Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

cristi5

Quote from: yetiman on July 29, 2015, 12:59:49 PM
O mica completare. DN-ul s-a relocat deja. Se circula pe noul amplasament de cateva luni.

L-am relocat si pe OSM, vizibil la acest nivel de zoom.

In cazul asta a fost mai simplu sa sterg segmentul de drum "construction" si sa remodelez drumul existent pe noua traiectorie, ca sa nu trebuisca sa copiez toate tag-urile DN14B la segmentul nou. La trasee de cale ferata cu lucrari de arta noi, probabil vor trebui copiate tag-urile liniei principale la segmentul nou si marcata linia veche ca secundara (de exemplu sectoarele Augustin si Rupea), sau stearsa (Cistei si celelalte largiri de curba).

Poate si la Danes si Sighisoara linia existenta va ramane ca rezerva?

NGC

^
Vezi aici acordul de mediu din Mai 2011. Nu mai stiu exact daca s-a mai cerut actualizarea lui sau nu, dar daca s-ar fi cerut, probabil ca acele modificari ar aparea acolo.

cristi5

Quote from: shamanu on July 29, 2015, 01:46:53 PM
e public documentul? nu vad pe unde ar face 5km de tunel (presupunand ca dupa gara Timisul de Sus) si sa se racordeze inainte de predeal (iar presupun zona Tunelul mic) sau se va 'sari' - de fapt trece pe dedesuptul Predealului iesind la Azuga? Dar asa ar fi mai mult de 5 Km

MPGT e public aici, primele 2 link-uri de pe pagina. La pagina 332 (care e in al doilea PDF) se specifica numai dificultatile de pe Azuga-Darste, nu si posibilele solutii.

Din cate inteleg eu, tunelul de 5km mentionat de @IC581 e "inside information" din negocierile MT-EU care au rezultat in adaugarea derogarilor la pagina 332 in MPGT.


NGC

Nu neaparat. Pot fi modificari care sa nu faca necesar un nou acord de mediu sau anexe.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

danny_cbu

@cristi5

Mai este legatura directa intre Sebes si Alba Iulia ce se construieste acum la nodul M200-M200A

Ionut

Mda, pentru ca nu mai exista coridoarele europene in forma pe care o stiam, trebuie sa redenumim si acest topic. Ar trebui ceva de genul CF [numar] Bucuresti-Granita. Granita=? [numar]=? Ma ajutati?

cutter

"Coridorul european feroviar Rin-Dunăre (fostul coridor IV) - București-Curtici"

Nu e o singură magistrală, deci nu poți pune Mxxx

NGC

^^^ Coridorul feroviar Rin - Dunare Nord (Curtici - Simeria - Bucuresti - Constanta)

Coridorul merge pana la Constanta, pe ambele ramuri (cea de sus si cealalta prin Sud, Curtici - Timisoara - Bucuresti - Constanta).

http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/ten-t-guidelines/corridors/doc/rhine_danube_map.pdf

frunzaverde

^

Granita = Curtici

Numarul ar fi asa : 300/1000 Bucuresti Nord - Ploiesti Vest + 300 Ploiesti Vest - Teius + 200A Teius - Vintu de Jos + 200 Vintu de Jos - Arad - Curtici. Nu cred ca e prea eficient.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Am adaugat pe OSM noul traseu km 614-Simeria aici pe OpenRailwayMap. La fiecare modificare am adaugat si sursa (din proiectul CFR, 2013) ca de exemplu aici



Pe scurt: 7 poduri noi peste Mures (3 treceri si reveniri plus traversarea existenta langa Mintia dar pe cu totul alt aliniament), 2-3 tuneluri. Risc mare de intarzieri datorate renegocierilor, cum am vazut la Sighisoara, etc.

Cam un sfert din traseu e foarte diferit de cel existent, poate asta inseamna ca lucrarile vor merge mai repede pentru ca nu vor fi sub trafic.

Viteza proiectata e cam peste tot 160 mai putin pe Paulis-Radna unde nu s-a reabilitat una din curbele din Z-ul Arad-Ghioroc-Paulis-Radna, desi curba de la Ghioroc e reabilitata la 160 (poate se putea inlocui tot Z-ul cu o diagonala Paulis-Cicir??). Pe Mintia-Deva s-a lasat deasemenea la 120 ceea ce nu e o problema pentru ca majoritatea trenurilor opresc in Deva. Oricum, intr-un viitor luminos, Arad-Deva va dura o ora pe CF, un pic mai mult de jumatate din timpul regulamentar pe A1, deci dupa reabilitare CF va fi chiar competitiva pe Arad-Deva sau chiar Arad-Alba-Iulia.

Mi se pare un proiect mult mai indraznet fata de ce am vazut pana acum pe restul coridorului.

