Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

Xenos

Nu s-a ieftinit, tunelul de bază e o fantasmagorie pentru care nu ne dă nimeni bani.
E f ok să rămână Sinaia pe traseu, de ex - chiar şi cu Predealul am reţineri.

vancouver

Quote from: shift2rail on September 13, 2024, 12:31:44 PMcum s-ar putea inscrie acest tunel intr-un viitor traseu HSR din moment ce trenul va trebui sa urce, din Comarnic, la cota xxx in Azuga iar apoi sa coboare de la cota yyy (Timisul de Sus) pana la Timisu de Jos?

Trebuie sa intelegi un aspect esential la HSR:
- declivitatea poate sa fie de pana la 4%. Da, nu 4 la mie, ci 4%. Atat este pe Frankfurt-Köln panta maxima, la fel pe TGV in Franta. De ce? Simplu: motoarele HSR se afla pe fiecare osie, o rama TGV sau ICE au puteri gen 16.000 kW, fata de 4000-5000 o loco normala (sau 6000, chiar 6600 maxim la Transmontana)
- in schimb razele de curbura trebuie sa fie foarte mari la HSR

Pentru marfa e fix invers: nu poate sa urce pante abrupte, de aceea se limiteaza la 2,2%. Pe Predeal acum este 2,6% si ca atare trenurile se descompun si au loco la ambele capete. In tunel o sa avem 1,8% maxim, ceea ce e cu totul alta viata si trenurile nu mai trebuie descompuse si recompuse (se castiga ca. 1 zi).

Asadar fara probleme tunelul se va putea racorda la o linie HSR de 200-250 km/h atat spre Comarnic, cat si spre Brasov. Spre Brasov traseul Timisu de Sus - Darste este aproape drept, vor fi necesare doar ceva poduri si poate un tunel la capatul dinspre Darste. Comarnic-Azuga e mai complicat si trebuie o gramada de tuneluri, dar si aici e destul de drept. Dar probabil trebuie tunel pe sub o parte din Sinaia, poate si la Busteni. Evident insa, un traseu HSR cu declivitati mari nu mai poate fi folosit de marfa. Marfa va folosi doar strict tunelul Predeal, in rest linia actuala.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AndreiB

Si asa un pic la discutia de timp salvat calatori vs cost investitie.

Comarnic - Sinaia = 14km in 15km - viteza comerciala c64km/h

Sinaia - Azuga (exceptand oprire la Busteni teoretic 3min pierdute) = 12km in 11min - viteza comerciala c65km/h.

Sunt 25min. Daca ai dubla viteza comerciala ai castiga 12.5min. Infim, cu costuri enorme.

Sunt 106km intre Bucuresti si Comarnic. La viteza comerciala de 170km/h vs 120km/h ai scutit 16min. Cu costuri mult mai mici - relief ultra simplu.

O strategie mult mai buna sa lasi relieful dificil intr-o stare mediocra si sa ridici vmax 230km/h la campie.

vancouver

Absolut de acord, costurile ar fi enorme pentru o cvadruplare in zona Comarnic-Azuga. Nici o clipa nu am spus ca este ceva ce merita facut acum. Doar am raspuns colegului, care spunea ca un HSR la capetele tunelului nu este tehnic posibil. Ba da, este. Departe insa de a fi financiar rezonabil.

Pe de alta parte in Elvetia s-a facut exact ceva de genul, au bagat cateva miliarde numai ca sa cvadrupleze ultimul sector necvadruplat pe o zona gen Sinaia (2-3 km). Motivul era un bottle-neck care aparea acolo si faptul ca marfa se suprapunea cu pasagerii. Mai ales in zone turistice gen VP, pasagerii au nevoie (in conditii de gandire normala, nu ca la noi) de trenuri cadentate la 15-30', intre care se mai intercaleaza trenurile IC si IR. Ori daca faci asta ai terminat-o cu marfa pe timp de zi.

Asa ca in final si la noi va fi nevoie de cvadruplare completa Bucuresti-Brasov. Dar evident, intai trebuie facuta Bucuresti-Ploiesti. Apoi o sa ne dam seama ca trebuie de fapt 6 fire, ca Buc-Ploiesti de fapt sunt 2 magistrale si vrem pe acolo si trenuri metropolitane. Apoi o sa vrem trenuri mai dese spre zona turistica si o sa ajuta o cvadruplare pana la Campina. Apoi pana la Comarnic. Intre timp si pe Timisu-Darste o sa vrem mai repede de 60-70 la ora, deci o sa se faca si acolo. Si in final o sa ramana Azuga-Sinaia-Comarnic 2 fire, rest 4 peste tot. Dar rabdare, mai dureaza vreo 50 de ani pana ajunge Romania acolo. Practic cvadruplarea se va face pentru marfa, care in timpul zilei va sta mai mult blocata.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

daniel_avram

Filmare noua de pe linia Arad - Simeria, pe segmentul Gurasada - Sălciva.


Sorinus

Campuri Surduc deservește, real, vreo localitate? Arata faraonic.

antonelu

Nu, este în zonă un sat cu 300 de locuitori. Așa ne place nouă să aruncăm banii pe peroane și panouri de afișaj în câmp, acolo unde nici nu trebuia să fie stație, cel mult un punct de oprire!

dan tm

hai nu fi rău că măcăr aici sînt 500-600 de metri de la vechea oprire pînă la cea nouă. În Bîrzava sînt 2 km si tot asa gara mare au facut.

