Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Archi

La punctul 3 nu cred ca este o idee buna ca autostrada sa fie adusa mult prea aproape de oras. Pentru traficul local va exista inelul de centura care momentan se afla in diferite etape de exploatare, constructie sau planificare. Autostrada nu este pentru cineva care vrea sa mearga dintr-un cartier in altul ci pentru traficul de mediu si lung parcurs.  Totusi sunt de acord ca acesele orasului la autostrada sunt momentan deficitare dar aste trebuie rezolvat prin construirea de noi accese, nu prin aducerea autostrazii mult prea aproape de oras. Un proiect excelent ca si exemplu este drumul de legatura dintre DN69 si A1 la care s-a desemnat recent constructorul

ioio_viola

total deacord cu Archi, trebuie facute legaturi bune, proiectate si executate in acelasi timp cu autostrada ca sa nu fie lipita de oras.

Adrian.TM

Quote from: Archi on January 11, 2021, 09:44:59 PM
  Totusi sunt de acord ca acesele orasului la autostrada sunt momentan deficitare dar aste trebuie rezolvat prin construirea de noi accese, nu prin aducerea autostrazii mult prea aproape de oras. Un proiect excelent ca si exemplu este drumul de legatura dintre DN69 si A1 la care s-a desemnat recent constructorul
De acord cu dumneavoastra,dar haideti sa luam exemplul Aradului:La ei s-a construit autostrada din start mai aproape de oras,cu cele 4 descarcari aferente.Noi trebuie sa dam bani,dupa 10 ani de la alegerea traseului,pe acest drum nou intre DN69 si A1,respectiv aceea centura a Ghirodei si Remetei Mari,de care s-a vorbit nu demult in presa(In loc sa fi fost proiectate de la inceput asa).
Oricum,o mai repet:Doresc sa se aleaga cea mai buna varianta pentru oras :D

elphax

da, la Arad autostrada e pe o parte lipita de cartierele de blocuri si pe cealalta de aeroport, blocand dezvoltarea ulterioara. si evident nu se va putea face centura pe acea parte. asa ca orasul ramane sa se dezvolte doar pe Nord si Est.
sa nu uitam ca initial autostrada era Arad - Deva direct, apoi au facut o bucla mare pana la Timisoara
Cum era la noi sa fie autostrada intre aeroport si oras ? ar fi blocat complet acea zona

GrmmrNzi

^
Aia doar în planurile IPTANA din anii 60. Mureșul ar fi trebuit să fie croșetat de o duzină de poduri, vedem f. bine la Grind ce "ușor" ar fi fost.

Traseul intenționat a fost Deva - Timișoara - Ungaria, "buclă" este devierea adăugată la presiunea Aradului, printre blocuri și cu limitare de viteză, thanks for nothing.

Adrian.TM

Quote from: GrmmrNzi on January 12, 2021, 01:17:41 PM
Traseul intenționat a fost Deva - Timișoara - Ungaria, "buclă" este devierea adăugată la presiunea Aradului, printre blocuri și cu limitare de viteză, thanks for nothing.
Deviez un pic de la subiectul threadului:
Nu cred ca Cenadul ar fi devenit un important punct de frontiera,la fel cum sunt cele doua Nadlacuri in prezent,deoarece,amplasarea localitatii nu prea ajuta(Plus ca pe partea maghiara e cam stramt spatiul [pe teren] sa bagi o autostrada intre Kiszombor si raul Mures,f.aproape de Mako).
Din pacate,doar ne putem imagina cum ar fi fost ca autostrada sa o coteasca de la Timisoara direct catre granita-ar fi fost si traseul mai scurt catre Vest

pasadia

Ai fi ajuns in Ungaria cu 10 minute mai repede și pentru un drum în Arad ai fi avut nevoie de 30 de minute in plus (fata de cum e acum) și ai mai fi trecut pe langa încă vreo câteva zeci de cruci noi pe marginea DN-ului.

Archi

Quote from: Adrian.TM on January 12, 2021, 08:04:49 AM
De acord cu dumneavoastra,dar haideti sa luam exemplul Aradului:La ei s-a construit autostrada din start mai aproape de oras,cu cele 4 descarcari aferente.Noi trebuie sa dam bani,dupa 10 ani de la alegerea traseului,pe acest drum nou intre DN69 si A1,respectiv aceea centura a Ghirodei si Remetei Mari,de care s-a vorbit nu demult in presa(In loc sa fi fost proiectate de la inceput asa).
Oricum,o mai repet:Doresc sa se aleaga cea mai buna varianta pentru oras :D

Nu cred ca are rost sa discutam traseul A1 pentru simplul fapt ca autostrada este deja construita si nu mai poate fii schimbat nimic la ea. Totusi nu m-as grabi sa spun ca ce s-a facut la Arad este bine fiindca in prezent traficul de lung parcurs se inbina cu traficul local, care foloseste autostrada ca sa mearga dintr-un cartier in altul. Momentan nu sunt probleme dar daca in cativa zeci de ani traficul pe A1 va creste semnificativ vor aparea ambuteiaje in Arad pe A1, asa cum se intampla si in orasele europene unde autostrada trece mult prea aproape de oras si are mult prea multe iesiri.

