Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

istvan78

Quote from: pasadia on June 22, 2015, 05:16:16 PM
Bine, principala problema cred ca e legata de containerizare. Nu toata lumea are de carat marfa containerizabila, nu toti isi bat capul pentru a cauta astfel de solutii.
Sistemele de tip RO-LA ( de fapt ma refer la oricare din mai multe sisteme folosite in UE, CrgoBeamer, Modalohr ar mai fi raspandite) nu necesita niciun fel de containerizare. Se incarca camionul cu totul (sau doar semi-remorca, in aplicatiide distanta mai lunga) pe platforma speciala de CF..
Operatiunea e foarte rapida, garnituri ar putea pleca la fiecare 30 minute si pendula in continuu in functie de necesitati.

Am ales ca puncte terminus Brasov si Ploiesti pentru ca intre cele doua nu prea exista destinatii intermediare sau bifurcatii relevante pentru traficul de marfa, si delimiteaza tronsonul dificil, cu viteza de deplasare foarte lenta, costuri ridicate legate de combustibil si frane, si risc mai ales iarna.

Solutia e folosita intocmai la multe trecatori dificile din Alpi, pe langa legaturile de distanta lunga.

alexV

parca am vazut recent un banner "Alstom Valea Lunga" aici . it's something..

in alta ordine de idei, am asteptat sa vad progresul in procente, mersi florin. asta confirma ce se vede si in teren pe loturile Pizzaroti si Aktor cel putin, pe care le vad des. n-am mai pus poze pt ca n-am la ce.

Pe lotul Pizzarotti, capatul dinspre Coslariu e pustiu de utilaje de anul trecut. Chiar si la pasajul care va restrictiona traficul rutier, adesea retrag compactorul(singurul). Exista aici podete terminate de 1,5 ani si a ramas totul ca atunci. Daca colegii n-ar fi raportat activitate pe la Vintu, ai putea zice ca PIzzarotti au abandonat santierul. A se vedea progres 1% pe luna pe timp de vara.

Pe lotul Aktor ii niscaiva mai bine, in sensul ca este activitate, dar nu ca anul trecut: au mai ridicat cate un peron in garile mici, au lucrat bine la al doilea pod peste Tarnava Mica de langa Blaj, si se vad adesea echipajele sus la catenara. Dar in tot orasul Blaj n-au facut decat sa scoata un fir. De pasajul cu 3 linii peste DB14B dinaintea garii nici vorba sa se apuce. Ok, stiam de mult ca lucrarile de semnalizare ii incurca, dar speram la progres vizibil. In tot acest timp esti mai avantajos sa calatoresti calare decat cu trenul prin zona aia :)

Pe de alta parte, termenele de finalizare sunt in 2017 pe aceste loturi, daca tin minte corect.

florin74

Ca tot veni vorba, presimt ca o sa avem ce urmari timp de vreo 1-2 ani.

CNSC pana la urma accepta oferta ALSTOM-AKTOR-ARCADA de pe lot 1. Conform deciziei CNSC, se vor evalua urmatoarele oferte

Lot 1 : km Ilteu-Gurasada
1. Asocierea COMSA S.A.U. - AZVI S.A. - CORSAN CORVIAM CONSTRUCCIONNES S.A. - ISOLUX INGINERIA S.A.
2, Asocierea FCC - ASTALDI
3, Asocierea 2C STRABAG - THALES - EZ
4, Asocierea IMPRESA PIZZAROTTI & C. S.p.A - SAIPEM S.p.A. -PIZZAROTTI S.A.
5, Asocierea RAIL WORKS - formată din ALSTOM TRANSPORT S.A., AKTOR S.A. și ARCADA COMPANY S.A.

Lot 2 : Gurasada-Simeria
1. Asocierea FCC - ASTALDI - CONTRATAS Y VENTAS S.A.
2. Asocierea 3 STRABAG - THALES - EZ
3. Asocierea IMPRESA PIZZAROTTI & C. S.p.A. - SAIPEM S.p.A. -PIZZAROTTI S.A..
4. Asocierea CORSAN CORVIAM CONSTRUCCION S.A. - AZVI S.A. - COMSA S.A.U. - ISOLUX INGINERIA S.A


http://www.cnsc.ro/wp-content/uploads/decizii/decizii-2015/decizie-908.pdf

alecu26

ceva e in neregula cu impartirea pe loturi.

