Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alexandru Frincu

#11205
Am urmarit calatoria lui Valter de la Alba Iulia pana la Orastie.
. Am observat serpuiri ale caii ferate in mai multe zone de-a lungul traseului.   
de ex dupa poduri sau: (sper sa mearga imaginea, este prima oara cand incerc  :D )
Posibil sa pun o intrebare stupida, dar aceste serpuiri au un scop anume ? o reducere a vitezei ?
sau sunt greseli de proiectare/executie ?


Alexandru Frincu

^


dan tm

la 02.15, 03.04-03.17 podet,04.00, 11.03, 14.36 podet(aici nu-mi dau seama daca e si pe celalalt fir)19.20,20.49,21.02, 21.24.

Sper ca am vazut bine ca m-am uitat la viteza 2X.
serpuiri mai sint la Ghioroc si la Sofronea. posibil si altele

cristi5

@Alexandru Frincu asa e proiectat, si nu a proiectat cine a executat, ci un alt contract, doar proiectare (FIDIC rosu)

In niciun caz nu e reducerea vitezei... Atat timp cat razele de curbura ale acelor ocoliri sunt peste 3 km si suprainaltarea este cea necesara, se poate trece cu 160 prin acele S-uri. Daca printr-un S nu s-ar putea trece cu 160 am vedea placuta de limitare permanenta, ceea ce nu e cazul.

Am vazut S-urile mentionate in ceva proiectare, nu mai stiu unde, posibil pe 614-Simeria. Daca esti interesat poti cauta.

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/

Una din cauze cred ca e reconstructia sub trafic (asta sugereaza si @dan tm cred). Un fir a trebuit sa ramana "pe loc" pentru traficul CF in timp ce se construia alt pod sau podet ceva mai incolo.

Sigur ca nu e confortabil pt calator si probabil se putea proiecta mai bine.

La podul peste Ghimbasel pe Bv-Apata vedem alta solutie: traseu provizoriu cu pod provizoriu, si pe traseul vechi (si viitor) se monteaza un pod cu cale dubla. Din moment ce se pastreaza traseul,  se evita acele S-uri. Am pus undeva mai sus pe topic proiectul acelui pod, cu fazele de executie (nu sunt sigur ca se respecta, s-a reproiectat mult). Le gasesti tot la link-ul de mai sus.

District EA

26 ianuarie 2025 - zona tunel Bata - Lalașinț
Lalașinț spre pod Căpruța







Powered by API/PUM imgur uploader

Lalașinț spre tunel







Powered by API/PUM imgur uploader

Podeț spre Lalașinț







Powered by API/PUM imgur uploader

Podeț spre tunel







Powered by API/PUM imgur uploader

District EA

 26 ianuarie 2025 - Tunel dinspre Bata










Powered by API/PUM imgur uploader

Bata spre tunel







Powered by API/PUM imgur uploader

Bata spre Vărădia







Powered by API/PUM imgur uploader

dan tm


CristianP

Nu ma pricep deloc la feroviar, dar cred ca sinele nu ar trebui sa fie valurite :). De ce sunt asa?

cristi5

@District EA multumim mult de poze. Dupa 7 ani si jumatate, tufele de la Batuta au fost invinse.

@CristianP poti observa ca sinele au curburi mai ales in zonele unde nu sunt inca fixate in piatra sparta.

Si curburile nu sunt asa mari cum par, intre 2 stalpi de electrificare sunt 50 metri. Dar fireste ca nu vor ramane asa, le aliniaza acele utilaje.

FMFM

Aparte de asta, pozele sunt realizate cu obiectiv cu focala mare, insemand ca se comprima continutul imaginii, iar orice deviere pe "lung" se va vedea in poza mult mai pronuntata.

cristi5

De observat acel S din dreptul kilometrului 558+100 aprox

In poza se vad vreo 5 placute de kilometraj, adica 1 km de sina (4 stalpi intre 2 placute). S-ul are vreo 200 m lungime si se poate parcurge linistit cu 160, dar calatorii vor simti doua acceleratii laterale.





Powered by API/PUM imgur uploader

oc7avian

Quote from: cristi5 on January 25, 2025, 02:46:04 PM- Aktor f slab la Maierus (care apropo promisesera CFR ca-l termina in 2024) si spre zero pe Cata-Archita. Probabil toate resursele bagate pe Apata-Cata ca sa amortizeze TBM

Mai știm că s-au apucat de tunelurile de la Archita, deci posibil din zona aia să mai fi tras ceva progres.

pasadia

@cristi5 ai mai gasit anuntul cu dezbaterea?

Mi-am intins si eu cateva antene, dar evident ca nu am aflat nimic.

dorum

Daca ajung in presa pozele cu zoom mare, o sa zica meseriasii de ziaristi ca se face "pisatu boului" pe mld de E... nu cred ca-si au locul aceste poze aici, denatureaza prin zoom-ul excesiv grav realitatea... si e clar inainte de finisare (burare parca, nu-s cel mai priceput la CF) . Noi stim, altii pot profita de pozele astea pentru "senzational"... iar opinia publica neobisnuita/nescolita va reactiona gratuit.

Opinia mea, mai mult n-as vrea sa ma pronunt.

Cuneo

După terminarea lucrărilor (finisare) liniile sunt drepte, arată aproape perfect.