Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on May 21, 2015, 05:16:57 PM
Stiu ca sunt sisteme automate, insa mai avem si manuale. NU sunt cu buton ci cu manivela. Sau poate ca manivela se foloseste in locurile unde BLA-ul este defect.

Exista destule sectii (linii) de cale ferata, in general secundare, pe care nu exista blocuri de linie, se foloseste alt sistem de management al traficului (din gara in gara in loc de din semnal in semnal). Pe aceste sectii, nu poate exista mai mult de un tren pe fiecare segment care leaga doua gari ("puncte de sectionare"). In limbaj feroviar sistemul se numeste "conducere centralizata" (mai auzi si termene gen "sectie cu ordin de circulatie/cale libera", nu sunt chiar sinonime).

Neexistand blocuri, nu exista senzor care sa inchida barierele. Asa ca barierele sunt inchise ori de cineva din postul de comanda al unui punct de sectionare (impiegat de miscare sau acar), ori de un agent aflat la bariera, ori direct de personalul trenului, care opreste, se pune bariera, porneste, opreste din nou, ridica bariera. Exemplu de asemenea bariere : https://goo.gl/maps/d7i0n. E una si in Bucuresti, langa Gara Obor, la Baicului. La fel, avem inca sectii cu semnale mecanice ("palete").

Quote from: dr4qul4 on May 21, 2015, 05:16:57 PM
Oricum ai da-o, chiar gandit pt 160 km/h (desi pe acolo sageata are restrictie, ca doar e in oras), chiar daca acel marfar mergea cu 30 km/h si tot nu avea nevoie de 30 min ca sa parcurga cei 2,2 km. (ci de maxim 5 min).

2 blocuri * 2.2 km = 4.4 km la 30 km/h = 9 minute. Daca chiar ai stat 30 minute pe ceas (de acord, si 9 minute e imens), pot exista nenumarate explicatii, printre cea mai simpla e un semnal pus pe rosu din varii motive inainte de bariera.

La intersectia de la Petricani, VS = 160 km/h. Nu exista nici un minut de restrictie intre gara Bucuresti Baneasa si Pasarea. Intre Bucuresti Baneasa si Ram. 3 Pantelimon, adica segmentul pe care e si trecerea buclucasa, trenul IR 1581 Bucuresti Nord - Constanta parcurge cei 8.1 km in 3 minute si 30 secunde (da, livretele de circulatie sunt detaliate la nivelul asta), adica o viteza medie (si aici includem si acceleratia de imediat dupa Bucuresti Baneasa) de 139 km/h. Peste bariera Petricani, deci, IR 1581 chiar trece cu 160 km/h. Unele IR-uri trec cu 150, ca atat le e viteza maxima permisa (n-au coeficient de franare destul de bun).

CFR nu limiteaza vitezele in zone urbane vs. zone rurale - nu are de ce face asta.

Ai dreptate cu o chestie - "sagetile albastere", denumirea comerciala pentru automotoarele Siemens Desiro din dotarea CFR nu merg cu 160 km/h. Pentru ca nu pot. Viteza maxima constructiva a lor este de 120 km/h - mai mult nu pot ele. Sunt automotoare pentru sectii secundare cu trafic redus in regim diesel, asa ca Siemens nu le-a construit pentru viteza. In schimb, toate locomotivele CFR electrice mari si grele pe care scrie pe placuta de inmatriculare "41" sau "42" sau  "44" sau "45" sau "46" sau "48" sau "91-53" pot bine-mersi sa mearga cu 160 km/h. Unele pot si 200 km/h. La fel ca si multe din vagoanele standard, clasice, de calatori (viteza maxima o poti vedea pe fiecare vagon; la mijloc, pe exterior, in partea de jos, o sa vezi multe inscriptii, unele in chenare. Un chenar va avea un numar scris singur, mai mare ca celelalte (140, 160, 180, 200, etc.). Aia e viteza maxima constructiva a vagonului. Daca te duci prin Gara de Nord, o sa vezi ca majoritatea vagoanelor au 160 si 200 pe ele, cu o minoritate avand 140, si doar cateva 120. Desiro-urile (sagetile) au 120. Scrisul e standardizat european, apropo, inscriptii identice cu cele de pe vagoanele CFR le vei vedea si la SNCF, inclusiv pe TGV si la DB si la OBB si la altii. La fel si numerele de inmatriculare pentru vagoane si locomotive.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

NGC

Ofertele pentru "Reabilitarea liniei de cale ferata Frontiera – Curtici – Simeria, parte componenta a Coridorului IV Pan - European pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h: Tronsonul 2: Km 614 – Gurasada, subtronsonul 2a: Km 614 – Cap Y Bârzava":

