Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Phenol

@teoneo si @cristi5: mii de multumiri pentru informatii, fotografii si mai ales pentru filmarea din tren a sotiei!!

Ma intorc in tara si o sa ma duc si eu sa vad cu ochii mei, pana atunci ramane sa admir pozele voastre.

Quest

Cristi5 multe multumiri sotiei tale ptr filmare, e printre putinele femei daca nu singura despre care aud ca are contributii pe acest forum. Si eu mi-am obisnuit-o pe a mea cu culee, piloni, balast stabilizat si Masf16 ;)

Frunzaverde te-ai straduit sa demolezi punct cu punct spusele lui Cristi, dar remarca cu curba strinsa la iesirea din tunel e mult dramatizata prin scoaterea din context. Iar contextul e ca iesirea din tunelul Sighisoara catre Podul in Arc oricum se afla in imediata proximitate a unei alte curbe (str. Clujului) cit si inceperii triajului Sighisoara. De unde atunci nevoia in zona a unui traseu croit ptr viteza de croaziera ?

Zuma80 bineinteles ca lucrarea nu trebuie discreditata. Bineinteles.

LE: Scuze Vancouver, am corectat este Frunzaverde.
Common sense will get you far !

frunzaverde

Quote from: Quest on July 26, 2018, 09:56:24 AM
te-ai straduit sa demolezi punct cu punct spusele lui Cristi, dar remarca cu curba strinsa la iesirea din tunel e mult dramatizata prin scoaterea din context. Iar contextul e ca iesirea din tunelul Sighisoara catre Podul in Arc oricum se afla in imediata proximitate a unei alte curbe (str. Clujului) cit si inceperii triajului Sighisoara. De unde atunci nevoia in zona a unui traseu croit ptr viteza de croaziera ?

De acord cu mare parte din ce spui cu o exceptie majora. Utilitatea. A investi sute de milioane de euro pentru a ridica viteza maxima de la 50 km/h la 65 km/h e inutil, mai ales raportat la nevoile de infrastructura ale CFR-ului. Dat fiind limitarea permanenta din tunel, practic multe trenuri vor avea nevoie sa franeze inca din tunelul Danes pentru a se putea incadra in limita de viteza de pe pod. Iar la acceleratie dinspre Sighisoara, un EA cu 6 vagoane o sa fie dincolo de Danes cand o sa prinda 150-160.

Daca se stia de la bun inceput ca intrarea in gara e o constrangere "hard", atunci investitia trebuia dimensionata de rigoare - poate pastrat traseul existent si bagati banii altundeva, unde chiar aveau sens. De exemplu la intrarea in gara Constanta, sau la Coslariu, la asigurarea unui nod denivelat (ca sa ai capacitati normale la cap in toate directiile). Sau in RK, ca sa nu mai mergem cu dansul "15-30-70-50-15-50" pe magistrale.

Nu mai zic ca solutia curenta, cu 65 km/h viteza maxima proiectata e cauzata de pastrarea unei linii de tragere cu triunghi de intors pentru locomotive cu abur, si fara linia aia s-ar fi putut ajunge la macar 80. Deci aberatii marca CFR. Daca tot aruncam cu banii...

Tehnic lucrarea e probabil acceptabila; dar strategic si tactic, o mare inutilitate. Ca multe, multe alte lucrari de infrastructura feroviara in Romania - s-au bagat bani acolo unde nu conteaza (linii precum Babeni - Alunu - Seciuri sau Harlau - Botosani; reconstructii totale pe Bucuresti - Constanta) dar 0 bani acolo unde e urgent si necesar.

Quote from: zuma80 on July 26, 2018, 08:29:34 AM
Pe "goagal" earth se vede ca nu are curbe stranse iar traseul este mult mai scurt

Fals. Se vede si in filmulet si in poze ca tunelul 1 (Sighisoara) si podul sunt intr-o curba extrem de stransa. Uitandu-ne pe proiectul tehnic, deci nu pe Goagal, observam ca respectivele curbe pot asigura o viteza maxima (proiectata) de 65 (saizeci si cinci) kilometri pe ora. Sunt doua sicane, una de 355 m raza si una de 400 metri raza, una dupa alta. Spre comparatie curba minima din prospect pentru un EA (locomotiva normala la CFR) este de 250 m.

