Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

alexV

Se poate ca Aktor sa fi terminat sectorul lor: Coslariu-Micasasa ?

alecu26

Cam da. Ca procent sunt foarte în fata. În plus...sigur acolo au fost majorări de cantități. ...deci posibil sa se fi trecut deja peste valoarea de contract acceptată.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Andi

Sectorul Coslariu-Blaj are toate sansele sa fie gata anul acesta, mai departe nu cred. Blaj-Campu Libertatii se circula pe firul 1 nemodernizat in timp de firul 2 e gata cam 50%. Lotul Coslariu-Micasasa cuprinde si statia Micasasa sau e doar pana in semnalul de intrare?

District EA

Lucrări de punere în funcţiune a noilor instalaţii de centralizare electronică şi ERTMS aferente proiectului Frontiera-Curtici-Arad-km 614

Bucureşti 19.08.2016
CFR SA informează că dupa finalizarea perioadei de testare, în perioada 22 - 31 august 2016, pe raza Sucursalei Regionale CF Timişoara, în staţiile CF: Glogovăţ, Şofronea, Arad şi Curtici (precum şi în intervalele dintre staţii) se vor desfăşura lucrări de punere în funcţiune a sistemelor de semnalizare şi telecomunicaţii pentru:
• instalaţiile de centralizare electronică;
• instalaţiile automate de la trecerile la nivel cu calea ferată (BAT şi SAT);
• echipamentele aferente sistemului de centralizare;
• sistemele de avizare a publicului călător;
• sistem electronic din Centrul de Management al Traficului(CMT).

Aceste lucrări de modernizare au fost prevăzute în cadrul proiectului de Reabilitare a liniei c.f. Frontiera – Curtici – Simeria, parte componenta a Coridorului IV Pan – European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h – Secţiunea: Frontiera – Curtici – Arad – km 614 (Tronsonul 1) şi au fost executate de către - Asocierea ALSTOM -SWIETELSKY – ASTALDI –EUROCONSTRUCT – DAFORA.

Punerea în funcţiune a acestor noi sisteme de semnalizare se face concomitent cu scoaterea din funcţiune a sistemelor de semnalizare existente, iar din motive de siguranţă, pentru o scurtă perioadă de timp circulaţia trenurilor se va face dupa procedura ,,Cale liberă", conform reglementărilor specifice ale CFR. Din aceste motive atenţionăm publicul călător, că în perioada desfăşurării acestor lucrări de punere în fucţiune, trenurile de călători pot înregistra întârzieri de aproximativ 20-30 minute/tren.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. îşi cere scuze pentru disconfortul creat dar işi exprimă în acelaşi timp speranţa că publicul călător va înţelege eforturile susţinute pentru realizarea unei infrastructuri modernizate şi implicit obţinerea unor servicii de calitate.

Sursa comunicatului: Facebook CFR Infrastructura

Xenos


Despre situatia scandaloasa a licitatiilor pentru Simeria - km 614 (cele 4 loturi agatate in contestatii, anulari, contestatii si plangeri la CAB) s-a mai tot vorbit si presupun ca nu avem nicio atribuire, inca. Pierderea unei sume consistente de bani aferente exercitiului 2007 - 2013 este aproape sigura.

Din cate stiu, Comisia Europeana a aprobat, deja, reabilitarea tuturor tronsoanelor situate intre Sighisoara si Brasov, ultimul fiind chiar cel mai dificil, Apata - Cata.
Intrebarea ar fi - ce asteapta CFR Infrastructura de nu scoate la licitatie aceste tronsoane - documentatia prealabila si studiile de fezabilitate exista, altfel nu aproba UE - suntem totusi in 2016, atribuirea va dura minim 1 an, iar lucrarile stim, deja, cam cat dureaza?!

O intrebare aditionala ar privi chiar si tronsonul Predeal - Brasov, ca sa visam frumos...

alecu26

pentru ca fiind pericolul anularii celor de pe Simeria-Km 614...managementul unor asemenea mega licitatii...ar fi foarte greu.

Dar vorba lui Florin74, de ce naiba nu externalizeaza?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GDPR


Xenos

^^

Dupa parerea mea, argumentul nu e unul bun (desi sunt aproape sigur ca cei de la CFR asa gandesc). Acolo documentatia e deja facuta si nu trebuie decat sa asculte de CNSC si de CAB (!!! - si asta pare greu...).

Aici trebuie sa dea drumul tocmai pentru ca altfel se pierd bani grei. Poate se folosesc de experienta deja acumulata si vor fi mai putine erori. Poate existenta concomitenta a multor licitatii importante va diminua presiunea pe fiecare lot si deci numarul contestatiilor.

Ar mai fi ceva - la orizontul lui 2020 - 22 ar trebui urmarita finalizarea intregului coridor IV...nu facem nimic cu cate 100 km cu taraita...

planiolro

Dar pana la urma cu Predeal-Brasov cum ramane? Pe restul tronsoanelor se mai misca ceva pozitiv sau negativ. Pe Brasov -Sigisoara UE a aprobat finantarea pe restul tronsoanelor exista proceduri de achizitii publice blocate dar de Predeal - Brasov nu am auzit nimic. Desi sunt doar vreo 30 km cred ca lucrurile vor fi anevoioase din cauza celor 2 tuneluri existene din care unul are peste 1 km.

La un moment in urma cu aprox 2-3 ani se vehiculau vreo 3 variante sau mai bine zis 2 pt ca una dintre ele presupunea construirea unor tuneluri si mai lungi si mai costisitoare, varianta care desi ar duce la reducerea timpilor de parcurs nu va fi luata in calcul datorita pretului.

