Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

daniel_avram

Incurajator ce spune @cristi5 dar pana sa ajungem la cifrele alea o sa mai treaca ceva timp si trebuie ca multe planete sa se alinieze. Ma gandesc ca mai devreme de 2030 nici nu se pune problema sa facem 4 ore Arad-Brasov. Mai trebuie si intretinuta linia pe care se circula deja.

cristi5

@daniel_avram linia reconstruita Bucuresti-Campina a fost terminata acum 20 de ani (si trafic intens, 2 magistrale) si abia acum incepe sa aiba nevoie de reparatii mai serioase. Eu banui ca asta e un motiv pt care CFR prefera reconstructia: ii cam doare la basca 2 decenii dupa.

Deci e posibil ca terminarea Bv-Sighi sa prinda Sighi-Arad in conditii decente.

Fireste ca nu suntem multumiti cu 2030 dar din pacate nu pot sa te contrazic; ar fi o intarziere de 6 ani, adica ceva obisnuit. Intarzierile sunt intre 4 si 6 ani la cele 9 contracte Sighi-km 614 semnate pe 3 ani terminate sau in curs, indiferent de constructor. Din acesti ani de intarziere, 2-3 sunt reproiectare, adica proiect slab.

Din pacate nu avem niciun motiv sa speram ca vor merge mai bine aceste doua contracte pe 4 ani, cu 62 din cei 112 km traseu nou (record), un lot de 84 km (record) cu 3 tuneluri noi (record), viaduct de 2 km lungime (Maierus, record) si alt lot cu 24 km galerie de tunel (record) plus viaducte masive in approach la Apata si Cata. Am mai zis, Bv-Sighi e cel mai complex proiect din Romania (peste Balota, Predeal, PiSi), dar fiind CF, nu-l vede nimeni.

Eu ma bucur ca s-au rezolvat problemele pe partea statului: reproiectarea, avizele (sper), actualizarea preturilor (mai putin 2017-2020 dar aia asa ramane). Cu pornirea TBM se poate factura sapatura (la preturi actualizate) deci exista o speranta de cash flow mai bun, deci se depaseste si impedimentul cu avansul mic (tot pe stat/EU e si asta, ceva termen-limita CEF de cheltuit avansul)

De-acum cam tot depinde de antreprenori si de noi sa monitorizam :) Ar fi util daca ar trece mai multi colegi pe loturi, sau mers tintit la un obiectiv cum ar fi Racos.

PS. Tot pe partea statului mai exista pericolul cu expirarea finantarii CEF. S-a prelungit cu un an, dar se va mai prelungi? Si pt ca banii de autostrazi se cam termina, va fi greu de gasit finantare alternativa

Ionut


zone_rider

Felicitari @Ionut , rar aduce cineva in discutie zona feroviara. Te rog sa profiti de orice ocazie pentru a pune presiune pe CFR. Au o tona de SF-uri finalizate pentru tot felul de lucrari si se moscaie ingrozitor sa scoata la licitatie lucrarile de executie.

dan tm

Am nimerit tirziu emisiunea si imediat a inceput cu autostrazile. Cind am vazut ca ala de la CNAIR(fost) a spus ca autostrada Brasov este for fun) am mutat.

motorzbh

Eu am stat sa vad masacrul. Mi-a plăcut ce i-ai scos ochii cu punctele la sfârșit.

shift2rail

^^ feroviarul e moartea rating-ului si, a fortiori, a voturilor. nu s-a nascut inca acel politician sinucigas care sa faca propaganda transportului public feroviar.

40-0802-5

Prea multa rabdare cu dobitocul ala.
Nu i-a atras cineva vreodata atentia sa nu-si mai intrerupa interlocutorii?  >:(

Are grave carente de comportament, dar e "formator de opinie".

cristi5

Facea Cireasa misto de preoti, dar daca se prabuseste tunelul, nu el va ramane blocat acolo... Daca rugaciunile ii ajuta pe tunelisti sa intre in tunel cu mai mult curaj, de ce nu?

Sa punem si altarul sfintei Varvara, prezent in orice santier de tunel



dan tm

Am vazut pe programele stiintifice diverse documentare despre tuneluri, parca si despre Gothard basis tunel a fost la fel. Si acolo aveau un altar improvizat pentru Sfînta B(V)arbara.

Xenos

Apropo, ce mai face cârtiţa noastră, o fi avansat vreo juma de metru?  :lol:


Xenos


cristi5

Quote from: cristi5 on March 05, 2024, 08:09:03 PMNu va asteptati sa dispara cartita in deal in 2-3 zile. Urmeaza o saptamana de reglaje.
@Xenos

Harry

Cred ca aici e topicul corect:

