Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

cristi5

@dan tm
@Sorinus

Barzava Noua si Campuri Surduc sunt statii cu iesire pe 3 fire (in X si respectiv Y). Un fir pe traseul vechi (pt trafic Regio) si doua pe traseul nou. Similar sunt Ilteu si Varadia. Pt ca firul Regio sa continue pe firul de pe sensul corect al magistralei duble, e nevoie de cel putin 2 macaze.

Chiar daca sunt in mijlocul campului si nu deservesc "nimic", trebuie sa fie statii pt ca la CFR nu poate exista macaz fara IDM, adica fara statie. In plus daca varianta de traseu e blocata (gen: tunel blocat, inundatii, whatever) aceste statii vor fi buffer pt transbordari, pt continuat pe firul Regio, marfa care asteapta etc etc. Deci daca tot facem statie, facem si 2 abatute etc.

Odata ce e horarat ca e statie, trebuie asigurata siguranta calatorilor si facut ce se poate sa nu cada de pe peronul inalt (deci peroane late) si sa nu traverseze la nivel (deci pasarela, ca la subtraversare are alergie CFR). Si punem si copertine sa nu-i ploua.

@dan tm daca Barzava Noua putea fi pe actualul amplasament al Barzavei vechi, e o discutie de proiectare si de raze de curbura pt 160 km/h. Si la Varadia se zice ca se putea evita demolarea cetatii dar inca nu am vazut o demonstratie cu curbe de raza 3+ km trasate frumos cu compasul sau intr-un editor OSM.

Sincer nu cred ca vreun proiectant muta sau infiinteaza o statie sau distruge o cetate din pura placere. Faptul ca in proiect nu mai apare ratiunea de proiectare si trebuie s-o deducem, e alta poveste. Dar acest "mister" lasa loc de speculatii pe forum :)

PS: ratiunile de proiectare, adica cum au gandit, apar insa in unele draft-uri (forme intermediare) de SF. Din pacate la 614-Sim nu avem asa ceva. Bine ca avem proiectul.

dorum

deleted

scz, n-am fost pe faza ca s-a pus stirea pe pagina anterioare

survola

A pus @dargauda stirea cu ,,aproape" 1 km pe pagina anterioară.
De fapt sunt doar 880 m împărțiți între cele două tuneluri.

AlexxC

Pana acum au o medie de aproximativ 100m / luna sau 25m / saptamana sau 4m/zi (6 zile lucratoare/saptamana);
In comunicatul API am gasit o viteza tinta de 15m/zi, avem vreo informatie asupra vitezei actuale de avansare? a ramas livrarea inelelor prefabricate un bottleneck?
Dupa calculele mele avem urmatoarele rezultate:
-la 15m/zi strapungerea se realizeaza in aproximativ 500 zile  (aprilie-mai 2026)
-la 10m/zi strapungem in ianuarie 2027
-si in scenariul optimist de 20 m/zi strapungem in octombrie 2025.

florin74

La inceput se avanseaza mai greu. Reglaje, calibrari, verificari, etc. Ulterior creste viteza. In plus, aici geologia in partea de inceput si de final a tunelurilor e mai pacatoasa, la primele si ultimele sute de metri avansul o sa fie mai mic.
D-abia acum cred ca putem spune ca au ajuns la o viteza de croaziera.- de maxim o luna- 15m. e val maxima, nu se merge cu asta permanent, si daca fac un 10-12 m.i pe zi e perfect.

cristi5

Quote from: cristi5 on August 01, 2023, 11:58:28 AM

Gentle reminder, in 20 decembrie "expira" banii CEF, dupa ce au fost prelungiti deja un an. Speram pana atunci sa porneasca toate TBM sa suga cat mai mult din bani. Spre deosebire de POIM sau PT, banii CEF nu pot fi sifonati la rutier, asa ca ii pierde Romania pe cei necheltuiti.

Si mai departe? Daca era dupa unii mai pesimisti, gata, se anula proiectul ca nu e livrat livrabilul, nu platea EU niciun ban, se zideau TBMurile in tunel si pa. Va fi ceva mai bine de atat dar foarte vesel nu cred ca va fi.

Conform notitelor intalnirii API-CFR din martie (slide 5)
- S1+S3 cica se vor depune pe CEF3
- S2 (Apata-Cata) urma sa se discute in septembrie

Deci urmeaza cateva luni palpitante pt Bv-Sighi. Sper sa gasim timp (si la noi si la CFR) sa mai aflam ceva.

Apropo vad pe notitele din martie (slide 4) ca primul lucru ce l-au zis de Bv-Sighi e ca ajunge anul asta la 65% :)


District EA


dragos76

La secunda 43 plăcuța aia "TMV" bag seama că nu la "tren de mare viteză" se referă, nu?  :lol:

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

motorzbh

Trepte multiple de viteza, adica blocul are 4 indicații nu 3.

26ld

Un reportaj de la Euronews Romania:


CFR Racoș - Ormeniș, cel mai lung tunel feroviar din România, va avea 2 sensuri și lungimea de 14 km



MTR31

Quote from: motorzbh on September 23, 2024, 03:56:08 PMTrepte multiple de viteza, adica blocul are 4 indicații nu 3.

TMV, adica mai multe trepte de viteza redusa in abatere, indicate prin cifra de deasupra semnalului.
BLA 4I da informatii despre statusul (ocupat/liber) a trei blocuri din fata trenului. (Spre deosebire de cel clasic care indica doar pentru doua)
De regula se gasesc impreuna pe o sectie dar nu este neaparat obligatoriu. Am mai intalnit aceasta confuzie si la alt user care acum nu mai e pe aici. TMV n-are treaba cu linia curenta, BLA 4I n-are treaba cu statiile (bine, are daca statia e integrata in bloc)

Valix2RO

Am trecut recent pe sectorul Blaj - Copșa Mică și am văzut că au început reburarea celor două fire. În momentul de față au ieșit din Valea Lungă (utilaj + muncitori).

E posibil ca în viitorul apropiat să fie ridicată și restricția dintre Valea Lungă și Copșa. Bănuiesc?

Am vazut că sunt ceva probleme pe sectorul Medias - Dumbrăveni. În ziua în care am călătorit eu s a întâmplat ca 2 bariere să fie blocate.
Acelasi lucru s a întâmplat si la Blaj zilele trecute.
Toate aceste bariere sunt niște bombe cu ceas.

District EA

Secvențe Brașov Y - Mateiaș h. - 20 septembrie 2024

TibiV

Filmarea - foarte buna.
Santierul - o indescriptibila rusine nationala...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)