A fost vorba de doua proceduri distincte... tronsoanele 2a+2B si tronsoanele 2C+ 3.

2a=km 614-Barzava
2b=Barzava-Ilteu
2c=Ilteu-Gurasada.
3-Gurasada-Simeria.

Intradevar...2a+2b+2c=Lot 1 si 3=Lot 2, dar aceasta lotizare credeam ca a contat doar la deunumirea si proiectarea loturilor. Ca proceduri de licitatie de executie au fost cuplate altcumva.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

2a+2b = O procedura de achizitie
2c+3 = O alta procedura de achzitie

Contestatia s-a referit la procedura de achiztie 2c+3. La 2c a ramas oferta ALSTOM la 3 nu se va lua in considerare.
Am gresit eu mai sus, am facut rectificarea

Vlad94

Quote from: Redox on June 19, 2015, 09:04:40 AM
Stie cineva cum va arata noul amplasament al CF in zona respectiva ? Va fi un bypass la triajul Coslariu?
Traseul va fi in genul celui desenat mai jos?


Multumesc !
Dacă aceasta va fi configurația noului traseu,atunci gara Coșlariu va fi desființată sau se va construi o nouă stație unde se va racorda linia?

Eurocopter

De ce nu a progresat deloc FCC pe cele doua loturi? Valorile la 30.04.2015 sunt identice cu cele de la 31.05.2015... Paraca lucrau binisor dupa ce au primit suplimentarea pe contract.

istvan78

@vlad94: Pai presupun ca trenurile ce trebuie sa opreasca in Coslariu vor putea folosi in continuare linia veche. Nu vor fi deranjate de restrictia de viteza, din moment ce oricum opresc. Cele ce nu opresc, vor trece pe linia noua fluierand cu 160km/h.
Corect?

TibiV

Cointract de lucrari aditionale - pod pe DN14...
Quote
COMUNICAT DE PRESĂ
Bucureşti, 25 iunie 2015

            CFR SA şi Asocierea S.C. PRODIAL S.R.L. au semnat un contract în valoare de 3.448.425,28 LEI

     Compania Naţională de Căi Ferate "CFR"- SA şi Asocierea formată din S.C. PRODIAL S.R.L. – S.C. METABET CF S.A. PITEȘTI., lider al asocierii fiind declarat S.C. PRODIAL S.R.L. au semnat Contractul pentru Lucrări adiţionale - execuție pod rutier DN 14 km 75+650 pr. din cadrul proiectului "Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Simeria, componentă a Coridorului Pan European IV, pentru a asigura circulația trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h, tronsonul Sighișoara – Coșlariu".
    Valoarea contractului este de 3.448.425,28 LEI (TVA inclus), sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile FEDR (85%) şi de la Bugetul de Stat (15%). Durata de valabilitate este de 30 de luni, din care 6 luni pentru execuţie, şi 24 luni perioada de garanţie.
6 luni de executie ?!... Adica il termina anul asta ?...
Stie cineva unde e podul asta ? Pe la Copsa Mica, Medias ?
E drept, valoarea nu e foarte mare, dar e totusi un pod rutier...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

e un pod micut, scos din contractul de reabilitare a DN 14, tocmai ca se stia ca vine CF-ul peste el.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Marius

Eu n-am reusit sa-l localizez. Masurand din Sibiu, Google Maps ne da aproximativ 76 km undeva intre Dumbraveni si Danes. Masurand in sens invers, locatia e undeva langa Sura Mare, deci in afara coridorului 4 feroviar.
Intre Sighisoara si Medias nu este niciun pod rutier peste calea ferata. In ce zona ar putea fi?

nairda

^
Podul rutier se afla intre Danes si Dumbraveni, este peste un paraias si nu peste CF.
In zona respectiva calea ferata este proiectata pe traseul actual al DN14, iar DN-ul trebuie mutat mai in amonte.
Dupa ce se realizeaza acest pod rutier se va muta DN 14 si se va putea executa si podul CF pe noul traseu al caii ferate.

Marius

Multumesc!

Oare e vorba despre acesta?

nairda

Da, acela e. Va fi executat cu aprox. 20 m  inspre amontele paraului.
Podul CF va fi cam pe amplasamentul celui rutier existent.

TibiV

Pai ala arata mai mult a podet !...
Probabil de aia costa doar 3,5 milioane - desi, sincer, dupa ce am vazut poza mi se pare cam mult...  :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)