Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Ionut

Chiper vorbeste prostii. De fapt, finantarea pe actualul POIM se prelungeste pana in 2023, 2020+3, n+3, adica. Vedem viitorul POIM ce fonduri va mai primi...

alinuttt


razvan96

^Ionut, aici e vorba de CEF, nu de POIM.E posibil sa se termine in 2022 finantarea pe CEF.

Si daca ar fi pana in 2023, daca ajung RailWorks la 50% pana atunci ar trebui sa dam party.

vancouver

Asta vroiam sa intreb si eu: cum sa se prelungeasca pana in 2022, cand normal este deja pana in 2023.

Asta ar fi 3 ani de lucru plini (2021, 2022 si 2023), cu un progres de 15-20% pe an se poate ajunge la ca. 50%, poate 60% intr-un caz fericit. Posibil este, mai ales Brasov-Apata e relief usor, cale dreapta si o firma seriosa poate sa termine partea asta in 3 ani (+ jumatate din 2020 pentru pregatire).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Ce, ma insel eu? Eu stiu ca doar Apata-Cata este pe CEF. Ma insel? Posibil, mai dau si eu rateuri, mai ales pe feroviar. (PS: Si da, Aktor oricum nu termina pana in 2023, oricum ar fi. Sa fim seriosi.)

Later edit: acum vad comunicatul CFR, nu stiu de ce aveam impresia ca doar Apata-Cata e pe CEF. Mea culpa, torn cenusa in cap.

razvan96

QuoteSursa de finanţare este asiguratădin fonduri nerambursabile (finanțare CEF)
-comunicat CFR

Stai linistit, toti mai patim :lol:.

Ionut

^ Corectie atunci legata de finantare. Din cate stiu eu, CEF va avea o prelungire, insa nu stiu in ce masura proiectele se pot faza ca pe fondurile structurale (POIM). Chiar nu cunosc detalii, cred ca @frunzaverde stie, daca ne poate lamuri. Perspectivele oricum nu sunt bune pentru toate proiectele de infrastructura de transport fazate, indiferent de tipul de fonduri (structurale/POIM, CEF, regionale/POR/REGIO sau cum se vor mai numi).

@Chiper: uite cenusa in cap. :depressed:

alinuttt

Deci de la Cata Apata ne putem lua gândul. Acolo va trebui RK în regie propie.
Să-nțeleg că statul va trebui să fie pregătit să suporte o cofinanțare de 50% din valoarea proiectului dacă până la acest stadiu se va ajunge în 2023?(400 mil EUR)

Xenos

Ca să vedem partea plină a unui pahar golit de incompetenţă, Apaţa-Caţa chiar poate rămâne pe traseul actual cu RK, mai interesantă ar fi o strategie de RK extins pe Bucureşti - Craiova - Drobeta Tr. Severin, Piteşti - Buzău - Focşani, pe M 200 Braşov - Sibiu şi în multe, multe alte locuri unde e mare nevoie.
Ah, şi tot RK pe amplasament şi Predeal-Braşov, sper că era viselor umede cu tuneluri de bază de km întregi a apus.

frunzaverde

Contractele pe call-ul respectiv pe CEF erau gandite initial sa expire la sfarsitul lui 2020; dar au fost prelungite pana la sfarsitul lui 2022. CEF - care e o cu totul alta linie de finantare, administrata cu totul diferit, si de alte entitati ca fondurile traditionale UE - fondurile structurale si de coeziune (FSC) - opereaza intr-un mod diferit decat FSC. Acordul de grant si contractul efectiv determina data de inchidere a finantarii, nu regulile n+x ale FSC.

Contractele pe Apata - Cata  au fost prelungite (recent) pana in decembrie 2022, care e termenul de inchidere al CEF, si care coincide cu sfarsitul exercitiului financiar bugetar la nivelul european. O prelungire a contractelor curente nu poate exista, pentru ca in bugetul viitor, CEF nu va mai exista. Exista discutii legate de CEF2, dar va arata cu totul altfel; si in orice caz, CEF2 nu va permite fazari de pe CEF1. Bugetul UE pe exercitiul viitor e foarte neclar. Dupa iesirea UK din UE, lipsesc undeva la 10% din banii necesari pentru exercitiul urmator dintr-un foc. La asta se adauga incasarile de impozite in UE-27 care sunt sub prognoza. Si pe partea de cheltuieli, avem cheltuieli crescute cu "pachetul verde" (de exemplu)... Asteptarile curente sunt ca in cel mai bun caz, fondurile pentru infrastructura in est, sa scada cu 50-60%.

