Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

#10185
M-am uitat pe cateva proiecte, aproape toate sunt fazate ex-ante, multe cu surse de finantare pe 3-4 exercitii UE. La astea, de asta se termina finantarea CEF in decembrie 2024, e sfarsitul perioadei in care finantarea asta e valida, dar CEF e doar un element din mixul de fonduri negociat in avans - au fost gandite ca dupa CEF sa fie preluate de alte finantari. Adica livrabilul final e intr-un viitor de la inceput stabilit ca fiind mult dincolo de sfarsitul CEF1. In situatia asta sunt Rail Baltica, linia E75 (PL, tot parte din Rail Baltica), E30 (in sapte faze, inceputa in 2008). Adica acolo e clar ca nu va fi gata - dar asta a fost planul de la bun inceput - ca la TELT.

E59 va fi gata undeva la anul, deja o sectiune din patru e receptionata, una este in curs de receptie, si deja au viteze si capacitati peste cele pre-lucrari. Daca ramane ceva, probabil poate foarte usor prelua bugetul polonez. La fel la ERTMS in Franta, sfarsitul lui 2024 e in momentul asta data de punere in functie.

Reconfigurarea portiunii suburbane feroviare la iesirea din Praga spre Mstetice pare a fi un pic intarziata, dar "aproape gata" - deja se dau in functiune garile suburbane in configuratii noi, si data receptiei finale pare a fi inceputul lui 2024 cf.  de exemplu: https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/praha-oprava-trat-stanice-vlak-vysocany-sprava-zeleznic.html. Gara aia suburbana amarata arata mai bine ca orice s-a facut la coridoreala in RO...

Lucrarile din RO par de departe cele mai intarziate, si simultan, singurele din setul asta de lucrari mari pentru care nimeni nu a gandit un mecanism de finantare cert post CEF (fazare ex-ante) stiind ca e imposibil sa fie finalizate in calendarul CEF. Pentru tot restul exista ori fazari ex-ante, livrabile care sun exclusiv "lucrari spre obiectiv care nu va fi finalizat" etc. etc., ori lucrari la un procent de finalizare perfect acceptabil. In Romania, desi s-a spus clar ca planul Juncker devenit apoi CEF nu va avea fazare ex-post, au zis "las' ca-i invartim noi cumva"...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

O filmare foarte muncita a Webuild de pe Barzava-Varadia

https://www.linkedin.com/posts/popa-cristian-a755b49_railway-construction-surveying-ugcPost-7092501466526945280-S1tK?utm_source=share&utm_medium=member_ios

Intrebarea e de cand sunt imaginile (pare ca editarea a luat ceva timp). @District EA poate stii tu cat de avansate sunt consolidarile de la Batuta fata de ce vedem in filmare.

District EA

^^ La filmare, pasajul superior e de la Săvârșin.

Foto 15 iulie 2023, zid de sprijin spre Vărădia (cariera Bata)







Zid de sprijin, cel de lângă tunel - 15 iulie 2023



Powered by API/PUM imgur uploader


mariusbalasa

Din partea CFR Infrastructura ....
Șantierul de lucrări Brașov - Sighișoara, S2 (Apața - Cața) - trim 2 2023


cristi5

^ Filmarea pare veche de vreo 2 saptamani, judecand dupa starea actuala a TBMului, vizibila in postarea de mai sus.

La sfarsit (2:52) se vede o consolidare/usoara relocare a albiei Oltului intre Apata si viaductul Ormenis (km 211+200). Ceva similar va fi la Racos.

Declivitatea dinspre tunel este 12.5 la mie. Apoi spre Apata scade la 6 la mie. Interesant ca firele dinspre Augustin urca cu 6 la mie spre Apata, ca sa ajunga la nivel cu cele doua dinspre tunel.

Link la proiect. Se vede si relocarea DJ in dreapta sus.




