Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rio tinto

TBM-urile inca stau pe loc? Toate 4 sau doar cele 2 de la Racos? Sunt foarte curios daca au fost depasite "problemele" de geologie.
Cele de la Ormenis ar trebui sa fie la full speed, nu? Sau si acolo sunt probleme?


cristi5

Mai multe articole din presa brasoveana. Niste poze faine, poate vrea cineva sa le incarce aici

https://bzb.ro/stire/tunelul-racos-ormenis-primul-test-de-foc-a205389


https://www.bizbrasov.ro/2025/01/13/cel-mai-lung-tunel-feroviar-din/

@rio tinto se pare ca problema la tuneluri e apa. TBMurile au nevoie de apa pt functionare si nivelul Oltului e foarte scazut

@daniel_avram practica transformarii restrictiilor in limitare permanenta a existat in timpul ministrului Cuc, care s-a si laudat cu asta, cum a scos el restriciile :)

Postarea pe care ai citit-o exagereaza pentru ca lasa sa se inteleaga ca asta e regula. A fost doar o practica atunci, care nu cred ca poate fi aplicata la o linie modernizata pe bani EU, ca ar insemna ca n-am cheltuit banii EU cu folos.

Mai stii, poate vedem o tablita in teren, dar ma indoiesc. Cel putin cu ETCS nu cred ca vor fi probleme "semnalul de avarie" al TN fiind in bord.

Cetatean

@cristi5 da-mi voie sa rad legat de nivelul scazut al Oltului.
Adica "aktorii" s-au bazat pe apa din Olt si le-a dat cu virgula? Aduci echipamemte de zeci de milioane de euro si le pui pe pauza ca n-ai apa :)))
Te lupti 3 ani sa tragi curent si dupa realizezi ca n-ai apa?
In orice tara din lumea asta,fie ea si bananiera,nu sta pe loc un tbm si echipa din spate,probab cateva zeci/sute de oameni ca n-ai apa. Cat sa-i trebuiasca pe zi? 1000-2000-5000 de mc? Ii aduci cu cisterna.
Sa fim seriosi!

Personal as rezilia maine. Licitatie si adusi unii seriosi. Ma pensionez si n-o sa fie gata lucrarea asta. Pierdem anual sute de milioane de euro ca n-avem calea asta ferata completa.
La tunel la Predeal ce o sa faca? O sa licreze la el 2 generatii?

Au inaugurat TBM astea de 2-3 ori,sute de articole in presa,fac imediat anul de cand lucreaza...cat au sapat? 300-500-2000 de m?
Nebunii aia de la porr imediat fac 1200 de m in 13-14 luni cu tehnologie mult mai "rudimentara" si aici cu state of the art,laser tatyy,se plang ca n-au apa? O sa faca claim pe asta? Cer bani in plus? Indexarile si ajustarile merg,nu? Aia din cfr de se ocupa de lucrare poate urmaresc forumul. Din alea 6-7 directii de implementare si servicii si ce naiba mai sunt.Sa va fie rusine ba,lampelor!

Revin la ideea mea tampita ca aceste lucrari o sa fie lungite la maxim pentru ca la constructori le convine ca primesc ajustari si indexari. Plus de asta nimeni nu cred ca mai vrea sa lucreze pentru ei. Se vede si pe rutier. Forta de munca lipseste. Nu fac lucrari,nu incaseaza. Da timpu e in favoarea lor. Si defavoarea noastra.


TibiV

De la @Adisan : [M200] ILIA (HD) Pasajul peste CF, relocare DJ706A si GARA in 07.01.2025 | Adisan

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

@Cetatean asta e informatia pe care o am, "take it or leave it". Evident, ca orice informatie, poate fi crezuta sau nu. Nu am zis ca eu cred informatia, 100% am zis ca se pare.

Nu e de la Aktor informatia, nici de la CFR. Deductia ca apa ar fi din Olt e bazata pe o discutie in API.

Povestea cu apa e plauzibila pt ca prea s-au oprit 3 TBM deodata (poate intre timp 4)

Daca crezi ca am postat ca sa apar Aktor sau CFR te inseli. Am postat pt comunitate, ca poate mai sunt altii interesati de TBMuri.