Si chiar si daca nu ar scadea, Apata - Cata este considerat in MPGT ca "proiect nefezabil" pentru fonduri structurale, avand valori de beneficiu foarte mici raportate la cost. Daca POIM-ul urmator va fi legat de MPGT (garantat aproape 100%), Apata - Cata nu are nici o sansa sa fie trecut pe POIM. Va fi de la buget 100%. Capetele (Brasov - Apata si Cata - Sighisoara) au o sansa sa fie mutate pe POIM2 cu fazare; dar o sa fie alta documentatie de facut, nu e "seamless" cum a fost cu POST-POIM si cum va fi cu POIM-POIM2... Adica exista o posiblitate cu probabilitate nu chiar mica, ca dupa 2022 sa se treaca pe bugetul de stat - deci se vor opri lucrarile si se va taragana 30 de ani ca la Tecuci - Galati.

Cat de cofinantare - pana la sfarsitul lui 2022, in cel mai optimist scenariu, Brasov - Apata si Cata - Sighisoara vor ajunge undeva la 50%. Daca se semneaza Apata - Cata, mai mult de 15% nu va fi. Asta in scenariul optimist. In scenariul realist al lucrarilor, dat fiind ca stim cine e "Railworks" (Aktor), 25% este un nivel mai rezonabil, chiar optimist (uitati stadiul fizic pe Sighisoara - Arad, unde practic a trecut tot atat timp cat mai e pe CEF disponibil). Asta e realitatea...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alinuttt

Poate ar trebui întrebat la CFR SA ce strategie au pentru finantarea secțiunilor 1 și 3 după 2022 și ce se întâmplă cu Cata-Apata.

Totuși mi-e greu să cred că UE va lăsa secțiunile 1 și 3 la stadiul de ~50% cu  șantierul deschis, viteze foarte reduse, improvizații și capacitatea redusă drastic. E și interesul lor să se finalizeze acele loturi. De Cata-Apata mai bine nu se mai apucă.

frunzaverde

Ce planuri? Ei or sa zica ca totul va fi gata... la timp. Daca nu, vor face o fusareala...

UE o sa fie confruntata cu o lipsa acuta de fonduri pentru urmatorul exercitiu financiar, si confruntata cu dificultati politice foarte mari din multiple directii. Probabil o sa-l treaca ca proiect fazat pe POIM-ul saracit deja - asta insemnand ca nu se vor putea porni prea multe santiere noi (nici cf nici rutiere) in 2022-2030. Am vazut cateva liste preliminare cu obiective pentru urmatorul "septenal" bugetar UE - toate sunt extrem de scurte : in una din liste, pe feroviar exista exclusiv Timisoara - Arad, si chiar si in cea mai extinsa pe care am vazut-o, exista doar Arad - Caransebes, Buzau - Focsani - Adjud - Bacau (dar doar 25% finantare UE), si cateva statii de cai ferate. Nici pe rutier nu o sa fie mai bine. Iar pe aerian va fi zero.

Momentan nimic nu este oficial - am vazut cel putin 10-15 variante; toate arata negru. Si toate asuma ca se va faza mai putin decat ce e realist ca se va faza...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

Nu va intra şi Cluj-Oradea? Dacă s-a recepţionat SF ar trebui dat drumul rapid la licitaţia de execuţie...

frunzaverde

Probabil nu vor fi bani, dar vom vedea. Deja avem guverne in UE care au mandat de la parlament clar sa nu accepte cresterea contributiei cu nici un cent sau punct procentual (Suedia e una din tari). Asta face toate variantele de pana acum imposibil de finantat. Bugetul viitor UE va fi mult mai subtire...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Mai subtire cu 10% si ce ramane va fi orientat spre alte prioritati, nu instrastructura din est...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)