Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

District EA

Va fi o deschidere de linie postelectorală variantă nouă de traseu prin tunelul Bata? Video din 12 și 13 octombrie 2024.

shift2rail

daca nu gresesc, pe 08 Dec e turul decisiv al alegerilor, se va vota, probabil, cu urna mobila in tunel.

Konter

" Modernizarea subtronsonului 2b Bârzava-Ilteu km 569+288 la 533+246 – lucrări de reabilitare a liniei CF Frontieră-Curtici-Simeria parte componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulația trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h.v. În această perioadă, pe raza subtronsonului 2b, au loc o serie de lucrări de întreținere a căii. Astfel, în data de 11.10.2024, între km 575+300 – 575+610, au avut loc lucrări de completare cu  piatră spartă, buraj mecanic a căii și profilare a prismei de piatră spartă. Scopul lucrărilor este de a menține linia CF în parametri optimi de circulație feroviară", se arată într-o postare de pe pagina de Facebook CFR Infrastructură Timișoara.
Potrivit ultimelor date publicate de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, pe care le-am prezentat recent, la nivelul lunii august 2024 modernizarea tronsonului feroviar 2b Bârzava-Ilteu a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de 91,98%. În aceste condiții, cu puțin noroc, am putea avea parte de o recepție pe acest lot, pe care șantierul a început în 2017, până la finalul anului."
















Powered by API/PUM imgur uploader
Sursa


cristi5

@District EA @daniel_avram vorba lui @dan tm , sincer nu vad cum pot circula aici intr-o luna

https://flic.kr/p/2qj5SW8



Din cate stiu inchiderea este pt definitivarea aparatelor de cale in X Barzava (si Y Varadia sper, altfel mai urmeaza o inchidere)

Si fireste importanta electorala a CF e zero. Il vedeti voi pe ministru calare pe locomotiva inaugurand cateva poduri puternic restrictionate (noi fiind) si un tunel?

Cat despre promisiunile CFR, eu cred ca e foarte multa speranta si optimism pe etajele ocupate de ei. Am auzit de atatea ori "in doua saptamani", "luna viitoare" ca nici nu ma mai obosesc sa intreb. Limitez comunicarea la ce e vizibil in teren si eventual cer info despre cat s-a sapat la tuneluri, ca aia nu ii vizibil.

Dar na, sper sa aveti voi dreptate. Vorba CFR SA: speranta moare ultima.

dan tm

Bine, eu am fost in 27 septembrie, pînă după 8 decembrie este destul timp sa tragaă tare pentru o deschidere la fel cum a fost Ponta cu autostrada.

cu deosebirea față de autostrada ca nu trebuie sa circule trenuri pe acolo după deschidere.

in afara de portiunea asta de la tunel totul este gata pe sector?

ioandorin

Acum nu știu cât e zvon, cât realitate, dar ar mai urma o închidere totală de prin 8 decembrie timp de câteva zile! Iar "deschiderea" pe varianta nouă ar fi să nu se piardă finanțarea.... și doar pe un fir! Ca pe vremuri când legau stiuletii de tuleu să vadă când vine în vizită primul om din stat.Unii spun că varianta veche ar urma a fi închisă total vreo 8 luni pentru lucrări de refactie a unui fir între Barzava și Bătuța și modificare în instalațiile din Barzava.

District EA

Optimism dus la extrem, trenuri trasate prin Bata Hm!




Powered by API/PUM imgur uploader

rio tinto

Quote from: cristi5 on August 21, 2024, 03:08:00 PM160 este o problema de procente de franare, CFR cere un procent de franare mai mare decat cel dat de UIC, asa incat vagoanele pe care scrie 160 pot circula cu 150 la CFR. Pe Bucuresti-Constanta se face 160 cu vagoane pe care scrie 200, care evident nu sunt prea multe.