   1.772.021.055,00 RON fara TVA    Valoare estimata
1. ? RON fara TVA    Asocierea ASTALDI SPA + FCC CONSTRUCCION SA + SALCEF COSTRUZIONI EDILIE FERROVIARIE SPA + SC THALES SYSTEMS ROMANIA SRL + THALES TRANSPORTATION SYSTEMS GMBH + SIEMENS SA + SC SIEMENS SRL
2. ? RON fara TVA    Asocierea AZVI SA + COMSA SA + CORSAN CORVIAM CONSTRUCCION SA + SC STRACO GRUP SRL + ISOLUX INGENIERIA SA + SC SIEMENS SRL + SIEMENS NEDERLAND NV + SIEMENS AG OSTERREICH + SIEMENS SA SPANIA
3. ? RON fara TVA    Asocierea IMPRESA PIZZAROTTI & C SPA + SAIPEM SPA + PIZZAROTTI SA + SC SIEMENS SRL + SIEMENS AG OSTERREICH + SIEMENS NEDERLAND NV + SC IMSAT SA + SC SPIACT CRAIOVA SA


Ofertele pentru "Reabilitarea liniei de cale ferata Frontiera – Curtici – Simeria, parte componenta a Coridorului IV Pan - European pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h: Tronsonul 2: Km 614 – Gurasada, subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava-Cap Y Ilteu":

   2.029.695.888,00 RON fara TVA    Valoare estimata
1. ? RON fara TVA    Asocierea ASTALDI SPA + FCC CONSTRUCCION SA + SALCEF COSTRUZIONI EDILIE FERROVIARIE SPA + SC THALES SYSTEMS ROMANIA SRL + THALES TRANSPORTATION SYSTEMS GMBH + SIEMENS SA + SC SIEMENS SRL
2. ? RON fara TVA    Asocierea AZVI SA + COMSA SA + CORSAN CORVIAM CONSTRUCCION SA + SC STRACO GRUP SRL + ISOLUX INGENIERIA SA + SC SIEMENS SRL + SIEMENS NEDERLAND NV + SIEMENS AG OSTERREICH + SIEMENS SA SPANIA
3. ? RON fara TVA    Asocierea IMPRESA PIZZAROTTI & C SPA + SAIPEM SPA + PIZZAROTTI SA + SC SIEMENS SRL + SIEMENS AG OSTERREICH + SIEMENS NEDERLAND NV + SC IMSAT SA + SC SPIACT CRAIOVA SA

anacronox

Ieri pe la 11 se lucra sustinut in mai multe zone intre Simeria si Alba Iulia.
Dupa Simeria Veche se vedeau de pe autostrada basculantele de la Euroconstruct iar langa autostrada apare un morman de pamant de la lucrari.
La Sebes -Vintu pare sa prinda forma un racord direct pe sensul Alba Iulia Sebes. Poate cineva sa confirme?
Intre Sebes si Alba Iulia erau multi munctori care lucrau la terasamente si podeturi.  si la podul peste Mures era agitatie mare.

TibiV

Asta va fi prima mea postare in "Feroviar".
Joi am venit cu trenul pe ruta Cluj-Teius-Sighisoara-Brasov-Bucuresti.
Am facut si cateva poze cu A10, pe care le-am postat acolo, dar din pacate au fost putine, cu lucrari intre Decea si Aiud, si foar cu gropi arheologice intre Aiud si Teius.
Dar dupa Teius am schimbat "tinta" si am fotografiat lucrarile la M300.

Ca principiu, am pozat doar inainte pe sensul de mers Teius-Sighisoara, deci va puteti da seama usor care parte este. Am fotografia spre spatele trenului doar acolo unde erau lucrari mai complexe, si unde era clar ca este aceeasi lucrare in cadru.
De regula insa, pozele sunt facute spre directia de mers, deci spre Sighisoara.

Primul tronson, pana la Craciunel.

Incep cu podul triplu de CF de la iesirea din Teius (evident, vad doar 2 din cele 3 poduri..)

Masini pe DJ spre bariera

Si prima lucrare de arta pe noua CF...





Si apare marele pasaj...











A aparut si soseaua in spate



Acum vine podul pe care adiarc l-a pozat de pe DN... Pozele mele sunt invers, spre DN, adiarc...









Aici trenul este inca pe linia veche, cele doua linii noi in dreapta, spre DN...



Una din exceptiile cand am pozat spre spate, cand am vazut ca s-a termina una dintre cele 2 linii...

Acum poze de pe partea stanga



Nici nu stiu... aici s-a terminat sau a inceput sina ?...



Aici nici nu stiu ce sa zic...



Aici categoric s-a terminat...

Se muta pe dreapta...



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Continuam spre Craciunel.
Doar terasament, traversele pregatite...

Nici traverse nu sunt...

Apare linia..

Chiar doua linii...



Dar a ramas doar una... :)

Acum nici macar aia...

Intrarea in gara Cistei...

... si iesirea din Cistei.

Dupa care nimic...



Dar in sfarsit reapare linia

insa doar pentru o scurta distanta...

... si reapare iar...

Chiar doua !...





