News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

danpandrea


Vlad94

#421
Ma bucur sa vad ca se face prin est, ma intristeaza ca au ales o varianta cocosata in loc sa mearga direct Remetea-Albina. As fi optat pentru varianta 2 dar care sa se lege de A1 la Remetea nu la Recas. Chiar ne place sa trasam variante in dorul lelii?

elphax

dan pandrea, acolo mai trebuie sa vina un drum dinspre vest, poti sa il bagi in schema ? probabil legat la giratoriul existent, dar ar fi bine sa fie niste bretele de acces si pe A9.
si vezi ca este pasaj peste CF existent, exact acolo unde e semnul de la DN6, deci nu poti sa treci asa aproape de el ;)


Archi

#423
@danpandrea

A doua varianta mi se pare ca are potential, dar in forma desenata de tine exista cateva conflicte de trafic si nu permite accesul pe A9 de pe drumul national. Am gandit o varianta similara care rezolva problemele acestea:





Avantaje:
- Un singur pasaj peste A1
- Un singur pasaj peste actualul drum de lagatura DN6 - A1
- Directiile principale sunt intuitive (venind de pe A9 incadrarea pe benzile din dreapta duce spre dreapta (Deva) iar incadrarea pe benzile din stanga duce la stanga (Arad)). La Sebes este invers de exemplu
- Asigura acces din si spre toate directile
- Tine cont de viitoarea centura de ocolire Remetea Mare
- Nu exista conflicte de trafic (nu vad cazuri in care sa apara intrare pe autostrada dupa care imediat iesire, mai intai sunt toate iesirile dupa care toate intrarile)
- Nu afecteaza infrastructura existenta

Dezavantaje:

-DN6, CF si probabil si centura Remetea va trebui supratraversat cu un singur pasaj (distanta este destul de mica intre ele), care va avea estimez eu minim 600 de metri
- Adauga circa 1 km in plus prin bucla pentru directia A9 - Arad

TibiV

Archi,
buna propunerea.

Sa nu repetam greseli gen nodul A1-A6...

Dar breteaua A1-A9 sens Arad->Moravita ar trebui inceputa mai la vest. Soferii nu trebuie sa aleaga, in acelasi moment, intre 3 directii (A1 Lugoj, drum de legatura DN6, A9 Moravita).
Adica sa fie cam asa:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

stent76

Dar de ce nu ar distanta intersectia A1-A9 la cca 1 km de nodul Remetea? Nodurile complexe si frumoase nu sunt si cele mai ieftine/fezabile.

Vlad94


schluppi

In Germania (unde cunosc mai bine lucrurile), nu exista noduri care leaga drumuri de categorii diferite in acelasi loc. Ori se leaga autostrazi (Autobahnkreuz sau Autobahndreieck), ori avem iesiri din Autostrada (Ausfahrt) care pot fi legate de orice fel de drumuri. Este mult mai clar si mai simplu asa, avand in vedere ca se circula cu viteza mare si necunoscatorii locului trebuie sa proceseze informatia de pe tabla indicatoare. Tot la ei, fiecare iesire are un nume unic (nu un numar cum au altii), legat de una dintre localitatile ce pot fi accesate (ex. Augsburg Ost, Ohringen, Bretzfeld etc.). Astfel poti indica unui vizitator exact unde trebuie sa paraseasca autostrada, ca sa ajunga unde trebuie. Sunt doua aspecte, care la noi nu se respecta si pe mine ma deranjeaza. Hai sa luam ce e bun de la cei care au implementat primii pe scara larga autostrazile. Am scris aici, deoarece am vazut aici propunerea unui nod complex, dar mai avem astfel de noduri aiurea gata facute.

tudor

Tranformarea bretelei de legatura in sectiunea initiala din A9 ar putea functiona?
Mi se pare ca reduce desutul de mult complexitatea nodului, asigura o mai bina conectivitate intre toate directiille si reduce costul (cu sontructia si exproprierile) iar ocolul introdus pentru A9 este minim.
Cu portocaliu dublarea numarului de benzi de pe bretelele existente (si eventual crearea unui bretele de viteza pe directia A9->A1Vest)
Cu rosu traveesarea A9 peste DN.




Powered by API/PUM imgur uploader

raulbogdan23

#429
Cu rosu A9
Cu roz A9 supratraverseaza DN si avem acces cum se face acum la Pasaj Mogosoaia pe DNCB.

Varianta A

  • pentru 1 sens se foloseste actual pasaj peste A1, nod redimensionat, sa zicem A1 Orastie -> A9 (cu rosu pe harta)
  • se construieste inca un pasaj similar pentru directia A9 -> A1 Timisoara (cu rosu pe harta)
  • celelalte bretele redimensionate pentru directia A1 Timisoara -> A9 si A9 -> A1 Orastie (cu galben pe harta)

Varianta B

  • pentru 1 sens se foloseste actual pasaj peste A1, nod redimensionat, sa zicem A1 Orastie -> A9
  • celelalte bretele redimensionate pentru directia A1 Timisoara -> A9 si A9 -> A1 Orastie (cu galben pe harta)
  • se construieste un pasaj pentru directia A9 -> A1 Timisoara (cu portocaliu pe harta) care trece si peste sensul A1 Orastie -> A9



LE:

  • pe directia A1 Timisoara -> A9 poate ramane si actuala bretea (80 km/h in configuratia actuala)
  • pe directia A9 -> A1 Orastie poate ramane si actuala bretea (80 km/h in configuratia actuala)





Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Quote from: schluppi on March 20, 2021, 09:02:29 PM
In Germania (unde cunosc mai bine lucrurile), nu exista noduri care leaga drumuri de categorii diferite in acelasi loc.

Foarte de acord cu principiul german. La fel am vazut si in nordul Italiei, Suedia, etc.

