Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 14 Guests are viewing this topic.

Cuneo

Quote from: cristi5 on April 29, 2019, 10:15:29 AM
Deci circulatia Radna-Timisoara e intrerupta? Sau nu se mai circula acolo independent de reconstructia CIV? Parca am auzit un tren cand am fost in zona acum vreo 4 ani.

Da, din păcate, de la Timișoara la Radna cu trenul, se poate ajunge doar prin Arad. De la Remetea Mică la Radna, linia zace ruginită.

TibiV

Quote from: TibiV on April 28, 2019, 05:37:38 PM
Pe mine ma cam bulverseaza macazele astea...
Nu apar nici in GM, nici in OpenRailwayMap.

Doamne, ma ia cu fiori pe spate...
Am sperat ca nu vad/inteleg eu bine....
Deci am inteles totusi bine...
Radna-Timisoara este PA-PA !...

Deci acum Timisoara-Arad-Radna ?!?!....Cata bataie de joc...

Se pare ca idealul CFR Infra este ca NIMENI sa nu ii mai deranjeze... Nimeni sa nu mai ceara trase, ca nu mai au pe unde...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

District EA

Din ce am inteles eu, linia spre Timisoara e inchisa pana termina consolidarile cu piloti forati, apoi refac linia pana la semnalul de intrare al statiei Radna dinspre Timisoara.




Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Pacat ca se mentine trecerea la nivel. Mai spre est e un pasaj peste M200 si Mures care are coborare intre Mures si CF, cu doua sensuri

https://goo.gl/maps/rkb7nUYsqvxn1nmA6

Nu inteleg de ce nu conecteaza acel drum cu drumul agricol dintre CF si Mures in loc sa pastreze trecerea la nivel peste magistrala.

Pt acces la terenurile dintre linia spre Timisoara si magistrala spre Arad, se poate mentine trecerea la nivel peste linia Radna-Timisoara, mult mai putin circulata...



Podul CF spre Timisoara e OK banuiesc?

aran5001

Ceau la voi,ma bucur foarte mult ca am gasit acest forum.Eu unul fac drumul Arad-Savarsin destul de des.As avea niste intrebari intrebari daca ma poate lamuri cineva:

1.Intre statiile Batuta si Capruta am observat ca se construieste un pod?Pentru ce va fi?Nu de alta dar ma indoiesc pentru tren din moment ce linia doar la barzava si Halta Valea Muresului se reunesc cu cea veche.
2.In zona Lalasint vad ca se construieste un tunel?Are cineva poze?

District EA

Între stația Bătuța şi halta Căpruța (pe şosea în zona camping) se construiește un pod provizoriu peste Mureș pentru maşini şi utilaje ce vor lucra în zona Lalaşinț şi Bata. Bine ar fi dacă după terminarea lucrărilor ar rămâne funcțional pentru locuitorii din zonă pentru a nu mai face ocol pe la Lipova sau Săvârşin.

cristi5

Da, la Lalasint va fi tunel, nu stiu daca au inceput lucrul la el, poate ne spui tu cand mai ajungi in zona.

Aici e harta cu traseele noi

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=10/46.068/22.089

RobertH

Defapt tuneluri*, doua la numar dar inca nu am apucat sa le reprezint pe harta .

District EA

Să ne lămurim câte tuneluri avem, din memoriul tehnic tuneluri




Powered by API/PUM imgur uploader

Cetatean

Am testat un drum Simeria - Alba Iulia și va pot povesti urmatoarele:
Tur IR347
- preț bilet 17 lei.
- întârziere doar 15 min.
- destul de curat
- multa lume, în special venita de la Viena.
- parcurs lin, cu câteva restrictii în zona tunelului și la podul din zona Cioara cred.
- sub o ora pana la Alba Iulia.
Retur ceva Regio
- bilet 7 lei
- plecare la timp
- un singur vagon, cândva pe vremuri de clasa 1
- 25 - 30 de oameni
- viteza maxima de 100 km/h în doua zone, la ieșire din Alba și pe la Balomiru de câmp... Wow.
- o ora și 15 min AB- Simeria.

In viitor, cred ca pe distante de la 60-70 km în sus, pe Coridor maxi/bus o sa fie cam mâncat. Ca și preț, durata și sper confort.
Sunt foarte curios de o garnitura care sa bage Simeria - Sighișoara, în sezon de vara.

anacronox

Două poze de la mine de vinerea trecută cu capătul pasajului peste M200 în Deva, zona Grigorescu.

(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Daniel_I

Nu sunt foarte familiarizat cu topicul feroviar din forum. Vreau sa pun o intrebare legata de magistrala M200 Coslariu - Vintu de Jos, 33 Km pe care lucreaza Pizzaroti.
Din ce am vazut, se circula pe o singura linie desii ambele sunt finalizate pe o bucata mare de traseu. Care e termenul de finalizare, in stadiul de pe forum apare 83 % si deschidere in anul 2019. Ce blocaje sunt si daca stiti ca e realist sau nu? Multumesc.
On The Road

Phenol

Pe partea de constructii lucrurile stau cam asa, unde constructorul este Pizzarotti:

Quote from: Ionut on April 13, 2018, 05:33:11 PM
OK, fac mai intai rezumatul pentru ce am discutat azi legat de Coslariu.

In 2014 (!) s-a emis ordinul de incepere. La o intalnire ulterioara s-a constatat ca terenul de fundare nu asigura capacitatea portanta. De ce? Zona inundabila. Muresul este foarte aproape, terenul de fundare nu tine. S-au facut studii geotehnice suplimentare pentru stabilirea morfologiei. S-au definit/creionat lucrarile necesare de facut la pasii urmatori. Italfer a facut un proiect pt imbunatatirea terenului de fundare, proiect avizat in CTE CFR in octombrie 2016. Din octombrie 2016 s-a dat practic OK-ul ca solutia noua va tine.

