Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

Vice33


RaduC

Acolo se îmbină plansele, s-a mai întâmplat și pe Buc-Predeal. Asta e...

rizzuh


Vice33

Nu este scuză, cu siguranță constructorul cu aprobarea proiectantului, prin dispoziție de șantier poate corecta acea abatere. Nu înțeleg de ce nu se corectează? Care ar fi viteza maximă pe acea zonă cu șerpuirea?

rizzuh

^ Probabil aceleasi argumente si aici de ce nu au rezolvat problema:

Quote from: frunzaverde on August 11, 2017, 05:02:31 PM
Quote from: rizzuh on August 11, 2017, 09:34:05 AM
Tampenia asta nu puteau sa o rezolve cand au instalat sinele si au vazut ca nu se aliniaza? In ambele cazuri (au fost poze pe forum) era o curba foarte aproape, nu puteai sa indulceasca putin curba cand au instalat sinele?

PORR era la cutite si cu MT si cu CFR infrastructura; o indulcire a curbei trebuia reproiectata si apoi reconstruita, si CFR refuza orice fel de extensie, si de timp si de bani. Tot proiectul ala a fost o problema, de la un cap la altul; de asta a si durat 6 ani (mai mult decat durata constructiei originale), desi nu a fost vorba de lucrari mari de terasament, nu a fost vorba de excavari sau umpleri, nu a fost vorba de tunele sau de lucrari civile imense, etc. si cand un RK cu exact aceleasi rezultate, sau chiar o reconstructie mecanizata pe acelasi traseu nu avea de ce dura mai mult de 1-2 ani (mai ales ca podurile mari nu au fost reconstruite, doare reparate)...

Andi

Imi cer scuze pentru neplaceri, pe viitor voi face mai multe posturi.

Eu unul sunt dezamagit de cate serpuiri de genul sunt pe traseu, parca sunt prea multe pe o distanta asa scurta...

alexV

wait, aia e varianta finala?!

stiu ca e cu zoom si efectul e accentuat, totodata am postat in trecut asta pe forum si moderatorul a sters, dar arata FIX ASA:


frunzaverde

Quote from: Vice33 on October 21, 2017, 10:08:14 AM
Ce se întâmplă cu acest ciot in s...?

Acolo pare ca S-ul conecteaza linia noua cu ceva varianta (temporara/veche) de traseu (pare ca varianta o ia in stanga, se vad in spate stalpi de catenara inspre stanga).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Teo

La pasajul CF de la Vintu Vineri dupa-masa au restrictionat din nou o alta banda de circulație, pentru ultimul strat de asfalt.
Sunt curios daca se va deschide traficul doar pe DN sau si pe noul pasaj.

Phenol

Quote from: frunzaverde on October 21, 2017, 07:21:17 PM
Quote from: Vice33 on October 21, 2017, 10:08:14 AM



Ce se întâmplă cu acest ciot in s...?

Acolo pare ca S-ul conecteaza linia noua cu ceva varianta (temporara/veche) de traseu (pare ca varianta o ia in stanga, se vad in spate stalpi de catenara inspre stanga).

Lasand gluma la o parte, acel S e din cauza podetului. Trebuie asigurat o anumita distanta intre cele doua fire si pentru macaze, dar aici asi zice ca mai mult e din cauza podetului.

Macazul este pentru intrarea dinspre sud in triajul (cred ca asta e numele) de la Coslariu. Firul 2 merge cat de cat drept inainte spre gara Coslariu.

Astfel de S-uri apar la majoritatea podurilor/podeturilor in cazul in care pentru cele doua fire sunt construite poduri/podeturi separate.

Distantare vizibila la delta de la Vintu de Jos pentru macaz:



Situatie mult mai evidenta in cazul podului de la Cap X Sibot:



Btw: Mersi pentru poze Andi.

alecu26

Problema la Sibot e un pic istorica, si proasta planificare si un pic de birocratie.

Linia a fost construita initial de austro ungari in secolul 19.

Ulterior prin anii 50-60 a fost dublata linia. La  terasamente s-a mers prin extinderea terasamentului, obtinandu-se o linie paralela cu cea existenta.

La poduri, si la unele podete, a fost construit un nou pod, iar acesta avea nevoie de un oarecare gabarit sa poata fi construita si pentru structura lui in sine. Astfel, axul liniei pe acolo se indeparteaza si revine inapoi (sa ii zicem S, dar e mai degraba un Omega).

La reabilitare, la mare majoritate a podurilor, podurile vechi au fost demolate in intregime, si refacute ca un pod de linie dubla, urmând aliniamentul initial austro-ungar.

La Sibot, situatia acelui pod peste Cugir era atat de grava, incat podul nou a fost reconstruit independent de contractul principal, cu cativa ani inainte. Si au fost facute tot 2 poduri, pe aliniamentul initial.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Phenol

Avand putin timp liber, am apucat sa ma uit si eu peste plansele pentru Apata - Cata.

In primul rand: Mersi Ionut pentru efort.

Pare destul de bine redactat proiectul, oare cum stam pe partea avizelor si a exproprierelor?

Si sa avem si ceva discutii pe tema:

E mai ieftin sa construiasca viaducte decat suprainaltarile la fel ca la Alba Iulia? Bine, la Alba asa l-am mostenit de la Austro-Ungari, acolo nu era cazul sa darame tot, dar pe termen lung (50+ ani) nu e mai rentabil varianta cu inaltarea?

