Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

c o r v i n

Mulțumiri! Lucrurile sunt clare... Tot ce o să realizez legat de infrastructura feroviară a locului, va apărea aici, în primul rând, asta pentru că, evident, interesul pentru acest segment este mult mai mare aici decât oriunde, altundeva!

Vice33, ...și eu mi-am pus întrebări legate de conductele de gaz și, sincer, mă mir de faptul că până acum nu s-a rezolvat relocarea lor! După cum se vede, foarte mult până la conexiunea cu noul traseu nu mai este, deci, ar da bine de tot ca mersul lucrărilor să nu fie perturbat sau ținut în loc de acest aspect!

cristi5

Pentru c o r v i n si alti colegi mai noi imi permit sa citez mai jos promisiunile facute de CFR cand i-a vizitat Ionut in septembrie. Pe scurt, pasajul rutier Turdas deschis in 2018, si tunelul Turdas in circulatie august 2019.

Mentionez ca la vizita precedenta (prin primavara) au promis deschidere la Sighisoara in iulie si s-au tinut de cuvant :)

Quote from: Ionut on September 20, 2018, 12:40:01 PM
Zona tunel Turdas.

Aici buba bubelor este relocarea unei tevi-magistrale care era FIX pe tunel. Au relocat deja mare parte din magistrala... cam 90% zic ei. Dar a mai ramas. Corpul propriu-zis al tunelului va fi gata anul asta, zic ei. Dar dureaza foarte mult partea de ancore/pereti mulati acolo unde tunelul e intarziat. Baga ancore, stau 30 de zile sa se fixeze/timp tehnologic. Mai baga un rand de ancore, mai stau 30 de zile. Deci dureaza...

In mod normal se circula prin tunelul Turdas in septembrie 2019. Este o estimare...

Am intrebat de Arcada, daca lucreaza bine/sunt mobilizati. Cei de la CFR i-au laudat foarte tare. Ca se mobilizeaza, ca au un management al oamenilor f bun, ca au grija de oameni, ca ... un fel de UMB. Cica. :) Nu stiu din vazute, eu va zic ce mi-au zis cei de la CFR.




Tot in zona asta este un pasaj peste calea ferata facut de CFR (...). Si il deschid anul asta.(...) Am inteles ca genera/genereaza probleme in zona, ca e o veste buna ca deschid acum.

Phenol

Quote from: florin74 on November 20, 2018, 06:47:36 PM

subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 5.06%
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 3.88%
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi 1.2%
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) : 4.18%

Ceva ciudat se intampla cu procentele de la 3 si 2c.

Am impresia ca sunt inversate.








Powered by API/PUM imgur uploader

athosga

Poate e o intrebare stupida si a fost pus deja de mai multe ori (dar atunci n-am observat eu), scuze daca e asa, dar totusi: pursi simplu, de ce este nevoie de tunelul de la Turdas? La ce foloseste? De ce-si merita banii? :) Oricat ma framant, citesc articole etc., tot nu-mi dau seama. :)
Mersi

Phenol

Din perspectiva proiectului era nevoie de tunel pentru asigurarea vitezei de 160 km/h.

Daca isi merita bani, asta e discutabil. Daca este sa discutam la modul general la nivel European, probabil ca isi merita bani, insa daca ne raportam la situatia cailor ferate din RO si la bugetul CFR-lui sunt bani cheltuiti fara cap.

Cauta postarile lui frunzaverde daca vrei mai mult pe aceasta tema.

c o r v i n

Athosga... Și eu m-am întrebat despre chestiunea asta, mai ales că sunt oarecum din zonă și am trecut pe acolo de n ori! Și nu au fost întrebări legate doar de tunel, cât de întreg ansamblul de lucrări de aici, știindu-se și fiind foarte evident cât s-a lucrat la rutier, de ex! Legat de tunel... Inițial, eu am crezut că v-a rămâne un șenal cu pereți cimentați sau consolidați, cumva, ca în zona Pricaz-Orăștie, însă, nu a fost să fie așa, evident, probabil pentru a fi refăcut peisajul și, de ce nu, terenul arabil! Variante..., de exemplu, vechiul traseu, nu putea fi luat în calcul, deoarece e prea șerpuit și cu metri buni declivitate pe o porțiune scurtă, plus imediata... autostradă, plus clădirile "avicole" sau abatorul din perimetrul Turdaș-Pricaz! Acu, cum,  cât se merită cheltuiala, nimeni nu știe, dar deranjul cu rezolvarea rutierului (DN7)  a generat costuri suplimentare consistente! Fără această problemă, e foarte clar că realizarea noului traseu pe această zonă ar fi fost cel puțin rezonabilă dpdv logistic!

cristi5

As zice ca discutia are rost ca sa invatam din greseli... Dar urmeaza 614-Simeria si mai ales Sighisoara-Brasov cu tuneluri si mai lungi... Ca tunelul asta nu-l intoarce nici dracu, ar fi o risipa uriasa.

