News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Ideal ar fi ca gara Brasov sa fie reconstruita cu cat mai putine blocari in trafic posibile - eventual cu solutii JIT, cu munca in timpul noptii, astfel incat (aproape) fiecare zi urmatoare sa permita circulatia cu cat mai multa capacitate. N-o sa se intample asta, bineinteles, ca planificarea la CFR este cea care este...

Ar exista solutii decente de mentinere a capacitatii, chiar daca raman doar foarte putine linii in uz pentru calatori. Posibile solutii (care ar permite exploatarea la o capacitate rezonabila doar cu 2 linii operabile pentru calatori):

- trenurile de calatori in tranzit Brasov - Sibiu schimba locomotiva in Darste, si opresc in Brasov doar un minut.
- trenurile inspre Ciceu (400) opresc in Darste in loc de Brasov, si intra via triaj - racord Harman inspre Sf. Gheorghe. De-aici se formeaza si trenurile locale spre Sf. Gheorghe, Deda etc..
- trenurile locale inspre Sibiu si Rasnov se formeaza din Bartolomeu in loc de Brasov.
- trenurile cu terminus inspre Brasov se rationalizeaza, cu unele terminandu-se in Darste, altele in Brasov, functie de cererea estimata ca necesara.

In tot timpul asta, ar fi nevoie de o naveta Darste - Gara - Centru - Bartolomeu; dar nu e greu de organizat. Bineinteles, nu cred ca se va ajunge la doar doua linii operabile in gara...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


cristi5

@pasadia, PTul a fost public pe SEAP la vremea licitatiei (acum vreo 3 ani adica)

dar inteleg ca vechiul SEAP nu mai exista. Asa ca daca cineva are fisierele de pe SEAP ale acestui proiect, sau le gasim pe ceva site CFR, va rugam sa dati de veste

@frunzaverde si planul de lucrari/ordinea operatiilor este in proiect (asa e la Simeria-614 cel putin). Si pariez pe ce vrei ca gara din Brasov va fi refacuta anti-cetatean, adica cu cat mai mult deranj pt oameni si cat mai putin deranj pt constructori si CFR.

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

NGC


horatiu.cosma


Andi

Mi se pare cel putin aiurea ca liniile de marfa 9-15 sa nu fie modernizate, totusi coridorul feroviar pentru asta se modernizeaza, nu? Bine, exista posibilitatea sa fie incluse in Brasov-Predeal, dar cred ca puteau fi facute deodata cu restul garii. La fel de aiurea mi se pare si faptul ca nu exista un macaz cu viteza sporita in abatere spre Stupini din linia 4 pentru firul 1, citisem pe undeva ca va creste viteza maxima peste schimbatoarele de cale la 40 km/h, dar ma gandesc ca pentru iesirea respectiva putea fi facuta o exceptie.

alinuttt

Oricum, după Paște ar trebui să vedem forfotă mare pe cele două secțiuni în mod normal. Până în decembrie 2023 trebuie să fie gata. Spun asta pentru că nu cred că își permit să suporte costul proiectului(care e uriaș pentru ceea ce poate duce România).
Cred că +3.5 ani e un termen realist pentru cele două secțiuni de capete. Nu au tuneluri lungi, la gara Brașov nu sunt lucrări de amploare precum la Arad. Repet, aici nu cred că vom vedea o lălăială pentru că nu-și permit riscul să piardă fondurile. Am înțeles că termenul nu mai poate fi prelungit precum în cazul altor proiecte.
Chiar va fi interesant de văzut dacă vor începe în forță cu organizarea de șantier. 😃

razvan96

3 ani si jumatate pentru lucrari de 600 de milioane de euro intre care 3 tuneluri? Nici cu Astaldi nu era posibil, la Aktor nici wishful thinking nu poate fi. Eu am zis, daca ajungem la 50% e rost de petrecere.

alinuttt

Actor are doar un sfert din lucrări. Nu e o problemă așa de mare la aceste două secțiuni. Alstom și Arcada pot compensa.

florin74

In plus Alstom e leader-ul asocierii.
Mai complicat e daca tot Aktor castiga si lotul  de mijloc, acolo sunt leader. SI au cred 40%.

razvan96

Aktor are 30% si Euroconstruct 20%, sunt procentele postate de Florin acum cateva multe pagini. Mi se pare ca acum ele trebuie adunate in dreptul Aktor, intuitiv, dat fiind tipul de lucrari pe care le presupunem ca trebuiau sa fie ale Euroconstruct.

