News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rio tinto

Stai linistit ca si eu urmaresc in ultimii doi ani evolutia timpilor intre Sighisoara si Simeria si am o veste mai putin buna: au inceput sa creasca din nou, apar restrictii. Sunt curios daca de la noul mers 150 se va schimba la 160. Sau e prea devreme?

cristi5

@athosga Ilia-Mintia este inca santier, firul 2 din cap X (actualmente necirculat) merge spre varianta noua cu 3 poduri. Poate vom vedea viteze mai mari dupa ce:
- firul 2 din X Ilia intra pe noua varianta ajungand pe firul 1 la Y Mintia,
- se conecteaza firul 1 din X Ilia la varianta (acum merge prin Branisca, firul circulat)
- se reconstruieste si se conecteaza firul 2 din Y Mintia la varianta (acum merge pe podul vechi si la statia Branisca, e firul circulat)
- undeva pe varianta (nu stiu unde, nu am observat pe filmari) va fi o diagonala de pe firul 2 pe firul 1 (venind dinspre Ilia). Acea diagonala trebuie desfiintata dupa operatiile de mai sus

Deci vorbim de cel putin doua inchideri de linie, de cateva zile fiecare
- una cand se trece pe varianta, desfiintand podetul actual al traseului vechi peste cel nou langa Mures (la est de noua halta Branisca)
- una cand se desfiinteaza diagonala care este necesara acum pt ca din Ilia X se iese pe varianta pe fir 1, iar din Mintia Y pe fir 2

Inchiderile de linie se programeaza din timp, si de obicei CFR Calatori anunta ca nu va avea trenuri in zilele respective.

Cand se ajunge in configuratia finala probabil mare parte din lucrari vor fi oficial finalizate intre Ilia si Mintia si se va putea ridica viteza la 120. Parca pe Ilteu-Savarsin s-a circulat cu 120 cand era gata doar un fir, dintr-un motiv sau altul nu vor sa faca asta pe Ilia-Mintia. Poate pt ca nu au un fir complet reconstruit intre cela 2 statii, nu stiu.

--------

@shift2rail nu s-a deschis recent pe Arad-Deva nicio varianta de traseu, afara de aia de la Conop unde se circula cu 70 din motive de acumulare tonaj pe poduri (am intrebat pe 544 la CFR, asta e raspunsul). Deci nu au cum sa scada timpi. Cand se deschide varianta cu 3 poduri, si varianta cu tunel la Batuta, vom vedea scaderi. Astea au ceva sanse "la anul". Dupa aia mai e varianta Aktor la Salciva, aia e "la multi ani"

-----

@rio tinto fireste ca nu e acceptabil sa apara restrictii pe Sighisoara-Simeria, asa ca urmarim subiectul. A mai scris @Valix2RO despre asta. De urmarit in BAR la regionalele Bv si Timisoara. Stii de o zona anume unde sunt restrictii?

-----

160 este o problema de procente de franare, CFR cere un procent de franare mai mare decat cel dat de UIC, asa incat vagoanele pe care scrie 160 pot circula cu 150 la CFR. Pe Bucuresti-Constanta se face 160 cu vagoane pe care scrie 200, care evident nu sunt prea multe.

La un moment dat finantatorul va veni si va cere circulatie cu 160 pe linia pe care ei au finantat 160, cum a facut si pe Bucuresti-Constanta. Atunci probabil isi vor misca fundul si vor ridica la 160. Probabil si finantarea ramelor Coradia Stream va cere sa le vada mergand cu 160, poate asta va ajuta.

In unele raspunsuri CFR spun ca nu vor 160 fara ETCS. Asta inseamna o asteptare si mai lunga pentru ca din discutiile pe care le-am avut nu am vazut niciun fel de vointa sa se opereze ETCS. Adica una e ca functioneaza (ca a trecut teste, desi se zice ca nu toate), alta e ca e operational, adica un mecanic (posibil strain!), poate intra pe zona ETCS si poate sa se conecteze la RBC si sa aiba toata semnalizarea in cabina, fara sa mai conteze semnalele laterale (pe care poate nici nu le stie, daca e strain). Nu e clar nici macar daca trebuie schimbata instructia de semnalizare 004 ca sa includa ETCS, sau daca se vor folosi documente europene scrise pt asta. Plus pregatit mecanici etc. Nu e clar daca procentele de franare mai mici cerute de ETCS vor fi acceptate de CFR, astfel incat vagoanele pe care scrie 160 sa poata chiar circula cu 160.

Probabil tot asa, va veni finantatorul si va cere sa vada ETCS folosit.