Proiectul (@Phenol, multumiri) aici:

http://cfrsa.infofer.ro/images/doclic/Tronson%20Sighisoara%20Atel%20-%20lucrari/VOLUMUL%201%20-%20PROIECT%20TEHNIC/1.2%20SUPRASTRUCTURA/PARTI%20DESENATE/1.Sighisoara-%20Danes/22.PS%20Sighisoara%20-%20Danes%20_SL-%20(1).pdf

Quote from: zuma80 on July 26, 2018, 08:29:34 AM
ce se rezulta in timp si o mentenanta mai putina (ieftina).

Mentenanta tunelurilor e undeva la de zece - cincisprezece ori mai scumpa ca mentenanta liniei curente. Varianta asta va fi mult mai scump de intretinut ca varianta veche. Inclusiv oamenii din CFR zic cu groaza de intretinerea tunelurilor noi.

Quote from: zuma80 on July 26, 2018, 08:29:34 AM
Alte aspecte importante sunt de mediu, cele doua tuneleri se pot numi ecotuneluri, se elimina cateva treceri la nivel de cale ferata (nesemnalizate) vizibile pe varianta veche (periculoase dupa cum se tot vede la stiri)!

Ce ecoducturi? Tunelele noi sunt intr-o zona ultra-antropizata, taiata de DN14, E60, campuri si alte asemenea. Iar varianta veche, care s-a demolat, e si ea strajuita de E60. Asa ca nu s-a eliberat nici un culoar pentru animale, ca sa serveasca ceva de ecoduct (apropo, singurul palc de padure in varianta veche era peste tunel - ca si varianta veche era cu tunel, unul scurt, facut la dublare).

Singura trecere la nivel era cu un drum comunal. Se putea rezolva cu un pasaj amarat.

Quote from: zuma80 on July 26, 2018, 08:29:34 AM
Sunt putin frustrat de aceasta critica, doar ce m-am intors din concediu unde am mers pe anumite zone, de pe alte meleaguri, din tunel in tunel

Acolo s-au facut tunele si tunele pentru linii rapide, drepte si directe. Asa numitele "diretissima / air-line" etc. din anii '30-'60. Varianta asta nu e nici dreapta, nici rapida. Ca se infunda intr-o curba care da in alta curba.

In nici tunelele "din alte tari" nu s-a facut pentru animale. De altfel, impactul cailor ferate pentru animale e mult mai mic ca cel al traficului rutier (din motive de trafic mult mai mic, 200-300/zi fata de zeci de mii de vehicule pe zi pe o autostrada dar si de zgomot mult mai mare), ecoductele feroviare aparand in mare de-abia dupa sfarsitul anilor '90.

Mai mult, chestia e ca pe linii conventionale, eliminarea curbelor a scazut in importanta dupa anii '70, cand au aparut tehnologiile de inclinare a cutiei (APT, Talgo, X2, ETR, Pendolino...) pentru viteze mai mari fara corectari costisitoare de traseu.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mastereve

Oare daca prin absurd s-ar cumpara trenuri cu tilting (ala Pendolino) la noi, ar putea sa atace acea sicana la o viteza mai mare? Nu ma distrugeti pentru ca nu sunt de meserie  :-[

teoneo

O restanță de ieri, cu o parte din peisajul văzut din zona podului arc (între pod și tunel):


Continuarea de ieri. Trecem la lucruri mai serioase.
Tunelul Sighisoara.
Il parcurg de la est la vest. Fatada estica ati vazut-o deja.

The Begining of the Hole.












Si o privire inapoi, spre Est, se vede podul Arc.





Nu vă speriați că stransă curba! E din cauza zoom-ului puternic folosit.

teoneo

Continuam cu imagini si deplasare spre Vest. TIR pe pod rutier (o altă structură nouă; cu zoom):





Ne apropiem de ieșire.

La Conciergerie.


Zdup afară. A fost bine la răcoare. Afară-i arșiță. Așa a fost ieri.




De unde am ieșit. Capătul vestic al tunelului Sighișoara.



teoneo

Podul rutier de pe DN13/E60:




De sub el, privire spre capătul vestic al tunelului Sighișoara (se zărește și drumul de acces spre oraș):


De pe carosabil, vedere spre sud (după pod e sensul giratoriu: stânga = Sighișoara,  dreapta = Daneș):











Tunelul Sighișoara văzut de pe podul rutier de pe DN13/E60:


+ zoom

++zoom



teoneo

Bonus: o incursiune spre vechiul tunel/traseu (care e tot la est de E60, respectiv la nord față de tunelul nou Sighișoara).
Vedere spre Târgu-Mureș:

















Am discutat cu reprezentantul CFR despre tunelul vechi. Dacă s-ar dori, acest tunel ar putea fi folosit pentru o variantă rutieră complementară (ex: de degrevare a traficului)... important e să fie voință. Sigur, ar fi unele probleme de rezolvat cum ar fi gâtuirea din zona opusă gării, dar merită gândit și analizat orice proiect care ar presupune un avantaj, fie el cât de mic. Sunt de acord cu poziția lui frunzaverde, că lucrurile trebuie bine gândite înainte, din foarte multe puncte de vedere, care să ne aducă avantaje concrete pe termen lung. Asta e o proiectare de ansamblu.

partea spre Daneș, care ocolește Târnava Mare.


