Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Teo

Lucrarile de la pasajul supra din Vintu de Jos, de la Lutsch 2000 continua. Azi au inceput sa asterne asfalt.

Andi

Iar pe tronsonul Orastie-Turdas-Simeria s-a redeschis firul 1, ceea ce inseamna ca se pot apuca sa desfiinteze acea bucata din firul 2 pe vechiul traseu (paralel cu noul tunel de la Turdas). Am vazut ca nu prea se mai lucreaza la tunel, in schimb se avanseaza binisor la pasajul DN7. Termenul de finalizare prezentat la Digi24 pentru lotul Vintu de Jos-Simeria este abia in august 2018...

Vice33

@Andi, scuza-ma dar nu am inteles exact la ce fir si in ce zona te-ai referit. De ce spui "redeschis"? a fost inchis? s-a circulat pe celalalt fir...?

Cum sa demoleze firul 2 la Turdas cand se circula pe vechiul traseu inca...?

Scuze dar nu am inteles exact la ce te-ai referit.

Vice33

@Rocklee: cand mai mergeti la podul rutier DN 7 peste CF la Turdas si la obeictivele din zona (tunel+deviere DN la celalalt capat)? As fi curios ce s-a mai facut.

anacronox

am trecut eu aseara pe autostrada spre Deva si am vazut ca la devierea de la Turdas era luminat ca ziua si era o macara in actiune.

Mircea-HD

Quote from: Vice33 on September 05, 2017, 11:42:30 PM
@Andi, scuza-ma dar nu am inteles exact la ce fir si in ce zona te-ai referit. De ce spui "redeschis"? a fost inchis? s-a circulat pe celalalt fir...?

Cum sa demoleze firul 2 la Turdas cand se circula pe vechiul traseu inca...?

Scuze dar nu am inteles exact la ce te-ai referit.
Da firul 1 pe distanta Orastie - Turdas - Simeria a fost inchis pana ieri pentru reabilitare si in 05 septembrie 2017 a fost redeschis dar circulatie se face deocamdata pe sistem CALE LIBERA  cu LIMITARE DE VITEZA de 70 km/h pe toata distanta si o restrictie de 50 km/h pe o anumita portiune ... in plus la cele 3 treceri la nivel de pe aceasta distanta se circula cu 20 km/h semnalele de avarie la TN nefiind inca date in functie.
Concomitent a fost inchis firul 2 pe distanta Simeria - Turdas - Orastie pentru reabilitare ... termenul de finalizare este luna DECEMBRIE 2018 !!!
Asa ca nu va bucurati prea repede ... mai au de supt multi bani de la CFR firmele astea cu lucrarile lor de reabilitare. Doar trebuie sa returneze mult parnos si celor ce-au aprobat tampeniile astea de reabiltari ce vor dura ani de zile.

Vice33

Îmi cer scuze dar eu am înțeles așa:
Între Orăștie și Turdaș este o porțiune de traseu vechi pe care se circulă până la finalizarea tunelului Turmas

De la Turdaș la Simeria se circula pe un fir modernizat... urmând că și celălalt fir să fie dat în folosință.

Deci mai exact pe care tronson s-ar redeschis (din ce cauză dacă un fir era funcțional)...?

Mircea-HD

Ca sa intelegi exact te rog sa ai in vedere situatia de fapt ( care de altfel a fost discutata chiar pe acest topic cu cateva pagini in urma ) : in TURDAS nu mai exista macaze si nici nu vor mai exista vreodata !!!
A fost inchis in 05 septembrie 2017 firul 2 pe distanta Simeria - Orastie ( fir care era deja modernizat ) pt ca nenorocitii de constructori ( Asocierea SWITELSKY - STRABAG - ALSTOM - ARCADA - EUROCONSTRUCT - TRANSFEROVIAR GRUP ) sa construiasca linia de cale ferata pe noul amplasament ( cu  tunele traversarea DN7 etc ) ... doar trebuie justificate multele milioane de Euro pe care le luam de la europeni. Vorba vine ca le luam ... ca mare parte din bani tot la ei se intorc.
Asadar acum se circula intre Orastie si Simeria pe firul 1 REABILITAT asa cum spuneam mai sus.

OFF TOPIC : pe zi ce trece imi este tot mai sila de ce vad in jurul meu ... peste tot ...

cristi5

Suna a planificare optimista (cineva a crezut ca tunelul si pasajele vor fi gata inainte de desfiintarea macazurilor). Cine a facut acel plan si cine l-a aprobat?...

Andi

@Vice33 iti voi arata cu poze de pe traseu din 14 iulie cum e situatia.

