Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

shift2rail

^ nu cred ca exista o conspiratie anti-feroviara a autoritatilor, doar diferentialul de interes al societatii in defavoarea sectorului si, in consecinta, lipsa de presiune publica pe decidenti (cum se intampla in cazul autostrazilor)

sa nu dezesperam, vad semnele timide ale unui reviriment: GdN din nou plina, proiecte de trenuri asa-zis metropolitane care apar ca ciupercile dupa ploaie, ultimul pe lista Sibiu, emisiuni TV saptamanele unde se discuta despre, desigur, "dezastrul" de la c.f, dar important e ca se discuta, si, cel mai important, presiunea externa a UE: primo, din 2027 transporturile vor intra in piata emisiilor de carbon ETS2 si, secundo, din 2028 granturile europene vor curge aproape exclusiv catre mobilitatea feroviara.

Observator19

E un lucru foarte bun ca se implica si autoritatile locale in domeniul feroviar, totusi sunt curios cate din proiectele trenurilor metropolitane se vor concretiza fiindca in afara de Oradea si asocierea Resita-Timisoara restul sunt inca in faza incipienta si cine stie daca vor prinde finantarea.

cristi5

@shift2rail am toate motivele sa cred ca feroviarul e sursa de bani POIM si PT pentru autostrazi.

Pfai, uite ca iar n-a absorbit CFR banii, trebuie sa decontam la rutier, nu avem ce face.

Si daca nu e intentionat, cand o relocare LEA ia 7 ani unui stat (cu N guverne si M ministri perindati pe la birou), evident ca pe acel stat il doare-n basca de CF, si _stie_ ca daca intarzie CF, numa' bine raman bani la rutier.

Si apoi cautam explicatii savante, ca modernizarea e structural lenta. Lenta pe dracu ca a facut Arcada 3% pe luna timp de 5 luni pe Poieni-Aghires. Ca dupa aia s-a fasait e alta poveste. Si acolo urmeaza minunatul blocaj "ministerul culturii blocheaza statia Poieni pt ca i-a apucat nostalgia pt cladire". Daca ar fi Aktor acolo, ar fi vinovatul de serviciu, asa poate totusi vedem mizeria din tortul cu rahat birocratic.

Off: La tren metropolitan suntem cu peste 100 de ani in urma. Si legislatia e deficitara: de ex zona metropolitana Bucuresti se termina la Caciulati, unde trenul nu poate nici macar intra pe o abatuta. Nu mai vorbesc ca SFul de complex feroviar nu e gata, de implementare (sute de km de fir nou) ce sa mai povestim. Singurele metropolitane de "succes" (Otopeni si Giurgiu) sunt pe fir simplu etc etc etc


District EA

Quote from: cristi5 on September 08, 2024, 04:01:00 PM@District EA informatia cu tunelul Bata in decembrie este confirmata si in raspunsul CFR aici
Corect. Eu am zis ce nu a zis CFR, câte fire de circulație se deschid în decembrie 2024, pentru navetiști contează că se circulă pe un singur fir vreo 17 km.

dan tm

Quote from: District EA on September 08, 2024, 06:42:08 AMBârzava Nouă spre pod Căpruța, din fuga trenului, 7 septembrie 2024




 

Aici se vede ca puteau sa faca peroanele in gara Bîrzava Veche, chiar daca macazurile erau mai indepartate.
Au si un pod rutier pe care puteau sa-l foloseasca in loc de pasarela.
faceau peron la liniile vechi si peroane la liniile noi.

Asa au indepartat gara peste 1KM de sat.

ioandorin

^
Tot de decembrie am auzit și eu că sa-r dori deschiderea variantei Barzava Nouă
-Varadia cu BLAI (blocul de linie integrat) în funcție  cu probele gata efectuate.Dar uitându-mă la ultima filmare și penultima,de acum 3 săptămâni,a lui @District EA,mare lucru nu au făcut în zona racordărilor(bine sub circulație nici nu aveau cum) în afară de a descărca o garnitura de șină în zona dinspre Varadia și săpăturile din aceeași zonă! Acolo cred că mai vin cel puțin două schimbătoare montate și unul la racord ! Și e septembrie! Ei de la 1 încă nu au început,din cate am înțeles le-au dat liber ca să fie liberi de 9 septembrie.
     ^^
   Pe varianta Barzava veche rămân peroanele deoarece pe acolo vor circula doar regio ( gara cred că se va desființa ca statie) ,pe varianta noua nu cred că-și aveau rostul deoarece oricum nu vor circula "personalele"! Între Barzava Nouă și actuala e vreo 600 de metri " pe linie"!
Nu demarează bine personalul că trebuie să frâneze! 😀

Konter

" Proiectul privind modernizarea căii ferate Predeal-Braşov a intrat în analiza Agenţiei pentru Protecţia Mediului Braşov, unde proiectantul a depus documentaţia pentru obţinerea acordului de mediu.

