News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.


rocklee


alin_simeriaveche

Multumim Marcel si Rooklee!! Super reportaj!

O intrebare pt cunoscatori. De un an sau mai bine, nu mai circula trenul sageata, Tg Mures - Timisoara datorita constructiei noii linii de pe M200. Din ce am vazut, este o jonctiune. Nu ma intereseaza intr-un mod direct dar am parinti ce au permise cfr si ar veni cu trenul sau la anul ma gandesc sa fac o excursie cu copiii de la clasa cu trenul. As fi mers anul acesta in Scoala Altfel dar nu sunt trenuri decat cu "escala", dupa cum spune baiatul meu :) . Exista vreo sansa pentru anul viitor sau sa imi iau gandul. Multumesc!

cristi5

@alin_simeriaveche racordul la Ilia spre Margina / Lugoj este in circulatie din 15 mai

R4015/2053 Targu Mures- Timisoara circula. Ieri (duminica) a mers aprox fara intarziere.

https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Tren/2053?Date=21.05.2023&SelectedBranchCode=17701924

Circula si R2185 Simeria-Lugoj, dar nu 2001 Sibiu-Timisoara... din lipsa de Desiro functionale am inteles de la un mecanic. Se asteapta ca si Targu Mures-Timisoara sa fie iarasi anulat, din 3 iunie, din acelasi motiv.

Se aude ca pana in septembrie vor fi gata 15 Desiro reparate (R9) la Pascani (al 4lea a iesit recent). Daca se mai amelioreaza situatia MR poate se va relua (si) traficul de calatori Ilia-Margina incet-incet.

cristi5

Am fost curios cate minute se vor pierde din cauza tunelurilor Aktor si (deci) circulatiei Campuri Surduc - Ilteu pe traseul vechi (20 km). TLDR se pierd maxim 16 minute, posibil 11 minute, minimul ar fi 6 minute...

Traseul nou are 18 km fara curbe cu raza mica sau TN. Deci 7 minute cu 160 km/h

Livretul actual (70 km/h Ilteu-Zam adica vechiul traseu reabilitat de Aktor, 50 km/h in rest) arata 23 minute, deci se pierd 16 min.

Daca Aktor vor fi obligati sa mai reabiliteze si Zam-Campuri Surduc (eventual ambele fire) la 70 km/h, s-ar putea ajunge la 18 minute, deci s-ar pirde 11 min diferenta.

Livretul 1994/1995 arata 13 min (media 92 km/h, 1h 59 min Arad-Simeria). Asadar, fata de performanta maxima pe traseul vechi, tunelurile (si linia de 160) economisesc 6 minute pe cei 18/20 km.

cristi5

Punerea in functie a CE pe Craciunel-Santimbru a inceput ieri asa cum era prevazut. Trenurile acumuleaza intarziere in zona asa cum era de asteptat (se vede la "Trenul meu" la Regio care trec prin Podu Mures de exemplu)

Gasiti o postare cu detalii mai sus. In 27 mai se intra in sfarsit pe noua varianta si se inchide muzeul.

dan tm

Nu au desiro destule, tocmai de-aia R 2182 Lugoj 03.31-Simeria 06.25 stationeaza in Simeria 9 ore pînă se întoarce ca R 2185 Simeria 15.15 -Lugoj 18.47.
Cred ca avea timp sa fie cumva trasat pînă la Sibiu, dar cu plecarea la 03,31 din Lugoj...

Cetatean

Cred ca are la calatori de rupe cu plecarea aia la 3:31 din Lugoj.
Le plimba goale,le tinbprin gari aiurea. Din 24 de ore trenul ala functioneaza 7 ore? Wtf!
Cat sta in Simeria ar putea sa faca Deva-Alba Iulia de 3 ori...

cristi5

Au trecut toate testele ETCS la Curtici-614. Posibil sa mai fie ceva detalii

Vor urma niste teste impreuna cu MAV

Nu e clar cum va proda mai departe AFER cu certificarea

Despre operare ETCS nu se stie mare lucru, dar o ipoteza dinspre Palat ar fi ca vor opera cand va fi gata portiune mai lunga gen Curtici-Sighisoara. Via Salciva (facepalm)

frunzaverde

O sa se opereze cu ERTMS cel mai devreme cand vor veni ramele ARF, pana atunci nu are cine sa opereze si de ce... De ce ar sta unul din putinii operatori de marfa care au o mana de locomotive apte sa-si reinstruiasca personalul, care oricum e imbatranit, prost platit, si adesea deja slab instruit?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