Probabil stii ca la iesirea din Orastie spre Simeria s-a mutat traseul printr-un deal, linia veche ocolind acel deal.
Aici este iesirea din Orastie, in stanga pleca traseul vechi, firul 1 a fost inchis pentru desfiintarea acelui traseu si legarea la ambele capete a noului traseu de firul 1 care ramanea pe traseul actual (adica la iesirea din Orastie intr-un capat si la halta Pricaz in celalalt capat)



Cam asa arata dealul



Aici dupa cum se vede linia e putin curbata, din stanga venea traseul vechi de care ne-am despartit la iesirea din Orastie



De aici intram pe traseul vechi inca functional, in dreapta ar trebui sa fie traseul nou prin tunel



In 14 iulie se circula pe firul 2 dupa cum se vede, incepand de ieri s-a mutat circulatia pe firul 1. Acum nu mai au nevoie de firul 2 prin aceasta padure, deoarece se va pune firul pe noul traseu prin tunel si ulterior se va muta circulatia din nou pe firul 2 insa pe traseul nou, pentru a putea monta si firul 1 tot acolo.



Aici am ajuns la Turdas, drept in fata va fi noul tunel iar in stanga, evident, traseul vechi prin padure.



Iar pana aici mai ramanea de pus linia noua pe firul 1



Iar la Simeria Veche s-a pus firul 1 si pe podul cel nou peste Strei



Deci recapitulam: Firul 1 a fost inchis pentru lucrarile de desfiintare a vechiului traseu si de montare a liniilor noi in capetele noului traseu dintre Orastie si Pricaz. Acum De la Orastie si pana dupa halta Pricaz ambele linii sunt FINALIZATE. Mai departe, erau necesare lucrari la firul 1 in halta Turdas pe lungimea vechii statii (penultima poza de mai sus) si la halta Simeria Veche + podul peste Strei . Deci si pe Turdas-Simeria Veche (undeva inainte de ramificatia cu linia 202 spre Petrosani) sunt acum ambele fire FINALIZATE.
Ce urmeaza acum? Trebuie finalizat tunelul si pasajul DN7 peste noul traseu al caii ferate la iesirea din tunel iar apoi vor veni si cu linia prin tunel. Daca termenul de finalizare este intr-adevar decembrie 2018 atunci chiar suntem de rasul lumii.. 

Sper ca am fost clar cu explicatia :)

vancouver

Daca am inteles bine din alte comentarii, cata vreme traseul este in reabilitare, se circula pe un singur fir, chiar daca pe unele zone poate ca sunt gata ambele fire. Motivul: pentru a circula pe ambele fire semnalizarea trebuie sa fie 100% gata intre doua puncte (sa zicem intre 2 gari mai mari). Deci, sa zicem intre Orastie si Pricaz ambele fire sunt modernizate si finalizate, dar ORICUM SE FOLOSESTE NUMAI UNUL. Deci nu are rost sa ne agitam ca s-a circulat pe un fir modernizat si apoi acesta este din nou inchis si se merge pe celalalt fir modernizat, pur si simplu asa este prevazut.

Numai cand intregul tronson Simeria-Orastie va fi gata, incl. semnalizarea, atunci se va putea merge pe 2 fire.

Ca exista in lume si oameni mai inteligenti si ca SE POATE organiza treaba si altfel: DAAAA, evident ca da. Am avut contact cu lucrari pe zone de circulatie ICE / TGV in Germania. Pentru cresterea vitezei de la 120 la 150 s-au facut diverse lucrari. Inainte de fiecare lucrare era instalat macaz si dupa iar macaz. Macaze ca lumea, de minim 70 km/h, daca nu chiar de 100 (pe abatere). Si se revenea imediat la circulatie pe 2 fire dupa lucrare. Adica evident se putea imparti traseul in sa zicem 10 subsectiuni, se moderniza una da si 2 sau 3 ba. Pe cele pe care nu se lucra se putea continua circulatia pe 2 fire. Dupa finalizarea modernizarii pe sectiunea in lucru, venea urmatoarea si tot asa.Totul cu semnalizare dupa sistemul bla/indusi in functiune permanent, cu exceptia catorva zile pe an. Si nu costa mare lucru in plus, doar ca perioada de lucrari se lungea mult. Acum, perioada s-a lungit oricum din alte motive (in primul rand avize de la diverse institutii de stat) si in final se ajunge tot acolo, dar asta e alta poveste.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Vice33

Da, acum am înțeles. Eu înțelesesem că au termen până în octombrie anul viitor...dar, dacă tot am așteptat 5 ani jumătate, vom îndura și o iarnă și o primăvară în plus...mulțumesc de lămuriri, da, știu zonele din imagini, nu înțeleg cum poți să desființezi macazele chiar și dintr-o halta, de ce acum când mai e mult până dau drumul la firul nou prin tunel...de ce de apucă să desființeze un fir vechi de pe acum...nu e cam devreme?

Andi

Si eu ma gandeam la lucrari intre doua statii ca sa nu dureze o vesnicie sa circuli cu 30/50 pe un tronson lung, ma gandesc ca daca vii cu toata armata de muncitori doar pe un tronson il termini mult mai repede fata de 3 Dorei din statie in statie.

mircea_ms

Da a fost inchis din februarie 2017, s-a deschis ieri cu ceva intirziere. Pe acest traseu se va circula pina la sfirsitul lui 2018 cind se va deschide in final si ultimul lot in lucru prin tunel, dar doar firul 2.

Marius

Astazi s-a deschis circulatiei rutiere trecerea la nivel cu CF de la Campu Libertatii, Blaj.