Asocierea BAWI SRL – SWIETELSKY SRL, prin lider de asociere 𝐁𝐀𝐖𝐈 𝐂𝐎𝐍𝐒𝐓𝐑𝐔𝐂𝐓𝐈𝐎𝐍 𝐒𝐑𝐋 a semnat cu Sucursala Regională de Căi Ferate Constanța, contractul de Proiectare și Execuție lucrări aferente obiectivului de investiții "𝐌𝐨𝐝𝐞𝐫𝐧𝐢𝐳𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐈𝐧𝐟𝐫𝐚𝐬𝐭𝐫𝐮𝐜𝐭𝐮𝐫𝐢𝐢 𝐅𝐞𝐫𝐨𝐯𝐢𝐚𝐫𝐞 𝐃𝐢𝐧 𝐏𝐨𝐫𝐭𝐮𝐥 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐭𝐚𝐧𝐭̦𝐚 – 𝐄𝐭𝐚𝐩𝐚 𝐈, 𝐕𝐚𝐥𝐮 𝐋𝐮𝐢 𝐓𝐫𝐚𝐢𝐚𝐧".
Valoare totală, inclusiv publicitate și rezerve de implementare – 𝟑𝟕𝟕 𝟓𝟎𝟖 𝟔𝟐𝟒,𝟕𝟑 𝐥𝐞𝐢 (𝐟𝐚̆𝐫𝐚̆ 𝐓𝐕𝐀)
Durata de execuție: 𝟗 𝐥𝐮𝐧𝐢 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐚𝐫𝐞 + 𝟐𝟎 𝐥𝐮𝐧𝐢 𝐞𝐱𝐞𝐜𝐮𝐭̦𝐢𝐞 𝐥𝐮𝐜𝐫𝐚̆𝐫𝐢
Subcontractanți:
- DB Engineering & Consulting GmbH – Proiectant General
- Electric Rail Projects – proiectare lucrări electrificare
- GTS România SRL – proiectare și execuție semnalizări feroviare
- SPIACT Craiova – execuție energoalimentare
Principalele lucrări aferente contractului:
- 𝐌𝐨𝐝𝐞𝐫𝐧𝐢𝐳𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐩𝐚𝐫𝐭̦𝐢𝐚𝐥𝐚̆ 𝐚 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐢𝐥𝐨𝐫 𝟓-𝟖 în stația Valu lui Traian, inclusiv realizarea sistemului de drenaj ape pluviale și conectarea Grupei Așteptare printr-un dispozitiv de aparate de cale (1 schimbător simplu și o bretea combinată cu 2 TDJ); total 𝟐,𝟖𝟎𝟎 𝐤𝐦 𝐜𝐚𝐥𝐞.
- 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐭𝐫𝐮𝐢𝐫𝐞𝐚 / 𝐫𝐞𝐟𝐚𝐜𝐞𝐫𝐞𝐚 𝐜𝐞𝐥𝐨𝐫 𝟑𝟐 𝐝𝐞 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐢 𝐢̂𝐧 𝐆𝐫𝐮𝐩𝐚 𝐀𝐬̦𝐭𝐞𝐩𝐭𝐚𝐫𝐞, inclusiv conexiunea acesteia la liniile Magistralei 800; total 𝟑𝟏,𝟑𝟎𝟎 𝐤𝐦 𝐜𝐚𝐥𝐞, 𝟔𝟎 𝐝𝐞 𝐬𝐜𝐡𝐢𝐦𝐛𝐚̆𝐭𝐨𝐚𝐫𝐞 𝟔𝟎-𝟏𝟗𝟎-𝟏/𝟗 𝐬̦𝐢 𝟒 𝐬𝐜𝐡𝐢𝐦𝐛𝐚̆𝐭𝐨𝐚𝐫𝐞 𝟔𝟎-𝟑𝟎𝟎-𝟏/𝟗.
- Toate lucrările de suprastructură se execută cu materiale de cale noi. Liniile și aparatele de cale se vor suda integral.
- Sunt prevăzute lucrări de consolidare a terenului de bază cu lianți hidraulici, ranforsarea cu geotextil și geogrile, realizarea substratului căii. Trecerea la nivel km 0+835 va fi echipată cu sistem de dale elastice.
- Întregul dispozitiv de linii din Grupa Așteptare va fi echipat cu sistem de drenaj cu tuburi PEHD (9,800 km), cămine de vizitare (210 buc), separatoare de uleiuri și hidrocarburi (5 buc) la ieșirile spre emisar. Linia de legătură spre Magistrala 800 va fi dotată cu șanțuri betonate (615 m)
- Reabilitarea, lărgirea și regularizarea albiei la podeț km 215+260 cu cadre prefabricate C2, lungime totală podeț după reabilitare 34,70m.
- Construire podeț nou km 216+614 (km pr. 0+023) cu 8 cadre prefabricate C2, lungime totală 13,18 m.
- Regularizarea și pereerea canalului de irigații din vecinătatea Grupei Așteptare pe o lungime de 460 m.
- Se va realiza un gard de împrejmuire a Grupei cu lungimea de 3000 m.
- Toate liniile modernizate / construite din stația Valu lui Traian și din Grupa Așteptare vor fi electrificate; energoalimentarea se va realiza în sistem SCADA.
- Se va realiza extensia centralizării electronice a stației Valu lui Traian. De asemenea se va realiza centralizarea electronică a întregii grupe de Așteptare.