Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

dan tm

Ei teoretic, este cunoscut faptul ca CFR Calatori dar si CFR SA baga tot felul de opriri, fie in virtutea inertiei de acum 30-50 de ani cind trenurile opreau in orice nod pentru legaturi, fie (mai nou) pentru transportul la/de la locul de munca al propriilor angajati.

ioandorin

Quote from: dragos76 on July 30, 2018, 11:32:18 AM
Ar trebui să fie mai mult decât teoretic. Nu prea se justifică să oprească în Simeria trenuri de categorie mare. Ar putea opri în Deva, eventual, pentru a prelua traficul și din Simeria (inclusiv cel de conexiune de pe 202).
Atunci ar trebui să transfere revizia tehnică în tranzit la trenurile de călători la Deva ,lucru care s-ar putea face.Pe vremuri nici Isterul nu oprea în Simeria.

dragos76

Quote from: ioandorin on July 30, 2018, 02:46:01 PM
Atunci ar trebui să transfere revizia tehnică în tranzit la trenurile de călători la Deva ,lucru care s-ar putea face.Pe vremuri nici Isterul nu oprea în Simeria.

La câți km e necesară o astfel de revizie tehnică? Presupun că e vorba de verificarea frânelor și a osiilor, nu? Celebrul "ciocănit"?

LE: citat din https://en.wikipedia.org/wiki/Wheeltapper: "The job is mostly associated with the steam age"

Vice33

@Ionuț, ai ales gara gresită  :lol: . Alege și tu Milova sau Vărădia, dar nu Simeria!
Niciodată nu ai să vezi tren care gonește prin Simeria cu 160 km/h, mai ales că în Simeria se schimbă locomotivele multor trenuri și se face revizie.

Toate trenurile opresc în Simeria și nu știu dacă vom avea trenuri care vor forța limita maximă de 160 km/h, de obicei se circulă cu 150-155 km/h...una este viteza proiectată și alta e viteza reală circulabilă.

Vice33

@Ioandorin: Isterul in 2001-2002 avea opriri:
Buc. Nord: 19.05
Ploieşti Vest: 20.00-20.02
Predeal: 21.15-21.22
Braşov: 21:52-22.01
Sighişoara: 23.40-23.42
Simeria: 01.52-02.00
Arad: 04.04
Pe vremuri ca si acum, toate trenurile opreau în Simeria, poate nu în Deva, da, ISTER EN nu oprea nici în Deva, Alba Iulia, Blaj, Mediaş...făcea 5h45 între Braşov-Arad. Acum face 8h35.Am postat acest tabel în topicul dedicat trenurilor IR...

frunzaverde

Quote from: Ionut on July 30, 2018, 09:58:43 AM
Deci teoretic un "tren rapid" poate trece prin gara Simeria cu 160 km/h? :o

Cat timp toate macazurile vor fi ok se va putea trece cu 160. Adica cateva luni dupa deschidere. Dupa care va trebui o mentenanta la un nivel imposibil cu alocarea mizerabila bugetara din Romania.

Complexul de macazuri Simeria e foarte prost proiectat; bunele practici de a reduce numarul de macazuri pe directa prioritizata nu e aplicata, si dupa cateva luni de exploatare cu trenuri grele de carbune cu roti patrate peste macazurile ultra-avansate de pe directa, o sa fie praf.

Daca aveau cap ar fi prevazut o linie suplimentara abatuta si o supra/sub-traversare pentru trenuri ultra-grele dinspre Petrosani spre Mintia, astfel incat directele de 160 sa nu fie atinse de navetele de carbune.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

A fost un an in care nici in Arad nu au avut trasata oprire si s-a lasat cu scandal apoi au introdus-o.Nu stiu acuma in ce an, o sa vad pe arhiva mersurilor de tren de pe transira.

E greu de crezut ca CFR va renunta la oprirea unor trenuri in Simeria.
Aici e atipic, resedinta de judet e la Deva dar din punct de vedere feroviar Simeria a fost (este) mai importanta.
Las la o parte ca are depou de marfa.
pentru calatori are revizie de vagoane, statie de domiciliu,dormitor si comanda de personal de drum,  dormitor pentru mecanicii de locomotiva fiind punct de lucru al unui depou de calatori(nu stiu daca Timisoara sau Arad)

Prin urmare, Simeria este statie de formare a unor trenuri(avind vagoane, revizie si comanda), este statie de schimb de partizi de tren si de tractiune si statie de revizie tehnica in tranzit.