Pe sectorul de cale ferată cu ce urmează a fi modernizat, cu o lungime de 25,67 km, se va circula cu viteze cuprinse între 80 km/oră şi 200 km/oră, relatează site-ul Bună Ziua Brașov. De asemenea, gara Predeal nu se va afla pe traseul noii căi ferate. Potrivit dosarului depus la APM Braşov, noul sector de cale ferată se va desprinde din calea ferată existentă la km 139+000 (între Azuga şi Predeal).
Linia va continua cu un pasaj peste un drum local şi va intra în Tunelul Predeal, la kilometrul 139+400, după care va continua spre nord, prin tunel, care va trece pe sub DN 73A, va ocoli la vest oraşul Predeal şi va ieşi din munte la km 149+200, la vest de Timişu de Sus. După ce va ieşi din tunel, calea ferată va urma traseul celei existente, până la Braşov, singurele lucrări prevăzute fiind cele la curbe şi la terasamente.

Potrivit proiectanţilor, de la km 149+200 (unde începe tunelul), traseul are caracteristicile unei variante noi de traseu, şi are elemente geometrice în aliniamentul orizontal şi vertical ce permit o viteză de proiectare de 200 km/oră. ,,Această secţiune de traseu se poate încadra într-un viitor traseu de mare viteză, prin continuarea aliniamentelor de început şi sfârşit pe trasee noi ce vor fi ulterior studiate", se arată în documentaţia depusă la APM Braşov.

La ieşirea din tunel, trenurile vor trebui să frâneze puternic, pentru că pe sectorul Timişu de Sus-Dârste se va putea circula cu 80 km/oră. Apoi, din staţia Dârste până aproape de staţia Braşov, trenurile vor putea circula cu 160 km/oră, iar pe ultima porţiune, viteza va fi limitată până la 80 km/oră, din cauza curbei de intrare în Gara Braşov, ce nu poate fi modificată.
Tot în documentaţia depusă la APM Braşov se arată că vor fi realizate şi amenajări pentru pietoni. Astfel, la kilometrul 160+451, în zona Dârste din Braşov, se prevede o pasarelă pietonală, care facilitează traficul pietonal în zonă. Astfel, se evită traversarea neregulamentară a șinelor de cale ferată. De asemenea, pentru a facilita traficul înspre Cimitirul Micşunica din Braşov, la kilometrul 161+900, se va amenaja un pasaj subteran.
Prin implementarea proiectului se realizează şi scurtarea cu 4,83 km a traseului coridorului feroviar pe secţiunea Câmpina-Braşov."

dan tm

@ioandorin

eu ma refeream ca puteau sa nu infiinteze deloc statia Bîrzava Nouă si să îngroape banii.
Puteau sa faca două peroane la liniile noi în dreptul clădirii statiei Bîrzava. Macazurile puteau fi in curenta cum sînt la Coslariu.

acum statia nouă este la 2 km de statia veche.
trenurile care vor circula pe traseul nou si vor avea navetisti din Bîrzava vor opri doar în Bîrzava Nouă.

pun aici gara Sesto calende din Italia care are peroanele situate pe linii diferite

https://maps.app.goo.gl/GFfLFe82TtDCLc9h7

de asemea in Ronco Scrivia peroanele liniilor din directii diferite situate la 35 de metri între ele.

https://maps.app.goo.gl/2pPd2DGqcWvx6bER7

in statia Bîrzava cam tot 35 d metri sînt între peronul care ramîne si linia nouă.

Cetatean

Cred ca am explicat de 10 ori,mai spun o data. Cat e valoarea la Arcada,la contract? 1.5 miliarde,nu?
Deci 3% reprezinta lucrari de 45 milioane. Productie.
Ori productia aia e raportata de constructor. Si o verifica cine? Noi din drone?
Daca au avut lucrari de jetgrouting sau si-au aprovizionat santierul cu materiale care se platesc (sina,tablier,traverse) explicatia e simpla,nu?
Ori pe "coridor" au avut astia contracte de 2.5 miliarde,unde naiba sa faca 3% pe luna? Poate pe luna la propriu...