S-au proiectat cateva statii noi pe malul stang al Muresului, cam toate accesibile via pod rutier de pe malul drept unde se afla actualele statii. Un lucru care ma pune pe ganduri insa e aici, la pagina 19. Se pomeneste de o trecere cu bacul care nu mai exista din 2006 (in fapt, bacul s-a furat :) si CJ a facut pod). Asta arata cum sunt facute proiectele fara cunostinta despre realitatea din teren... Nu ma mira ca ofertantii au neclaritati...

alecu26

da...intradevar...e indraznet. CFR in sfarsit a sarit peste umbra lui (stiu...suna mai bine in engleza sau germana)...si a ascultat de Jasper care nu putea intelege cum ei se roaga de noi si ne ameninta sa facem traseu de 160 ne da si bani (gratis) si noi nu, si nu, si nu, si nu.


Eu as fi facut un pic mai multe tuneluri...sau mai lungi. In cazul CF as zice ca e mai ieftina intretinerea tunelului decat a unui pod metalic enorm.

Plus ca decat sa faci poduri cu acele unghiuri de oblicitate in Mures, cu lucru in albie, cu zeci de mii de tone de confectie metalica de adus, cu milioane de suruburi pretensionate (ca CFR inca nu vrea sa auda de sudura la podurile metalice de CF)...mai bine unu doua tuneluri mai lungi..care probabil ar fi justificat si mobilizarea unui TBM.

In plus...un pod de CF per/metru patrat...e de vreo 4 ori mai scump decat unul de autostrada....iar tunelul...invers...e mai ieftin....deci cu totul alta proportie intre costuri.

Iar daca asta e indraznet...sa vezi ce va fi pe Sighisoara-Brasov. Zeci de km de tuneluri, zeci de km de poduri. Un vis...atat de indranzet, incat daca ma gândesc la ciclul de viata al unui proiect CF in Romania...cred ca mai degraba ies la pensie decat sa fie ala finalizat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Quote from: cristi5 on July 29, 2015, 04:48:04 PM
Poate si la Danes si Sighisoara linia existenta va ramane ca rezerva?

Mi-e teama ca nu.
In mai, cand am trecut pe acolo, pe "bucla" care ocoleste dealul am vazut ca demontasera deja una din linii (cea care in mod normal era pe sensul Danes->Sighisoara) iar trenul meu circula pe celalalt fir.
Chiar m-am enervat atunci si m-am gandit "De ce naiba scot linia, cu ce ii incurca? Nu pot sa o lase ca rezerva daca apare vreo problema pe noul traseu, cel cu tunele?"


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

MNU

Pai dupa ce se trece pe noul traseu, e clar ca vechea linie va deveni un fel de "magnet" pentru hotii de materiale feroase si neferoase. In plus, nu ca ar fi bagat CFR Infra prea multi bani in intretinere, dar nici nu cred ca vor sa pastreze in inventar niste km de linie folosita "eventual, din an in Paste".

cristi5

^

Din SF si acordul de mediu Bv-Sighisoara (nu tin minte sa fi gasit vreun proiect mai detaliat dar ar trebui sa existe devreme ce se liciteaza?) vor fi 2 tuneluri mult mai lungi decat ce are Romania acum (cel mai lung tunel din ro are un pic peste 2km si e folosit doar de bikeri, pe Valcele-Valcea). In rest, niste variante de viteza clasice pentru largit curbe. De poduri lungi nu stiu. Vezi zona respectiva in openrailwaymap.org

Apropo am descoperit ca omul care a introdus variantele Brasov-Sighisoara pe OSM e un vechi prieten de-al meu din Austria (am facut soft open-source impreuna vreo 5 ani, habar n-aveam ca se ocupa cu OSM, ce mica e lumea...). L-am intrebat ce surse are, poate mai aflam ceva nou...

Cat despre pensie, sunt de acord, dar inteleg ca asemenea proiecte dureaza, nu stiu care vor fi termenii de livrare pentru Arad-Simeria sau Brasov-Sighisoara dar 3-4 ani inteleg ca e ambitios pentru 100 km de CF cu relief dificil. Oricum vor intarzia "pur si simplu" sau pentru renegocieri. Deocamdata dureaza contestatiile... E clar ca si procedura legala de licitatie, etc, adauga ani buni. Nu stiu daca exista vreo alternativa pentru construit cu fonduri europene. Problema e ca au inceput tarziu (Arad-Simeria la un deceniu dupa intrarea in EU... se pare ca si dezmeticirea si proiectarea dureaza ani de zile...)

Eu ma intreb altceva: daca tot fac 7 poduri noi, de ce nu dimensioneaza traseul (razele curbelor, nu tot proiectul) pentru 200? Sau pt 200 nu e nevoie de traseu nou, ajung trenuri cu tilt si imbunatatiri ale liniei?