Simeria trebuie sa trimita trenuri garnitura goala pentru a fi indrumate la plecare din Deva.

Aceste aspecte tehnice feroviare incurca destul de multa activitatea la CFR daca luam in considerare ca si alte statii sint mai importatnte decit resedintele de judet pe care trebuie sa le deserveasca.
Citeva exemple ar fi de statii mai importante feroviar decit localitatile deservite:

Marasesti, Siculeni, Fetesti, Piatra Olt, Caransebes, Jibou, Dej Calatori.

despre revizia tehnica in tranzit

http://www.afer.ro/legislatie_nationala/Ordin%20nr.%201817%20din%202005%20-%20include%20anexele.pdf

cristi5

Mi-amintesc si eu ca in anii 90 voiau ca trenurile venite din Ungaria sa treaca fara oprire prin Arad si sa faca vama pana in Deva! Stiu de la un baiat de ceferist din Arad. S-a lasat cu scandal si au revenit rapid...

dan tm

@frunzaverde

Acest lucru a fost gindit in epoca de aur, statia Simeria este dotata cu doua bucle, astfel incit un tren de marfa  putea circula dinspre Calan spre Hunedoara fara sa taie parcursurile trenurilor pe linia 200, ba mai mult linia Simeria -Hunedoara este formata de fapt din doua linii, linia de calatori care era la nivel cu soseaua  si care acuma nu mai este folosita, trecerea la nivel fiind asfaltata, si linia de marfa care supratraverseaza linia 200 facind legatura si cu statia de marfa Pestis care deserveste combinatul Hunedoara.

Nu stiu in ce masura aceste bucle  sint luate in considerare la aceasta reconstructie.

Ca off topic bucle mai exista in citeva statii.zic bucle pentru ca asa sint cunoscute la CFR si in livrete  exista mentiune ,,circula pe bucla". Unele sint mai abandonate, de exemplu la Ploiesti Est cind am trecut se vedea catenara  atirnind.

TibiV

Quote from: frunzaverde on July 30, 2018, 10:07:08 PM
Complexul de macazuri Simeria e foarte prost proiectat; bunele practici de a reduce numarul de macazuri pe directa prioritizata nu e aplicata, si dupa cateva luni de exploatare cu trenuri grele de carbune cu roti patrate peste macazurile ultra-avansate de pe directa, o sa fie praf.

Am luat-o de aici, dar si urmatoarele postari ale colegilor sunt la fel de interesante....

Deci CFR Infra nu vrea sa faca nimic altceva decat "coridorul".
Chiar daca va f..e coridorul aducand pe el trenuri cu roti patrate ?!?!?....

BANC vechi de 30 de ani....

"Bula in tren cu tacsu'...
- Tata, de ce aude pacanitul ala tot timpul?
- Bula, ai invatat la scoala ca cercul are suprafata Pi-Er-Patrat?
- Da, am invatat....
- Pai vezi, colturile patratului aluia tacane pe sina tot timpul..."


(Nu garantez rigoarea matematica a explicatiilor tatalui lui Bula... :lol: :lol: )



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: dan tm on July 30, 2018, 10:49:08 PM
Acest lucru a fost gindit in epoca de aur, statia Simeria este dotata cu doua bucle, astfel incit un tren de marfa  putea circula dinspre Calan spre Hunedoara fara sa taie parcursurile trenurilor pe linia 200, ba mai mult linia Simeria -Hunedoara este formata de fapt din doua linii, linia de calatori care era la nivel cu soseaua  si care acuma nu mai este folosita, trecerea la nivel fiind asfaltata, si linia de marfa care supratraverseaza linia 200 facind legatura si cu statia de marfa Pestis care deserveste combinatul Hunedoara.

