal - Brasov, o solutie permanenta la Balota (fie cu consolidari, fie cu traseu nou), ca sa nu mai alunece de 3 ori pe an trenuri, un upgrade la 200 al Bucuresti - Craiova - Filiasi - Strehaia, care sa permita trenuri in sub 5 h pana la Timisoara, electrificare si reparatii Bucuresti - Urziceni - Faurei - Tecuci pentru trenuri in sub 4 ore pana la Iasi si sub 2h30 pana la Galati, electrificare si upgrade Cluj - Oradea - Arad/Satu Mare... Retele feroviare suburbane in jurul Timisoarei, Clujului, Constantei, Brasovului...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

marcelbanu

7 mai 2020, lucrări în zona L207 Simeria - Hunedoara...



























Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

dan tm

Oare nu se putea face un racord direct dinspre Hunedoara spre Deva?

alinuttt

Cel spre Simeria trebuia menținut pentru marfă. Să faci un racord și spre Deva pentru Călători... Chiar nu merita investiția. Nimeni nu știe dacă măcar va  mai exista trafic de călători pe 207 vreodată și dacă se va reintroduce, probabil va fi slab, puține perechi de trenuri pe zi.


dan tm

^^

Da stiu, acuma nu este trafic, nu stim daca va fi, dar nu vor circula si trenuri de calatori pe liniile refacute? pacat ca nu avem cine sa gindeasca in perspectiva, la noi daca am pierdut trenul de 17.20 din Timisoara Nord , nu mai am alta legatura pina la 06.30spre Cluj Napoca. Inainte era 1843 (sighetul Marmatiei pe la 21.45)

e doar un exemplu care imi vine in minte repede. Dar s-a facut racord la Vintu de Jos pe care nu circula nimic.
In schimb nu se circula pe racordul Tirgoviste Nord-Aninoasa, desi DB are trenuri Bicaz-Fieni pe care le duce in Tirgoviste unde le rebruseaza. Cred ca e o manevra intentionata desfiintarea racordurilor pentru a incasa taxe de manevra.

Chiar si aici pe culoarul IV se desfiinteaza racordul de la Mintia. Cred ca am divagat destul, ideea mi-a venit la postarea asta