In Romania e exact pe dos, vezi Sebes si Turda. In curand Boita.

Cu cat mai multe bretele intr-un nod cu atat mai mandri suntem ca a iesit nodul complex, ca-n Occident. Ce conteaza ca amesteca mere cu pere, si ca soferii se pierd in nod si apoi merg pe contrasens. Ce conteaza ca fara legatura la DN nodul de autostrazi devenea mult mai simplu si mai logic pt sofer.

vancouver

Informatia este falsa. In Germania exista o gramada de noduri intre autostrazi, suprapuse peste noduri cu drumuri locale. Locuiesc langa un astfel de nod si-l folosesc aproape zilnic.

Propunerile lui raulbogdan23 sunt excelente.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

thenoizz

#432
Quote from: RaduG on March 19, 2021, 09:27:24 PM
Am descărcat și eu analiza multicriterială, pun câteva capturi din ea (le-am pus eu cu nordul în sus că pe mine mă ia amețeala cartografică altfel):


Nu știu dacă a mai observat careva, dar din planșele atașate lipsește cea cu Moșnița Nouă  :lol: Se pare că autostrada trece prin cartiere rezidențiale:
https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/traseul-autostrazii-spre-belgrad-printre-casele-din-mosnita-vicepresedintele-cjt-e-facut-dupa-harti-de-15-ani-1406319/
https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/viceprimarul-latcau-in-scandalul-traseului-a9-despre-mafia-imobiliara-insurubata-politic-in-comunele-periurbane-1406559/

Am pus planșele din zona metropolitană in Google Earth și am încercat cât de cât să le calibrez. 




iuli

Traseul prezentat in plase nu va fi traseul final. Dupa ce va ajunge in faza de proiectare se va calibra in functie de situatiile stricte de pe teren. S-a delimitat un coridor de trecere pentru moment si s-a analizat mai multe variante de traseu pe considerente economice si de trafic. Proiectarea in detaliu va fi in pasul urmator.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

voicul

#434
Vicepreședinte CJ Timiș: Autostrada Timișoara – Belgrad trece prin zone cu case și împiedică construcția rețelelor de apă și canalizare

Alexandru Preoteasa, vicepreședinte al Consiliului Județean Timiș, spune că traseul autostrăzii Timișoara - Belgrad ignoră consultarea făcută cu localitățile afectate de lucrări. Acesta spune că traseul actual nu este dorit pentru că trece prin zona de case al localității Moșnița Nouă și pune în pericol finanțarea europeană pentru construcția de 14 km de rețea de apă și 9 km de rețea de canalizare. Traseul a fost prezentat vineri de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

"Traseul autostrăzii Timișoara – Belgrad anunțat astăzi contravine punctului de vedere exprimat de către Consiliul Județean Timiș și ignoră consultarea unitătilor administrative teritoriale afectate de viitoarele lucrări.

Principalul motiv pentru care acest traseu nu este dorit în teritoriu vizează parcurgerea unor zone cu locuințe construite și locuite cu infrastructură nouă de rețele tehnico-edilitare, varianta propusă aflându-se la doar 100 metri de intravilanul vechi al localității Moșnița Nouă.

De asemenea, traseul propus de minister pune în pericol finanțarea europeană prin programul operațional POIM privind construirea a peste 14 km de rețea de apă și a peste 9 km de rețea de canalizare. În calitate de vicepreședinte al Consiliului Județean Timiș voi relua punctul de vedere instituțional deja exprimat, în favoarea cetățenilor, și mă voi adresa Ministerului Transporturilor pentru clarificări.

Proiectul în sine este unul bun și se bucură de susținerea Consiliului Județean și a primăriilor vizate însă traseul trebuie adaptat realității de pe teren, altfel acesta se va bloca. E important să pornim cu un start corect (nu după hărți neactualizate de 15 ani de zile) și să fie luate în considerare punctele de vedere ale comunităților locale", a scris, pe Facebook, liderul local PNL.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat, vineri, că s-a încheiat analiza multicriterială a studiului de fezabilitate pentru Autostrada Timișoara – Moravița, de circa 70 de km lungime, iar acum pot începe investigațiile de teren și proiectarea detaliată.

"În cadrul proiectului, au fost cercetate 11 variante de traseu. Toate au fost comparate în cadrul analizei multicriteriale, pe baza unor norme economice și de mediu - 70% a contat criteriul economic și 30%, cel de mediu.

Pe primul loc se află, la mare distanță de celelalte alternative de traseu, varianta 5 (85 de puncte din 100, în timp ce a doua clasată a avut 54 de puncte).

Varianta 5 propune o rută care se desprinde din A1 în zona Remetea Mare, continuă în paralel cu centura Timișoara Sud până în zona Giroc, unde va fi realizat un drum de legătură cu această centură. De acolo, traseul merge spre sud, pe ruta Jebel - Opatița - Stamora Germană - Moravița, până la granița cu Serbia.

Astfel, dăm startul fazei a doua a studiului de fezabilitate care implică investigații detaliate de teren (studiile geotehnic, arheologic, topografic, mediu) și care va fi gata în primăvara anului viitor.

Anul acesta, proiectul beneficiază de alocări de 4,9 milioane de lei de la bugetul de stat, din fonduri europene.

A9 Timișoara - Moravița este crucială pentru conexiunea vestului țării cu Serbia și, mai departe, la rețeaua rutieră din Balcanii de Vest, respectiv din sudul Europei", a mai notat oficialul din Guvern pe Facebook.

Mai sunt vreo 2 paragrafe nelegate de autostrada pe:
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/vicepresedinte-cj-timis-autostrada-timisoara-belgrad-trece-prin-zone-cu-case-si-impiedica-constructia-retelelor-de-apa-si-canalizare-1471560