Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

^^ Harta
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/45.971/22.485/0

Aproape tot lotul Aktor (Ilteu-Gurasada) este pe traseu nou. Ma bucur ca pe traseul vechi au lasat linia dubla. Ar fi fost foarte bine daca pe segmentele unde traseul ramane acelasi, treceau la 3 sau 4 fire pt a separa traficul rapid de cel lent/local/marfa, cum au facut austriecii cu Westbahn si Neue Westbahn.

Satelit (14 mai)




Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Intre filmarile 2 si 3 (Varadia-Ilteu) sunt doua variante fara traversarea Muresului. Aici (si la alte variante fara traversare) banuiesc ca traseul existent va fi desfiintat.
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/45.998/22.247/0

Varadia-Savarsin (satelit)


Savarsin-Ilteu (satelit)



Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Trebuie sa plec. Nu stiu daca mai apuc azi sa fac ultima filmare de pe Coridor. Dar atat va zic: o sa merite asteptarea, are cateva cadre surpriza super frumoase, in premiera. Poate reusesc diseara tarziu...

Xenos

Oricum, in ansamblu, din aceste foarte frumoase filmari rezulta ca se trage tare, nu se freaca menta ca in contractele vechi pe Sighisoara - Coslariu - Simeria...
Felicitari!

Ionut

Si ultimul din serie. Inca o data multumim CFR si constructorilor de pe toate loturile pentru acces si explicatii!


Dominik

Foarte pitoresc acest tronson si mai interesant cu A1 paralela in unele locuri  :)
You're in Steelers Country

Goldmund

Filmari superbe, doua santiere de importanta nationala si europeana in paralel langa Deva.
Mersi pentru efortul vostru!

c o r v i n

Felicitări pentru efortul de a face o treabă excelentă! Cu siguranță, titulatura de "proinfrastructură" este una cât se poate de potrivită pentru toată pasiunea, timpul și munca pe care le depuneți în acest sens! Îmi pare rău că nu am putut să mă alătur și eu celor care au ajuns în teren, fiind reținut cu finalul de an școlar (sunt profesor), dar sper să recuperez în ocaziile viitoare!...

horatiu.cosma

#5183
Cu puțină întârziere las și eu pozele făcute de mine pe 614-Simeria împreună cu ceilalți colegi joi. Mulțumim CFR pentru transparență și constructorilor pentru explicații, a fost o plăcere și un etalon despre cum ar trebui să se desfășoare vizitele în șantier. Se lucrează binișor (vreo 5-6 sute de oameni pe 2a, 400 pe 2b, 350 pe 2c, spre 400 pe 3), lucrările sunt impresionante în special la podurile peste Mureș și cu siguranță vor fi și la tunele. Probabil prin toamnă vom vedea ceva interesant și acolo. O să vă rog să mă scuzați, tool-ul de update în imgur cam împrăștie imaginile cum vrea el și nu am timp să le reorganizez.

Începem cu 2a Km614-Bârzava din stația Ghioroc unde avem deja linie nouă. Cel mai probabil prin iulie/august se va circula pe ea. Materialele par de bună calitate (burlanul acela e din ceva metal sănătos). Fierul fasonat e adus din mai multe surse (vreo 2 din România, cel surprins în imagini e din Italia, l-au luat la pachet cu carcasele metalice de 1800 pentru podurile peste Mureș, așa s-a negociat).
































Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

Continuăm cu primul pod peste Mureș de la Conop (cel dinspre Arad) unde sunt mai avansați la pile și mai puțini avansați la asamplarea structurii metalice (la al doilea pod e invers) ce va fi lansată (dacă totul merge bine) pe finalul acestui an. Operațiunea de lansare e must see, va fi extrem de spectaculos. Eu propuneam să punem o cameră într-un copac din apropierea care să face un time lapse cu întreaga operațiune (care va dura ceva). Avem la podul ăsta un podar român care a lucrat și la centura Sankt Petersburg la niște structuri similare, suntem pe mâini bune. Pilele sunt huge, 24 de coloane cu diametru de 1800, adâncime de 30 de metri, incinta de palplanșe unde se efectuează radierul e imensă, cu siguranță nu va mișca nimic acolo. După ploile din ultima lună a crescut Mureșul super mult, era să le inunde insulița artificială făcută în Mureș pentru una dintre pile.






































Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

Trecem mai departe la al doilea pod peste Mureș de la Conop (dinspre Deva). Aici au rămas puțin în urmă cu infrastructurile (pile și culei) fiindcă au dat de rocă dură la adâncime mică și le-a luat la CFR vreo 6 luni să aprobe modificarea de soluție prin care lungimea coloanelor să scadă la vreo 20 de metri de la 30. În schimb aici s-au mișcat foarte bine cu asamblarea structurii metalice a viitorului pod. Chiar și Astaldi e impresionată de cât de repede și frumos lucrează Maeg. Toate materialele sunt din Italia. Aici structura se va lansa pe poziții cel mai probabil prin martie 2020. Deschiderile podului sunt (din memorie) 50 50 80 110 80 50 (aproximativ la fel și la primul pod). Primele 2 de 50 se vor suda împreună cu structura mare ca să poată trece de deschiderea de 110. În față va fi pus un "cioc de vultur" care va merge în fața podului și îl va sprijini pe deschiderea următoare. Va fi un sistem care va ridica tot podul, va pune între pod și actualele sprijiniri ceva material cu frecare mică pe care să alunece ușor, după care va începe să îl împingă pe poziție.





























Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

#5186
Trecem la 2b Bârzava - Ilteu unde se mișcă o idee mai încet ca pe 2a fiindcă au acces greoi pe traseul nou (între podurile peste Mureș). Tocmai își construiesc un pod nou peste Mureș pe la Bătuța (mană cerească pentru satele din zonă) ca să poată transporta umpluturi și alte materiale. În rest se pregătesc la finalul lui iunie să dea drumul pe 1,2 km de linie nouă la gara nou construită de la Bârzava. La podurile peste Mureș se mișcă cât de cât, în special la cel dinspre Ilteu. Au un sit arheologic mare la Vărădia de Mureș unde cică sunt 3 construcții suprapuse din epoci diferite, e ceva huge. Acolo pe 4 km nu lucrează deloc, în caz că vor trebui să mute traseul. La tunelul din zona Bătuța au rezolvat recent cu birocrația pentru defrișarea copacilor, sunt marcați, zilele astea se apucă să îi taie și să înceapă primele activități la portale. Va lucra aici echipa de tuneliști care a rezolvat problema la Eroilor la M5 (atunci când a avut loc alunecarea de teren, ei au făcut structura de beton prin care a ieșit până la urmă TBM-ul). La M5 Astaldi a avut mari emoții, dar băieții s-au descurcat excelent. Aici nu au nicio emoție.

Prima oprire la noua gară Bârzava. Au și mașină de gunoi, foarte bine organizați din toate punctele de vedere. Am intrat și în clădiri unde se ocupă Thales.






























































Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

#5187
Mergem mai departe la podul peste Mureș de la Nicolae Bălcescu (cel dinspre Ilteu).
































Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

#5188
Podul provizoriu de la Bătuța.



Situl arheologic de la Vărădia.





Stația Săvârșin.




horatiu.cosma

#5189
Trecem pe lotul 2c Ilteu - Gurasada unde lucrează Aktor-Arcada. 16 din 22 de km sunt pe traseu nou. Aktor are sectorul de la Ilteu până la al doilea pod peste Mureș (adica primul pod peste Mureș, tunelurile, polata), iar Arcada are sectorul de la al doilea pod peste Mureș până la Gurasada. Aktor lucrează cam cu 130 de oameni (pe un sector mai lung), iar Arcada cu peste 200 (pe un sector mai scurt). Mobilizarea se poate observa, sectorul Arcada e mai avansat. Aktor are aceeași echipă care a terminat recent Coșlariu-Micăsasa, sunt destul de ok, dar chiar și așa au ceva probleme cu subcontractorii și furnizorii, probabil datorită reputației de la autostrăzi. Arcada stă super bine și cu oamenii și financiar, acolo nu avem probleme. S-a rezolvat recent cu copacii ce trebuie defrișați în zona tunelurilor (e o birocrație groaznică pe la Romsilva si ocolurile silvice cu defrișările unde chiar e nevoie, în schimb știm cu toții cât se defrișează în alte zone fără nicio birocrație). Oricum, s-a rezolvat într-un final, zilele astea urmează să taie copacii și să se apuce de primele activități la portale. Aktor a adus echipamentele pentru tunel în șantier. La unul dintre portale există o problemă cu niște stâlpi Transelectrica, cel puțin unul va trebui consolidat serios, vor fi necesare câteva întreruperi de linie ca să poată lucra Aktor la coloanele forate la intrarea în tunel. Sunt discuții cu Transelectrica, vor mai dura. Au avut ceva probleme cu obținerea terasamentelor, recent zice Aktor că s-au rezolvat și cresc mobilizarea acum. Au cam 300.000 de metri cubi puși în operă din 3 milioane total, vor să ajungă cam la 100.000 lunar și în același să termine la anul pe vremea asta (nu prea bate matematica, dar vom vedea). Se plâng că linia roșie la podurile peste Mureș s-a calculat după nivelul de inundație al Mureșului din 1970, au trebuit să ridice cu 2,5 metri linia roșie și automat și terasamentele sunt mai înalte. În unele zone vor ajunge pe la 12 metri, 2 berme, imensități. Se plâng de proiectul prost pus la dispoziție de CFR, multe aspecte sunt inaplicabile, reproiectează ei, știți povestea de la autostrăzi cu pregătirea proastă.

Începem cu câteva imagini de la organizarea de șantier și cu stadiile la zi la principalele componente.




















Powered by API/PUM imgur uploader