Daca are cineva acces la PT (nu cred ca licitatia Coslariu-Simeria are PT pe SEAP iar pe cfr.ro/files/doclic nu sunt) poate e scris acolo rationamentul tunelului, probabil legat de asigurarea vitezei. Nu stiam ca traseul vechi are si probleme de declivitate...

c o r v i n

Cristi, nu știu dacă se poate vorbi de o problemă, în sine, dar știu că drumul județean ce face legătura între DN7 și loc. Turdaș trece la un moment dat peste actuala M200, apoi peste autostradă! Ei, tocmai în zona podului, cf coboară în curbă apoi urcă aprox. direct spre Orăștie! La asta mă refeream când am invocat declivitatea, locul respectiv aflându-se la vreun km de stația Turdaș!

cristi5

Sunt doua DJ spre Turdas, banuiesc ca te referi la cel din est. Chiar daca CF coboara si apoi urca, cred ca puteau rezolva asta la reconstructie cu ridicarea terasamentului.

Problema cred ca e totusi raza curbelor. Practic intre cele DJuri CF ocoleste dealul in care e sapat acum tunelul. Ca sa corectezi 3 curbe intr-o zons cu A1, Mures si DN, erau probabil necesare investitii mai mari decat tunelul cut&cover.

———

La DJ de vest se intampla un rahat mare: DJ ar putea fi conectat la DN la nord de noul pasaj, eliminand astfel o trecere la nivel. In loc de asta vom avea probabil o trecere la nivel reconstruita frumos...

Ar putea fi chiar desfiintat DJul de vest, din moment ce DJul din est este izolat de noul traseu CF, deci nu mai necesita trecere la nivel. Ar ramane un pasaj peste A1 nefolosit. Asa e cand nu stie stanga (A1) ce face dreapta (reabilitare CF)

alecu26

Povestea cu tunelul a fost cam asa: "Dom'le..dar aici la noi nici un tunel? Sunt la Danes, la Sighsioara, vor fi si de la Gurasada incolo...dar in zona asta, la Deva nimic?". In final cand a vazut ca, proiectantii chiar au pus tunel pt un asa rahat de deal...a cam regretat omul cuvintele. (ce nu pot sa precizez e daca traseul proiectat in una din variante era oricum pe acolo si s-a adaugat doar tunelul, s-au atunci a fost si gasita varianta de traseu, care sa justifice un tunel).

Dupa executia autostrazii, cam toti si-au dat seama ca, cu mici corectii de curbe, acel "S" existent se putea upgrada sa duca 160 la ora. E regretabil as zice ca CFR face tunel la un debleu considerat mizilic de catre CNAIR. E si mai regretabil ca a trebuit sa vina constructorul si sa zica, lasati-ma sa-l fac in varianta cut&cover, si nu NATM. Terenul era asa de slab, incat se bagau sume imense intr-o injectare cu ciment a intregului deal, si tot felul de fibre de consolidare, ca sa poata fi facuta in final excavatia si inaintarea.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

Pun aici relieful din zona. CF e pe la 200m, dealul undeva peste 210m dar sub 220m... Un mic debleu era probabil de ajuns.

Curbele care nu par sa duca 160 sunt cea din vest si cea din mijloc. Aia din vest pare complicata, are A1 si Muresul intr-o parte si DN7 in cealalta. Dar probabil se gaseau solutii, largit curba CF un pic mai spre sud (eventual impins si DN mai spre sud).




Powered by API/PUM imgur uploader

alecu26

Poti aprecia care e raza? Daca ai putea desena un cerc cat de cat suprapus pe curbe, definit de 3 puncte. Nu par raze foarte stranse. Cum au reusit la Sighisoara sa faca si tunel si curbe de sub 160 la ora....o puteau face si aici.

Si ca sa raspund la o intrebare de mai sus: CFR in fazele initiale expropiaza doar ce tine de CFR. Pt ei utilitati, pasaje, devieri de drumuri, orice altceva...nu exista.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

Poate ne ajuta altcineva cu raza.

Oricum faptul e consumat, cred ca daca vrem sa tragem invataminte istorice e mai bine sa gasim proiectul licitat, sa vedem rationamentul de acolo. E document public din moment ce s-a licitat pe baza lui, nu?

alecu26

ala tradus cu google translate :))). S-a licitat pe PT...deci eventualele variante studiate nu cred ca sunt disponibile. Eventual daca ne intoarcem in timp la SF sau SPF.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

ce n-as da sa se contamineze si cnair de "tunelita cronica"
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura