News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

alexV

Carcasa alba e imediat in spatele capului taietor rotativ. Ea se cheama "scut", si odata intrat TBM in tunel, scutul  poate fi sub presiune, sa contreze fortele exterioare. In urma scutului se vor monta boltarii de tunel, dupa ce TBM inainteaza.

Pentru inceput, TBM "se impinge" de structura metalica neagra. Dupa ce intra in tunel, "se impinge" de inelele de boltari.





Detalii consumabile:






Planuri:



cristi5

Quote from: Cetatean on March 05, 2024, 10:46:18 PMSunt optimist ca in 5 ani o sa il duc pe al mic de la Arad la Brasov cu trenu in sub 4 ore jumate.

Am primit ieri o estimare Bv-Sighi fara oprire 52 min adica peste 2 km/min (120 viteza comerciala). Pare posibil pt ca viteza proiectata e 160 pe 107 din cei 112 km (95 pe 1 km la Brasov Y, 35 in statia Brasov aproape 2 km, 80 in statia Sighisoara 2 km)

Sighi-Sim cu VS 150 se face 1:47 pe mers cu 4 opriri(!). Am documentat tren care a facut 96 min. Asta cu cateva limitari proiectate (80 la Medias, 100 Orastie, Alba Iulia), plus centralizare nefinalizata la Sig si Sim.

Cu VS 160 si ETCS putem spera la 100 min Sig-Sim pe mers, 169 km, deci cam 1,7km/min . Cu opriri mai putine (gen doar Alba Iulia resedinta de judet) si mai bine.

Sim-Arad 156 km cu o singura oprire (Deva) considerand 1,9 km/min (100 la Deva, Radna) iese 82 min.

Adica sunt sanse ca un IC sa faca sub 4h Arad-Bv

Ionut

Wow 4h Arad-Brașov este la mare concurență cu rutierul chiar și după ce o să fie complet traseul A13/A3+A1.

Acum sunt peste 5 ore pe rutier... cu pauză ceva mai mare te duci la peste 5 ore și jumătate acum.

4h mi se pare super bine...



Ionut


pasadia

4 ore Brasov - Arad suna fain, dar nu cred ca asta e scopul final (caci nu e atat de mult trafic strict intre cele doua). Insa 8 ore Brasov - Budapesta sau 10 ore Brasov - Viena, asta suna cu adevarat fain.
Iar in contextul asta, trebuie sa spun ca ar suna si mai bine daca s-ar gasi vreun investitor dispus sa cumpere o flota de vagoane de dormit / cuseta. Nu pot spera la ARF/CFR/MT, dar poate se trezeste cineva sa incerce asa ceva caci la un moment dat acesta va deveni modul de transport preferabil.

Cetatean

^ Cred ca dupa ce se va termina si "apendicele" Timisoara Arad,un Brasov-Timisoara pe "colidor" o sa aiba succes si calatori,in 4 ore jumate.
Probabil astra trans carpatica va reveni pe coridor.

Ionut

Premieră absolută.
Lansare TBM Tunel Ormeniș. RailWorks - Aktor, Alstom, Arcada. CF Brașov-Sighișoara. 5 martie 2024.


Ionut

API pe Facebook

Moment istoric: start TBM pe Brașov-Sighișoara!

Ieri, 5 martie, am marcat o premieră pe Căile Ferate Române: a început forarea primului tunel săpat cu TBM - Tunnel Boring Machine, celebrele "cârtițe". La finalizarea sa, va deveni cel mai lung tunel din țară, aproximativ 7 km. Discutăm deocamdată de galeria din dreapta, spre Ormeniș, următorul TBM urmând a fi lansat pe calea stângă cu un decalaj de câteva sute de metri față de primul.

În sfârșit pe tronsonul de 2,74 miliarde de lei asocierea RailWorks, Aktor împreună cu Alstom și Arcada, ar trebui să poată lucra și factura mai consistent. Acest fapt, pe lângă ajustările financiare rezolvate extrem de târziu, trebuie neapărat să aducă un suflu nou inclusiv pe loturile vecine.

Este imperativ ca anul 2024 să fie marcat de un progres consistent mai ales că finanțarea CEF a fost extinsă deocamdată doar până la final de an. Nu știm dacă este posibilă o nouă extindere, iar nevoia găsirii unei finanțări noi va canibaliza fondurile europene cruciale de pe alte proiecte feroviare.

Optimist, străpungerea ar trebui să se realizeze lângă Ormeniș peste 18 luni. Asta nu înseamnă că va fi dat în circulație imediat după fiindcă mai sunt destule lucrări de executat ulterior timp de minimum un an: șine, traverse, electrificare, instalații și altele.

Așadar, este un vis frumos ca peste 3-4 ani să vedem trenurile circulând pe aici, scurtând timpii între Brașov și Sighișoara.

Așteptăm sosirea în șantier și a TBM-urilor 3 și 4, implicit asamblarea rapidă și lansarea lor către Homorod pentru celălalt tunel de aproximativ 5 km. Din informațiile pe care le avem, acestea sunt în curs de livrare.

Le urăm mult spor constructorilor, iar ministrului Grindeanu și responsabililor din Ministerul Transporturilor mult mai multă atenție, grijă și disponibilitate pentru proiectele feroviare. Sunt vitale, la propriu și la figurat, la fel ca autostrăzile!

alexa_adrian2001

Inteleg si ma astept ca un TBM din asta costa foarte mult. Oare daca s-ar fi apucat de treaba si mai repede nu ar fi putut refolosi cele 2 TMBuri pe care le folosesc la Ormenis si la Homorod?

Bine ... acum nu se mai pune problema dat fiind intarzierile acumulate.

oc7avian

Asta nu e o extensie de timp justificabilă. Plus că un TBM nu se ia lejer pe sus și se mută direct dincolo.

Dar da, un TBM poate fi refolosit de câteva ori.

dorum

Sunt curios cand vedem o poza din care sa reiasa ca chiar s-a sapat ceva...nu stiu, 50cm/1m; sa vedem capul forezei macar in torcretul ala.
Io nu-s optimist deloc, nu cred ca chiar s-a pornit efectiv sapatura :(

Xenos


oc7avian

Nu scapă de monitorizare. Dar să nu ne așteptăm să fie motoarele turate încă din prima zi. Mai sunt reglaje de făcut treptat. Discutăm de un utilaj complex.

Relevante vor fi imagini de peste o săptămână.