Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

@Popescu_V intrebarile 1,2,5,6 se refera la 200 Sibiu-Brasov cred, si sunt un pic off-topic, oricum ti-as raspunde aici dar nu stiu :)

Intrebarea 3: Simeria-Deva-Mintia se circula pe un singur fir pentru ca sunt centralizari provizorii. Nu sunt inca in functiune centralizarile electronice definitive (si acelea nu vor fi din cele mai moderne cu fibra optica ci cu cablu de cupru tras la fiecare circuit de cale/bloc de linie/semnal, poate Ilteu-Gurasada va fi cu FO...). Centralizarile definitive se pun in functie dupa ce e gata linia, ceea ce nu e cazul pe Simeria-Gurasada.

Pe Varadia-Radna cred ca se va circula pe 2 fire pe centralizari provizorii, se intampla deja asta pe Ghioroc-Glogovat. Dar in general pe liniile reconstruite se circula pe un singur fir pana cand intra in functiune centralizarile noi, ceea ce la Sighisoara-Simeria a durat 11 ani in total, si vreo 2 ani de la ultimele lucrari civile (varianta Colsariu)

Intrebarea 4: normal ar fi ca TN sa se desfiinteze la Arad/Micalaca dar primarii care pastoresc infra rutiera au un nivel minim de intelegere a sigurantei rutiere si le e frica de cetatenii care "trebuie sa ocoleasca". Vezi Drajna.

Intrebarea 7: poti determina usor viteza stiind ca intre 2 stalpi de elctrificare sunt 50m (vezi si placutele de kilometraj amplasate la fiecare 2 stalpi= 100m). Masori in cat timp se trece de 20 de stalpi de exemplu.

Quote from: Popescu_V on July 23, 2023, 05:02:47 PMInformare Comunicat CFR călători

Oare la ce lucrări se referă comunicatul?

Quote21 iulie 2023

În urma solicitării primite de la managerul infrastructurii – CFR SA pentru efectuarea unor lucrări la infrastructura feroviară între stațiile Ilteu – Vărădia –Radna, în perioada 21 – 29 septembrie  2023, vor interveni modificări în circulaţia trenurilor, astfel:

Asa cum spune comunicatul, e vorba de statiile Ilteu, Varadia si Radna.

Ilteu si Varadia sunt capete ale unor variante de viteza. In cap Y Varadia (spre Barzava) si cap X Ilteu (spre Campuri Surduc) se va iesi pe 3 fire, din care un fir continua pe malul drept al Muresului (traseul vechi) si 2 fire traverseaza Muresul pe noile variante de 160 (la Varadia spre tunelul Batuta, la Ilteu spre tunelurile Salciva)

Atat in Ilteu cap X cat si in Varadia cap Y exista acum niste inflexiuni temporare, care leaga un fir definitiv din statie de traseul vechi, pe care se circula acum. Deci putem banui ca
1.  ori vor fi desfiintate aceste inflexiuni si se vor pune aparatele de cale definitive.
2. ori vor lega nu unul, ci doua fire (la Ilteu cel putin, unde sunt mai intarziate tunelurile Salciva) la traseul vechi

Varianta 2 ar avea sens tinand cont de apropiata inchidere a Cluj-Oradea.

Remarcam mai demult ca varianta 1 e problematica dpdv capacitate.

Quote from: cristi5 on May 19, 2023, 03:53:45 PMPS: E bine ca vor ramane pe 2 fire provizoriu, pt ca daca ne uitam la definitive: proiectare Campuri Surduc si proiectare Ilteu linia 1 din aceste statii este legata la traseul vechi. Liniile 2 si 3 sunt directele (traseul nou, spre tuneluri). Linia 1 functioneaza ca abatere pentru linia 2, dar nu si invers! Adica odata intrat pe linia 2 sau 3 in directia Salciva, nu te mai poti intoarce pe linia 1. Deci firele 2, 3, 4 din Ilteu si Campuri Surduc ar fi ramas muzeu pana la finalizarea tunelurilor Salciva, adica o gatuire de capacitate.

La fel este proiectat si la celelalte statii cu iesiri pe 3 fire (Barzava noua si Varadia) dar acolo tunelul ar trebui sa fie gata la anul.