Fara ETCS Coradia Stream va incetini sub 40 la limitarile permanente cu inductor, pt ca au PZB (ca Desiro dealtfel), nu Indusi. Adica 40 in loc de 120 la intrarea in Medias, apoi 40 in loc de 80 etc... Asta va fi o mica problema de PR :)

oc7avian

Nu uita de modernizările de loco ;) Cel puțin cele făcute de Softronic (16 buc cu ETCS) vin cu PZB. Deci presiune nu va fi doar cu Coradia

cristi5

@rio tinto @Valix2RO restrictii de viteza pe Sighisoara-Arad conform celui mai recent BAR
https://cfr.ro/ct-menu-item-116-2-2/

Deci restrictiile pe CF modernizata, pe linii directe neafectate de vreun santier, sunt asa:
- 80 la Valea Lunga, probabil inca in reparatii dupa inundatii. Fiind regie proprie, vor termina probabil cand vor avea bani.
- 50 la Blaj, TNul din estul statiei, lipsa vizibilitate, de vreo cativa ani
- 140 din cauza unui TN din cadrul statiei Podu Mures, chiar in estul podului. De asta nu stiam. Aici e TNul: https://maps.app.goo.gl/ZFd8bgj3mGBw43Zp9, un pic mai la est se vede tablita 394+5. Asta cred ca dateaza de la deschiderea variantei. Oricum la sudul variantei viteza e tot 140 (din proiectare, trecuta in livret). Poate accelera pe varianta...
- 50 pe 100m de fir 2 la est de Orastie, probabi acea deplasare de care am auzit
- 70 pe 200m fir 1 intre Arad si Sofronea, nu stim cauza








Powered by API/PUM imgur uploader

athosga

@cristi5 Eu m-am referit la zona la vest de Ilia, intre Campuri Surduc si Ilia (de exemplu unde merge paralel cu autostrada). Pe toata distanta vad viteza redusa de multa vreme, pa cand nu se vede nici o activitate, ambele fire par gata, nu sunt variante, racordari temporare. Poate ca oficial mai e inca santier, dar tocmai (si) asta era intrebarea: pana cand?  ???

cristi5

^ Viteza in livret e 50 de la Campuri Surduc la Mintia

E o intrebare buna de ce nu cresc viteza Campuri-Ilia. O sa o punem.

Putem intreba cu ocazia asta si de starea centralizarilor in statii (Alstom respectiv Siemens). Sunt provizorii sau definitive? (Cand) se circula pe 2 fire Campuri-Ilia?

Din filmari parca si Mintia-Deva (120) e tot pe un fir. Tot Siemens.

daniel_avram

Un nou clip marca CFR SA cu lucrarile dintre Sighisoara si Brasov, pe segmentul Apata-Cata. Nu pot sa nu remarc ca un editor video de la cfr s-a gandit el asa stand la editare ca e mai ok sa pui clipul in format portret si nu ca toti prostii de pe internet in format wide.

Brașov - Sighișoara, S2 (Apața - Cața) - T1 2024


TibiV

Ca de obicei, filmarile CFR Infrastructura sunt mizerabile - mai exact montajul, cu cadre chiar si de numai o secunda...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

District EA


raul.olaru

in filmarea de la CFR, cartita la tunelul din partea stanga a "disparut" cativa m in tunel, stim cat a sapat cea din dreapta? se fac curand 6 luni de la inceperea sapaturii.

Xenos

Quote from: TibiV on August 27, 2024, 12:44:33 AMCa de obicei, filmarile CFR Infrastructura sunt mizerabile - mai exact montajul, cu cadre chiar si de numai o secunda...  >:(
Vor sa mascheze ca nu s-a lucrat mare lucru.

Chiar, cat a avansat cartita aia?!

vancouver

Nu vor sa "mascheze ca nu s-a lucrat mare lucru". Pentru asta ar trebui cineva sa gandeasca, sa inteleaga situatia de ansamblu, etc... Nu e cazul.

Explicatia este mult mai simpla: montajul este realizat de angajati, iar ordinul de sus este ca toata filmarea sa nu dureze mai mult de (sa zicem) 2-3 minute. Cunosc personal astfel de cazuri, si la Scriosteanu etc.., in care se filmeaza in total 30-40-50 de minute, dar apoi vine ordinul de la persoana inteligenta conducatoare sa scoata un clip de max. atatea minute. Cel care face montajul se chinuie apoi sa se incadreze in ordinul primit, dar sa bage cat mai mult din ce a filmat.

Nu mai presupuneti rele intentii la politicieni sau directori de la stat. Ei chiar doresc sa faca treaba, dar pur si simplu nu-i duce capul, nu au pregatirea necesara si nu sunt capabili sa se gandeasca la detalii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

La început de august am primit răspunsurile la câteva întrebări puse celor de la CFR:




Ionut

Am întrebat acum 2 minute și despre restricția de viteză de pe Câmpuri-Surduc-Ilia.
CC @cristi5


dorum

oare mai aflam ceva noutati de la tuneluri? Cat a sapat prima? A doua a pornit?