Ma gandesc mai exact pentru viaductul de la km 212:



Nu era mai ieftin de intretinut o asemenea metoda:

BTW: Dupa reabilitare, Racos devine una dintre cele mai mari gari din tara  :lol:. Eram placut surprins de situatia aleasa pentru gara: 2 linii de intrare de la Brasov (Apata) si 2 linii de la Augustin (linia veche).



Se pare ca se pastreaza ambele linii vechi, sper ca vor fi si intretinute.

Aceasi situatie la iesire:



2 linii spre Racos si 2 spre Sighisoara.

frunzaverde

Quote from: Phenol on October 24, 2017, 06:37:27 PM
Lasand gluma la o parte, acel S e din cauza podetului. Trebuie asigurat o anumita distanta intre cele doua fire si pentru macaze, dar aici asi zice ca mai mult e din cauza podetului.

Acum am vazut podetul - multumesc de clarificare. Mi se pare absolut inepta solutia; cum naibii pentru asa ceva sa bagi limitare permanenta? Racordul ala n-are cum sa aiba mai mult de 200m lungime (sunt 4 stalpi, si distanta intre stalpi nu poate fi mai mare de 50m) - nu are cum sa se circule cu mai mult de 80-100 pe-acolo in conditiile astea.

Se stia de respectivul podet, se putea racorda din timp fara restricte; se putea mentine distanta mai mare intre fire inclusiv permanent sau semi-permanent. S-a facut reconstructie totala, la pret de constructie noua apta de 200-230 km/h - ca sa avem 160 cu restrictii permanente din cauza unor podeturi? De ce s-a mai facut?

Era de vreo 5-10 ori mai ieftina inchirierea unei linii de productie liniare si refacerea a 20-30 km/luna fara reconstructie...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Am vrut sa caut proiectul sa vad daca chiar asa e proiectat.

Am gasit pe SEAP licitatiile de mai jos, dar niciuna din ele nu are proiectul inclus in documentatia de licitatie. Are cineva vreo idee?


[129786] Executie lucrari de constructii si instalatii (exclusiv ERTMS, GSM-R, Centralizarea electronica) pe sectiunea 2: COSLARIU - SIGHISOARA, tronsonul Sighisoara - Atel, parte a proiectului de ,,Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov - Simeria, componenta a Coridorului IV Pan European, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km" (Sectoriale) Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA 03.09.2011 01:30  
Tip procedura: Licitatie deschisa
Tip contract: Lucrari
Stare procedura: Atribuita CPV: 45234100-7 - Lucrari de constructii de cai ferate (Rev.2)
[127953] Executie lucrari de constructii si instalatii, tronsonul Atel - Micasasa lotul 1 si Executie lucrari de constructii si instalatii, tronsonul Micasasa – Coslariu lotul 2, parti ale proiectului de "Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov - Simeria", componenta a Coridorului IV Pan European, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Coslariu - Sighisoara (Sectoriale) Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA 05.08.2011 01:30  
Tip procedura: Licitatie deschisa
Tip contract: Lucrari
Stare procedura: Atribuita CPV: 45234100-7 - Lucrari de constructii de cai ferate (Rev.2)
[127149] Executia lucrarilor de constructii si instalatii (exclusiv ERTMS, GSM-R, Centralizarea electronica) Sectiunea 3: Coslariu - Simeria; Tronsonul: VINTU DE JOS – COSLARIU (Sectoriale) Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA 27.07.2011 01:30  
Tip procedura: Licitatie deschisa
Tip contract: Lucrari
Stare procedura: Atribuita CPV: 45234100-7 - Lucrari de constructii de cai ferate (Rev.2)
[125425] Executia lucrarilor de constructii si instalatii (exclusiv ERTMS, GSM-R, Centralizarea electronica) Sectiunea 3: Coslariu - Simeria -Tronsonul: Vintu de Jos – Simeria (Sectoriale) Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA 02.07.2011 01:30  
Tip procedura: Licitatie deschisa
Tip contract: Lucrari
Stare procedura: Atribuita CPV: 45234100-7 - Lucrari de constructii de cai ferate (Rev.2)


Phenol

Quote from: frunzaverde on October 24, 2017, 10:22:02 PM
Quote from: Phenol on October 24, 2017, 06:37:27 PM
Lasand gluma la o parte, acel S e din cauza podetului. Trebuie asigurat o anumita distanta intre cele doua fire si pentru macaze, dar aici asi zice ca mai mult e din cauza podetului.

Mi se pare absolut inepta solutia; cum naibii pentru asa ceva sa bagi limitare permanenta? Racordul ala n-are cum sa aiba mai mult de 200m lungime (sunt 4 stalpi, si distanta intre stalpi nu poate fi mai mare de 50m) - nu are cum sa se circule cu mai mult de 80-100 pe-acolo in conditiile astea.


Admit ca am ramas putin in urma, dar de care limitare vorbim? Dupa cum vad eu, e cu zoom fotografia si se accentueaza S-ul, asta-i tot.

Singura limitare pe care am gasit in BAR intre Coslariu si Santimbru este la acest podet neterminat care este intre racord si gara Coslariu:



@cristi5: la clarificari ai verificat? Stiu ca sunt multe, dar daca e o zona problematica poate apare acolo.