Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Ionut

Rezultate asteptate si raportare.









Asta mi s-a parut interesant prin document.

Dagda

Interesant, deci incepem cam in 2024 constructia si o terminam prin 2030+

frunzaverde

#4532
^
Mi-e clar ca nu stiu nici macar ce vor pentru chestia asta. Nu au nici macar un set vag de obiective concrete pe care le vor atinse prin proiect, doar niste indicatori financiar-bancari (expected net present value, economic rate of return), care mai ales pre proiecte de infrastructura pot rezulta foarte usor, la maximizare, in solutii fanteziste si sub-optime in realitate. Pentru ca infrastructura, pur economic, nu aduce profit.

In conditiile astea, o sa iasa dezastru.

Cristi - in conditiile locomotivelor disponibile curent, reducerea semnificativa a costului pe tona prin investitii de retrasare printr-un pas se poate face doar printr-un tunel de baza... In epoca locomotivelor cu aburi era altceva, fiecare 1 la mie iti aducea reduceri de costuri uriase, proportionale cu banii bagati in retrasare. Azi, costul cu investitia depaseste return-ul in mod masiv.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Cred ca obiectivul e unul des intalnit: (credem/speram ca) avem bani (CEF de data asta), hai sa facem ceva cu ei. Nu stim exact ce, vedem noi, facem un SF deocamdata.

E o reteta a risipei, care va si bloca un deceniu un tronson esential...

Cine e de vina ca banii astia nu sunt folositi mai eficient in alta parte, pe alta magistrala? EU, Romania sau amandoua?

Xenos

Cea mai bună soluție ar fi un RK similar celui făcut între 1998 - 2000 (am impresia însă că doar între Predeal și Timișul de Sus), cu eventuale lucrări complementare de amenajări hidro și gata. Acele 10 minute în minus care sunt necesare se pot scoate cu linii și traverse noi...în fine. Și stăm 2 ani după un biet studiu de fezabilitate când adevăratele pierderi de timp se datorează stării proaste a liniilor care pleacă prin Țara Bârsei, linii care ar permite viteze mult mai mari decât cele actuale.

Dagda

^ cea mai buna varianta va rezulta in urma unor studii / analize, nu putem noi din pix sa dam un verdict fara ca macar sa avem un set de date relevante pe care sa le analizam  :no:

^^ cat despre ce vor, mi se pare normal sa ofere o oarecare flexibilitate astfel incat specialistii sa aleaga cea mai buna solutie in contextul intregului coridor asa cum se si mentioneaza in document. In schimb am observat ca se pune accent pe ameliorarea curbelor si a pantelor, oferind posibilitatea prelungirii zonei studiate pana la Campina.

TibiV

Se poate studia până la Câmpina, așa, strict ca un studiu academic...
Câmpina-Predeal a fost deja "modernizată", tot pe bani europeni.
În "lista lungă" evident că poate figura o soluție cu declivitate foarte mică. Se numește tunel de bază și ar costa cât alocarea UE pentru România pe două cicluri financiare.

Cred că au pus-o acolo doar așa, "să nu zică nimeni că nu ne-am gândit și la asta. Dar, uite, costă cât nu face..."



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dagda

Cam asa ceva, au vrut sa nu taie niciuna din optiunile analizate in preSF sau ce era ala.
Il mai are cineva? cred ca ar fi util sa ne uitam pe el sa ne facem o idee despre cum ar putea arata solutile posibile.

cristi5

La ce pagina scrie de Campina?

PreSF? Exista asa ceva?

(Daca imi amintesc bine Predeal-Brasov e trecut in master plan la categoria "nu se va face pe bani EU" alaturi de Balota si CampiaTurzii-Apahida, vezi topicul de Master-plan)

Vice33



Acest traseu frumos va fi refacut. Nu se vor face tuneluri, eu personal am nevoie de aceasta sectiune spectaculoasa, urcarea Timisului spre Predeal. Unde mai vad eu Piatra Mare, Postavaru si Bucegii daca s-ar fi facut tunel...? Nu sunt pentru tunel, sa se repare la maxim ce se poate repara. Pentru 10 min in plus nu moare nimeni intre Predeal-Brasov.

Prefer un RK facut klumea.

c o r v i n

Absolut corect, Vice33! Și eu am făcut acest traseu de zeci de ori și nu mi-aș putea închipui parcurgerea lui fără vederea acestor locuri fabuloase! Ar fi o uriașă eroare dacă s-ar anula din farmecul zonei, băgând efectiv în pământ ce e mai frumos aici!...

Dagda

^ progresisti vs conservatori  :lol:

glumeam, dar seamana... sper ca in final sa se aleaga varianta cea mai buna pentru dezvoltarea tarii  :D

totusi nici asa plina de vegetatie nu arata rau calea ferata, eco-bio si mai ales fara costuri, ce tot atatea reabilitari, sa fim una cu natura!

Cetatean

Câteva poze de la ieșire din Deva spre Arad firul I.
S-au montat pe vreo 2 km stâlpii de catenare.
Urmează piatra și traversele.
S-a montat primul macaz.












Powered by API/PUM imgur uploader

cuculean

Statia Deva, 03.12.2018
Pozitionare foreza - forare piloni pentru pasarela - peron linia 1




horatiu.cosma

Filmarea cu LD 3 ar trebui pusă și pe CIV feroviar. Se observă cum au început cei de la Arcada ceva lucrări pe zona de paralelism cu A1.