Xenos

Glumind un pic, se pare că şi la TBM-uri contează cine le operează. Dacă le operează grecii, mai ales ăia de la Aktor, sunt puse pe stat :)

Konter

Quote from: Cetatean on January 14, 2025, 09:53:47 PM@cristi5

Revin la ideea mea tampita ca aceste lucrari o sa fie lungite la maxim pentru ca la constructori le convine ca primesc ajustari si indexari. Plus de asta nimeni nu cred ca mai vrea sa lucreze pentru ei. Se vede si pe rutier. Forta de munca lipseste. Nu fac lucrari,nu incaseaza. Da timpu e in favoarea lor. Si defavoarea noastra.
Asa si e, dar cand pe 30 decembrie te trezesti ca ai de dat sute de mii sau chiar milioane de euro de dat in plus numai pentru salarii in ianuarie ca s-au eliminat facilitățile, cine mai risca sa faca angajari ca UMB?
Nu merita, mai degraba o lungesti si te scoti din indexari. Statul forteaza politica asta inca de cand era forta de munca in exces.

pasadia

Apropo de informatii care pot fi crezute sau nu, tin sa remarca partea bolduita din acest comunicat

QuoteTunelul feroviar Racoș-Ormeniș va fi, la finalizare, cel mai lung obiectiv de acest fel din România. Specialiștii spun că în 2028, prin găurile din munte trenurile vor trece cu o viteză de 160 de km/h, iar traseul spre granița de vest a țării va fi scurtat cu aproape 130 de km.

Citatul e prezent in toate linkurile de mai sus, probabil provine din comunicatul ISU Brasov.

oc7avian

Sursa de apă a fost problemă și acum un an. Pentru că inclusiv partea asta era specificată în proiectul FIDIC Roșu și nu s-a pupat cu ce era în realitate în teren.

Ce îmi place scandalizarea că avem noi soluția :lol: Nu mai stau să detaliez că a fost mai mult o refulare.

În decembrie aveam 1km și 600m cele 2 galerii spre Ormeniș. Spre Homorod 120m o galerie. La momentul respectiv TBM 4 nu era pornit

florin74

Cred ca nu le convine nici la Aktor, ca era o sursa de cash flow aici.
Isi recuperau cei 80 de mil de euro din TBM-uri, ca numai asa puteau factura, prin metri de tunel sapati.

cristi5

Din Stadiul Proiectelor pe decembrie 2024 ( @daniel_avram poate ai timp) reiese ca tunelul Predeal este in "dezbateri publice" (termen 27 ianuarie??)

Banui ca sunt parte din procedura de mediu si banui ca vor fi dezbateri la Brasov? Busteni? Vreun Timis? Poate Predeal?

@pasadia poate esti interesat. Si cine mai e in zona. Sper sa gasim undeva anunturile dezbaterilor.





Powered by API/PUM imgur uploader

daniel_avram

Quote from: daniel_avram on December 27, 2024, 06:31:13 PMActualizare date progres luna noiembrie 2024.
Dupa cum vedeti prea multe modificari nu sunt fata de luna trecuta.

km 614-Simeria
Subtronsonul 2a: Km 614-Bârzava - 41,91 km - noiembrie 96.45% - octombrie 96.50% - septembrie 96.50% - august 95.25% - iulie 94.85% - est.finalizare Trim I 2025
Subtronsonul 2b: Bârzava - Ilteu - 30,04 km - noiembrie 93.40% - octombrie 92.85% - septembrie 92.48% - august 91.98% - iulie 91.25% - est.finalizare oct 2025
Subtronsonul 2c: Ilteu - Gurasada - 22,34 km - noiembrie 74.34% - octombrie 73.78% - septembrie 73.30% - august 72.68% - iulie 72.04% - est.finalizare dec 2025
Tronsonul 3: Gurasada - Simeria - 40,88 km - noiembrie 87.37% - octombrie 87.27% - septembrie 86.93% - august 86.34% - iulie 86.20% - est.finalizare dec 2025


Sighisoara-Brasov

Subsecţiunea: 1. Braşov – Apaţa, Subsecțiunea: 3. Caţa – Sighişoara - 84 km - noiembrie 38.88% - octombrie 33.78% - septembrie 33.48% - august 31.71% - iulie 30.90% - est.finalizare apr 2027
Subsecțiunea: 2. Apața - Cața - 28 km - noiembrie 43.77% - octombrie 37.61% - septembrie 37.61% - august 36.60% - iulie 34.50% - est.finalizare oct 2026


Lucrări în stațiile C.F.Fetești și Ciulnița, de pe linia de cale ferată București – Constanța - faza II
Stațiile Fetești și Ciulnița - 2 stații (2,438 km Fetești 2,430 km Ciulnița) - noiembrie 67.70% - octombrie 66% - septembrie 62% - august 60% - iulie 56.50% - est.finalizare mar 2025

Lot instalații semnalizare, ERTMS, GSM-R, centralizare electronică și Centrul de Control Operațional Simeria, secțiunea Simeria - Coșlariu - 75,28km - noiembrie 99.30% - octombrie 99.30% - septembrie 99.30% - august 99.30% - iulie 99.30% - est.finalizare mar 2025

Lot instalatii, semnalizare, ERTMS, GSM-R, centralizare electronică, sectiunea Sighisoara - Coslariu - 91,583km - noiembrie 99.30% - octombrie 99.30% - septembrie 99.30% - august 99.30% - iulie 99.30% - est.finalizare mar 2025.

Actualizare date progres luna decembrie 2024.

km 614-Simeria
Subtronsonul 2a: Km 614-Bârzava - 41,91 km - decembrie 96.47% - noiembrie 96.45% - octombrie 96.50% - septembrie 96.50% - august 95.25% - iulie 94.85% - est.finalizare Apr 2025
Subtronsonul 2b: Bârzava - Ilteu - 36,04 km - decembrie 93.41% - noiembrie 93.40% - octombrie 92.85% - septembrie 92.48% - august 91.98% - iulie 91.25% - est.finalizare feb 2026
Subtronsonul 2c: Ilteu - Gurasada - 22,34 km - decembrie 74.35% - noiembrie 74.34% - octombrie 73.78% - septembrie 73.30% - august 72.68% - iulie 72.04% - est.finalizare dec 2025
Tronsonul 3: Gurasada - Simeria - 40,88 km - decembrie 87.39% - noiembrie 87.37% - octombrie 87.27% - septembrie 86.93% - august 86.34% - iulie 86.20% - est.finalizare dec 2025


Sighisoara-Brasov

Subsecţiunea: 1. Braşov – Apaţa, Subsecțiunea: 3. Caţa – Sighişoara - 84 km - decembrie 41.58% - noiembrie 38.88% - octombrie 33.78% - septembrie 33.48% - august 31.71% - iulie 30.90% - est.finalizare apr 2027
Subsecțiunea: 2. Apața - Cața - 28 km - decembrie 45.05% - noiembrie 43.77% - octombrie 37.61% - septembrie 37.61% - august 36.60% - iulie 34.50% - est.finalizare oct 2026


Lucrări în stațiile C.F.Fetești și Ciulnița, de pe linia de cale ferată București – Constanța - faza II
Stațiile Fetești și Ciulnița - 2 stații (2,438 km Fetești 2,430 km Ciulnița) - decembrie 69.50% - noiembrie 67.70% - octombrie 66% - septembrie 62% - august 60% - iulie 56.50% - est.finalizare mar 2025

Lot instalații semnalizare, ERTMS, GSM-R, centralizare electronică și Centrul de Control Operațional Simeria, secțiunea Simeria - Coșlariu - 75,28km - decembrie 99.30% - noiembrie 99.30% - octombrie 99.30% - septembrie 99.30% - august 99.30% - iulie 99.30% - est.finalizare mar 2025

Lot instalatii, semnalizare, ERTMS, GSM-R, centralizare electronică, sectiunea Sighisoara - Coslariu - 91,583km - decembrie 99.30% - noiembrie 99.30% - octombrie 99.30% - septembrie 99.30% - august 99.30% - iulie 99.30% - est.finalizare mar 2025.

athosga

QuoteSubsecţiunea: 1. Braşov – Apaţa, Subsecțiunea: 3. Caţa – Sighişoara - 84 km - decembrie 41.58%

Din cate am vazut pe Brasov - Apata, nu prea imi vine sa cred (suna prea bine :) ). Poate stau mult mai bine pe Cata - Sighisoara si asa iese 41% in general? Nu se stie cum stau separat?

cristi5

@athosga vezi aici stadiile in decembrie 2023 (si multe altele)

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/__stadiu_proiecte__


Apata-Cata a urcat de la 20 in dec 2023 la 45 in dec 2024, deci 25% pe an, cam fara precedent pe FIDIC rosu feroviar (pe galben avem Aghires-Poieni cu 28%)

Probabil e vorba de lucrari certificate de consultant de punere in opera a TBM

Bv-Apata si Cata-Sighisoara a urcat de la 24 la 41, adica 17%.

Conform contract trebuia facut 25% pe an, deci Apata-Cata e "normalitate"

Ambele loturi au fost probabil impulsionate de pierderea banilor CEF care au expirat in decembrie si nu pot fi folositi pe rutier. Finantarea in continuare e incerta, mai ales Apata-Cata.

Bv-Apata separat de Cata-Sighisoara nu exista raportat (e un singur contract pe 84 km!). Dar se vede in teren
- Euroconstruct focusat pe gara Brasov (care a fost blocata 4 ani si nu din vina lor; expertiza de pod) si ceva Stupini-Bod. Mai au de lucru o gramada pe Bod-Maierus, din cate stiu cateva poduri cu cale dubla ca cel peste Ghimbasel, deci cu pod provizoriu etc

- Arcada focusata mai mult pe Archita-Mureni unde e f mult de lucru. Ceva si pe Mureni-Vanatori. Probabil de la Arcada vine mare parte din progres

- Aktor f slab la Maierus (care apropo promisesera CFR ca-l termina in 2024) si spre zero pe Cata-Archita. Probabil toate resursele bagate pe Apata-Cata ca sa amortizeze TBM