S-a trecut apoi la teste. S-au definit 6 tronsoane experimentale. Pe cele 6 tronsoane de test s-au facut studii suplimentare, rapoarte de monitorizare, incercari, studii repetitive (piezometre, inclinometre etc, vezi capturi mai jos). O problema suplimentara a fost data de canalele infundate ale ANIF. Toate canalele din zona respectiva apartin de ANIF, erau colmatate si defulau in teren. ANIF a facut licitatie pentru decolmatare si s-a pierdut timp si cu asta (6 luni s-au chinuit si nu au reusit). Pana la urma CFR a instructat constructorul sa decolmateze canalele. 10 km (liniari) de canale intersecteaza calea de rulare.

Apoi s-au continuat tronsoanele experimentale.

In februarie 2018 proiectantul general a dat aprobarea pe solutie pentru continuarea lucrarilor "definitive". Adica acum doua luni.

Aceasta lucrare este suplimentara - in jur de 34 milioane lei, aproximativ 4,5% din contract (aici intra inclusiv partea de proiectare a solutiei, testele/tronsoanele experimentale si construirea solutiei finale). Am intrebat INSISTENT (stiind problemele de la Lugoj-Deva 3) care sunt costurile si daca ei cred ca e o problema cu aditionarea contractului. Procedura e negociere fara publicare (procedurile sunt pe legislatia veche de achizitii publice). Discutia a fost aprinsa dar am fost asigurat ca se rezolva aditionarea contractului.

In prezent: antreprenorul "s-a mobilizat", "de ieri au venit utilajele" pentru urmatoarele tronsoane experimentale. :)

Cand am auzit "de ieri au venit utilajele" si "mobilizare" (asa coincidenta), i-am intrebat de ce e constructorul asa de slab mobilizat. A fost o intreaga discutie. Ideea e ca le-au trimis notificare de revendicari pentru intarzierile avute si probabil se va ajunge in instanta pentru solutionarea revendicarilor cerute/imputate constructorului (de catre CFR).

Termenul pentru semnarea aditionalului este o luna, hai maxim finalul lunii mai (daca toate lucrurile merg bine si daca ANAP nu cere cine stie ce si cine stie cate clarificari, pentru ca ANAP trebuie sa isi dea acordul pt aditionare).

Alte probleme majore in afara de aditional nu ar mai fi.

Au inceput de ieri sa foreze - au adus un utilaj sa foreze. Dupa aditionare ar trebui sa vedem si mobilizare mai puternica. Am cerut acces si ne-au asigurat ca avem acces oricand, doar sa anuntam cat mai din timp, macar cateva zile. (E firesc.) Asa ca a ramas sa asteptam semnarea aditionalelor si sa vedem cum se mobilizeaza Pizzarotti.




Au fost pregatiti pentru intalnire cu mapa (ce va pun mai jos) si au fost 6 (sase) oameni din CFR la intalnire. Ideea e ca au luat in serios intalnirea, nu a fost ceva de fatada. Am discutat multe lucruri, nu doar Coslariu, am stat o ora si jumatate. Chiar daca nu am intrat in mai multe dezbateri aprinse pe subiecte controversate, intalnirea a fost utila si este un start bun.

Sunt sanse sa putem comunica decent pe viitor si sa dezvoltam o relatie normala, fireasca, asa cum trebuie sa fie intre societatea civila si marii beneficiari (CFR, CNAIR, Metrorex, CNAB) - transparenta, promptitudine, acces la documente, termene asumate si indeplinite, acces pe santiere, informare precisa si la obiect. Poate se aude si la CNAIR.



Quote from: Ionut on February 13, 2019, 05:24:02 PM
Declaratii si explicatii de astazi de la intalnirea oficiala API-CFR.

Vintu-Coslariu
- stadiu fizic 89,26%
- varianta Coslariu - coloane finalizate, fac demontari Podu Mures, in septembrie 2019 dau in folosinta curba mica
- varianta Coslariu - in primavara lui 2020 se termina varianta Coslariu
- Pizzarotti se jura ca in iulie 2020 ajung cu lucrarile la 100%

Lucrarile se vor finaliza de prin 20 20.

Insa, se va circula pe un singur fir pana cand si proiectul pe ERMTS este implementat:

Quote from: Ionut on February 13, 2019, 05:28:29 PM
Declaratii si explicatii de astazi de la intalnirea oficiala API-CFR.

ERTMS lot 1 si lot 2 Sighisoara-Coslariu si Coslariu-Simeria
- stadiu fizic pe cele doua loturi 75-80%
- au inceput sesiunile de instruire personal CFR la nivel regional
- lucrari la constructii civile (containere etc) sunt la 97%
- in 2020 este gata ERTMS, conform contract

I-am intrebat daca se vor sincroniza lucrarile care ar trebui finalizate in 2020 la ERTMS cu partea de software si instruire a personalului. Au zis ca da, ca in 2020 e gata ERTMS in teren dar si procedurile/instruirea personalului si tot ce mai trebuie.

Sa vedem.

Blocaje nu mai sunt pe lot, insa lucrarile merg incet pe ambele contracte.

cristi5

Aproape sigur ERTMS nu va fi in exploatare in 20 20, dar sistemele cu care e "compatibil in jos" sper sa functioneze
- centralizarea electornica in gari care sa permita functionarea macazurilor si deci circulatia pe ambele fire
- semnalizarea intre gari, care sa permita circulatia macar cu 120

Phenol

Max. 140, pana la aceasta viteza se poate folosi BLA in siguranta.