Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

Nu puteau sa prevada in proiect o faza intermeiara in care sa se circule pe ambele fire cu 140, adica centralizarea noua si semnalizarea veche?

Bazat pe experienta anterioara, va dura ani de zile pana cand ERTMS va fi operational (pe Predeal-Constanta inteleg ca e departe). Pana atunci se va merge pe un singur fir pe ditamai magistrala... Plus ca putini operatori vor dota vehiculele cu ERTMS pt cateva sute de km.

Cetatean

@ Vancouver
Sper ca cei din CFR sa își dea seama ca nu au șansa să atragă oamenii din nou spre CF, decât dacă se va proceda cum ai spus tu. Pe același model funcționează în Japonia Shinkansen-ul, doar ca la alta viteza :)
La 1:30 Simeria - Sighișoara bate mașina.
Merg mai departe și zic, când o sa fie gata Arad - Simeria vorbim de Arad - Sighișoara cu o oprire la Simeria la 2:30 ceea ce ar putea fi WOW! Dar nu cred ca o sa accepte nimeni sa nu oprească aceste trenuri la Deva, Alba Iulia etc.
Din ce știu, stam prost la capitolul locomotive și bineînțeles vagoane.
Oricum, stau cu sufletul la gura pentru noul mers.
Am mers Simeria - Alba cu Dacia, în sub o ora, în primavara. Bineînțeles cu ceva restricții.

cristi5

^ fara circulatie pe ambele fire nu se poate face un orar flexibil, si fara orar flexibil greu de atras calatori pe CF. Deci ERTMS e cuiul cuielor.


riciu

Cu schimbare alungi o parte din calatori. De ce m-as trambala cu bagaje dintr-un tren in altul? Pai lasa ca exista curse de microbuz fara trambalare.

dan tm

 trenurile sint trasate asa in noul mers.
74-1 Brasov-Budapesta
Vintul de Jos-Simeria 120 km/h
Simeria-Ghioroc 50km/h
Ghioroc-Curtici Fr 120 Km/h

346-1 Dacia

Sighisoara -Blaj 140 km/h
Blaj-Craciunel 120 km/h 
Craciunel -Podu Mures 140 km/h,
Podu Mures -Teius 70 km/h
Teius-Coslariu 100 km/h
Cosllariu-Sintimbru 120km/h
Sintimbru -Simeria 140 km/h
Simeria -Ghioroc 50km/h
Ghioroc-Curtici fr 140 km/h
Curtici Fr-Lokoshaza 100 km/h

472-1 Ister

Vintu de Jos-Simeria 140km/h
Simeria -Ghioroc 50 km/h
Ghioroc-Curtici 140 km/h
Curtici-Curtici FR 120km/h
Curtiici Fr-Lokoshaza 100 km/h


AndreiB

De ce Dacia merge cu 140 km/h pana la Curtici Fr si restul cu 120 km/h?

dan tm

Cred ca  la intrebarea asta pot raspunde doar cei care au facut mersul.

cristi5

Sa observam altceva: pe 614-Curtici ERTMS e receptionat demult. Functioneaza? Nu cred din moment ce se circula cu 140 sau? Inteleg ca tot pe un singur fir (cel putin Curtici-Curtici Fr)


AndreiB

Are CFR Calatori locomotive echipate cu ERTMS? Credeam ca Buftea-Brazi va fi primul sector pilot.

vancouver

Cred ca faceti o confuzie. Intre semnalizarea optica de pe Sighisoara - Coslariu - Simeria si ERTMS. Firma care face semnalizarea instaleaza si ERTMS, dar nu inseamna ca nu va exista si semnalizare optica. Atunci cand semnalizarea optica va fi gata, se va putea circula pe 2 fire, la fel ca pe Bucuresti - Constanta de exemplu. De asemenea pe Curtici-Arad se circula pe 2 fire, din cate stiu. Chiar daca ERTMS nu este operational, in sensul ca nu exista locomotive apte.

Poate ne lamureste cineva mai specialist. Sau punem o intrebare din nou la CFR: Cand se va putea circula pe doua fire pe Sighisoara - Simeria?

Daca ar fi adevarat ca numai cu ERTMS sa se poata circula pe doua fire, atunci ar trebui sa nu se permita decat intrarea de trenuri cu ERTMS, ceea ce este o nebunie. Nici macar in Germania nu exista marfare cu ERTMS, decat prin cine stie ce exceptie, la fel nici un tren regio, etc.. (doar pe linia Nürnberg-Erfurt-Halle-Berlin nu s-a mai instalat semnalizarea optica si atunci nu pot intra decat trenuri cu ERTMS level 2++, adica totul e digitalizat. Circula oricum numai ICE pe acolo, cu 280-300 km/h; linia asta a fost gata in 2017 si e singura din Germania fara semnalizare optica).