Acuma aici la Cîmpuri Surduc poate era nevoie de stație ca să fie pentru cruci sau alte evenimente dar oare nu se puteau monta doua peroane în dreptul cladirii vechi cu trecerea calatorilor pe sub linie iar astea 4 linii  sa fi ramas doar de marfa?

Sorinus

Studiati HM-uri similare de pe Bucuresti-Constanta, Valu lui Traian si Dorobantu. Prima are peron doar la cladirea IDM iar a doua are unele f slim, si evident fara copertina. Asta pt ca ele deserversc doar marfa (desi teoretic se mai gaseste cate unu sa urce/coboare de acolo din cand in cand.

Si asta mi se pare abordarea corecta.

Comparatia chiar isi are locul, toate sunt pe Coridor.

Intre timp, la 'noua' gara Progresu, au turnat peroane din beton, fara copertina, fara nimic. Statie folosita de sute de amarati, zilnic.

dan tm



Sorinus

Unde, la Campuri Surduc sau la Curtici. Din filmare, da, la Campuri, sunt 3, unul la linia 1 in fata cladirii IDM, cu o copertina mai mica.

Oricum, pe Bucuresti-Constanta, in HM-urile unde cica ar mai putea fi calatori, gen Dor-Marunt, care e un mijlocul satului, am vazut ca Linia 1 are peron, directa spre Cta, II, nu are nimic, si e un peron maricel, acoperit sau nu, intre liniile III si 4. Dupa, nimic, indiferent de cate linii sunt.

https://www.google.com/maps/@44.4349306,26.9580294,131m/data=!3m1!1e3?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkxMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Comparati cele doua statii si vedeti absurditatea.

dargauda

Calea ferată Brașov – Sighișoara: Aktor anunță că a săpat aproape un kilometru de tuneluri în munte

Primele două TBM-uri lansate de Aktor pentru a fora cele două tuneluri feroviare gemene care leagă Racoș de Apața sunt deja intrate adânc în munte, iar galeria foto stă mărturie pentru progresele înregistrate, anunță marți constructorul grec.

Aktor a săpat peste 880 metri cu Eleni și Varvara
Aceste două tuneluri prin munte, care vor avea fiecare lungimea de câte 6,9 km, fac parte din viitoarea linie de cale ferată Brașov – Simeria, din Coridorul Rin – Dunăre, secțiunea Brașov – Sighișoara, subsecțiunea 2: Apața – Cața.

aktor

Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorțiul format din AKTOR SA – Alstom Transport SA – Arcada Company.

TBM Eleni a început forarea la 5 martie 2024 și se află acum la peste 530 de metri adâncime în munte. TBM Varvara a început forarea la 29 mai 2024 și a ajuns la 350 de metri adâncime.

Sute de inele prefabricate din beton sunt instalate non-stop pentru a forma tunelurile impresionante care au un diametru interior de 8,4 metri și un diametru exterior de 9,4 metri. O linie de cale ferată va trece prin fiecare dintre aceste tuneluri, scurtând actualul traseu în zig-zag al trenului de la Brașov la Sighișoara, care urmează albia Oltului, explică cei de la Aktor.

Eleni și Varvara sapă perechea sudică de tuneluri, în timp ce o a doua pereche de tuneluri, numită Homorod, cu o lungime de 5,1 km fiecare, va fi forată între Racoș și Homorod. TBM-urile 3 și 4, Alexandra și Konstantina, sunt asamblate acolo și în curs de testare și vor începe să foreze în curând, mai spun reprezentanții Aktor.

aktor

Instalarea TBM – urilor 3 si 4 pentru lucrările la al doilea tunel cu dublu fir pe sectorul magistralei feroviare în curs de modernizare Brașov – Sighișoara se apropie de finalizare, înainte de lansarea frontului de săpare, anunța la începutul lunii septembrie secretarul de stat în Transporturi Ionuț Cristian Săvoiu.

Cele patru tuneluri vor avea un diametru interior de 8,6 metri (un diametru exterior de 9,4 metri, datorită căptușelii din beton). Acestea vor fi forate cu ajutorul a patru TBM-uri, construite de compania HERREKNECHT.

Primele două TBM-uri, Eleni și Varvara, au o lungime remarcabilă: Eleni are aproximativ 105 de metri lungime, iar Varvara are aproximativ 84 de metri.

Aktor Construction este membră a grupului Intrakat, activ în sectoarele construcțiilor, infrastructurii, concesiunilor/parteneriatelor public – privat (PPP), surselor regenerabile de energie (SER), stocării energiei, dezvoltării imobiliare, proiectelor de mediu și tehnologiilor digitale din Grecia, cu o prezență semnificativă în Europa de Sud-Est, listată la Bursa de Valori din Atena din 2001.







https://www.economica.net/brasov-sighisoara-aktor-2_773835.html


shift2rail

"TBM-urile 3 și 4, Alexandra și Konstantina, sunt asamblate acolo și în curs de testare și vor începe să foreze în curând, mai spun reprezentanții Aktor."

e o stire ca au botezate cartitele #3 si #4, speram sa le vedem rapid la lucru!