Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


Valix2RO

In draft-ul din luna august atât IC 521/522 cât și IR 346/347 erau trasate pe traseul Vărădia - Bătuța Hm. - Bârzava - Bârzăva Nouă Hm. cu 50 km/h, cu mențiunea că Dacia pleca din Arad la 4:51 și ajungea la Deva la 07:07 și la 07.17 la Simeria unde staționa 8 min., urmând să ajungă la Gara de Nord la 15:26.
În livretul central de la începutul lui octombrie, acestea sunt trasate cu 120 km/h pe distanța Bârzava Nouă Hm. - Bâta Hm - Vărădia - Ilteu, cu plecare din Arad la ora 04:48 și cu prima staționare la Deva la ora 06.49 și următoarea la 06.59 la Simeria, unde va staționa 26 min. și ajungând în București la aceeași oră - 15.26. Totodată, pe varianta inițială tonajul pe Curtici - Arad era de 500 de tone și pe Arad - București Nord de 550 de tone. În varianta recentă, pe Curtici - Arad - Simeria tonajul maxim e de 500 de tone și pe Simeria - București de 550 de tone. Fără să fiu experimentat, presupun că la Simeria se va atașa/detașa un vagon (posibil să se revină la vagonul restaurant standard?). Partea proastă e că tot ce s-a câștigat pe distanța Arad - Deva se pierde la Simeria.

Un element de noutate ar fi faptul că pe distanța Simeria - Orăștie se va circula cu 150 km/h foarte probabil pe ambele fire, în momentul de față între cele două stații existând în momentul de față o limitare la 120 km/h cu circulația desfășurată doar pe 1 fir. Acest lucru reiese și din draft-ul central, unde distanța se presupune că va fi parcursă în 10 minute spre deosebire de 12 - 13 în momentul de față.

PS: De ce în cazul regionalei Timișoarei există lucrări de ridicare a restricților (și nu mă refer la tronsoanele reabilitate), iar celor de la Brașov le e greu să ridice restricțiile de pe Valea Lungă - Copșa Mică și Orăștie. R: Ioan Pintea, fost director general care a menținut circulația pe tronsoanele modernizate (Sighișoara - Simeria și Arad - Curtici) la 140 km/h din motive de uzură "prematură" a șinelor. Să mai spunem că de la 1 iulie 2024 nu se mai circulă deloc pe tronsonul Sibiu - Copșa Mică?

cristi5

@Valix2RO Orastie e in regionala Timisoara

Care in mod aparent inexplicabil tine Campuri Surduc-Ilia la 50 (chiar si in livretul 2025) desi linia e gata.

Daca in loc sa presupunem intrebam la CFR aflam raspunsul pt toate aceste mistere. De ex Campuri-Ilia exista raspunsul CFR mai sus. Sunt convins ca si pt Orastie si pt Copsa Mica exista explicatii, trebuie doar cerute. Legea 544 e foarte generoasa cu cel care intreaba (si da mult de lucru celui care raspunde) si CFR SA raspund rapid.

Sigur ca am putea noi API sa intrebam pe 544 sau direct la regionala Brasov. Dar am obosit, lasam si pe altii sa intrebe.

Xenos

Dar de ce se staţionează 26 min (!) în Simeria şi se pierde tot avantajul din mersul mai bun?!

District EA

Referitor la Bata Hm: în memoriul tehnic apare ca haltă mișcare, în planuri apare ca punct de secționare, iar în planurile de execuție am văzut chiar stația Bata.






Powered by API/PUM imgur uploader

Arhiva CFR

cristi5

@Xenos poti intreba la CFR Calatori de ce au programat oprirea asa lunga la Simeria. Nu stiu ei cum raspund pe 544 dar merita incercat

Ipoteza mea este ca se va merge pur si simplu pe mersul vechi o vreme, pana e gata varianta, si au lasat cele 26 min ca rezerva. De ce la Simeria? Probabil pt ca acolo se schimba mecanicii.


ioandorin

^ @Cristi scz pentru întârziere,a răspuns deja @dan! Am înțeles că la Sofronea poate oricând prelua Curticiul efectuarea  circulației (manipularea macazelor,a semnalelor,fiind afiliată acestuia) și desființarea posturilor de idm! Asta de când s-ar dat în funcție CE-ul. Ramificație din linie curentă cu macaz manevrat de la distanta am mai prins! Avea Radna macaz in linie curentă cu ramificație spre cariera Șoimuș! Sigur cunoști locația!
@ Valix
    Dacia acum în Arad face atașare de vagon,dacă la Simeria "pune" 50,atunci sigur îi atașează.

oc7avian

Stadiu tuneluri Ormeniș, Apața - Cața, Brașov - Sighișoara

TMB 1:
~20 sep: 500m
~20 oct: 700m

TBM 2:
~20 sep: 360m
~20 oct: 500m

TBM 3:
~20 oct: proaspăt lansat. Probabil mai urmează niște ajustări, deci nu prevăd un avans rapid inițial.

La 6 din 7 zile pe săptămână activitate rezultă undeva la 7-8m/zi media (am tras un pic în sus, că n-avem data exactă a măsurătorilor, ori precizia lor)

Surse:
Euronews - 23 sep 2024
Hotnews - 18 oct 2024

ioandorin

Nici un regio nu mai trece prin Barzava și Bătuța și nici unul nu oprește în noua HM Bata!  Detalii pe livretul de pe regionala Timișoara!



Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

In Bata nu va opri niciun tren pe mers, peroanele proiectate si construite acolo sunt doar de serviciu. Am pus proiectul mai sus.

Toate Regio sunt trasate prin Lalasint, halta noua de pe malul stang, din nordul tunelului. Exista un pod care leaga halta Lalasint de DN7 (intre Capruta si Batuta), nu stiu in ce masura e util pt trafic regio.

Dupa ce se deschide varianta, se va inchide traseul actual de pe malul drept pentru refactie la firul icare ramane si demontarea firului celalalt (mai exista fir dublu pe Batuta-Barzava)

mihhaii

A inceput montajul primului pod CFR peste raul Tarnava Mare de la Sighisoara. Conform oamenilor de acolo, se va demola si reface si celalalt pod.








Powered by API/PUM imgur uploader

District EA

Din ciclul: "Bârfe, zvonuri, șușanele"... Se zvonește la NSS (nivelul superior al șinei) că un termen optimist (constructorii) de deschidere a variantei prin tunelul Bata ar fi data de 31 ianuarie 2025, dacă condițiile meteo sunt favorabile, iar consultanța zice: mai la primăvară.

cristi5

@District EA asa suna mult mai plauzibil

Interesant cate sperante a produs includerea variantei in livret (pripita si iresponsabila as zice, posibil de ochii cuiva: minister sau EU), sperante cu deschiderea "pana la noul mers"



Totusi nu e primul santier pe care il vedem. In poza lui @dan tm din 27 sept se vede in stanga un podet care are vreo 2-3m de umplutura lipsa deasupra. Deci nu numai la podet ci si in restul zonei, CF va fi semnificativ mai sus decat terenul. Umplutura asta dureaza luni de zile.

La alte tuneluri a durat suprastructura si electrificarea multe luni, spre un an. Ambele sunt lipsa la Bata.

Sper totusi ca includerea variantei Bata in livret sa nu insemne ca varianta de la Vetel e exclusa pt 2025...

Cuneo

Gara Radna









Hala de mentenanță





S-a deschis pasarela pietonală









Lifturile sunt încă nefuncționale