News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

catalin_inc5

Oare de ce atunci cand s-a decis modernizarea magistralei feroviare Arad-Deva, nu s-a decis sa se mearga pe alt traseu, si anume Arad-Timisoara-Faget-Deva ? Adica eu mi-as dori ca totul in zona regiunii Vest sa se concentreze in cel mai important oras de acolo, adica in Timisoara.

Nu mi se pare normal ca un oras precum Timisoara sa nu beneficieze de o ruta feroviara direct, complet electrificata spre centrul Romaniei prin Faget-Deva, pe modelul autostrazii A1, iar astfel e singura regionala ce are cele mai putine trenuri IR inspre Romania (exceptand Galati care poate sta si mai prost)...

Pentru inca 45 de km in plus nu consider justificata decizia de a se reface ruta ARAD-DEVA, mai ales ca daca ar creste viteza, pentru traficul de marfa nici nu s-ar simti acest lucru. In schimb pentru traficul de calatori parerea mea este ca ar fi fost mult mai bine daca toate trenurile IR/IRN ce vin din Budapesta spre Bucuresti, ar fi ajuns pana in Timisoara si mai departe spre Bucuresti via Deva-Alba-Brasov sau via Craiova (deci indiferent daca mergeau spre BUC pe m100 sau m200, sa fi ajuns in TM). In aceasta situatie puteai spune sincer ca TM e un oras bine conectat feroviar, dar in prezent nu este bine conectat de Transilvania centrala si din pacate nici nu va fi.

Daca discutam de populatie, iar era mult mai multa populatie punand la socoteala si zona TM+Faget decat in situatia liniei directe M200 Arad-Deva prin Lipova


Noroc ca autostrada au facut-o asa, ca altfel era nasol
Mi se pare ciudat de asemenea si cum nimeni, absolut nimeni nu a mai postat pe forum aceasta intrebare pana acum.
PS: Sper sa nu supere pe nimeni postarea

dan tm

Problema e ca sint legaturi proaste spre interiorul tarii, in rest e bine ca sint spre exterior mai bune.

Nu cred ca s-ar fi justificat un ocol al reconstructiei, nu ar fi fost benefic decît pentru Timișoara dar forța liniei vine din marfa care ar fi facut un ocol inutil.

aceasta situare excentrica fata de M 200 este foarte usor rezolvabila. A si fost rezolvata pe vremea Imperiului: Timișora este legata la M 200 prin Radna si prin Lugoj -Ilia. O modernizare+electrificare a lor ar fi mult mai benefică si mult mai economica decît ar fi fost devierea traseului M 200.

catalin_inc5

Oricum, in situatia asta mi s-ar parea normal ca trenurile Brasov-Budapesta sau ARAD-Bucuresti sa treaca si prin TM.
Este rusinos oricum ai da-o ca prin TM sa treaca mai putine trenuri IR decat prin Cluj sau Oradea.

Daca toate trenurile Budapesta-Arad-Bucuresti sau Budapesta-Arad-Brasov/Sibiu ar trece si prin TM datorita devierii liniei, atunci chiar ar fi ok la TM ca numar de trenuri IRN.

Referitor la marfa, cu ce afecteaza marfa un ocol inutil de 30 de km ? Ca si timp nu ar afecta datorita modernizarii liniei...

Ocolul pe la Blaj-Medias-Sighisoara nu e cel putin la fel de inutil, considerand faptul ca ar fi putut fi o linie electrificata intre Vintu de Jos si Brasov prin Sibiu ?

40-0802-5

Iti afecteaza uzura trenului si consumul de energie. Din cauza asta.

Iar legat de Sighisoara in loc de Sibiu - Fagaras: pe 300 nu ai deloc declivitatile / curbele pe care le ai pe 200 in zona Apoldu - Tilisca => consum / uzura mai mare.

In plus, fata de 200, 300-le pe Brasov - Teius e mai "versatil" la capitolul localitati deservite si de marfa, dar si de calatori. (spre Cluj, Oradea, Dej, Alba Iulia etc). Ori pe 200 nu ai altceva in afara de Fagaras / Sibiu si eventual si Valea Oltului cand se vor decide s-o repare.

Xenos

Chestiunea cu Timisoara se poate rezolva usor cu grupa de vagoane spre/dinspre Timisoara la trenurile internationale care stationeaza in Arad, chiar si la cele de noapte rezolvarea poate fi aceeasi.

GAC

Problema cu Timisoara este ca trenul face 10 ore si tare banuiesc ca va face si 12-15 ore atunci cand vor incepe lucrarile de reabilitare.
In 4 ani vom avea finalizate si loturile 3 si 4 din Pi-Si,precum si "tunelul pentru ursi". Chiar daca lotul 2 nu va fi gata, acel lot se suprapune cu o zona saracuta in localitati cu trafic local, deci se va putea ajunge pe A1 de la Timisoara in 5 ore pana in Bucuresti si asta fara a depasi limita de viteza. In acest context, trenul de lung parcurs isi va justifica existenta doar pentru pasionati. Chit ca vom avea CF reabilitata pana la Bucuresti, via Medias - Brasov, niciun tren nu va putea ajunge din TM la Bucuresti in mai putin de 6 ore, no matter what, asta presupunand ca nu e tren cu doar 2-3 opriri pe parcurs (ceea ce nu ar avea sens financiar). Persoanele care vor sa ajunga mai repede la Bucuresti, pot merge cu avionul, cine isi rezerva din timp poate sa iasa cu 50-60 EUR, asta in timp ce IR costa aproape 30 la clasa 2 si 40 la clasa 1.

Pur si simplu, CFR nu este o corporatie de perspectiva iar preferintele publicului sunt clar in favoarea masinii. Calea ferata are perspective in domeniul transportului de marfa. In America, transportul de marfa pe CF e profitabil, in ciuda retelei dense de autostrazi si in ciuda lipsei electrificarii. Este cat se poate de clar. Ddaca ne vom incapatana sa folosim calea ferata pentru trenuri regio cu 1 vagon sau treburi IR cu 2-3 vagoane, singura destinatie la care vom ajunge mai repede se numeste falimentul de tara, si niciunde altundeva.

cristi5

@catalin_inc5 liniile ferate conventionale se (re)construiesc in primul rand pt marfa si la marfa conteaza declivitatea, rezistenta la inaintare (curbe), sarcina pe osie etc. Declivitatea pe Valea Muresului e mult mai buna decat orice traseu imbunatatit, consolidat, dublat si electrificat pe vaile Bega/Ohaba (adica Lugoj-Ilia).

Traseul cel mai scurt nu e niciodata un considerent la proiectarea CF conventional, de-aia vezi ocoliri (prin Sighisoara gen) aparent ilogice.

Avem pe serverul de documentatii cateva SFuri unde poti vedea exact ce parametri sunt luati in considerare in timpul proiectarii, la analizele multi-criteriale. La Predeal de ex. Si cum nu se imbunatateste traseul din 1870 daca declivitatea e ok (Cluj-Coslariu)

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/

Astfel de analize nu apar in proiectul final, deci SFurile intermediare sunt cam singurul stadiu unde avem posibilitatea sa le vedem.

Timisoara va fi legata chiar ok de Simeria prin coridorul principal: 160 linie dubla pana la Arad, fara intrare in gara mare (oprirea la Aradu Nou se practica de decenii), apoi 160 pe 90% din traseu pana la Simeria "and beyond"

Intrebarea, vorba lui @GAC, este cand. Bucuresti-Timisoara cred ca va deveni mai atractiv prin Arad in 2-3 ani, dupa receptia primelor 3 loturi 614-Simeria (dealtfel trenurile noi RE-IR1 vor circula pe Bucuresti-Arad-Timisoara). Vedem si cat de 2026 va fi PNRR, eu sunt convins ca se va prelungi la nivel european.

@GAC este tragic ca proiectele CF dureaza 7-9 ani in loc de 3 (si Bv-Sighi care e semnat pe 4 ani posibil va trece de 10), incercam sa intelegem de ce, si ce putem face noi ca ONG, dar vreau sa fac o observatie pozitiva: toate proiectele pe bani EU au fost finalizate pana la urma.

Off: Despre tunelurile Holdea (pe traseu de debleu si fara SF, cu bosniacii adusi doar de forma) se poate discuta pe topicul A1, eu nu cred ca vom vedea ceva circulabil acolo in 4 ani.

Dagda

Stie cineva care mai este situatia SF-ului pt CF Brasov-Predeal?

cristi5

@Dagda vezi in stadiul proiectelor CFR pus mai sus sau pe server:

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/__stadiu_proiecte__/

Traseul e aprobat, "acum" se obtin avizele,  certificate de urbanism... Data estimata de finalizare aprilie 2024

In mai 2023 se estima terminarea in septembrie 2023. In noiembrie 2023 finalizarea a fost revizuita pt aprilie 2024,  si asa a ramas deocamdata.

Stadiu fizic ianuarie 24: 77% (de la 64% mai 2023) deci posibil sa se mai prelungeasca.

cristi5

Foto @ciprebbe si @oc7avian . Sneak peek. Doua heliporturi improvizate in zona, vom afla pt cine.





Powered by API/PUM imgur uploader


cristi5

Un video Aktor/Intrakat vizibil doar pe Youtube: https://www.youtube.com/live/ojz4sM07SNo?feature=shared

A intrat cativa centimetri





Powered by API/PUM imgur uploader

dorum

Incredibil ce mult a durat montarea lui pe pozitie... azi a fost pornit asa de doru' lelii sa dea bine la pozat... cine dracu stie cand va intra la lucru cu adevarat si daca AKTOR chiar poate termina aceste lucrari :(

Xenos

Păi dacă s-au apucat nu încep forajul?  :lol: a fost doar aşa la fentă?

Ionut

Nu a fost doar de PR. A început pe bune forajul.