In ce priveste Radna, acolo e mai simplu, se va definitiva probabil intrarea si iesirea in statie pe 2 fire, acum circulandu-se pe un singur fir.

dan tm

La intrebarea 2

acolo la Tilisca fost linie dubla dar a dat greutati in exploatare datorita instabilitatii terenului( vezi autostrada).

daca nu ma insel in lucrarea,,Constructii pentru transporturi in  Romania" D. IORDANESCU si C. GEORGESCU se mentioneaza ca linia  nu a mai fost stabilizata deoarece cheltuielile ar fi fost mari, urmînd ca linia sa fie stabilizata după finalizarea liniei Vîlcele-Rîmnicul Vîlcea cînd sporul de trafic ar fi justificat lucrările complexe si scumpe.

cristi5

Quote from: Popescu_V on July 23, 2023, 09:41:13 AMLa Mintia am observat de anul trecut că lucrările merg foarte încet. Anul acesta au mai avansat la terasamente totuși la acel podeț înainte de halta Termocentrale, e o zonă cu țevi neatacata. Ce probleme sunt acolo?

Cauta pe forum "Micia". Este un castru roman acolo (plus vestigii din alte epoci istorice) si nu a fost obtinuta descarcarea arheologica pe vreo 400m, undeva la vest de turnurile de racire ale termocentralei. Cam la 5:13 pe filmarea ta. Daca te uiti pe filmari anterioare vezi ca firul 1 (nordic, spre turnuri) nu era atacat, iar acum este, spre halta Mintia s-au facut macar decopertari iar mai la vest e deja fir nou, traverse depozitate...

Deblocarea situatiei a fost asa: CFR a hotarat sa restranga proiectul la amplasamentul vechi, care fiind de pe vremea austro-ungara si comunista nu necesita descarcare arheologica, dar chiar si asa se lucreaza sub supravegherea arheologilor.

Ca sa se poata limita la culoarul vechi, CFR a renuntat la drumurile de intretinere in zona si a fost reproiectate infrastructura si suprastructura ca sa se poata reduce latimea.

Odata rezolvata problema asta se va putea veni cu fir nou peste cele 3 poduri noi, prin noua halta Vetel (5:16 pe filmare) si desfiinta inflexiunea de la halta Mintia, sa se ramana pe noul fir 1, peste poduri.

Pe scurt, cam tot in zona depinde de Micia...

PS: Pt conectarea noilor poduri va fi necesara o inchidere de linie care sa desfiinteze podetul de la Branisca unde traseul actual trece peste traseul nou (cam la 5:20:45 pe filmarea spre Arad si vizibil f bine la 2:29:04 pe filmarea dinspre Arad)

dan tm

Eu nu am mai fost atent la aberatia asta cu MIcia, stiu ca au fost scandaluri ca au cerut, n-au platit, sulalela.

Dar cum ramîne cu sapaturile? ca au fost acolo sapaturi, pe ambele părți, am pus si eu poze cred ca pe aici.
Pentru ce au sapat daca au ales sa ramîna pe traseul vechi.

Popescu_V

Multumesc mult de lamuririle edificatoare. Am inteles mult mai bine despre ce este vorba. Ma voi uita pe filmarile mele ca sa inteleg exact punctele din explicatii.

cristi5

Quote from: dan tm on July 26, 2023, 05:50:18 PMDar cum ramîne cu sapaturile? ca au fost acolo sapaturi, pe ambele părți, am pus si eu poze cred ca pe aici.

FCC a angajat o firma privata (Beri grup) sa faca descarcarile arheologice. Asta din start i-a suparat pe multi arheologi, pentru ca exista un arheolog care raspunde de acel sit, etc.

Se zice ca firma privata a intrat direct cu excavatorul, distrugand vestigii. Legat de asta sau nu, consiliul national de arheologie a refuzat sa aprobe descarcarea pe ultimii 400m. Am pus pe topic acum un an cred documente de pe site-ul lor.

Quote from: dan tm on July 26, 2023, 05:50:18 PMPentru ce au sapat daca au ales sa ramîna pe traseul vechi.

Pai decizia de a se limita la amplasamentul vechi (ca doar latimea o reduc, traseul e acelasi) a survenit dupa lupte de 5-6 ani cu arheologii. Asa e managementul, trebuie luate decizii. Decizia asta, chiar daca e luata mult prea tarziu, pare sa fi deblocat proiectul. Si nu putea fi pusa in aplicare peste noapte: a fost nevoie de reproiectare, aprobare in CET (separat pt infrastructura si suprastructura), AC etc etc.

