News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Andi

Oricum nu se poate circula pe doua fire din cauza traseului vechi care trebuie scos, apoi facuta legatura pe firul 1 la Turdas si dupa Pricaz.

c o r v i n

Pornind de la o informație a colegului Dan tm, am dat o fugă scurtă la Turdaș! Prima constatare e și confirmarea că a început să se circule prin tunel, pe un fir! E drept, pare-se că semnalizarea nu e gata, din moment ce primul tren prins de mine aici a intrat în tunel pe roșu, fără să reducă viteza, una destul de mare! În rest, se vede că au început și dislocarea vechiului fir, plus lucru la județeanul care va da din Turdaș în DN-u!


























(31.10.19)

c o r v i n

Singurul meu semn de întrebare rămâne de ce nu s-a organizat o inaugurare, asta ptr că nu vorbim aici de orice lucrare ci de una de mare anvergură!?... :o

Xenos

Poate decent ar fi să facă o inaugurare pe tot lotul finalizat, cu tot cu semnalizare şi cu vitele proiectate...

TibiV

Calda, chiar fierbinte....

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2019/5049-31-octombrie-2019-cfr-sa-a-desemnat-oferta-castigatoare-a-licitatiei-pentru-modernizarea-subsectiunii-apata-cata

CFR SA a desemnat oferta câştigătoare a licitaţiei pentru modernizarea subsecţiunii Apaţa - Caţa
Bucureşti, 31 octombrie 2019

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a finalizat și emis raportul de reevaluare a ofertelor depuse la procedura de licitaţie publică pentrumodernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pe subsecţiunea 2 Apaţa - Caţa, aflată pe secţiunea Braşov - Sighişoara, câştigătoare fiind desemnată oferta depusă de Asocierea RailWorks.

Oferta financiară depusă de Asocierea RailWorksare valoarea de 2.723.081.259,87 de RON (fără TVA), contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunii Apaţa - Caţa, în lungime totală de 28,2 km, este asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanțarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat.

Obiectivul general al contractului este dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h, pentru trenurile de călători, iar contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară - terasamente, linii C.F, consolidări de poduri, podeţe, construcţii de tuneluri şi viaducte, pasaje superioare -, lucrări de electrificare şi energoalimentare, telecomunicaţii, semnalizare, fibră optică, instalatii electrice etc.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos

Asta e bucata cu tunele, de care zice frunzaverde ca este echivalentul Casei Poporului...

cristi5

Da Apata-Cata e portiunea cu tunelurile care ar urma sa fie cele mai lungi si scumpe din ro si conform lui @frunzaverde ar economisi... 10 min.

E departe oricum de semnare si banii (CEF, planul Junker) expira in 2020 cred. Sanse slabe de tot sa se faca ceva si poate ca e mai bine (cofinantarea de la buget f mare si ar afecta bugetul CF). Eu credeam ca deja e la faza de contestatii. Incredibil ce mult a durat atribuirea...

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=12/45.992/25.411/0




Powered by API/PUM imgur uploader

AlexxC

Sa nu minimizam totusi castigul de timp care cred ca bate chiar spre 20 min.
Costul este discutabil.

pasadia

Depinde cu ce compari: cu situatia actuala, sau cu un tronson de linie care ar fi intretinut si mentinut la nivelul constructiv initial.

NGC

"Executie lucrari aferente obiectivului: ,,Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov – Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, Subsectiunea 2. Apata - Cata""

Trebuie sa fac o precizare, pentru ca in recapitularea de zilele trecute, s-a strecurat o greseala, iar partea din mesaj legata de anulare era pregatita pentru A3, Suplacu - Chiribis.

Asadar, vrabiutele spun ca intre timp CFR a reevaluat ofertele si ca avem acum 3 oferte admisibile, iar clasamentul este deocamdata asta.

1. RAILWORKS (AKTOR - ALSTOM - ARCADA)
2. FCC - ASTALDI
3. ALSIM ALARKO

Acum suntem la a treia runda de contestatii, iar de la runda doi mai avem 2 restante cu termen maine si una cu termen peste vreo 2 saptamani.


P.S. Multumesc celor care au semnalat greseala. ;)

mircea_ms

La data de 29.10.2019, termenul de redeschidere fir 1 Orastie-Simeria,  este data de 31.03.2021

vancouver

In acest moment, intre Simeria si Sighisoara mai exista vreun blocaj, vreun punct in care lucrarile nu pot fi finalizate? Adica lipsa mutare utilitati sau altele de genul acesta. Nu ma refer la semnalizare, ci doar la contractele principale. Stiu ca se lucreaza inca la racordurile Coslariu, la tunelul Turdas trebuie finalizat firul 1 si scos firul 1 vechi, dar astea sunt in linie dreapta.

La un moment dat se vorbea de diverse tronsoane in proceduri de receptie, prin vara. Se stie ce zone au fost receptionate? Sau daca mai urmeaza receptii?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Dagda

^^^^

1. Intre Brasov si Sighisoara ruta se va scurta cu aproape 18 km (14%), iar viteza de proiectata liniei creste cu cam cu 40%. Cea proiectata, nu cea cu care se circula acum. In prezent cel mai rapid tren face 2 ore 40 min intre Brasov si Sighisoara, dupa reabilitare cel mai rapid tren va face 50-55 min. In perioada de "glorie" a acestei linii (1970) trenurile faceau 1h si 37 min, deci ar scadea semnificativ timpul de parcurs indiferent cu ce am compara.
Care e calculul ce sta la baza celor 10 min?

2. Nu se mai pot face plati pt proiectele aprobate in cadrul planului Juncker dupa 2020?
Din ce s-a tot zis in presa expira contractul de credit care trebuia sa constituie sursa de finantare pt reabilitare (cofinantarea UE vine dupa ce se fac platile si aici, nu?!).

3. Cofinantarea pentru reablitarea caii ferate Brasov-Sighisoara ar fi de aproximativ 200 mil euro. Cat ar costa RK-ul?


tom_sawyer

Dagda, frunzaverde se referea doar la lucrarile de pe Apata-Cata ca ar aduce o economie de timp insignifianta raportat la costurile foarte mari pe care le presupun, nu la tot tronsonul Brasov-Sighisoara.