Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefanD_

Aha, deci au fost separat fata de contractul de reabilitare/reconstrucție a M800?

frunzaverde

Nu a existat niciodata un singur contract pe M800, ci un pachet destul de complicat de lotizari pe obiecte. La fel si Bucuresti - Ploiesti - Campina si pe Campina - Predeal.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Quote from: frunzaverde on September 04, 2018, 11:20:32 PM
Garile Fetesti si Ciulnita au fost finantate printr-un mix de fonduri rambursabile (in mare parte un credit BEI).

Asta ca sa intelegem "competenta" autoritatilor romane...
Au facut cu credite BEI (NU cu fonduri UE nerambursabile) mari sectiuni din "Coridoare" (feroviar si rutier), desi se calificau 100% pentru finantare din fonduri UE nerambursabile... (Fonduri pre si post aderare...) :(

"O tempora, o mores!..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Actualizare tabele. Din pacate sunt in urma cu monitorizarea pe-aici, daca ma puteti ajuta cu informatii ar fi fain. Trebuie sa mai intreb pe la CFR ca au promisiuni incalcate si unele scadente.










etravel

Quote from: frunzaverde on September 05, 2018, 12:09:07 AM
Nu a existat niciodata un singur contract pe M800, ci un pachet destul de complicat de lotizari pe obiecte. La fel si Bucuresti - Ploiesti - Campina si pe Campina - Predeal.
Care a fost ratiunea? Asigurarea "concurentei" intre constructorii diferitelor sectiuni?

JohannDB

Trecând pe DN13 Sighișoara-Tg.Mureș, în 04.08., am sesizat că pe vechea buclă (linia veche) de la Sighișoara spre Daneș un utilaj tracta cupoane lungi de șină suspendate de niște cărucioare mici....... Se pare că a început a fi demolată această linie. După 146 de ani și două luni (8 Iulie 1872 deschiderea tronsonului Mediaș-Sighișoara), acest vechi traseu a ajuns la sfârșitul existenței lui,  aici incluzându-se și vechiul tunel.

alecu26

@etravel

A fost preferata folosirea expertizei pe anumite tipuri de lucrari. Care e OK. Dar ulterior contestatiile si procedurile s-au complicat si lungit ca si timp, si atunci se prefera ca un contract...sa fie cat mai complex. (Pe Sighisoara Simeria de exemplu....acordarea contractului catre Alstom, fooooarte tarziu, a ajuns sa incurce lucrarile de constructie)
Drumurile noastre POATE;

frunzaverde

Quote from: TibiV on September 05, 2018, 01:13:08 AM
Au facut cu credite BEI (NU cu fonduri UE nerambursabile) mari sectiuni din "Coridoare" (feroviar si rutier), desi se calificau 100% pentru finantare din fonduri UE nerambursabile... (Fonduri pre si post aderare...) :(

In 2001-2003 cand planificau lucrarile nu mai aveau de unde scoate fonduri pre-aderare - pur si simplu isi acoperisera toata alocarea. Ca nu s-a cheltuit totul are mai degraba de-a face cu proasta executie si intarzieri atat la pregatire, contractare si executie - faptul ca s-a ajuns in 2012 (cand totul trebuia terminat in 2007) e buba cea mare, cu multiple cauze.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

Ce observ din raportari...e ca dupa ce se trece de 90% si mai ales de 95%...zici ca igheata acolo lucrarea. Micasasa Coslariu e cam acolo de 1-2 ani de zile. Oare Alstom cand finalizeaza acel tronson?
Drumurile noastre POATE;

Andi

Astazi s-a redeschis firul 2 Copsa Mica-Valea Lunga cu 50 km/h si cale libera din lipsa BLA.

Vice33

ANDI, se circulă deci pe firul 2 modernizat si pe podurile noi?


marcelbanu

#4242
Modernizare M200 între Deva şi Mintia...







A fost suprimată ieşirea spre fosta 209, Chişcădaga - Brad...

Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

Ionut

Se pregatesc exproprierile pentru subsectiunile Brasov-Apata si Cata-Sighisoara

Ministerul Transporturilor a supus dezbaterii publice proiectul unui act normativ privind declansarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica ,,Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov – Simeria, componenta a Coridorului Rin – Dunare, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h, tronsonul Brasov – Sighisoara, subsectiunile 1. Brasov – Apata si 3. Cata – Sighisoara". Astfel, vor fi expropriate imobile din Brasov, Bod, Feldioara, Maierus, Apata si Cata – judetul Brasov, din localitatile Saschiz, Vanatori, Albesti si Sighisoara – judetul Mures si din Belin – judetul Covasna.

Procedurile de expropriere au fost estimate la o valoare de 8,93 milioane lei (1,92 milioane euro). Valoarea reprezinta suma despagubirilor pentru un numar total de 1.611 imobile proprietate privata, din care 1.470 imobile terenuri în suprafata totala de 1.314.921,00 mp, 28 imobile constructii in suprafata de 4.715,00 mp si 113 imobile imprejmuire în lungime de 4.304,75 ml. Proiectul de act normativ a fost publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, iar data limita pentru primirea de propuneri si observatii este 10 septembrie.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Astazi mai tarziu urmeaza sa va fac un debriefing complet al intalnirii de ieri de la CFR (am discutat despre coridor in 80% din timp). Am pus deja o mini-veste buna aici despre dublarea M700 Mogosoaia-Balotesti.




Nu am timp acum, dar va mai las inca o veste buna de dimineata sa va mearga bine ziua. :)

Cei de la CFR isi propun (si se pare ca au sanse mari) sa finalizeze si sa puna in functiune ERTMS level 2 pe Curtici/Frontiera-KM 614 in acest an. Sunt cam 40 de km. ERTMS inseamna ETCS plus conesiunea GSM plus partea de proceduri si instructaj personal CFR. Partea hardware din ce-am inteles este gata/cam gata. Sunt in continuare discutii/proceduri pentru licentele ANCOM care trebuie sa aloce frecventele pentru sistemul GSM. Si, desigur, inca se lucreaza la proceduri si instructaj personal.

Dar ei se pare ca sunt foarte decisi sa dea in functiune anul asta bucata asta. Nu o sa fie cine stie ce mare efect pentru calatori, dar ei zic ca e mult mai important ca acest sistem va fi mult mai usor implementat pe restul retelei. Adica avem un fel de proiect-pilot. Pe restul tronsoanelor se va merge cu "copy-paste", mult mai usor. Nu au zis copy-paste. :) Ideea e ca invata aici cum sa faca si folosesc multe proceduri pe viitor.

Tot ERTMS level 2 si tot anul asta vor sa puna in functiune si pe Buftea-Brazi.