V-am mai zis si o repet. Contractele astea si daca era totul snur,nu puteau fi realizate in 3 ani. Trebuia sa vedem furnicar pe santier,36 de luni. Ori sa avem pardon,nici care din santierle de cf n-a avut vreodata in viata lui mobilizare.
O firma de constructii,mare,care livreaza gen cona,bogart,concelex,strabag,porr are cifra de afaceri facuta de 1000-2000 de angajati si cine dumnezeu stie cati subcontractori intr-un an,cat trebuiau sa faca amarastenii astia pe un lot.
Si lucrarile nu se pot face din birou,desi proiectele s-au facut.
Plis toate reglementarile agifer,afer,cfr etc,cate firme au toate documentele pentru a putea lucra?

Eu am auzit o ineptie la un moment dat,ca nici una din firmele subcontractoare de pe un lot nu avea afer sa dea cu emulsie pe prefabricate....ba,e posibil asa ceva?



Cetatean

Si o intrebare,de ce naiba te lauzi cu 200km/h,cand de fapt n-o sa circule cu 200...o sa franeze "tare" ba serios?
Pai de ce investesti jdemiliarde in geometrie de 200,cand la iesirea din tunel pui frana? Care-i logica? Lasa geometria mai lejera si modifica si iesirea din tunel,sa mergi constant cu 140 macar,nu?
Baietii care gandesc toate astea sunt sigur ca si aia cu care am sedinte pe la consilii si primarii. Contactul lor cu proiectele astea este cand vin si discuta de ele in sedinte. In rest,n-au deschis o plansa sau orice altceva. Lemne...

Konter

@Cetatean viteza de 200 km/h are valoare electorală, 140 constant nu.
Arcada are 900 de angajati si multi subcontractori, lucreaza aproape exclusiv in feroviar, deci productia aia e fezabila. Cu greu, dar se poate.

oc7avian

Logica e descrisă mai sus, că tot un purcoi de bani băgai în tunel. În rest se păstrează traseul pentru a menține costurile jos, practic lucrările de acum fiind o fază I. Calea ferată e în multe locuri lipită de DN.

Argumentul suprem e altul: rezolvă declivitatea mare. Nu vă mai gândiți doar la trenurile de călători, că și marfa e extraordinar de importantă.

micutzu






Powered by API/PUM imgur uploader

Elvetia: Tunelul Lötschberg are viteza proiectata la 230km/h, iesirea catre cantonul Berna este intre 90-110km/h fiind o zona asemanatoare cu zona Timişu de Sus-Dârste.

Sursa viteze proiectate:

 https://www.openrailwaymap.org/


Valix2RO

Am si eu o curiozitate referitoare la vitezele de proiectare, poate parea de noob :)), dar ma mananca de ceva timp.
De ce in cazul nostru, al Romaniei, vitezele sunt de obicei multiplii de 20? N-am vazut nicaieri pe coridor VS de 115 km/h, 125 km/h, 130, 135 km/h? Stiu ca intre  Alba Iulia si Vintu exista o portiune scurta, "tampon", intre vitezele 160 km/h si 140 km/h.
Stiu ca poate suna stupid, dar ma intreb daca s-ar fi putut VS de la Orastie la 130 km/h sau Blaj - Craciunel la 130 km/h?

Multumesc anticipat pentru raspuns :)

shift2rail

Quote from: Konter on September 11, 2024, 04:47:38 PMPotrivit proiectanţilor, de la km 149+200 (unde începe tunelul), traseul are caracteristicile unei variante noi de traseu, şi are elemente geometrice în aliniamentul orizontal şi vertical ce permit o viteză de proiectare de 200 km/oră. ,,Această secţiune de traseu se poate încadra într-un viitor traseu de mare viteză, prin continuarea aliniamentelor de început şi sfârşit pe trasee noi ce vor fi ulterior studiate", se arată în documentaţia depusă la APM Braşov.


cum s-ar putea inscrie acest tunel intr-un viitor traseu HSR din moment ce trenul va trebui sa urce, din Comarnic, la cota xxx in Azuga iar apoi sa coboare de la cota yyy (Timisul de Sus) pana la Timisu de Jos?

doar un tunel de baza Comarnic-Timisu de Jos ar fi fost compatibil cu un traseu de mare viteza, dar CFR s-a ieftinit din nou...