Ca si istorie si context poate merita precizat ca in cazul Aradului autostrada a avut practic doua variante de traseu groso modo. Prima este cea aleasa, iar a doua este pe cealalalta parte a Parcului Natural Lunca Muresului, adica prin zona localitatii Semlac, la peste 22 de km distanta de Arad. Intre cele doua variante nu se putea trece fiindca zona este protejata.

Revenind OnTopic la Timisoara nu este cazul sa avem un Parc Natural sau alte constrangeri de 20 de km lungime langa oras care sa trebuiasca ocolite, deci putem duce autostrada la o distanta suficient de mare cat sa permita orasului si zonei metropolitane sa se extinda, dar totusi suficient de aproape cat sa ajungem la ea cu un drum de legatura de circa 9-10 km

Adrian.TM

Quote from: pasadia on January 12, 2021, 03:25:58 PM
pentru un drum în Arad ai fi avut nevoie de 30 de minute in plus (fata de cum e acum)
Iarasi,imi cer scuze pentru devierea de la subiect:
Intr-adevar,un drum pana la Arad e mai rapid pe autostrada,dar la orele de varf iti smulgi parul din cap cand vezi cat trafic e pe DJ691(spre si inspre Autostrada)

danvoicu

Inseamna ca germanii astia sunt cam prosti cand cauta ca o autostrada sa plece cat mai aproape sau chiar din oras. Acum vreo 10 ani asa am vazut eu prin Frankfurt am Main(prelungeau o autostrada catre oras). Ce aveti mai? Va e frica de imobiliare sau de cum le este frica astora decizionali sa faca tuneluri pe Valea Prahovei si prin alte zone cu munti???? Altii au facut mii de tuneluri si o duc excelent. Tineti minte TUNELUL e cea mai eco si mai eleganta solutie in zonele prin care sunt construite. Nu prea afecteaza nici terenul, nici mediul, nici fauna, nici... sau oricum afecteaza cel mai putin dintre solutiile constructive avute la dispozitie. Daca nu ar fi asa scumpe eu as face numai asa ceva. Ganditi-va!

vancouver

#400
Nu a fost prelungita nici o autostrada catre Frankfurt am Main in ultimii 30 de ani. (locuiesc in Frankfurt de 20 de ani).
Tunelurile sunt extrem de scumpe atat initial, cat si in exploatare. Tunelurile sunt extrem de periculoase si interventii de urgenta se fac cu dificultate.
In Europa de Vest in orase in general s-a renuntat la denivelari rutiere noi (tunele / pasaje), cu extrem de putine exceptii. Atrag doar si mai mult trafic si conduc catre necesitatea altor masuri, un cerc vicios. Trendul este de interzicere a traficului rutier in centru (in Frankfurt echivalentul lui Magheru din Bucuresti este complet pietonal inca din anii 70, a fost scos chiar si tramvaiul, dupa ce s-a facut tren suburban prin subteran).

Autostrazile de tranzit major, cum va fi si A9, nu au ce cauta prea aproape de oras, pentru ca atunci vor fi aglomerate la orele de rush-hour si nu-si mai indeplinesc scopul. Pentru accesul in oras se pot largi drumurile existente sau se pot face strapungeri express, iar distributia se poate face cu centuri apropiate sau autostrazi secundare. La Timisoara este centura la nivel de DN care va avea acest rol.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mircea

Discuția cu A9 prin ambele părți ale orașului nu e fezabilă în următorii 25-30 de ani. Sunt alte zone din țară care "ard", iar la Timișoara urmează o centură prin V. Care probabil va fi cu 2 benzi pe sens. Dublarea ei cu o A la vreo 5 km mai la vest e minim overkill. De aceea, soluția naturală pentru A9 e DOAR prin E. Dacă ar fi după mine, aș pleca din actualul nod de pe A1 de la Remetea/Izvin, modificat desigur, aș merge printre Bucovăț și Bazoș, apoi printre Albina și Timiș (aici și un nod), Liebling și Stamora, Birda și Gătaia (aici nod), Moravița și Gherman (nod capăt A9) și înspre graniță în direcția Jamu Mic. Dacă tot insistă pe conexiuni de la CJ, să facă ei un drum nou între Uliuc și Icloda, cu 2 benzi pe sens, care să se înțepe în VO undeva între Urseni și Giroc, plus prelungirea la 2 benzi pe sens de la Moșnița (ce se face acum) și până la nodul de la Albina, aproximativ 4 km. Iar dacă tot ține morțiș CJ să conecteze cumva zona Becicherec-Biled-Șandra de A1 într-un timp scurt, să facă în tandem cu primăria Timișoara un drum între Coca Cola și mega giratoriul de pe Aradului, de pe centură. Vorbim de aproximativ 1,5 km care care trebuia făcut acum cel puțin 5 ani.


Dominik

Asadar cu putin noroc, in Primavara lui 2023 vedem santier pe A9  :)
You're in Steelers Country

elphax

sincer , nu cred ca se vor grabi . e mai important sa faca centura vest si legatura noua spre A1.
la cate proiecte se vor porni in acest an, ma tem ca va fi greu sa finanteze tot in urmatorii ani