Podul rutier peste CF M300 (linia ferată urmează să se desființeze):
vedere spre Târgu-Mureș, deh, cu unele gropițe...

vedere spre Sighișoara


De-aici vom reveni la podul nou peste CF traseul nou și vom merge pe CF spre vest (Daneș).

frunzaverde

Excelente pozele teoneo, si la varianta noua si la cea veche. In ce hal de abandon arata linia veche - nici macar ierbicid nu au pus de ani de zile... Nu mai zic ca celalalt fir nici nu se mai cunoaste.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

teoneo

Am revenit pe podul nou, peste traseul nou al magistralei 300.
Ne vom îndrepta atenția spre Tunelul Daneș. Acesta are o lungime de 969m.


zoom-ăm progresiv...






Coborâm pe traversele liniei ferate și facem o plimbare spre Daneș, începând de sub "suportul" de unde am făcut pozele anterioare.



zoom




O scurtă privire înapoi cu tunelul Sighișoara și podul peste DN13/E60:



Revenim spre Vest. În timp ce discutam la telefon cu colegul meu, m-am întâlnit cu această garnitură (Florin, să trăiești, ești singurul de pe forum care ai prins fluierăturile acestui tren de navetiști, în timp ce eu salutam răspunzând mecanicului, fericit/zâmbitor de altfel). Ea a fost ce-a de-a doua pe acest traseu nou. Iar la întoarcere, cea de-a treia (ne-am intersectat în tunel). Alaiul era la Imperial. :)


... petrecând-o din priviri...

teoneo

Buf! Mă așteaptă 1 km de tunel. Capăt estic tunel Daneș.













Marea provocare. Cu zoom pare scurt.






De sub gura estică a tunelului:




teoneo

O privire spre Est.


Tot pe direcția aceasta, mici obstacole în întuneric (poză cu blitz):


Șipot de apă (se aude foarte bine în tunel), lângă firul 1 aflat în construcție. Debit mic dar gălăgios. De la domnul profesor și de la consultant și constructor, am primit asigurări că aceste "scurgeri" sunt prevăzute și colectate în canalul îngropat aflat sub tunel.





Mi se pare mie că bucla cablului care vine de jos nu e complet prinsă? (Astea sunt în întuneric. N-am vazut-o atunci; doar în poze).


Spre Vest.


Dinspre Est fluierături deja cunoscute. Poză rapidă:



am insotit cu zoom-ul garnitura




Revenind. Ma apropii de ieșire.



o celulă mai... luminată

teoneo


teoneo

un zoom puternic indoaie curba!


Și ultima garnitură (a 4-a), una mai adevărată: un marfar trecând prin tunelul Daneș, venind dinspre Sighișoara.









--Finish--

Nu închei până nu amintesc aici și necazurile proprietarului aflat aproape de calea ferată, la sud de ea, spre DN14 (vis-a-vis de locul de unde am făcut ultimele fotografii; cel care are o livadă în fața căsuței). O dată e zgomotul puternic (care de-acum va deveni rutină) la care CFR-ul ar trebui să vină cel puțin cu o măsură de compensare: panouri fonoabsorbante de calitate (mai adăugăm și efectul de amplificare dat de tunel). Dacă n-au fost prevăzute până acum înseamnă că e o scăpare la proiectare. Ar trebui îndreptată eroarea. A doua problemă pe care am ridicat-o: o greseală de proiectare (?): mașinile grele nu pot trece la nord de calea ferată (pe partea dinspre Daneș). Am înțeles că ar fi undeva un pasaj insuficient de înalt.

Ionut

Exceptional reportajul! Multumesc in numele API si al colegilor forumisti pentru efort! Salutari sefului tau! :lol: O deschidere dulce-amara, pozitiva-negativa, pana la urma o veste buna, cu toate controversele din jurul ei si cu toate mega-problemele caii ferate de la noi.