Am observat in ultimele 3 saptamani la plecare din GdN ca IC 581 spre Constanta contine de fiecare data 2 vagoane limitate la 160 km/h si restul de 4 vagoane rosii modernizate la 200. Nu am luat IC-ul insa sa inteleg ca acesta e trasat cu pana la 150 km/h tot traseul, sau CFR Calatori forteaza nota aici?


cristi5

@District EA ce ciudat, eu nu stiu sa existe o halta de miscare Bata

Pe varianta prin tunel exista un PO numit Lalasint, dar nu stiu sa existe alta halta sau statie.

E-adevarat ca la intrarea in tunel exista in proiect diagonale. Acum ma gandesc ca ele trebuie centralizate undeva. Centralizarea aia o fi Bata Hm?

@rio tinto in livretul 2024, 581 e trasat cu 160, procent de masa franata 175%, tonaj maxim 800t. Trenurile trasate cu 150 (de ex. 1580) au procentul 146% la max 800t.

Nu ma pricep la procente de masa franata, si cum se socoteste daca N vagoane au un procent mai mare si M au procent mai mic, poate stie @oc7avian . Probabil se calculeaza un procent prin combinarea procentelor vagoanelor, raportat la masa totala a trenului.

daniel_avram

#11035
Pe varianta veche exista doar statia Bătuța.

LE. Daca intri pe harta asta ai sa vezi ca exista Bata Hm.

Pare a fi un pilon GSM-R fix acolo.

LE 2: Daca te uiti mai bine pare a fi un peron aici.





Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Am gasit, plansa 8 la terasamente pe intervalul Barzava-Varadia.

Bata este un punct de sectionare, cu diagonale in capete, si doua peroane de serviciu. km 558+324
Are si o casuta GSM-R (atentie, nu e cladire de statie!)



Probabil intervalul se cheama Barzava-Varadia si nu Barzava-Bata si Bata-Varadia pt ca Bata e "doar" punct de sectionare.

Pt comparatie pe plansa 11 este PO Lalasint cu peroane "normale" (tunelul e pe plansa 10 iar pozitia consolidarilor uriase e indicata pe plansa 9)

PO Lalasint din satelit




Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Interesant ca in livret au lasat circulatia pe la Branisca Hm, cu 50... Vai de capul nostru. Inseamna ca o mai lalaie la varianta Micia-Vetel-Bretea Muresana pana spre 2026. Desi au suprastructura trasa pe poduri etc.

O fi adevarat zvonul publicat de Etves ca sunt probleme la poduri?

District EA

@cristi5 Puncte de secționare conform RET feroviar art. 161 aliniatul 2: "Puncte de secţionare sunt : staţiile, haltele de mişcare, posturile de mişcare în linie curentă şi semnalele luminoase de trecere ale blocului de linie automat."

cristi5

@District EA eu doar am scris ce apare in proiect. Probabil vom vedea semnale de intrare etc. Dar cred ca nu e vorba de sectionarea unui bloc aici, ci a unui interval (care deja are mai multe blocuri, deci dpdv bloc e deja sectionat).

Banuiesc ca ratiunea de proiectare a Bata Hm este ca intre Barzava Noua si Varadia nu mai exista alta statie pe traseul nou, deci au "sectionat" intervalul undeva la mijloc.

De ce au ales sa sectioneze intervalul? As zice ca in caz de defectiune la un fir (inclusiv un tren ramas defect), se poate trece pe firul celalalt, si astfel ramane circulatie pe un fir pe jumatate din interval, in loc de intreg intervalul, deci capacitatea de transport nu e afectata asa de tare.

Intrebarea e daca mai stiti pe reteaua CFR astfel de "mini-statii" cu 2 diagonale, fara IDM. Si de unde vor fi comandate cele 4 aparate de cale? Barzava Noua sau Varadia? Poate stie @ioandorin

Poate gasim informatii in memoriul tehnic de terasamente, sau alt text din proiect.