@frunzaverde asta zic, ca daca sursa are dreptate si CFR vrea sa opereze numai distante "mai lungi" de ERTMS continuu, gen Sighisoara-Curtici, atunci nu se va opera nici cand vin ramele ARF pt ca cel putin la Salciva ramane vechiul traseu cu BLA, CED provizoriu etc, pana termina Aktor de scurmat tuneluri. Sigur ca loco poate trece automat in mod PZB acolo, si sa revina la ETCS la Ilteu gen. Vedem.

Si mai e handover-ul Alstom-Siemens-Alstom-Thales-Alstom, cred ca fiecare zona cu RBCul ei @motorzbh ?

De fapt nici nu stim starea CE (darmite ETCS) pe 614-Simeria. Webuild vrea sa faca receptie anul asta pe 2A deci ar trebui sa fie gata tot, vom vedea daca fac, si cu ce neconformitati.

Nici @motorzbh nu stia de operare ultima oara cand am intrebat. Era cu gandul la teste probabil :)

O problema e instructia. Modificam regulamentul 004 sau doar traducem un document UE? Exista un act normativ care reglementeaza implementarea ERTMS (amendat recent sa permita cumpararea de loco fara ETCS daca fac mai putin de 150 km pe coridor), poate specifica acolo.

Eu nici nu ma gandisem la marfa dar adevarul e ca interfata ETCS e mult mai simplu de folosit pt un mecanic obosit/imbatranit/slab instruit, pt ca ETCS stie toate limitarile si restrictiile, nu mai trebuie sa se uite mecanicul in zare dupa semnale si placute, nu mai trebuie sa fie cu livretul si BARul pe bord, ii sugereaza discret ETCS cand sa franeze etc.

Sunt curios de ex ce se va intampla dpdv administrativ cand ETCS va frana usurel in locul mecanicului. Vine AGIFER? :)

motorzbh

Operarea nu prea e treaba noastră a CFR infra. Va fi un fel de hai sa ne dam cu ETCS sa vedem cum e si Ai ETCS ai parte ...
In principiu TSI OPE va fi baza. Si pentru noi este o necunoscuta cum se vor descurca OTF-istii cu ETCS-ul cu mecanicii cu toate astea.
Trebuie totuși sa începem operarea sa vedem cum e in realitate ca daca e ceva care nu merge si trebuie schimbat ceva in soft sau prin computadoare sa avem timp sa o facem înainte sa fie gata tot coridorul , nu sa așteptăm inca 5 ani si sa ne trezim ca am uitat ceva.
Oricum vom face teste cu Softronic, O sa vina si Corabia asa ca vom incerca ceva mai real.

TibiV

Nu mi se pare corect ca NU avem un M300 independent, pentru ca a fost inghitit (ca topic) de "cordidor"...

O filmare publicata acum 12 zile de LocoDriverRomania: Train CABVIEW 🇷🇴 Ploiești Sud - Bucharest/București (Romania) on M300 - locomotive driver's view


Vegetatia reia incet-incetisor stapanirea pe spatiul dintre cele doua fire...

PS
LocoDriverRomania pare o sursa buna de filmari, desi mai mult pe sudul si estul Romaniei...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Andi

Astazi a circulat primul tren 346 pe noua varianta Coslariu la cale libera. Din cate am inteles VS in livret pe ramificatie este 140 km/h iar perechea 346/347 va ramane permanent pe acolo, timpii nefiind modificati deci probabil se va ajunge timpuriu in Alba Iulia/Blaj. Pe zona Barabant-Santimbru-Coslariu-Teius inca se circula la cale libera iar pe Podu Mures-Craciunel-Blaj se circula normal, pe ambele fire.

cristi5

Un amanunt interesant de la @motorzbh : la Curtici intre cele 2 tari exista BLA si peste el este ERTMS L1, chiar pe zona de frontiera. Pana la zona respectiva, CFR are L2, si MAV va avea tot L2 (deocamdata daca bine inteleg nu e gata centralizarea definitiva in Lököshaza)

Urmeaza ca CFR si MAV sa testeze aceasa succesiune L2-L1-L2. Sau poate doar L2-L1 deocamdata...