Vedem cum decurge lucrul "sub supraveghere arheologica". Eu nu cred ca e totul deblocat pana nu vad piatra sparta si traverse pe intreaga zona.

mariusbalasa

Noutati...
Șantier lucrări feroviare Brașov - Sighișoara S1+S3, T1 - 2023
CFR Infrastructura

cristi5

@mariusbalasa nu e nicio noutate, conform analizei colegilor care cunosc zona (@Ovii Stangaciu mai ales) filmarile sunt de la sfarsitul lui mai

Pe langa ca proiectele merg ca melcul, mai si dureaza 2 luni ca CFR sa editeze un video

Si titlul filmarii pare a fi gresit, ar trebui sa fie T2, nu T1

Cetatean

Am fost recent cu trenul intre Simeria si Vintu, iar IR74 cu locomotiva diesel a bagat 110 km/h spre 115 masurat la telefon.

Despre Micia s-ar putea scrie un mic Shogun. Este si un text al unui arheolog cu o mica investigatie gen recorder,despre ce se presupune ca s-a intamplat la Micia si legaturile dubioase dintre amintita firma de constructii "Beri" a tov.av. Berindei din Alba Iulia cu anumiti oameni de prin ministere/guverene/cfr?

Dar in mare,inca o data,statul ne-a aratat cat de incompetent este. Se vor plati bani grei pe claimuri pentru Micia...

cristi5



TBM nr 1 de la Racos spre Ormenis, pe pozitie (portalul in dreapta). Chiar sub modulul in curs de montare se vede ghidajul pe care se va deplasa TBM spre dreapta.

Se observa in dreapta sus ceea ce pare a fi reteaua electrica pt alimentarea TBM.  In spatele macaralei se vad piesele TBM nr 2

Sursa: Facebook ing. Tudor Dobrin

Treaba merge inainte in ritmul consacrat, uzual si pt antreprenor si pt beneficiar :) Sapatura incepe candva in toamna.

cristi5

M-am uitat (foarte) putin cum merge un alt proiect finantat de CEF.

Daca bine retin, Apata-Cata si Bv-Apata si Cata-Sighisoara sunt undeva pe locurile 10 si 11 ca marime in CEF. Pe primele locuri sunt loturile tunelului Lyon-Torino (la 220 km/h) unde CEF finanteaza 40% (cu discutii de extindere la 55%) din costul de 3 miliarde

Semnarea contractelor a avut loc in 2021 fata de 2020 la noi...

https://cinea.ec.europa.eu/news-events/news/lyon-turin-rail-link-invests-more-eu3-billion-2021-07-07_en

Din cate inteleg de pe wikipedia, cele 5 TBM vor ajunge in 2024. Sunt produse tot de (singurul producator european) Herrenknecht

QuoteOn-going work at the other French work sites prepares for the 2024 arrival of the 5 tunnel boring machines.[49] Those are being built by Herrenknecht, a German company based in Schwanau which is the sole European TBM builder,[50][51] and the first one was delivered in July 2023 to the Lot 2 consortium for its in-factory tests.[52]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Turin–Lyon_high-speed_railway

Mai exista zeci de astfel de proiecte CEF intarziate, conform site-ului EU.

frunzaverde

#10181
Proiectul finantat prin CEF1 este o bucatica (800 milioane de Euro) din mega-proiectul TELT care o sa coste vreo 8 miliarde de euro pana la capat (doar pe sectiunea internationala, cu toate legaturile va trece de 15 miliarde), mai precis este asta: https://ec.europa.eu/assets/cinea/project_fiches/cef/cef_transport/2014-EU-TM-0401-M.pdf. Ce e prins pe CEF nu este tot tunelul, si nu include lucrari dincolo de decembrie 2023.

Au sapat deja cu TBM-ul, Federica, primul lor TBM, a sapat aproape 9 km de tunel, si au sapat aproape 30 km de galerii de acces, portaluri si lucrari intermediare. Din cate inteleg, proiectul a fost fazat ex-ante in multiple pachete de lucrari, toate intarziate masiv de opozitie extrem de severa, mai ales pe partea italiana.