PS: cele doua linii negre continue care merg spre dreapta nu sunt fire, ci par a fi tangentele curbei firelor ce vin din tunel. Curba fiind cu raza mare, tangentele sunt lungi...

PS2: Tot acolo traseul existent il intersecteaza pe cel proiectat, dar vor fi 4 fire (deci firele din tunel nu se leaga de fir existent ci vor intra in Y Apata). Probabil ordinea va fi:
- in timp ce se circula pe firul 2 existent (banui ca pe el se circula acum)
- vor trage firul 1 nou spre Augustin (cel mai jos fir rosu din figura)
- vor muta circulatia pe firul 1 Augustin
- vor demola existentul
- vor trage firul 2 nou spre Augustin (al doilea rosu de jos din figura) si se revine la circulatie pe dubla
- vor veni cu cele 2 fire din tunel (cele 2 rosii de sus din figura)

District EA

Bârzava Nouă - Milova - 5 august 2023

Milova - Radna cap Y - 5 august 2023

cristi5

Multumim @District EA!

Coridorul complet (montaj din mai multe surse) dureaza peste limita Youtube de 12 ore...


District EA


mariusbalasa


TibiV

Ba este anuntata cat se poate de oficial:

QuoteAnunț de presă

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, alături de Directorii Generali ai CNAIR și CFR SA, Cristian Pistol și Ion-Alexandru Simu, se vor afla mâine, 09.08.2023, într-o vizită de lucru la o serie de obiective de infrastructură din domeniul rutier si feroviar.

Declarațiile de presă se vor desfășura după vizitarea obiectivelor de infrastructură și vor avea următoarele puncte destinate mass-mediei (ore orientative):
   ⁃   11.00 Declarații de presă (pe traseul autostrăzii, după vizita de lucru la Tronsonul Chețani- Câmpia Turzii)- ***A se vedea anexa cu locul
   ⁃   14.10 Declarații de presă (sediul Centrului de Întreținere și Coordonare- CIC,  după vizita de lucru la Tronsonul Suplacu de Barcău- Nușfalău)- ***A se vedea anexa cu locul
   ⁃   16.50 Declarații de presă (Gara Simeria, după vizita de lucru la obiectiv).

Biroul de presă al MTI


Prima locatie: https://maps.app.goo.gl/RPnbw8TX85ZTK3PL8
‎A doua locatie: https://maps.google.com/?q=47.198128,22.682346
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alin_simeriaveche

Da, personal eu stiam de duminica asta. De luni sunt in zona Simeria, am organizat o excursie de 4 zile in zona cu clasa mea. Printre elevii mei am un copil a carui parinte lucreaza pt We Build.spa. L-am rugat sa ne primeasca luni pe santierul din zona tunelurilor. Initial da, dar duminica dimineata am fost anuntat ca ar fi mai bine miercuri pt ca accesul poate fi mai accesibil

marcelbanu

#10196
Datorită legilor existente și a dreptului de autor nu am fotografiat nimic concludent de pe șantierul arheologic dar, pe furiș, cîteva imagini...





























Undeva departe, spre Vețel se văd băieții arheologi...



De la ei am aflat că situl se întinde pe vreo șapte hectare, de la Mureș spre pădure, spre dealuri și...
Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

marcelbanu

...sub aceste prelate există niște ziduri din cărămidă.
Eu le-am mai fotografiat în trecut, cît încă termocentrala funcționa dar nu mai știu unde le-am pus.
Știu că acolo există niște cabluri electrice ce mereau la micro-hidro pe care, niște ... le-au tăiat.
Pînă au dat de un cablu sub tensiune și s-au împrăștiat ciorile la pocnitură...

























Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

marcelbanu

Deci, am terminat cu arheologia mergem la treburi mai serioase...
Adică terasament, prismă din piatră spartă, șine și traverse de la km490+000 Termocentrale Mintia pînă la km493+300 Brănișca...
Inclusiv podul peste Mureș...











































Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

marcelbanu

Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !