Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

oc7avian

Blocajele la primul TBM au fost destul de lungi și toate problemele ar fi acum în principiu rezolvate (nu peste 2 săptămâni). Borna de 200m e depășită. Al doilea TBM sapă și vine în urmă (aprox 80m).

Înainte să sărim cu supărări (da, e foarte puțin, dar hei: FIDIC Roșu), în vreo lună o să verific progresul și putem trage concluzii.


oc7avian

Da, vor porni. Tot timid, că trecem prin același proces de ajustări, calibrări etc.

shift2rail


GIV

ce mi place ca se preia orice respiratie a politicienilor  :headbash:

horatiu.cosma

E o comedie și o telenovelă cu Aktor, ceva de speriat. Pe când crezi că gata, apare luminița și se aliniază planetele să lucreze și ei întins și frumos, după toate împiedicările, blocajele, întârzierile și bâlbele contractuale și din șantier, iar mai vine ceva care să prelungească agonia. Mă aștept pe la mijlocul tunelului să se interscteze cu tunelurile dacice și să trebuiască să mute traseu. Nu poate merge smooth cu ei nimic.

Xenos

Sunt neseriosi. Daca nu ar fi, deja ar fi facut RK-ul prin pasul Racos si ar fi gata Brasov-Apata, macar, dupa atatia ani. Cei mai sinistri antreprenori. Haideti ca li s-a plans destul de mila.
Nu, si nu ma intereseaza absolut deloc cum si-au impartit ei lucrarile intre ei, au licitat impreuna pe toate loturile!

ri3

Apropo de Brasov-Apata, cum justifica faptul ca in ultimele luni nu s-a realizat nimic vizibil? Cum preturile sunt actualizate de ceva timp, mi se pare execrabil sa ai 0 miscare pe santier... ar trebui facut niste scandal !

Calin88

Pana se apuca ei de munca, o sa aiba nevoie de inca o ajustare de preturi. Dar nu e doar Aktor acolo, mai e si euroconstruct, care ii rivalizeaza la lene/lipsa de capacitate.
Tunelele Aktor o sa fie gata prin 2030 in ritmul asta. Poate pana atunci termina si partenerii podul peste Ghimbasel, ca au o deschidere amarata si ei nici macar nu au demolat podul vechi inca. Nu mai zic de viaductul de la Maierus, unde sunt sanse chiar foarte mari sa termine odata cu tunelele, ca oricum pot lucra doar 3 luni pe an, deci nu are rost sa se grabeasca; pot incepe si la anu'. Pasajele auto de la Feldioara si Bod nu au impact masiv asupra CFR-ului, de ce s-ar grabi cu ele? Le fac si pe alea dupa ce inaugureaza proiectul, probabil cu viteza cu care facut CIC-ul la Teius pe Sebes-Turda (ma rog, viteza cu care o sa-l faca, ca nici acum nu e gata).

Parca si vad cum o sa le plangem de mila ca nu pot lucra in 2026 sau in 2030 la preturi de 2024.

Ciudat cum singura firma serioasa din asociere, Arcada, a reusit sa termine ditamai viaductul la Ormenis, lucrand mai mult inainte de ajustarea de preturi decat lucreaza partenerii lor cu preturile ajustate.

oc7avian

În altă ordine de idei, în Gara Brașov linia 3 e folosită pentru aprovizionare cu șină. Aș fi făcut mai multe poze în așteptarea mult întârziatului 1734, dar mai greu cu bagajul după mine

(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

La ce anume ai fi făcut poze? Mă duc eu și le fac, din ce unghi dorești. Sau, alternativ, folosesc pozele făcute în august 2020, când au început lucrările. Căci oricum totul arata la fel (da, știu, atunci lucrau la liniile 7 și 8 iar acum lucrează la 2 și 3).

Cetatean

Din masina,la Salciva/Zam am vazut ceva cilindric inainte de tunel. Cred ca e vorba de cofrajul ala mobil. Inseamna ca se apica de betonare.
Se lucra in cateva puncte pe tot traseul de la Deva la Ghioroc. Ce se putea vedea din masina.