Proiectul pe CEF se incheie la sfarsitul lui 2023, stiu ca deja s-au pierdut o parte din banii UE, doar ca fiind fazat ex-ante (deliverable-ul nu e tunelul gata, cand s-au apucat tunelul era gandit sa fie inaugurat in 2028, acum e gandit sa fie inaugurat in 2032-2035.

Proiectul pe CEF insa nu e "tot tunelul", este "o serie de lucrari preliminare si de constructie" ale tunelului, cu livrabilul complet in orizont 2030; si doar livrabile partiale acum.

Pot aplica pentru restul lucrarilor la alte calluri (daca vor mai fi), si pot deconta partial ce s-a facut fara sa dea inapoi banii luati deja. De altfel, sunt la al doilea exercitiu financiar in care folosesc bani UE - primul a inceput in 2008, cand au primit un pic peste 600 milioane de euro. La fel, nici atunci nu au dus proiectul la bun sfarsit, si au acoperit diferenta din bugetele (uriase comparativ cu ale Romaniei) ale Italiei si Frantei.

La noi, hiper-optimistii de la CFR au dat ca deliverable linia gata, cu tunelele gata, adica deliverable "totul sau nimic". Situatia e complet diferita (desi e clar ca si ei vor avea corectii uriase) fata de TELT. Franco-italienii au gandit de la bun inceput un mecanism flexibil de finantare pe zeci de ani - asumand ca livrabilul final nu va fi posibil pana atunci.

Romanii au zis ca sunt gata cu totul in 2022, respectiv 2023, respectiv 2024, finantarea zicand ca livrabilul este linia completa cu tunele. Nu mai vorbim de gandit un mecanism de finantare dupa cadrul curent bugetar - care chiar si cu extensia curenta, expira in decembrie 2023, cand proiectele INEA raman fara bani, ca nu mai au spatiu bugetar in bugetul multi-anual UE. Sa vedem daca CINEA gaseste cumva spatiu bugetar pentru anul viitor pentru proiecte pe 2013-2020 - dar pana acum nu pare a avea de unde (sau cadrul legal). 

Site-ul proiectului franco-italian aici: https://www.telt.eu/
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

shift2rail

#10182
^rezistenta eco-teroristilor pe partea italiana- La Vallee de Suse- s-a mai estompat dar se organizeaza puternic pe partea franceza, unde, conexiunea Lyon-St Jean de Maurienne (portalul francez al tunelului de baza) nici macar nu are traseul definit.

https://www.tf1info.fr/transports/lgv-lyon-turin-les-opposants-maintiennent-leur-manifestation-prevue-ce-week-end-17-et-18-juin-malgre-l-interdiction-de-la-prefecture-2260621.html

Intre timp, ONG-ul radical Soulevement de la Terre a fost dizolvat prin decizie a ministerului de interne, iar unul dintre ideologii miscarii radical ecologiste, prof Andreas Malm- vezi cartea, How to blow up a pipeline-,  din Suedia, are interdictie de a mai tine prelegeri in Fr.


Sorinus

Nu inteleg ce nu le convine la tren, pe linie electrificata? E impactul unui tunel asa mare asupra mediului? Ce si-ar dori in loc, nimic?

Am gasit pe euronews un raport detaliat, parerea lor e ca linia veche e sub-utilizata si noul proiect creaza un deranj mare in zona (partea asta e subiectiva).

cristi5

@frunzaverde in baza de date de proiecte EU CINEA am gasit 109 proiecte CEF Transport 2014-2020 cu "data de terminare" Decembrie 2024 (adica "sigur nu termina in 2024 dar hai sa zicem"). Mai sunt alte date in 2024, pe alea nu le-am pus la numaratoare ca nu se poate selecta un interval de date (sau n-am gasit cum).

Aceste 4.5 miliarde care sigur nu se termina nici in 2024 constituie 20% din contributia CEF 2014-2020 (23 miliarde). E foarte posibil sa existe mai multe proiecte care vor ajunge in 2024 pentru ca din 23 miliarde (1040 proiecte), 19 miliarde sunt inca "Ongoing" (612 proiecte). Vedem cate din ele se inchid in 2023.

Sunt curios ce solutii legale si financiare vor gasi.