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

In filmarea de mai jos Curtici - Arad se vede la min. 9:17 cum trenul de la Curtici se intersecteaza cu viteza cu un tren spre Curtici. La min. 9:05 se vede ca macazul de iesire de pe linia trenului spre Curtici nu este pe abatere, spre Oradea, ci spre inainte, spre Curtici. Deci sigur trenul de la min. 9:17 merge spre Curtici. Asadar eu zic ca din filmare rezulta ca se circula pe doua fire pe Arad - Curtici. Daca nu era asa, si era la cale libera pe un singur fir, nu pleca de nici o culoare trenul din Arad pana nu ajungea intai cel in sens invers.
Filmarea este din oct. 2018 (pasajul rutier Arad vest inca nu era functional). In general o filmare faina, merita vazuta:

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

Cred ca ar fi bine sa cerem lamuriri de la CFR in legatura cu ERTMS, centralizarea electronica si vechea semnalizare. Cand ne putem astepta sa circulam pe ambele fire, cand cu 160 etc

La Arad inteleg ca functioneaza oarecum ERTMS si centralizarea electronica pana la Curtici. Asa ca se circula pe doua fire.

Inteleg de la @frunzaverde ca problema cu semnalizarea veche e pe trasee noi. Au alta lungime decat cele vechi, blocurile de linie trebuie configurate altfel etc. Trebuie folosit echipamentul vechi, ca UE nu plateste decat ERTMS.

De exemplu daca bine am inteles Curtici-Lököshaza s-a dublat la reconstructie. Firul nou nu are semnalizare veche, iar ERTMS nu merge... cred ca se circula pe un fir.

Alt curiozitate sunt trecerile la nivel de pe Sighisoara-Coslariu (probabil pana la Simeria). Azi-vara trenul incetinea la fiecare trecere la nivel. Probabil s-a rezolvat daca acum se da 140? Sau va fi 120/140 cu restrictii in continuare la treceri?

Andi

Linia s-a dublat doar dinspre Curtici pana la granita, de acolo pana la Bekescsaba este linie simpla.

LE:
QuoteDe ce Dacia merge cu 140 km/h pana la Curtici Fr si restul cu 120 km/h?

Probabil pentru ca Dacia circula cu locomotivele noastre, teoretic apte de 160, iar Ister cu locomotive unguresti V43. De 74 nu mai zic, ca oricum n-a avut niciodata 140 fiind compus din doua vagoane.

vancouver

Inca o data: ca sa se circule pe 2 fire nu este nevoie de ERTMS, dar este nevoie sa existe o semnalizare optica, oricare ar fi ea, veche sau noua. Functionala. Pe Simeria - Sighisoara nu s-a mai pus la loc semnalizarea veche, iar cea noua inca nu e gata, deci nu se poate merge decat la cale libera. ERTMS este altceva, e un alt mod de a circula, cu balize, care nu mai are nevoie de nici o semnalizare optica. Ma refer la situatia teoretica in care toate trenurile ar fi apte de ERTMS, atunci stalpii cu semnalizarea luminoasa ar putea fi scosi.

Deci:
- conditia necesara circulatiei pe 2 fire: finalizarea instalatiei de semnalizare luminoasa, optica, asta inseamna stalpii cu blocuri optice (max. 150 km/h)
- ERTMS nu foloseste acei stalpi, ci doar balizele si eventual GSM+R
- pentru 160 km/h sunt 2 variante: ca pe Buc-Cta, cu cale libera speciala + semnalizare optica + procente de franare speciale, care sa se incadreze in blocurile de linie
- varianta 2 pentru 160: folosirea balizelor ERTMS (si atunci se poate si mai mult de 160, daca de ex. avem o garnitura capabila si se intinde mai tare catenara si linia e verificata si tine, se poate da drumul de ex. la 176 km/h sau alta viteza stabilita

PS. Daca ceva din ceea ce am scris mai sus este gresit, rog sa fiu corectat de cei din domeniu.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

Zic si eu inca odata, poate ma corecteaza cineva.

Pentru circulatia pe 2 fire semnalizarea are un rol, dar importanta e centralizarea din gari. Adica sa poti schimba automat macazul, ceea ce in momentul asta pe liniile directe Sighisoara-Simeria nu e posibil, macazurile noi sunt blocate pe o pozitie (si se schimba manual si rar), deci se circula pe un fir. Desi pare stupid, kilometri intregi de cale noua intre 2 statii sunt nefolositi din cauza celor 2 macazuri din capete.

Daca am inteles bine, desi centralizarea e una si semnalizarea e alta, practic noua centralizare electronica e legata tehnic de ERTMS. Pe Sighi-Simeria (pe 614-Simeria nu!) sunt legate si contractual, contratctul de cale e una, cel cu electronica e separat.

Pe fiecare lot, echipamentele electronice pt cele doua vin in mod normal de la acelasi producator. ERTMS fiind complicat de configurat/implementat practic intarzie si implementarea centralizarii. Si trenurile raman pe un fir asa cum vedem in teren.

Ca sa se complice treaba si mai mult, echipamentele electronice de pe loturi vecine provin de la producatori diferiti si nu fac transferul cum trebuie intre ele! Teoria e complicata, practica si mai si!

La Stockholm au primit finantare EU pt tunelul de sub oras. Pt asta au trebuit sa bage ERTMS, care se strica regulat si se opreste cateva zile traficul de un milion de calatori pe zi din centru...

Asa ca pt CFR care stie numai semnalizare optica cu semafor sau chiar cu paleta, saltul tehnologic la electronic s-ar putea sa fie prea abrupt. Adica inca cativa ani de intarziere pana se ajunge la parametrii proiectati.

Ca sa inchei intr-o nota pozitiva mi se par mari sansele ca pe Sighisoara-Simeria sa se circule la un moment dat cu 160 cu ERTMS functional, deci fara instructii speciale ca pe Bucuresti-Constanta.