Rusine tuturor constructorilor si subcontractorilor lor. Dn 7 de la Batuta pana la Ghioroc si Burjuc e rau. Ma rog,in zona Ilia/Burjuc a refacut Porr uzura.
O "piatra-n geam" pentru Luscan.furnizor de piatra pentru cale,care sigur merge la "tonaj" ca pusca semiremorcile alea.Sunt curios cate amenzi si-a luat de la isctr in ultimii doi ani...in care apropo,si-a dublat cifra de afaceri cu acelasi numar de angajati. Semn ca macar piatra e din Romania :))

District EA

Bârzava Nouă spre pod Căpruța, din fuga trenului, 7 septembrie 2024














Powered by API/PUM imgur uploader

Între Valea Mureșului haltă și Vărădia - 7 septembrie 2024

Din ce am auzit, în decembrie 2024 se va deschide un singur fir între Bârzava Nouă și Vărădia prin tunelul Bata.

cristi5

Quote from: athosga on August 22, 2024, 01:53:40 AM@cristi5 Eu m-am referit la zona la vest de Ilia, intre Campuri Surduc si Ilia (de exemplu unde merge paralel cu autostrada). Pe toata distanta vad viteza redusa de multa vreme, pa cand nu se vede nici o activitate, ambele fire par gata, nu sunt variante, racordari temporare. Poate ca oficial mai e inca santier, dar tocmai (si) asta era intrebarea: pana cand?  ???

CFR raspunde foarte rapid la astfel de intrebari




cristi5

@District EA informatia cu tunelul Bata in decembrie este confirmata si in raspunsul CFR aici
https://i.imgur.com/3cwG7CS.jpeg

@vancouver filmarile de pe Bv-Sighi nu sunt facute de CFR ci de antreprenor(i), fiind parte din contract.

@horatiu.cosma nimeni nu va apara pe Aktor (nici eu) dar esti multumit de Webuild sau FCC intarziati 5-6 ani pe Simeria-614? Varianta Batuta in decembrie 2024 (deci linistit 2025), varianta Vetel in mai 2025. Dupa aia inca cel putin un an pt al doilea fir de pe variante, si terminat semnalizarea.

Aktor va intarzia probabil 7-8 ani la varianta Salciva dar ce mi-e un proiect de 10-11 ani comparat cu unul de 8-9 ani, toate fiind semnate pe 3 ani?

Hai sa luam situatia 614-Simeria in noiembrie 2020 cand lucrarile trebuiau sa fie gata deja, conform contract. Erau undeva intre 33 si 50%, cand trebuiau sa fie la 100%.

Quotesubtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 49.83%
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 51.5%
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi 36.41%
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) : 33.99%

Nici constructori cu renume mai bun, ca Webuild  sau FCC nu au rupt gura. Webuild (aum la 94 si 91%) a facut 44% in 4 ani pe lot fara niciun tunel, respectiv 40% in 4 ani pe lot cu tunel. FCC (acum la 86%) a facut 50% in 4 ani pe lot fara tunel. Aktor (acum la 72%) a facut 39% in 4 ani.

Pe Bv-Sighi la termenul contractual (de 4 ani e drept dar si cu lipsa actualizari preturi, TBM, tuneluri multiple, lungimi record de lot) suntem la 30%, respectiv 34%. Sincer mie nu mi se pare nimic iesit din comun. Mai slab, evident, dar nicio diferenta care sa ne lase cu gura cascata. Delasarea, impotenta administrativa (de la 6 ani pt fondul forestier al tufelor, 7 ani pt relocat LEA la Mintia, la situri arheologice care puteau fi descarcate in 2 ani in loc de 7-8 sau 10 cat o fi la Varadia) si nepasarea politica pot fi intalnite la tot pasul, la tot kilometrul, din pacate pe *toate* loturile de modernizare CF.

Numai bine raman bani POIM si PT pentru rutier si daca ar fi dupa Ciolacu ar muta la autostrazi si banii PNRR de rame cu hidrogen.

Sigur ca Aktor e o problema dar e foarte departe de a fi singura. Aktor e doar cireasa pe tortul de rahat al birocratiei centrale, in MT si alte ministere. La autostrazi, un ritm mediu de 10% pe an ar fi fost o tragedie nationala, doliu transpartinic.