Dar ar fi fost exagerat sa avem ambele fire prea multa vreme...

Un pod...



Dupa care doar terasament, dar si ala incipient.

Dar macar se lucreaza....



Mai departe...

Asta e masina de burat ?



Cateva vagoane cu poatra sparta...





Si intram in gara...

Gara:

Dar gara Craciunel ramane in urma...


Urmeaza Copsa Mica, dupa aia Medias, si in fine Sighisoara, inclusiv iesirea din tunele...
Dar cand, nu pot sa va spun... Doar Sfantul Imgur stie... :)


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

^ Nu-i nimic, așteptăm. Mulțumesc mult pentru poze, sunt excelente! Bine ai venit pe ,,Feroviar"! :D

TibiV

Mulţumesc, nenea_hartia ...
De mult vroiam să fac ceva si pe aici, dar nu am avut ocazia...
Mai ales pentru că, deşi sunt şofer, aş prefera să pot ajunge oriunde în ţara asta cu trenul, dar măcar cu 30% mai repede si fără să fiu obosit de atâta drum.
Pozele sunt făcute din IR Satu Mare -Dej -Cluj - Teius - Sighișoara - Brașov - Bucuresti.
Ăsta a fost unul dintre primele trenuri "Rapid" introduse la sfarşitul anilor '70...
Pe vremea aia Dej-Bucuresti dura cam 7 (şapte) ore si ceva!...
Acum am făcut 11.35.... E drept, 3h40min doar între Teius si Sighișoara...
Cu maşina faci 8 ore, si se va scurta odată cu A10 sau A3 Tg.Mures- CP.Turzii.
Este revoltător!
Trenul trebuie să câștige în faţa automobilului ducându-te unde ai nevoie mai repede si mai odihnit...
Dar când am ajuns în Bucuresti eram zdrobit de oboseală. E drept, vreo 4 ore m-am agitat să pozez autostrăzi si căi ferate... :)
Dar dacă drumul ăsta ar fi durat doar 6 ore (sunt vreo 550 km) at fi fost o plăcere!...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Continuam... Si iesim din Craciunel...



Se mai si lucreaza...





Ne mutam pe dreapta...



Si apar si primele echipamente electrice de alimentare a reteli de contact

Dar in scurt timp dispar sinele... :(

Probabil din cauza acestor lucrari de arta... Mai exact poduri.







Doar ca dupa ele dispare iarasi linia...

Si reapare in forma veche

Dupa cateva minute, surpriza... Pe stanga !



Si acum intram in gara Blaj ...



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Continuam cu gara Blaj...



Surprinzator, se lucra pe la peroane...







Dar peronul se termina repede...

Si linia noua la fel de repede




Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Purcedem mai departe spre Copsa Mica, via Blaj... Jale mare, cred eu... Citit invers, e nevoie de o jalBa mare catre stapanire.
Aproape nimic in tot orasul, care este practic strabatut de calea ferata! Si ce s-a facut e cam la fel cu centura auto la Tg.Mures.... :(




















Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Parca au pus un geotextil...



Dar dispare repede...







In sfarsit am iesit din oras, si a reaparut linia... Cea veche, desigur... :(



Nici pe stanga nu e mai bine, doar ca se vad stive de viitori stalpi ai liniei de contact...

Si utilaje gata de munca...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Alt utilaj

Stalpi vechi si traverse noi... :)

Tot inainte, mandri pionieri, pe vechea linie !

Dar apare si cea noua..



Dupa o vreme, apare si reteaua de contact !..





Si intram in gara



Mai exact in gara Valea Lunga

Bine ca avem panouri europene...

Dar gata, iesim repede si din Valea Lunga...






Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Si acum gospodareste catre Copsa Mica, via Micasasa... (nu ca ar fi alta varianta... :D)
Intai pe linia veche...

Apoi vedem si linia noua.



Pe dreapta stalpii care alimenteaza linia trenului in care ma aflu sunt stalpi vechi, deci nici macar nu s-au apucat de firul asta.
Stalpul nu e stramb, dar asa fac poze telefoanele mobile la viteze fabuloase de peste 40 km/h... :)

Dar la fel este si pe stanga... :(




Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Cu curaj mai departe, spre capatul acestui lot...
Pe dreapta niste consolidari/pereti de sprijin...

Si inevitabilele stive de traverse noi-noute...

Dupa care iar nimic... :(

Si am ajuns in gara care desparte doua loturi:

Micasasa, good bye !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Si acum tronsonul Micasasa - Copsa Mica. Probabil unul dintre cele mai spectaculoase, asa ca voi comenta mai putin...
Revin cu precizarea ca pozele sunt facute de regula in fata, in sensul de mers al trenului, adica spre Sighisoara, deci urmatoarele poze sunt facute pe partea dreapta... Aici chiar se lucra.











Se lucreaza serios la podete:



Dar si la terasament





Un podet casetat

Si iar terasamente


Mama proștilor este mereu gravidă... :)