Arcada ma astept sa lucreze la poduri, nu cu cine stie ce avant pana cand termina la Otopeni, dar oricum nu vad cum compenseaza asta lucrarile in ritm de melc la terasamente.

Xenos

E practic o reconstrucție pe amplasament, iar Brașov - Apața e aproape drept, deci dacă ar exista o mobilizare decentă nu ar trebui să fie probleme. DACĂ.

alinuttt

La Otopeni multe lucrări pe partea de structură nu cred că mai sunt. Deja se incepe ce lucrări civile, nu cred că vor avea problemă cu personalul pe CIV cei de la Arcada. Aktor poate va apela la subconstractori serioși pe terasamente ca și pe L2 și așa putem spera la un progres bun și acolo. Eu sunt optimist, pe Vințu de Jos-Simeria au lucrat bine cei de la Euroconstrucr98'. E drept, alta era situația lor pe atunci..

pasadia

Eu revin cu dilemele mele legate de zona Garii Brasov si imprejurimile din oras. Nu de alta, dar am crescut / copilarit langa calea ferata, o traversam in unele vremuri zilnic (in partea vestica a Garii, zona de blocuri dintre Codrul Cosminului si Goga). Prin urmare luand ca reper doar cele 2 planuri de situatie puse mai sus de frunzaverde:

1. Prima chestiune pe care o observ este aparitia uni noi linii. Nu stiu care e termenul tehnic, practic va fi o linie de garare temporara foarte scurta, undeva in dreptul km 171+800. Nu pot sa zic ca ii inteleg utilitatea, dar hei... Sper ca primaria BV sa nu ii fi incurcat prea mult pe cei de la CF caci au cam asfaltat niste zone ce in proiect nu sunt mentionate ca fiind asfaltate. ;)

2. A doua chestiune, mult mai grava, priveste panourile fonoabsorbante. Nu stiam ca se pun (exista oare niste poze in Arad, ma gandesc ca ori fi pus pe acolo), e foart bine ca se pun, dar sunt vreo 2 probleme pe zona asta:
- odata ca sunt prea putine si prost asezate. Mai exact pe partea sudica, spre str. Codrul Cosminului, sunt 400ml de panouri in vreme ce pe partea nordica, spre str. Octavian Goga, sunt prevazuti doar 100ml.  Si asta in ciuda faptului ca distanta dintre CF si acel blocuri e identica si intr-o parte si in cealalta (cam 22-23m).
- si a doua oara pentru ca montarea acestora, mai ales intr-un tot unitar, va bloca traseele existente ale pietonilor / localnicilor din zona (si sunt multi, dupa cum va spuneam si eu eram unul dintre acestia cand locuiam pe acolo).  O solutie ar fi fost constructia unui pasaj inferior pentru pietoni, similar cu cel existent putin mai la vest, usor de realizat din moment ce CF-ul oricum e in rambleu in zona respectiva.

3. Din cat inteleg, lucrarile vor presupune si captarea apelor meteorice de pe peroanele reabilitate si deversarea lor in canalizarea orasului undeva prin niste camine de pe str. 13 Decembrie. Camine care oricum nu fac fata la ploi mai importante cand strada (ce subtraverseaza CCF-ul) ajunge sa fie inundata. Dar hei, recunosc, asta e treaba Primariei mai degraba!

4. Pasajul pietonal pare mentionut tot acolo, tot cu scari si atat. Nici o alta lucrare pentru accesul la peroane. nu lifturi, nu scari rulante, nu o noua pasarela, nimic. E posibil asa ceva?