Sper ca refecerea tronsonului Brasov Predeal sa nu se limiteze la schimbarea linilor si traverselor si ca traseul sa sufere unele modificari care sa conduca la scurtarea timpilor de parcurs. Dar daca se face cum s-a facut Bucuresti-Campina o sa facem de la Bv la Bucuresti tot 2:30 cum faceam si 1990 cu infrastructura si materialul rulant de atunci.

Xenos


S-a mai discutat chestiunea asta. Nu cred ca are rost sa fie investite sute de milioane de euro (cel putin) pentru a castiga vreo 10 minute. Cu o mentenanta corespunzatoare, intre Buc - Predeal acum se pot face, deja, ca. 1 h 40 min. De la Predeal la Brasov pe infrastructura actuala, doar cu schimbarea traverselor si a sinelor, 25 min e perfect fezabil. Ca. 2 h 05 - 10 min intre Buc - Brasov e ok.

Mai important e ca de la Brasov incolo sa se circule cu 160 km/h, ajungandu-se la Sighisoara, de exemplu, in aproximativ 1 ora (fata de peste 2 ore si jumatate in prezent; mentionez ca in 1996, de ex, am facut 1 h 27 min pe acest traseu).


cristi5

Scrie si in MPGT ca Bv-Predeal, Campia Turzii-Apahida si inca cateva sectiuni grele nu isi vor schimba traseul pt ca ar fi prea scump. MPGT nefiind inca oficial, nu e nimic sigur, dar m-as mira sa se schimbe ceva din moment ce nici pe Ploiesti-Predeal nu s-a marit foarte mult viteza.

87 min Sighisoara-Brasov? Suna foarte departe...

danny_cbu

La Campia Turzii - Apahida nu vad de ce sa nu schimbe traseul. e nevoie de cateva viaducte si tunele. Ce mare branza... In anii 50 se faceau liniile de pe valea Jiului si Salva - Viseu iar in 2016 ne plangem ca ar fi prea scump sa facem ceva asemanator?

neobluenet

^ Nici eu nu inteleg de ce Apahida - Campia Turzii ramane pe traseul actual. In zona Boj Catun se ocoleste o vale si daca un tren trece din sens opus, dupa ceva vreme il vezi pe dealul opus. La se intampla si la Tunel. Lucrurile astea erau fascinante cand eram copil, dar acum mi se par lipsite de logica. Cu cateva deblee si 2 viaducturi se poate aduce linia la niste parametrii demni de secolul in care ne aflam.

Nu prea ai ce sa le ceri celor de la CFR, avand in vedere ca linia Cluj-Napoca - Oradea va fi reabilitata la 120 km/h. Cred ca a fost o strategie de tipul "sa moara si capra vecinului". Daca la Bucuresti nu se poate ajunge pe o linie de 160km/h, la Budapesta de ce ai merge? Partea trista e ca nu stiu daca vom merge vreodata pe intreg coridorul la viteza proiectata. La ce viteza are evolutia lucrarilor de pe santiere, pana va fi gata sectorul Brasov - Predeal intra Coslariu - Sighisoara in reparatie.

TibiV

Quote from: danny_cbu on August 26, 2016, 10:04:38 AM
La Campia Turzii - Apahida nu vad de ce sa nu schimbe traseul. e nevoie de cateva viaducte si tunele. Ce mare branza...

Referitor la traseul Apahida - Campia Turzii, care mi s-a parut mereu fascinant cand eram copil... :)

S-ar putea ca "ïndreptarea" traseului cu viaducte (in special in zona Boj Catun, insa nu doar acolo) sa duca la o panta mult prea mare pentru o cale ferata.
Sau daca mentii panta in limitele admise, sa trebuiasca sa sapi mega-deblee sau mega-tunele (cu mega-bani)...

Actualul traseu pe coasta dealului face ca aceeasi diferenta de nivel sa se obtina pe un traseu mult mai lung, deci panta este acceptabila...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Draftul iulie 2015 al MPGT la pagina 332 (32 in PDF)
Quote
Sectoarele feroviare pentru care nu pot îndeplini cerințele tehnice TSI din lungul rețelei TEN- T Core sunt localizate după cum urmează:

La pagina 34/334 :

Quote
Câmpia Turzii – Apahida (lungime 39 km – traversarea din Valea Arieșului în Valea Someșului Mic – în Depresiunea Colinară a Transilvaniei). Sector de cale ferată cu raze de curbură mici, afectat de alunecări și torențialitate și cu probleme legate de drenajul apelor pluviale. Areale inundabile (Cânepiști) și tuneluri în roci moi, friabile. Viteaza maximă actuală este de 60 km/h și este condiționată atât de declivitatea de 20 ‰, cât și de razele de curbură de 250 m.

E si o harta cu CF la Boj-Catun.  Tot intre Teius si Cluj  mai e si Grindeni – Călărași Turda (v max 85, 7km).

Pe alte magistrale mai e Balota, Herculane-Orsova (Banat-Muntenia), trecerea Transilvania-Moldova, etc.

Pe coridorul 4 nu e mentionat chiar Bv-Predeal ci

Quote
Azuga – Dârste (lungime 29 km – traversarea Carpaților Orientali și Meridionali în lungul Văii Prahovei și Văii Timișului): Diferență de nivel de aproximativ 400m între Predeal și Brașov, declivități longitudinale de 34‰, prabușiri de roci între Timișul de Sus și Timișul de Jos, mici sectoare cu alunecări de teren între Predeal și Timișul de Sus. Viteza maximă actuală este 65 km/h respective 50 km/h fapt generat în principal de razele de curbură de sub 300 m. Din lungimea coridorului București – Curtici lungimea sectorul dificil reprezintă sub 5%.

Ca si cum pe 95% se va merge cu 160 :) sau cat o fi cerinta TSI?