Exact. Toata infrastructura feroviara (cu noduri complet denivelate) in zona Simeria e conceptual extrem de moderna, asigurand capacitate mare in toate directiile, si separare de fluxuri in toate directiile esentiale. Cred ca ar trebui sa investim tot mai mult in variante, bucle si noduri, care cresc capacitatea masiv, cresc vitezele la noduri si economisesc uzura la macazuri
- nu in reconstructii de aliniament; castigurile sunt imense.

Anumite chestii la reconstructie strica dpdv al proiectarii vechiul complex - sunt foarte multe simplificari. De exemplu, daca vii de la Petrosani cu carbune spre Mintia, o sa-l cam bagi pe directa prin Simeria, trecand cu tonaje grele peste vreo 8 macazuri, fata de 3-4 in varianta veche. Vezi aici desenul:

http://www.cfr.ro/files/doclic/ReabilitareCurticiSimeria2c-3/TR.3_1/LOT%201/TERAS+SUPRA%20CF/desene/STATIA%20SIMERIA/PLAN%20DE%20SITUATIE.pdf

La Hunedoara se pastreaza doar varianta de marfa, dar care (din motive neclare mie) e reconstruita complet (inclusiv poduri noi) la 5 metri distanta (alti bani aruncati degeaba). Asta desi linia nu mai are trafic de pasageri, si chiar daca ar avea, e o linie infundata, pe care n-o sa se circule vreodata cu mai mult de 80-100:

Varianta veche de pasageri (care e deja desfiintata, si astupata complet la intersectia cu DN7) dispare din proiect complet.

http://www.cfr.ro/files/doclic/ReabilitareCurticiSimeria2c-3/TR.3_1/LOT%201/TERAS+SUPRA%20CF/desene/INTERVAL%20SIMERIA%20DEVA/PLAN%20DE%20SITUATIE%20(5).pdf

Ideal, daca tot se arunca bani cu nemiluita, ar fi fost proiectata o linie (fir III) intre Simeria si Mintia special pentru navetele de carbune la termocentrala. Asa, navetele de carbune, grele, cu roti patrate, trase cu 20-30 km/h, nu mai intra pe linia de 160, sa rupa macazurile si sa exfolieze sina.  Putea fi construita si la 50 km/h, ca nu e nevoie de nimic mai mult.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

GrmmrNzi

Toată reconstrucția asta pare făcută "în ciudă". De parcă cineva chiar şi-a dat silința să ia decizii de proiectare cât mai discutabile.

dan tm

Cred ca mai conteaza si ce a cerut beneficiarul CFRSA, dar si daca proiectantul are cunostinte despre traficul feroviar.

Sigur, trebuie ca si CFR SA respectiv cei de acolo sa aiba  idee ce inseamna calea ferata.

Vlad94

Quote from: dan tm on July 30, 2018, 10:29:29 PM
E greu de crezut ca CFR va renunta la oprirea unor trenuri in Simeria.
Aici e atipic, resedinta de judet e la Deva dar din punct de vedere feroviar Simeria a fost (este) mai importanta.
http://www.afer.ro/legislatie_nationala/Ordin%20nr.%201817%20din%202005%20-%20include%20anexele.pdf
Gara si orasul Simeria nici nu trebuiau sa existe in mod normal. La momentul proiectarii liniei, nodul feroviar urma sa fie construit la Deva, dar proiectantii s-au lovit de obtuzitatea nobilimii de acolo, care nu isi doreau ca in orasul lor sa se instaleze coloniile angajatiilor feroviari. Astfel ca s-a ajuns la o solutie de compromis, constructia garii Simeria si ulterior, a unei localitati pentru angajatii feroviari, dar si a localnicilor din imprejurimi.

dan tm

Acuma nu cred ca trebuie sa mergem pe ideea asta.

Si Faureiul a devenit oras datorita unui nod feroviar construit in afara satului Faurei.

De altfel si la Simeria mai exista Simeria Veche.

Daca la viteza de 160 km/h (si celelalte viteze maxime admise pe tronsoane) mecanicii isi vor face orele maxime admise precum si incadrarea in limitele reviziei tehnice in tranzit, atunci s-ar putea trasa linistit un tren cu opriri Arad-Alba Iulia-Sighisoara.